Gildestrijdperken discussie

OlifaNT

Actief lid
1. wat let je om ook te groeien naar 70+ leden?
2. waarom zou je een gilde met 80 watjes niet kunnen verslaan?
3. die 70+ gildes die op hun gemak alles in gaan nemen komen vanzelf bij elkaar te zitten en dan nemen ze zeker niet allemaal alles op hun gemak in omdat ze juist meer weerstand hebben van elkaar.

Als ik naar werelden A en C kijk zitten mijn gildes daar in een hoge divisie waar alles aardig dicht op elkaar zit.
Te zijner tijd komt iedereen in zo'n situatie.
En als je MMR wat omhoog gaat krijg je het moeilijker en daalt je MMR weer als je het niet kunt bolwerken waarna je weer iets zakt en het weer een tikkeltje makkelijker wordt.
DAT is het doel van MMR, dat drukt je standaard richting de 50% winst omdat je met gelijke tegenstanders gaat vechten.
Alleen de top van die lijst heeft vaak een hoger percentage omdat ze de beste zijn.
Niks mis mee, hoort erbij.

Er wordt hier door velen weer overdreven negatief gereageerd.
En ja, als je bewust met 10 man in een "actief" en/of "elite" gilde gaat zitten maak je het jezelf moeilijker in dit onderdeel, dat zijn keuzes en als je weigert dat aantal aan te passen is dat ook een keuze, maar dan moet je niet gaan klagen dat grotere gildes moeilijk/niet te verslaan zijn.

Er zijn spelers die graag in een klein gilde zitten zonder gedoe. hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen? De opzet van dit spelonderdeel was juist om er ook kleine gildes en spelers toegang tot te geven. Dat is dus volledig mislukt.
 
1. wat let je om ook te groeien naar 70+ leden?
2. waarom zou je een gilde met 80 watjes niet kunnen verslaan?
3. die 70+ gildes die op hun gemak alles in gaan nemen komen vanzelf bij elkaar te zitten en dan nemen ze zeker niet allemaal alles op hun gemak in omdat ze juist meer weerstand hebben van elkaar.

Als ik naar werelden A en C kijk zitten mijn gildes daar in een hoge divisie waar alles aardig dicht op elkaar zit.
Te zijner tijd komt iedereen in zo'n situatie.
En als je MMR wat omhoog gaat krijg je het moeilijker en daalt je MMR weer als je het niet kunt bolwerken waarna je weer iets zakt en het weer een tikkeltje makkelijker wordt.
DAT is het doel van MMR, dat drukt je standaard richting de 50% winst omdat je met gelijke tegenstanders gaat vechten.
Alleen de top van die lijst heeft vaak een hoger percentage omdat ze de beste zijn.
Niks mis mee, hoort erbij.

Er wordt hier door velen weer overdreven negatief gereageerd.
En ja, als je bewust met 10 man in een "actief" en/of "elite" gilde gaat zitten maak je het jezelf moeilijker in dit onderdeel, dat zijn keuzes en als je weigert dat aantal aan te passen is dat ook een keuze, maar dan moet je niet gaan klagen dat grotere gildes moeilijk/niet te verslaan zijn.

Typisch een reactie van iemand die niet leest en het niet wil/kan begrijpen; we zijn als 'kleinere' gildes niet negatief over het nieuwe onderdeel, we zijn alleen niet tevreden met de indeling van de divisies in de huidige opzet van dit onderdeel, de kleinere gildes verdwijnen naar de lagere divisies en zullen dus nooit in de hogere divisies komen ook al zou iedereen 100% inzet hebben en dat is niet eerlijk en als het maanden duurt voor je een gebalanceerde indeling hebt, dan zal de animo voor dit onderdeel van het spel, bij een groot aantal gildes snel verdwijnen. Je maakt dan onterecht nooit kans op de beste beloningen, ook al doe je dezelfde moeite of meer.
 

DarthRonin

Actief lid
Er zijn spelers die graag in een klein gilde zitten zonder gedoe. hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen? De opzet van dit spelonderdeel was juist om er ook kleine gildes en spelers toegang tot te geven. Dat is dus volledig mislukt.

Je hebt toegang, dus wat is je punt?
Je wilt geen gedoe en toegang, je hebt beide, desondanks klaag je....
Zou er ooit een punt komen dat je wel tevreden bent?
Ik vraag het me af.

