Verbeterpunten GvG

Wat zou jij graag anders zien in GvG?

  • 1. Alle sectors als landingszone markeren.

    Stemmen: 8 32,0%
  • 2. Her-inzetbaar maken van legers.

    Stemmen: 1 4,0%
  • 3. Bezet houden van sectoren tegengaan.

    Stemmen: 14 56,0%
  • 4. Kostbaarder maken van eindeloos belegeringen zetten.

    Stemmen: 5 20,0%
  • 5. Introduceer boobytraps.

    Stemmen: 3 12,0%
  • 6. Om de week GvG verversen

    Stemmen: 3 12,0%
  • 20. geen van bovenstaande vind ik een goed idee

    Stemmen: 8 32,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Enquête gesloten .
Je kunt meerdere opties aanvinken, vink alle opties aan die jij goed vindt! Vind je ze geen van allen goed, geef dan aan '20. geen van bovenstaande vind ik een goed idee'

Poll samenvatting:

1. Alle sectors als landingszone markeren.
2. her-inzetbaar maken van legers. - maak het mogelijk een verdedigingsleger terug te trekken uit een sector en ergens anders te plaatsen.
3. Bezet houden van sectors tegengaan. - een vrijgegeven sector mag 24 uur niet door dezelfde gilde veroverd worden.
4. Kostbaarder maken van eindeloos belegeringen zetten. - elke keer dat je een belegering op eenzelfde sector zet wordt deze belegering duurder.
5. Introduceer boobytraps. - een gilde krijgt de mogelijkheid een boobytrap op zijn sectors te plaatsen. Deze zal op een willekeurig moment afgaan en de volledige belegering van een aanvaller verwijderen.
6. Om de week GvG verversen. - alle sectors worden automatisch vrijgegeven en alle kaarten zullen

Voor de uitgebreide ideeën, zie de eerste 2 posts van dit topic.
Voor de overige ideeën uit dit topic kun je in onderstaand topic je stem uitbrengen.
Verbeterpunten GvG deel 2

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


GvG gaat steeds belangrijker worden in het spel. Daarmee stijgt ook de prioriteit om het dynamischer te maken. Dat vereist een aantal aanpassingen in de regel zoals deze nu zijn. Iedereen die ideeen heeft kan deze natuurlijk ook noemen. Ik geef een paar voorzetjes:

1. Alles als landingszone markeren.
Je ziet nu grote gildes me 2 vingers in de neus met een minimum aan legers en kosten in de centrale continenten zitten en zijn er haast niet uit te krijgen. Heb je continenten aan de rand, dan betaal je je blauw aan goederen.
Dit bevordert GvG niet. Als je de landingszone over het hele gebied uitbreid, zal er veel meer strijd ontstaan, en zullen de groot grondbezitters land moeten inleveren om alles goed te kunnen bemannen. Kansen voor iedereen.

2. Introductie duurzaamheid investeringen: her-inzetbaar maken van legers.
Het plaatsen van legers kost een hoop goederen. Hoe meer legers hoe meer het kost. Helaas zijn eenmaal geplaatste legers niet meer her-inzetbaar. Dit is wel erg statisch en komt niet reëel over.
Maak het mogelijk dat je legers uit een sector kan terugtrekken en sla deze op in de gildekas (in ieder geval dat deze niet ter beschikking komen van een speler). Deze legers kunnen in hetzelfde tijdperk in een andere sector worden ingezet. Zie het als een troepenverplaatsing. Hiermee stimuleer je ook makkelijker het verhuizen van grondgebied.
Van het leger wat je terughaalt krijg je de helft terug van de goederen die het je heeft gekost om ze plaatsen. Voor het herplaatsen moet wel het volle pond worden betaald.
Eenmaal teruggetrokken legers mogen niet binnen 24 uur weer worden aangevuld.

3. Bezet houden van sectoren tegengaan.
Je ziet dat er gildes zijn die geen belang hebben bij het hebben van sectoren. Ze veroveren ze, houden de beschermingstijd aan, geven ze na de herberekening vrij en heroveren ze direct weer. Dit moet tegengegaan worden.
Een eenmaal vrijgegeven sector mag niet door hetzelfde gilde binnen 24 uur worden heroverd.

