Gildestrijdperken discussie

PrivateHead

Actief lid
De indeling is momenteel niet altijd optimaal, maar mettertijd zal dat steeds beter worden :)

Je weet zelf dat het onzin is wat je daar schrijft. Precies om deze klacht over de poolindeling heeft FoE eerder met GE besloten een wel eerlijke pool indeling te maken. Nu is de situatie van veel gildes compleet onmogelijk terwijl dat met de GE poolindeling perfect loopt. Als we "mettertijd" beter worden ingedeeld moeten we niet proberen te winnen want dan worden we weer bij gildes met 70-80 actieve leden gezet. Dit systeem is nergens voor nodig en demotiveert eerder dan dat het aantrekkelijk wordt.
 

Atokirina

Actief lid
Je weet zelf dat het onzin is wat je daar schrijft. Precies om deze klacht over de poolindeling heeft FoE eerder met GE besloten een wel eerlijke pool indeling te maken. Nu is de situatie van veel gildes compleet onmogelijk terwijl dat met de GE poolindeling perfect loopt. Als we "mettertijd" beter worden ingedeeld moeten we niet proberen te winnen want dan worden we weer bij gildes met 70-80 actieve leden gezet. Dit systeem is nergens voor nodig en demotiveert eerder dan dat het aantrekkelijk wordt.

Wij strijden momenteel tegen een Gilde met hetzelfde aantal leden. Alleen ligt het puntengemiddelde van hen op 20 miljoen punten en dat van ons op 20.000 punten. Dus momenteel worden wij een beetje afgetroefd. Dus vind dat ook al helemaal niet perfect lopen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je weet zelf dat het onzin is wat je daar schrijft. Precies om deze klacht over de poolindeling heeft FoE eerder met GE besloten een wel eerlijke pool indeling te maken. Nu is de situatie van veel gildes compleet onmogelijk terwijl dat met de GE poolindeling perfect loopt. Als we "mettertijd" beter worden ingedeeld moeten we niet proberen te winnen want dan worden we weer bij gildes met 70-80 actieve leden gezet. Dit systeem is nergens voor nodig en demotiveert eerder dan dat het aantrekkelijk wordt.
Door het MMR systeem zal je door te winnen en te verliezen steeds dichterbij het niveau van jouw gilde worden ingedeeld zodat je met andere gilden in een groep komt die net zo vaak hebben gewonnen en verloren en ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Daar is echter wat tijd voor nodig, het is niet mogelijk om dat vanaf dag 1 goed te doen, dat duurt een paar maanden.
 

DeletedUser13259

Guest
Leuk spelonderdeel FoE! Er is alleen één ding waar ik nog wat meer rek in wil zien. De uitputting gaat naar mijn mening te snel.. op een gegeven moment is het niet meer te houden, en ik zou het leuk vinden als dat punt juist pas later komt, dat je meer gevechten / onderhandelingen doet voor je niet meer kan.
 

squirrel

Actief lid
Eerst seizoen of twee spelen en verliezen en dan in competieve (haalbare) League genieten...
Alle begrip dat het even duurt voor ieder goed zit, blijft altijd lastig bij een start om ranking te maken voor pooling. Geloof idd dat dit zichzelf oplost met tijd, als er dan nog goederen bij mensen over zijn en units
 

bonke35

Actief lid
Leuk spelonderdeel FoE! Er is alleen één ding waar ik nog wat meer rek in wil zien. De uitputting gaat naar mijn mening te snel.. op een gegeven moment is het niet meer te houden, en ik zou het leuk vinden als dat punt juist pas later komt, dat je meer gevechten / onderhandelingen doet voor je niet meer kan.
gister stond de teller op 620 aanval en verdediging tot ik er achter kwam waardoor ik zoveel legers verloor :)
nu staat de teller op 420 na 28 gevechten
dus als je een hekel hebt om te onderhandelen, word een een gevecht of 30 per dag wel het maximum
 

DeletedUser12971

Guest
wat gebeurd er wanneer ik lopende een strijd van gilde wissel?

1, met mijn uitputting
2, de beloning aan het eind
3, kan ik na overstappen überhaupt wel meespelen bij mijn "nieuwe" gilde?

ben vorig weekend tijdelijk naar een ander gilde gegaan ivm drukte in RL afgelopen week en om rustig een tijdperk omhoog te gaan. vandaar mijn vragen.
 