Typisch een reactie van iemand die niet leest en het niet wil/kan begrijpen; we zijn als 'kleinere' gildes niet negatief over het nieuwe onderdeel, we zijn alleen niet tevreden met de indeling van de divisies in de huidige opzet van dit onderdeel, de kleinere gildes verdwijnen naar de lagere divisies en zullen dus nooit in de hogere divisies komen ook al zou iedereen 100% inzet hebben en dat is niet eerlijk en als het maanden duurt voor je een gebalanceerde indeling hebt, dan zal de animo voor dit onderdeel van het spel, bij een groot aantal gildes snel verdwijnen. Je maakt dan onterecht nooit kans op de beste beloningen, ook al doe je dezelfde moeite of meer.

Ik ben bang dat ik juist wel goed lees en begrijp wat je schrijft, je bent alleen niet tevreden met mijn reactie omdat ik tegengas geef met argumenten die je niet kan weerleggen en daarom maar terug valt op een ad hominem verweer ter verdediging.
Je bent niet tevreden over het feit dat je gilde niet mee gaat kunnen doen voor de grote prijzen en je weigert de voor de hand liggende oplossing te implementeren, dus geef je Inno de schuld door te klagen over de opzet.
Inno moet dus het hele systeem aan gaan passen aan jouw gilde omdat jij anders niet kan winnen.

Dat wil niet zeggen dat het systeem niet goed is, dat wil zeggen dat jij niet bereid bent jezelf aan te passen om een betere kans op succes te krijgen.
Kortom, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dat gaat geen enkele ad hominem aanval verbloemen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ok, wat ik al dacht. De belofte dat hier rekening mee gehouden zou worden in dit spelonderdeel berust dus op een leugen. Kleine gildes zullen nooit in een hoge league kunnen komen en missen dan ook de navenante beloningen. Oftewel, de grote gildes worden nog sterker sterker en de kleine nog zwakker zwakker.
Waar was dat precies beloofd? Integendeel zelfs, in juni hebben we al aangegeven dat grotere gildes makkelijker in de hogere divisies zullen kunnen komen: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/gilde-slagvelden.17404/#post-223877
 

Atokirina

Actief lid
Dat zouden we kunnen doen, maar daar zijn te weinig gildes voor helaas. Aangezien het momenteel niet mogelijk is om dit ook cross-wereld te laten werken zoals de gilde-expedities, zal zo'n opzet niet werken.

Kleinere gildes hebben het inderdaad lastiger, maar door het MMR systeem zullen die uiteindelijk worden ingedeeld bij een gilde met een ongeveer gelijke hoeveelheid actieve leden en kracht.

Zal cross-world met andere taalservers ooit in overweging worden gebracht? Want dan kan je de matchmaking heel goed balanceren. De start van de GE en Gilde Strijdperken zou dan waarschijnlijk wel volgens UTC verlopen maar denk dat dat maar een kleine opoffering is om het matchmaking-system een stuk beter te maken.
 
Laatst bewerkt:
lol, welk argument van Darthronin, zou ik niet kunnen weerleggen? overigens zijn het geen argumenten maar dooddoeners die
geen enkele bijdrage leveren aan de inhoud van de discussie, maar goed alweer minder reacties om te lezen, toch nog iets positiefs
 

Atokirina

Actief lid
lol, welk argument van Darthronin, zou ik niet kunnen weerleggen? overigens zijn het geen argumenten maar dooddoeners die
geen enkele bijdrage leveren aan de inhoud van de discussie, maar goed alweer minder reacties om te lezen, toch nog iets positiefs

Deze reactie levert ook 0.0 inhoud aan deze discussie, dus misschien gewoon een conversatie beginnen anders?

Niemand hier zit te wachten op dit soort reacties.
 
Deze reactie levert ook 0.0 inhoud aan deze discussie, dus misschien gewoon een conversatie beginnen anders?

Niemand hier zit te wachten op dit soort reacties.

is ook zo, echter er zijn door mensen van kleinere gildes hele goede argumenten geplaatst waarom de indeling niet goed is en als iemand meent, omdat ie toevallig in een groter gilde zit, het hele gelijk van wereld te hebben, dan ga ik zo reageren.
 

DarthRonin

Actief lid
lol, welk argument van Darthronin, zou ik niet kunnen weerleggen? overigens zijn het geen argumenten maar dooddoeners die
geen enkele bijdrage leveren aan de inhoud van de discussie, maar goed alweer minder reacties om te lezen, toch nog iets positiefs

OK, mooi.
Je kan al mijn argumenten weerleggen.
Waarom doe je dat dan niet gewoon?

Deze reactie levert ook 0.0 inhoud aan deze discussie, dus misschien gewoon een conversatie beginnen anders?

Niemand hier zit te wachten op dit soort reacties.

Hear hear.
 

DarthRonin

Actief lid
is ook zo, echter er zijn door mensen van kleinere gildes hele goede argumenten geplaatst waarom de indeling niet goed is en als iemand meent, omdat ie toevallig in een groter gilde zit, het hele gelijk van wereld te hebben, dan ga ik zo reageren.

