Gildestrijdperken discussie

Tigertjheu

Actief lid
Bij ons zit het helemaal dicht, kunnen niets meer de komende uren.
Heb wat onderhandeld maar das ook niet meer te doen.
Kost bijna 300 goederen per onderhandeling of je moet tegen 1200% vechten o.0
En een van de gildes heeft al 23 provincies.
 

squirrel

Actief lid
Gokje, ... Kwijt want provincie niet meer van je gilde? Dus zuinig met gebouwen, sommige zijn best aanslag op de kas
 

frans1

Actief lid
ik vindt het niet normaal heb nu 40 gevechten gedaan en de “uitputtingsniveau” staat nu al op 840 is dus het dubbele van mij zelf de aanv/verd als dit zo blijft kan ik misschien maar 35 gevechten doen hier moet echt verandering komen
 

DeletedUser12695

Guest
ik vindt het niet normaal heb nu 40 gevechten gedaan en de “uitputtingsniveau” staat nu al op 840 is dus het dubbele van mij zelf de aanv/verd als dit zo blijft kan ik misschien maar 35 gevechten doen hier moet echt verandering komen

Je weet het 11 dagen duurt, je niet de eenigste bent en elke dag het reset? als het makelijker zou zijn, dan zou elke 4 uur de gehele kaart veroverd kunnen worden :p

onze gilde hebben meer ene paar meer dan 40 gevechten kunnen doen, en toch staan we ruim op 1 momenteel
 

Tigertjheu

Actief lid
Je weet het 11 dagen duurt, je niet de eenigste bent en elke dag het reset? als het makelijker zou zijn, dan zou elke 4 uur de gehele kaart veroverd kunnen worden :p

onze gilde hebben meer ene paar meer dan 40 gevechten kunnen doen, en toch staan we ruim op 1 momenteel
Zoals nu ook bijna gebeurd alleen niet 4u maar 24u
 

frans1

Actief lid
Je weet het 11 dagen duurt, je niet de eenigste bent en elke dag het reset? als het makelijker zou zijn, dan zou elke 4 uur de gehele kaart veroverd kunnen worden :p

onze gilde hebben meer ene paar meer dan 40 gevechten kunnen doen, en toch staan we ruim op 1 momenteel
wederom erg kort door de bocht van een spel moderator antwoord er zijn ook mensen die moeten werken en die niet de gehele dag tijd hebben om wat te doen dus ben je veel afhangkelijk van de mensen die overdag wat kunnen doen anders loop je achter de feiten aan dus waarom niet ook dat nivo iedere 4 uur
veranderen
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een deel van de speler zal in dit geval 's ochtends provincies kunnen overnemen, een deel 's avonds, zo kan ieder dus op zijn eigen moment meehelpen zonder dat je op 1 moment allemaal online hoeft te zijn.
 

DeletedUser1655

Guest
wederom erg kort door de bocht van een spel moderator antwoord er zijn ook mensen die moeten werken en die niet de gehele dag tijd hebben om wat te doen dus ben je veel afhangkelijk van de mensen die overdag wat kunnen doen anders loop je achter de feiten aan dus waarom niet ook dat nivo iedere 4 uur
veranderen
Nou nee, spel loop sinds 2012 24x7... bv. PvP - mijn buur val me aan terwijl ik op me werk zat :p
 

DeletedUser5491

Guest
Misschien is het een idee om de tegenstand in de sectoren vaststaand te maken en niet afhankelijk van hoeveel gevechten en/of onderhandelingen je gedaan hebt.
Nu hebben grote gildes een gigantisch voordeel op kleinere gildes, puur en alleen om de massa.
Als 20 spelers actief zijn in een gilde van 25 spelers en 30 spelers zijn actief in een gilde van 80 spelers, dan heeft het kleinere gilde geen schijn van kans.

De opzet is leuk, maar het competitie gedeelte is gewoon slecht.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De indeling is momenteel niet altijd optimaal, maar mettertijd zal dat steeds beter worden :)
 

Atokirina

Actief lid
Misschien is het een goede toevoeging dat je je goederen/troepen terugkrijgt wanneer iemand anders van je Gilde een provincie verovert terwijl jij ook bezig was.