4. Het kostbaarder maken van het eindeloos belegeringslegers plaatsen.
Vaak is het plaatsen van een belegeringsleger goedkoop. Je zet het neer en het kost je (bij de eerste sector) 5 stuks goederen van elk soort. Is het bijna verslagen, plaats je weer een nieuw tegen dezelfde kosten. Dit laatste kan worden gewijzigd door dit bij iedere plaatsing duurder te maken, bijv 2 x zo duur. Hiermee doorbreek je eindeloze belegeringen van grootmachten die via hun level 250 Alcatrez 100.000 legereenheden hebben.

5. Introduceer het fenomeen boobytrap.
Geef de verdedigende partij een optie een boobytrap te plaatsen. Gedurende een aanval is op een onverwacht moment (voor beide partijen) ineens het belegeringsleger weg. Dit geeft de verdediging de kans snel wat legers aan te vullen. Deze is slechts 1 x per 24 uur in te zetten.

Tja, zomaar wat ideeën die de nodige discussie zullen opleveren. Geeft niet, zolang er maar over wordt nagedacht. Positief commentaar is altijd welkom, afzeiken kan iedereen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Een suggestie van béta kan je ook toevoegen. Namelijk om de week GvG te verversen. Zoals de
PvP-torens. Hierdoor krijgen alle gilden gelijke kansen, elke week. Daarnaast zijn de PvP-torens
toch meer GvG-torens geworden dan PvP.:p
 

DeletedUser9778

Guest
Ik kan me wel vinden in punt 1 t/m 3, met ons kleine beginnende gilde is het inderdaad een crime om te landen en door te stoten terwijl we een gros aan ervaren spelers hebben.
 

MvHs

Actief lid
Het niet binnen 3 tellen 5 gilde's kunnen opzetten en 4 ontbinden in dezelfde tijd lijkt me een goed verbeterpunt voor GvG.
 

DeletedUser

Guest
Nadeel 1

Je kan midden in een Gilde landen en makkelijk een stuk afsnijden. Ondersteuningspool wordt zo nutteloos.

Nadeel 2

Sectormeppers kunnen hun sector vol gaan zetten. Ze krijgen de troepen toch weer terug en kunnen die continu blijven gebruiken.

Nadeel 4

Belegeringen worden al duurder als je meerdere sectoren bezit. Als verslagen belegeringen dan ook nog eens meer gaan kosten wordt het onmogelijk als je meerdee sectoren bezit.

Nadeel 5

Je hebt er helmaal niets aan als je als Gilde niet online bent om te verdedigen. Bovendien is het onverwacht. De kans om legers te vervangen is groter als je zelf dat belegeringsleger verslaat.
 
punt 1.
De ondersteuningspool blijf gewoon werken. Alleen als je een sliert hebt van 1 sector breed, ja dan houdt de ondersteuning op. Maar de kans is groot dat die ondersteuning wat verder van het HQ toch al minimaal was. Punt is: Het spel beoogt gelijke kansen voor iedereen, dan moeten die heilige huisje dus verdwijnen. Weg met die bescherming: alles is landingszone.

punt 2.
Volzetten is prima: gaat je ook veel goederen kosten. Dat breekt je verwacht ik eerder op dan het uitputten van de legers. Dus ook dat dam je in.

punt 4.
Min of meer hetzelfde als punt 2: de goederen zullen de belemmering agaan vormen. Dat beschermt je tegen mensen die 50 legers per dag erbij krijgen en waar je nooit tegen op kan. Wederom gelijke kansen creeren.

punt 5.
Wat je zegt is waar. Toch levert het een extra dimensie. Of het boeiend genoeg is valt te bezien.
 

DeletedUser4527

Guest
punt 1.
De ondersteuningspool blijf gewoon werken. Alleen als je een sliert hebt van 1 sector breed, ja dan houdt de ondersteuning op. Maar de kans is groot dat die ondersteuning wat verder van het HQ toch al minimaal was. Punt is: Het spel beoogt gelijke kansen voor iedereen, dan moeten die heilige huisje dus verdwijnen. Weg met die bescherming: alles is landingszone.

punt 2.
Volzetten is prima: gaat je ook veel goederen kosten. Dat breekt je verwacht ik eerder op dan het uitputten van de legers. Dus ook dat dam je in.

punt 4.
Min of meer hetzelfde als punt 2: de goederen zullen de belemmering agaan vormen. Dat beschermt je tegen mensen die 50 legers per dag erbij krijgen en waar je nooit tegen op kan. Wederom gelijke kansen creeren.