PrivateHead

Actief lid
Door het MMR systeem zal je door te winnen en te verliezen steeds dichterbij het niveau van jouw gilde worden ingedeeld zodat je met andere gilden in een groep komt die net zo vaak hebben gewonnen en verloren en ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Daar is echter wat tijd voor nodig, het is niet mogelijk om dat vanaf dag 1 goed te doen, dat duurt een paar maanden.

Door dit systeem zal een hyper actief maar kleiner gilde (in aantal leden) altijd worden ingedeeld bij gildes met veel meer leden. Terwijl het kleine gilde op 100% moet functioneren zal het grotere gilde al genoeg hebben aan 50% vergelijkbare inzet en alsnog winnen. Dat is met dit systeem nooit in verhouding te brengen. Dat lukt je pas als je pools maakt van 0-20 leden >30 >40 enz of in stappen van 20 zou al een stuk netter zijn. Dan kunnen spelers namelijk strijden met kans op winnen of zeg gewoon dat dit geen spel onderdeel is voor gilden met minder dan 60 leden.
Punt is, als de gemiddelde inzet (p.p.) van een gilde het hoogst is in een pool dan zou het de poolwinnaar moeten zijn.
 

PrivateHead

Actief lid
wat gebeurd er wanneer ik lopende een strijd van gilde wissel?

1, met mijn uitputting
2, de beloning aan het eind
3, kan ik na overstappen überhaupt wel meespelen bij mijn "nieuwe" gilde?

ben vorig weekend tijdelijk naar een ander gilde gegaan ivm drukte in RL afgelopen week en om rustig een tijdperk omhoog te gaan. vandaar mijn vragen.
1 Uitputting gaat naar 0.
2 De beloning krijg je niet.
3 Je kan meespelen vanaf de nieuwe ronde.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Door dit systeem zal een hyper actief maar kleiner gilde (in aantal leden) altijd worden ingedeeld bij gildes met veel meer leden. Terwijl het kleine gilde op 100% moet functioneren zal het grotere gilde al genoeg hebben aan 50% vergelijkbare inzet en alsnog winnen. Dat is met dit systeem nooit in verhouding te brengen. Dat lukt je pas als je pools maakt van 0-20 leden >30 >40 enz of in stappen van 20 zou al een stuk netter zijn. Dan kunnen spelers namelijk strijden met kans op winnen of zeg gewoon dat dit geen spel onderdeel is voor gilden met minder dan 60 leden.
Punt is, als de gemiddelde inzet (p.p.) van een gilde het hoogst is in een pool dan zou het de poolwinnaar moeten zijn.
Dat zouden we kunnen doen, maar daar zijn te weinig gildes voor helaas. Aangezien het momenteel niet mogelijk is om dit ook cross-wereld te laten werken zoals de gilde-expedities, zal zo'n opzet niet werken.

Kleinere gildes hebben het inderdaad lastiger, maar door het MMR systeem zullen die uiteindelijk worden ingedeeld bij een gilde met een ongeveer gelijke hoeveelheid actieve leden en kracht.
 

PrivateHead

Actief lid
En zodra ze dan een paar keer winnen komen ze toch weer tegen te grote gilden. Maar bedankt dat je toegeeft dat het voor kleinere gildes onevenredig lastig is. Hopelijk bedenken ze er iets slims op voordat de spelers afhaken.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
En zodra ze dan een paar keer winnen komen ze toch weer tegen te grote gilden. Maar bedankt dat je toegeeft dat het voor kleinere gildes onevenredig lastig is. Hopelijk bedenken ze er iets slims op voordat de spelers afhaken.
Het blijft een balansspel, soms win je en kom je weer tegen iets betere tegenstanders, soms verlies je en kom je weer tegen iets minder goede tegenstanders.
 
Kleinere gildes hebben het inderdaad lastiger, maar door het MMR systeem zullen die uiteindelijk worden ingedeeld bij een gilde met een ongeveer gelijke hoeveelheid actieve leden en kracht.

Dat impliceert toch dat je als 'kleiner' gilde nooit in de hoogste divisies kunt mee doen, je hebt dan wel een divisie die op aantallen redelijk in evenwicht is, maar dan alleen in de lagere divisies. Dat is toch ook niet redelijk.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat klopt, een kleine gilde zal zelden in de hoogste divisies mee kunnen doen, hoewel bijvoorbeeld 20 zeer actieve en sterke leden beter kan zijn dan 80 die maar half meedoen en een handvol gevechten per dag doen,
 

PrivateHead

Actief lid
Zou niet moeten kloppen dat 30 spelers met exteem hoge inzet veel slechter beloond worden aan het eind van een seizoen dan een gilde met 80 watjes. Met als resultaat dat het gilde met geweldige spelers gedegradeerd wordt en nog slechtere beloningen gaat krijgen voor hun inzet. Hoe ga je die spelers binden aan dit overigens erg leuke spelonderdeel dan? Uiteindelijk blijf je over met een handjevol 70+ gildes die op hun gemak alles innemen en geen weerstand meer hebben.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We zullen het de komende maanden in ieder geval in de gaten houden en aanpassingen doen indien nodig.
 

