Gildestrijdperken discussie

Fdm1407

Actief lid
Ik speel op beta en ben dus al bekend hier mee, en ik hoop toch echt dat jullie nog een aanpassing doorvoeren wat betreft het feit dat iedereen stukjes voor het erestandbeeld krijgt ongeacht of ze wel of niet mee geholpen hebben, het is zeer onrechtvaardig t.o.v. spelers die goederen en/of eenheden hebben verloren bovendien kun je dan dus het erestandbeeld niet meer gebruiken om spelers over te halen wel mee te helpen.

Ook zou het zeer fijn zijn als er preciese duidelijkheid komt wanneer je promoveert en degradeert want de plek waarop je eindigt is niet het criterium (heb ik nagevraagd), en duidelijkheid wat het criterium is voor jullie om te besluiten dat we als totale gilde niet genoeg gedaan hebben om überhaupt stukjes van het erestandbeeld te krijgen, ook hier geldt weer dat we niet weten wanneer we leden moeten aansporen mee(r) te doen.
 

Fdm1407

Actief lid
Natuurlijk kun je een verplichting instellen en de kans is groot dat we dat doen maar het is gek dat je door Inno hier min of meer toe gedwongen wordt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een gilde heeft 40 voortgangspunten bij provincies nodig om als actief te worden beschouwd, wat overeenkomt met het bezitten van 1 provincie. Alle leden van die gilde zullen dan de beloning krijgen aan het einde, ook leden die niet hebben meegedaan.
Actieve leden zullen echter wel tijdens het strijdperk meer beloningen krijgen doordat er ook fragmenten en forgepunten kunnen worden gegeven als beloning voor het vechten en onderhandelen, zo hebben actieve spelers dus in ieder geval meer dan niet actieve spelers.

Precies aangeven wanneer je promoveert en degradeert is voorlopig niet iets dat we van plan zijn, maar misschien kunnen we later de voortgang in de divisies op een goede manier aangeven.
 

DeletedUser13616

Guest
Je kan je leden altijd aansporen meer te doen door ze te vertellen dat ze eruit vliegen als ze blijven meeliften

Dit klinkt hard, maar is ook 1 van de keuzes dat gildeleiders maken om lifters te weren uit de gilde omdat ze zelf niet de moeite doen om samen of mee te werken aan de doelstellingen van de gilde in kwestie, bedoel maar ooit zat ik in een gilde waarbij ik de GE sectie op m'n eentje aan het doen was, wat niet de bedoeling er van is/was gevolg heb mezelf maar uit de gilde gezet.
 

Fdm1407

Actief lid
Een gilde heeft 40 voortgangspunten bij provincies nodig om als actief te worden beschouwd, wat overeenkomt met het bezitten van 1 provincie. Alle leden van die gilde zullen dan de beloning krijgen aan het einde, ook leden die niet hebben meegedaan.
Actieve leden zullen echter wel tijdens het strijdperk meer beloningen krijgen doordat er ook fragmenten en forgepunten kunnen worden gegeven als beloning voor het vechten en onderhandelen, zo hebben actieve spelers dus in ieder geval meer dan niet actieve spelers.

Precies aangeven wanneer je promoveert en degradeert is voorlopig niet iets dat we van plan zijn, maar misschien kunnen we later de voortgang in de divisies op een goede manier aangeven.

Dank je voor het verduidelijken van wanneer een gilde als actief wordt bestempelt, en ik snap de logica dat een actieve speler meer krijgt dan een niet actieve speler maar dat neemt bij mij het onrechtvaardigheidsgevoel dat ik het erestandbeeld voor niet actieve spelers aan het financieren ben niet weg.

Even vanuit zonder verplichting bekeken
 

PartyPoison

Actief lid
misschien is het iets om een minimum van 10 gevechten / 5 onderhandelingen in te stellen om rewards te kunnen krijgen?
 

Kekkeltje91

Actief lid
Heb het ook al op BETA gespeeld en op zich is het een leuke toevoeging. Wel ben ik het eens met het feit dat spelers die niet mee doen geen beloning moeten krijgen. Maar volgens mij is dit ook al gemeld bij BETA. Ik denk namelijk dat niet ieder lid dat ook GE speelt het nog aan kan om naast de GE ook eenheden/grondstoffen in dit spel deel te stoppen. Ik verwacht dan ook dat vooral de grotere spelers in het gilde beide zullen blijven doen en de kleinere alleen GE of dit zullen doen.
Ik heb er gelukkig ooit voor gekozen om mijn stad in te richten op aanvalskracht en goederen productie (wat wel veel reno/up kitjes kost als je een tp omhoog gaat) maar anders is het echt niet meer te doen met de hoeveelheid onderhandelingen die inmiddels in het spel zijn. Dag missie... GE... Japanse nederzettingen.... meermaals tijdens de events... en nu ook de gildestrijdperken. Allemaal hebben ze nu onderhandelingen erin zitten. Uiteraard is er ook de optie om te vechten, I know, maar uiteindelijk gaan er weer een hoop extra troepen en goederen uit vliegen in de week.

En de naam vind ik ook niet echt lekker in de mond liggen. Helemaal als je het vergelijkt met battlegrounds in het Engels.

Al met al zal ik het zeker wel gaan spelen maar FoE moet toch ook een beetje op de variatie blijven letten.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is ook op de app te spelen :)

En de naam vind ik ook niet echt lekker in de mond liggen. Helemaal als je het vergelijkt met battlegrounds in het Engels.

Mocht je een betere naam weten dan hoor ik het graag, mogelijk kunnen we dat in de toekomst nog aanpassen.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Mocht je een betere naam weten dan hoor ik het graag, mogelijk kunnen we dat in de toekomst nog aanpassen.

Gilde Veldslagen (Gilde Veldslag), is de letterlijke vertaling en klinkt al beter. Maar Midas89 heeft ook al een aantal andere goede suggesties gegeven.
 

Atokirina

Actief lid
Persoonlijk vind ik Gildestrijdperken beter klinken dan Gilde Veldslagen. (wat het oorspronkelijk was?)

Klinkt minder goed dan Guild Battlegrounds, maar het is begrijpelijk dat er een vertaling nodig is. :p
 

Atokirina

Actief lid
Dat willen mijn gildeleden ook graag weten of het alleen voor de laptop/PC is of ook de Android en mobiel is
Als je alles netjes leest, dan weet je (en het is al heel lang openbaar) dat deze nieuwe game-mode voor beide platforms is ter vervanging van GvG (wat niet beschikbaar is voor de mobiele versie).

GvG blijft echter bestaan (op dit moment toch).
 

Atokirina

Actief lid
Als je een provincie van een andere Gilde wilt veroveren na de lockdown, wat gebeurt er dan? Moet je een bepaald percentage voortgangspunten meer halen of gaat het anders in zijn werking?

Ik kon deze info nergens terugvinden.
 

squirrel

Actief lid
Okay, server overload ofzo? Zes rondes succesvol onderhandelingen werden niet opgeteld bij provincie, geen individuele prijs, en opeens stonden die ronden tegelijk erbij (bij provincie), wel zes keer kans individueel gemist.... Ziet er verder leuk uit, straf voor vecht vermoeidheid gaat hard, dat wel
 
Bovenaan