punt 5.
Wat je zegt is waar. Toch levert het een extra dimensie. Of het boeiend genoeg is valt te bezien.

over punt 4 , gelijke kansen , ook jij kan 50 units per dag krijgen , tis maar net waar je je voor inzet ;)
 

DeletedUser

Guest
punt 1.
De ondersteuningspool blijf gewoon werken. Alleen als je een sliert hebt van 1 sector breed, ja dan houdt de ondersteuning op. Maar de kans is groot dat die ondersteuning wat verder van het HQ toch al minimaal was. Punt is: Het spel beoogt gelijke kansen voor iedereen, dan moeten die heilige huisje dus verdwijnen. Weg met die bescherming: alles is landingszone.

Lees nog even wat ik zeg. Nogmaals, als je kan landen waar je wil dan wordt het mogelijk een grondgebied doormidden te snijden en zo een stuk makkelijker te veroveren. Het spel heeft gelijke kansen voor iedereen. Je moet ze alleen wel benutten. Overal landen werkt ook nog eens de sloopgildes in de hand. Het is dus een slecht idee.

punt 2.
Volzetten is prima: gaat je ook veel goederen kosten. Dat breekt je verwacht ik eerder op dan het uitputten van de legers. Dus ook dat dam je in.

Niet voor de sloopgildes, waarvoor het allemaal heel goedkoop is.

punt 4.
Min of meer hetzelfde als punt 2: de goederen zullen de belemmering agaan vormen. Dat beschermt je tegen mensen die 50 legers per dag erbij krijgen en waar je nooit tegen op kan. Wederom gelijke kansen creeren.

Zoals XXshadow al zegt, die gelijke kansen zijn er. Omdat jij ze niet benut hoeft een ander er nog niet in beperkt te worden.

punt 5.
Wat je zegt is waar. Toch levert het een extra dimensie. Of het boeiend genoeg is valt te bezien.

Als een boom omvalt in het bos en niemand ziet het, is het dan boeiend?

Ik vind het bizar dat mensen zoveel tijd steken in het bedenken van ideeën die het actieve spelers moeilijker maken en niet-actieve spelers juist makkelijker. Steek die tijd eens in het spel. Dan kom je ook verder.
 
O, maar ik stijg nog steeds op de ranglijst en dus ben ik actiever dan de gemiddelde speler om mij heen ;) Het is juist bizar dat de mensen die in hun luie stoel zitten en niets hoeven te doen (en dus alle tijd hebben en daardoor veel berichten op een forum kunnen plaatsen) zich druk maken hoe zij dit kunnen vasthouden. Die zie je altijd alleen maar ideeën afkeuren, maar niet met ideeën komen hoe je het spel opener kan maken....
Over eerlijkheid kan je ook al discusieren. Als je eindeloos geld investeerd kan je het dan nog over eerlijk spel hebben? Ga ik hier verder niet op in.....
Of je je druk moet maken over sloopgildes is de vraag. Die zullen geen 30 sectoren land gaan bevatten in beschermd gebied. Het is alleen vervelend als ze door je hele gebied heen trekken en je alles opnieuw moet veroveren. Dus het is niets bijzonder als je je daar als gilde tegen zal moeten wapenen door de sectoren beter te verdedigen. Dat betekend dus veel meer goederen investeren en mogelijk dus een aantal secoren opgeven waardoor er meer kans voor anderen ontstaat.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij speel je GvG niet in je eentje. Leuk voor jou dat jij actiever bent dan de gemiddelde speler om je heen, maar je hebt wel een actief Gilde nodig.
Jij mag je dan niet druk willen maken om sloopgildes, zat anderen doen dat wel. Je argumenten er tegen raken verder kant nog wal. Je sectoren beter verdedigen is onmogelijk als ze kunnen landen waar ze willen. Minder sectoren bezitten gaat in tegen het doel van GvG, waar het er om gaat de meeste sectoren te bezitten.
 

DeletedUser4527

Guest
Minder sectoren bezitten gaat in tegen het doel van GvG, waar het er om gaat de meeste sectoren te bezitten.



volgens mij gaat het velen alleen om pvp punten harken , ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren zo gauw de eerste gildes level 50 berijken.... of ze dan nog steeds veel grond willen bezitten ???
 