OlifaNT

Actief lid
Hoe kan het dat ik met mijn gilde (11 leden) het op moet nemen tegen gildes van respectievelijk 58, 44, 76, 40, 30, 20 en 26 leden? Het aantal battles dat wij per persoon moeten dus is vele malen groter tov de rest. Gaat dit nog aangepast worden? Of komen kleine gildes gewoon altijd onderaan de ranglijst? Ik dacht dat deze nieuwe speloptie zo was gebouwd dat ook kleine gildes mee konden doen.
Door het MMR systeem zal je door te winnen en te verliezen steeds dichterbij het niveau van jouw gilde worden ingedeeld zodat je met andere gilden in een groep komt die net zo vaak hebben gewonnen en verloren en ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Daar is echter wat tijd voor nodig, het is niet mogelijk om dat vanaf dag 1 goed te doen, dat duurt een paar maanden.

Ok, wat ik al dacht. De belofte dat hier rekening mee gehouden zou worden in dit spelonderdeel berust dus op een leugen. Kleine gildes zullen nooit in een hoge league kunnen komen en missen dan ook de navenante beloningen. Oftewel, de grote gildes worden nog sterker sterker en de kleine nog zwakker zwakker.

Godzijdank bestaat GvG nog. Daar is nog wel voldoening uit te halen.

Sorry als ik pissig overkom, maar er is van tevoren duidelijk gezegd dat er naast GvG een nieuw onderdeel moest komen waar iedereen aan mee kan doen, klein of groot. Dat is dus overduidelijk niet het geval.
 

OlifaNT

Actief lid
Dat zouden we kunnen doen, maar daar zijn te weinig gildes voor helaas. Aangezien het momenteel niet mogelijk is om dit ook cross-wereld te laten werken zoals de gilde-expedities, zal zo'n opzet niet werken.

Kleinere gildes hebben het inderdaad lastiger, maar door het MMR systeem zullen die uiteindelijk worden ingedeeld bij een gilde met een ongeveer gelijke hoeveelheid actieve leden en kracht.

Er zijn niet te weinig gildes, er zijn teveel werelden. D E en F hadden nooit geopend moeten worden.
 

DarthRonin

Actief lid
Zou niet moeten kloppen dat 30 spelers met exteem hoge inzet veel slechter beloond worden aan het eind van een seizoen dan een gilde met 80 watjes. Met als resultaat dat het gilde met geweldige spelers gedegradeerd wordt en nog slechtere beloningen gaat krijgen voor hun inzet. Hoe ga je die spelers binden aan dit overigens erg leuke spelonderdeel dan? Uiteindelijk blijf je over met een handjevol 70+ gildes die op hun gemak alles innemen en geen weerstand meer hebben.

1. wat let je om ook te groeien naar 70+ leden?
2. waarom zou je een gilde met 80 watjes niet kunnen verslaan?
3. die 70+ gildes die op hun gemak alles in gaan nemen komen vanzelf bij elkaar te zitten en dan nemen ze zeker niet allemaal alles op hun gemak in omdat ze juist meer weerstand hebben van elkaar.

Als ik naar werelden A en C kijk zitten mijn gildes daar in een hoge divisie waar alles aardig dicht op elkaar zit.
Te zijner tijd komt iedereen in zo'n situatie.
En als je MMR wat omhoog gaat krijg je het moeilijker en daalt je MMR weer als je het niet kunt bolwerken waarna je weer iets zakt en het weer een tikkeltje makkelijker wordt.
DAT is het doel van MMR, dat drukt je standaard richting de 50% winst omdat je met gelijke tegenstanders gaat vechten.
Alleen de top van die lijst heeft vaak een hoger percentage omdat ze de beste zijn.
Niks mis mee, hoort erbij.

Er wordt hier door velen weer overdreven negatief gereageerd.
En ja, als je bewust met 10 man in een "actief" en/of "elite" gilde gaat zitten maak je het jezelf moeilijker in dit onderdeel, dat zijn keuzes en als je weigert dat aantal aan te passen is dat ook een keuze, maar dan moet je niet gaan klagen dat grotere gildes moeilijk/niet te verslaan zijn.
 
Bovenaan