Dus omdat ik het niet met je eens ben en je geklaag weerleg zit ik in een groot gilde?
Je verdiept je duidelijk niet heel erg goed in de materie voordat je reageert.
Niet dat dit nog niet duidelijk was nav je eerdere berichten :cool:
 

OlifaNT

Actief lid
Typisch een reactie van iemand die niet leest en het niet wil/kan begrijpen; we zijn als 'kleinere' gildes niet negatief over het nieuwe onderdeel, we zijn alleen niet tevreden met de indeling van de divisies in de huidige opzet van dit onderdeel, de kleinere gildes verdwijnen naar de lagere divisies en zullen dus nooit in de hogere divisies komen ook al zou iedereen 100% inzet hebben en dat is niet eerlijk en als het maanden duurt voor je een gebalanceerde indeling hebt, dan zal de animo voor dit onderdeel van het spel, bij een groot aantal gildes snel verdwijnen. Je maakt dan onterecht nooit kans op de beste beloningen, ook al doe je dezelfde moeite of meer.

Exact.
 

Atokirina

Actief lid
is ook zo, echter er zijn door mensen van kleinere gildes hele goede argumenten geplaatst waarom de indeling niet goed is en als iemand meent, omdat ie toevallig in een groter gilde zit, het hele gelijk van wereld te hebben, dan ga ik zo reageren.

Iedereen mag hier zijn mening posten. Als deze verschilt van de jouwe, dan zal je dat moeten accepteren. Je zal niet iedereen kunnen overtuigen jouw mening te delen.

Ik heb zelf een kleinere Gilde maar heb de ambitie deze uit te breiden maar dat vergt ongelooflijk veel werk wil je dat alle leden actief zijn en aan alle voorwaarden voldoen.

Ikzelf ben tevreden over hoe het systeem nu in elkaar zit. Het is doodnormaal dat een kleinere Gilde een kleinere beloning krijgt ongeacht de geïnvesteerde tijd en moeite.

Die grotere Gildes hebben immers ook heel veel tijd moeten investeren om hun Gilde op dat niveau te brengen met zo'n ledenaantal.

Het spoort gildes ook aan om uit te breiden en actief te gaan rekruteren (wat niet te onderschatten is, wil je leden van kwaliteit in je gilde hebben).

Het zou vooral oneerlijk zijn ten opzichte van de grote gildes, moesten de kleine gildes die hun best doen dezelfde beloning krijgen.

Waarom zouden er dan nog grote gildes moeten zijn? (het enige voordeel een grote gilde te hebben, zou GvG zijn wat slechts een heel klein percentage speelt).

Het is logisch dat een grote Gilde voordelen met zich meebrengt, het is ook heel wat lastiger om te zorgen dat iedereen actief is en zijn bijdrage levert.
 

DarthRonin

Actief lid
Ikzelf ben tevreden over hoe het systeem nu in elkaar zit. Het is doodnormaal dat een kleinere Gilde een kleinere beloning krijgt ongeacht de geïnvesteerde tijd en moeite.

Ik ben leider van een 40+ leden gilde wat strijdt tegen gildes met 70+ leden en niemand van de leiding klaagt erover dat het oneerlijk is.
We zijn gewoon lekker aan het meppen en doen bovenin mee omdat we veelal sterke spelers hebben.
Lekker meppen, genieten van de vele puntjes en bonussen die de gevechten geven en dan zien we over een dag of 10 wel waar we uit komen.
 

PrivateHead

Actief lid
Op zich helemaal prima dat er schrijvers zijn die deze poolindelingen fantastisch vinden, het gekke is dat je die niet hebt zien klagen over de poolindelingen van de Gilde-Expedities. Die staat namelijk haaks op deze poolindeling. Aangezien het dus mogelijk is om indelingen te maken op basis van ledenaantallen leek mij de vraag daarnaar meer dan terecht. Wij hoeven niet zo zeer te winnen, dat doen we met de GE ook niet elke week. De wedstrijd en de inzet is wel een stuk eerlijker omdat het gilden zijn van gelijk aantal.
De argumenten dat een kleine voetbal of handbal vereniging ook niet van een hogere divisie kan winnen is een hele slechte omdat ze wel met eenzelfde aantal spelers in het veld staan. Dus onderverdeling in divisie's is leuk net als het klimmen en dalen daarin, maar laat het wel een eerlijke wedstrijd zijn door de competitie naar gelijk aantal koppen samen te stellen.
Leones heeft een duidelijk antwoord gegeven, dus ik was al lang klaar met mijn punt uitleggen/verdedigen.
 