DeletedUser9480

Guest
1. Alles als landingszone markeren;
Ik denk dat de minder sterke gildes hier ook niet veel aan hebben, aangezien zij zelf dan ook een makkelijker doelwit zijn als ze wat verder zijn gekomen...

2. Introductie duurzaamheid investeringen: her-inzetbaar maken van legers;
Wederom vraag ik me dan af of de kleinere gildes hier wat aan hebben aangezien dan de grote gildes hun gebied met twee sector-rijen dik verdedigen en hun (herplaatsende) legers vanuit het midden inzetten voor uitbreiding.

3. Bezet houden van sectoren tegengaan;
Ik kan mij wel vinden in je argument, zou niet een grote aanpassing zijn en denk wel eerlijker.

5. Introduceer het fenomeen boobytrap;
Ik sta hier niet echt achter, wel vraag ik mij af of een gilde met bv. vijf of minder sectoren wat meer bescherming zouden moeten hebben en zodra ze hier kwa sector overheen gaan deze bescherming weer verliezen...
 

DeletedUser10070

Guest
in puntje 4 kan ik me een klein beetje vinden, alleen op een andere manier

Je zou het vrijgeven van de sectoren moeten aanpakken


je zou voor de kosten de sector vertraagd vrij moeten geven
kost bv het belegeren van een sector 100 stuks per goed en je geeft 1 sector vrij
dan kost het belegeren van een sector nog steeds 100 stuks per goed
Die kosten moet je dan vertraagt vrij gaan geven bv naar 7 dagen
Dan zou je een week moeten wachten voordat de kosten naar beneden gaan naar 80
Zou je een volgende sector vrijgeven dan zou dit naar 8 dagen moeten gaan enz

Word er nu een sector van jouw verovert, dan geld dit niet, en werkt het op de normale manier
 

DeletedUser6867

Guest
GvG in mijn ogen is nu puur wie kan het hardst op de auto knop rammen en hoeveel schurken gebruik je daarvoor.
Elke speler kan een Sloopgilde aanmaken die de weg vrij maakt zodat je zelf makkelijk de weg vrij maakt voor je hoofd gilde.
 

DeletedUser10070

Guest
En juist daarvoor moet een oplossing gezocht worden
 

Seconddream

Actief lid
Mag ik opmerken dat dit een beetje verwarrend is zo met diversen ideeën tezamen?
In mijn beleving is het "sector meppen" het meest urgent, zo kunnen er veel punten gepakt worden en dat maakt het een belangrijke punt van discussie met de aanpassingen op het gebied van punten verdeling in het vooruitzicht.

Een idee hierover heb ik niet gevonden maar als iemand een linkje hebt zou dat prettig zijn, ik zal opnieuw zoeken als ik meer tijd heb.
Dat specifiek dit deel in discussie is geweest is wel bekend maar een deftig idee waar meer spelers achter staan zou fijn zijn, ik heb zo al ( in dit idee punt 3 en 4 ) meerdere ideeën voorbij zien komen ( in een discussie, dus niet als idee ansich ) en ik ben dan ook geneigd binnen een idee een poll op te tuigen maar een combinatie van ideeën behoort ook tot de mogelijkheden. Misschien kunnen we samen eens wat moois neer zetten :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5889

Guest
In mijn beleving is het "sector meppen" het meest urgent
Een idee hierover heb ik niet gevonden

Echt niet? Dan moet je het forum eens wat vaker in de gaten houden ;)
Ik zal nog eens de voorstellen herhalen die ik al vaak gedaan heb.

1) vrijgeven van sectoren niet langer toestaan. Het voegt helemaal niets toe aan het GvG element, behalve voor de spelers met push accounts die er misbruik van maken. Daarnaast houden veel kleine gildes op die manier 2 sectoren op een gemakkelijke manier vast, waardoor de "landingsruimte" voor nieuwe gildes beperkt is.

Maar alles bij elkaar is de GvG-discussie weinig zinvol meer. Er zijn nu zoveel spelers met een level 40+ Alcatraz. Als die zin hebben dan slopen ze in een paar dagen tijd het grootste gilde met 2 vingers in de neus. Kijk maar wat er in de laatste paar maanden op Cirgard is gebeurd: de traditionele top 4 (Elite, Uprising aka Aftershock, Wolverines en Liberty) zijn in no-time gehalveerd of erger. Homeguard heeft het inmiddels ook 'begrepen' en gaat nu ook voor 'lekker meppen' ipv de eerste plek. Nu staan er wat andere gildes bovenaan, net zolang totdat er weer een Alcaspeler besluit dat zij aan de beurt zijn.