Nu gaan ze verloren.
 

DeletedUser5491

Guest
De indeling is momenteel niet altijd optimaal, maar mettertijd zal dat steeds beter worden :)

Hoe dan?
Je hebt hier met aantallen te maken ... een gilde van 20 man kan nooit tegen een gilde van 80 man op.
Dat gilde van 20 man promoveert misschien een keertje uit een divisie met gildes van gelijke grootte, maar wordt in de hogere divisie meteen weer gesloopt omdat de aantallen weer tegen ze werken.
Dat is een gebed zonder einde, krijg je het jojo principe ... en dan is de lol er snel vanaf

voorbeeldje gilde met 20 man vs gilde met 80 man:
we doen elk 10 gevechten/onderhandelingen en zitten dan op rond de 70% tegenstand ... dat zijn dan met 20 man ongeveer 200 gevechten/onderhandelingen ... wat uitkomt op 5 sectoren/provincies (in de laagste divisie)
een gilde met 80 man doet datzelfde ... wat uitkomt op 800 gevechten/onderhandelingen .... en dat zijn dan 20 sectoren/`provincies.
op het moment dat die naast ons zitten tikken die 2 of 3 sectoren van ons weg waar wij er dan eentje terug pakken in dezelfde tijd.
En we kunnen ons niet eens verdedigen!!!!!

Het is niet evenredig, daar valt niet tegenop te boksen omdat dat grote gilde met relatief weinig tegenstand veel meer sectoren kan pakken t.o.v. dat kleine(re) gilde.

Ga indelen op grootte van gildes en dan werken met divisies op basis van die gilde groottes. Dan voorkom je 80 man tegen 20 man.
Gildes zouden op hun grootte bijvoorbeeld ingedeeld kunnen worden in de volgende groepen: tot 20, 20-40, 40-60 en 60-80 leden.
Dan hou je het eerlijk,
Wordt een gilde groter of kleiner en het komt in een andere divisie grootte, dan kunnen ze nog steeds in dezelfde evenredige divisie spelen, alleen met meer/minder spelers.
Zelfde als met promoveren/degraderen omdat je 1e/laatste geworden bent, verkas je dan naar een gelijksterke divisie met meer/minder spelers per gilde.
Spelers die later het gilde binnenkomen als de strijdperken al van start gegaan zijn kunnen toch niet meer deelnemen in die periode, dus gilde grootte en deelname mogelijkheid hangen af van of je een bepaald aantal uren voor de nieuwe strijdperken van start gaan in een gilde zit
Dat werkt met GE ook, dus waarom hier niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat je onderschat hoeveel energie het kost om een gilde van 80 op de rails te houden
daarnaast zijn er ook gildes van 80 waar van er maar 20 actief zijn,
de indeling zal in de toekomst verbeteren
nu hebben ze een indeling gemaakt op basis van gvg, GE, aantal leden, gildelvl... maar op termijn zal dit wegebben en allen je inzet in de strijdperken tellen
 

DeletedUser5986

Guest
t kan erg zijn die offensive/defensive bonus van de legers die staan
Untitled.png
 

DeletedUser6464

Guest
Ik vind het een hele leuke aanvulling. Veel leuker dan Gvg of GE. Wel twee vragen, komen er ook nog bonussen in de vriendentaveerne speciaal bedoeld voor Gildeslagvelden? Zo'n extra beurt met onderhandelen net als bij GE zou wel wenselijk zijn. en zo zijn er misschien nog wel meer bonussen te bedenken.

Het zou fijn zijn als je als leider een gevecht kunt beëindigen en zo je gilde een beetje kunt sturen. Of dat je bepaalde rechten moet hebben om een bepaalde provincie aan te kunnen vallen. Daarmee voorkom je dat er twee of meer provincies tegelijk aangevallen worden terwijl het soms beter is je op 1 sector tegelijk met zijn allen te richten.
 
Bovenaan