Atokirina

Actief lid
Op zich helemaal prima dat er schrijvers zijn die deze poolindelingen fantastisch vinden, het gekke is dat je die niet hebt zien klagen over de poolindelingen van de Gilde-Expedities. Die staat namelijk haaks op deze poolindeling. Aangezien het dus mogelijk is om indelingen te maken op basis van ledenaantallen leek mij de vraag daarnaar meer dan terecht. Wij hoeven niet zo zeer te winnen, dat doen we met de GE ook niet elke week. De wedstrijd en de inzet is wel een stuk eerlijker omdat het gilden zijn van gelijk aantal.
De argumenten dat een kleine voetbal of handbal vereniging ook niet van een hogere divisie kan winnen is een hele slechte omdat ze wel met eenzelfde aantal spelers in het veld staan. Dus onderverdeling in divisie's is leuk net als het klimmen en dalen daarin, maar laat het wel een eerlijke wedstrijd zijn door de competitie naar gelijk aantal koppen samen te stellen.
Leones heeft een duidelijk antwoord gegeven, dus ik was al lang klaar met mijn punt uitleggen/verdedigen.

Bij voetbal sta je met 11 spelers op het veld. Je zal ook niet opklimmen tot eerste klasse wanneer je telkens maar 5 spelers op je veld zet.

Vind je vergelijking met voetbal of handbal nogal mislukt.

Ikzelf ben trouwens geen fan van de GE matchmaking (aangezien deze alleen naar ledenaantal kijkt).
 
Laatst bewerkt:

PrivateHead

Actief lid
Dan lees je het niet zoals bedoeld ;) ik geef bewust 2 voorbeelden omdat die ook andere aantallen hanteren. En inderdaad meedoen is verplicht hetzelfde aantal spelers op het veld, dus jouw voorbeeld met maar 5 spelers mag niet en is derhalve mislukt. Daar wil ik dus ook naar toe. Zelfde aantal spelers per gilde in een pool, dan alsnog werken met divisies want dat is best leuk aan competities.
 

DeletedUser5789

Guest
Ik vindt die vergelijking eerlijk gezegd wel treffend, het gaat er niet om met hoeveel je op veld staat, als dat maar gelijk is aan dat van tegenstander.
 

OlifaNT

Actief lid
Bij voetbal sta je met 11 spelers op het veld. Je zal ook niet opklimmen tot eerste klasse wanneer je telkens maar 5 spelers op je veld zet.

Vind je vergelijking met voetbal of handbal nogal mislukt.

Ikzelf ben trouwens geen fan van de GE matchmaking (aangezien deze alleen naar ledenaantal kijkt).

De voetbalvergelijking gaat juist wel degelijk heel goed op in dezen. Wat er nu gebeurt is dat ik 5 spelers op mag stellen en de tegenstander 80. Op hetzelfde speelveld in dezelfde competitie. En dat slaat dus helemaal nergens op.
 

DarthRonin

Actief lid
Op zich helemaal prima dat er schrijvers zijn die deze poolindelingen fantastisch vinden, het gekke is dat je die niet hebt zien klagen over de poolindelingen van de Gilde-Expedities. Die staat namelijk haaks op deze poolindeling.

1. GE gaat over meerdere werelden
2. Waarom zou elke nieuwe feature volgens dezelfde indeling moeten gaan?

Geniet van die leuke indeling bij de GE ipv klagen dat het hier anders is.
Als je 3 features maakt die allemaal hetzelfde zijn maar slechts een andere naam hebben, dan zou je wellicht reden hebben om te klagen.

Klinkt een beetje als: bij voetbal staan ze met 11 man op het veld, dus bij handbal moeten ze ook met 11 man op het veld gaan staan omdat mensen ook niet klagen dat er bij voetbal 11 staan.
Ik hoop dat je dat ook een rare argumentatie vindt, zo niet.....
 

DarthRonin

Actief lid
De voetbalvergelijking gaat juist wel degelijk heel goed op in dezen. Wat er nu gebeurt is dat ik 5 spelers op mag stellen en de tegenstander 80. Op hetzelfde speelveld in dezelfde competitie. En dat slaat dus helemaal nergens op.

Bij een voetbalwedstrijd mag je ook met minder dan 11 spelers beginnen hoor.
Staat gewoon in de regels, pas als je er minder dan (ik dacht) 7 hebt gaat de wedstrijd niet door.

Maar sinds wanneer is FoE voetbal?
Als FoE in de regels zet dat je met 5 tegen 80 mag knokken, kun je wijzen naar voetbal zoveel je wilt maar het slaat als een tang op een varken.
 
Bovenaan