2) Je mag je belegeringleger er niet meer af halen. Slopers zijn enorm in het voordeel doordat ze dit kunnen doen. Je kunt altijd sneller een nieuwe belegering zetten dan dat verdedigers kunnen reageren door de vertraging in het refreshen voor de andere spelers. Verdedigen tegen slopen is daardoor vrijwel kansloos.
Alleen als de aanvaller onhandig klikt of een van de vele crashes heeft, dan kun je ertussen komen.


Met deze twee maatregelen wordt GvG echt stukken leuker...geloof me. En ik praat niet voor eigen parochie hier....ik behoor tot de categorie "slopers" (maar dan met een normale level 10 Alca, wat het wel een eerlijk gevecht maakt).

Om op het voorstel van de indiener te reageren:
Verdedigen is alles bij elkaar al zo enorm lastig, en dan wordt er ook nog gevraagd om alles een landingssector te maken. Mag je nog een beetje voordeel hebben als je eindelijk een mooie plek op de kaart hebt veroverd?
Het verbaast me trouwens dat je dit zo serieus schrijft als je begonnen bent in augustus 2013; net als ik. Dan zou je toch moeten weten dat weinig gemakkelijker is dan een sectortje overhoop meppen.
Mocht het desondanks niet lukken om met je gilde een plekkie te veroveren, weet dan dat er gildes zijn die hun diensten aanbieden. Ik kan je Public Enemy van harte aanbevelen :cool:

p.s. voor de kleine spelers hier; als kleine speler heb je weinig in GvG te zoeken. Het is niet voor niets de competitie voor "het sterkste gilde". Stel je verwachtingswaarde bij en wordt eerst een grote speler. Ga je buren meppen; zo zijn we allemaal begonnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4527

Guest
p.s. voor de kleine spelers hier; als kleine speler heb je weinig in GvG te zoeken. Het is niet voor niets de competitie voor "het sterkste gilde". Stel je verwachtingswaarde bij en wordt eerst een grote speler. Ga je buren meppen; zo zijn we allemaal begonnen.
zo is dat :)
 
Mag ik opmerken dat dit een beetje verwarrend is zo met diversen ideeën tezamen?
In mijn beleving is het "sector meppen" het meest urgent, zo kunnen er veel punten gepakt worden en dat maakt het een belangrijke punt van discussie met de aanpassingen op het gebied van punten verdeling in het vooruitzicht.

Een idee hierover heb ik niet gevonden maar als iemand een linkje hebt zou dat prettig zijn, ik zal opnieuw zoeken als ik meer tijd heb.
Dat specifiek dit deel in discussie is geweest is wel bekend maar een deftig idee waar meer spelers achter staan zou fijn zijn, ik heb zo al ( in dit idee punt 3 en 4 ) meerdere ideeën voorbij zien komen ( in een discussie, dus niet als idee ansich ) en ik ben dan ook geneigd binnen een idee een poll op te tuigen maar een combinatie van ideeën behoort ook tot de mogelijkheden. Misschien kunnen we samen eens wat moois neer zetten :)

https://forum.nl.forgeofempires.com...sectoren-op-de-gvg-8-uur-na-verovering.14072/
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/spelregels-gvg.12373/#post-162909
https://forum.nl.forgeofempires.com...geven-sectoren-beperken-tot-1x-per-dag.12166/
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/verwijder-aub-knopje-sector-vrijgeven.11792/
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/kampioen-versus-gvg.10568/#post-149489
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/sloopgilde.8830/#post-126655

Even een paar linkjes uit de sectie afgekeurde ideeen en suggesties. De kans dat een poll op het op welke manier ook beperken van sectormeppen het gaat halen lijkt onwaarschijnlijk. Wat natuurlijk niet wegneemt dat innogames er alsnog voor kan kiezen er iets aan te doen.
 

Seconddream

Actief lid
Ja daar kan ik wat mee, de gedachten komt vanuit het idee dat er spelinhoudelijke aanpassingen ten aanzien van punten worden doorgevoerd wat het feitelijk wel actueel maakt. Nou heb ik inmiddels ook al de indruk dat de ontwikkelaars dit zelf ook zien en er wellicht al een oplossing in maak is. In dat licht kies ik ervoor om het even af te wachten.
In elk geval bedankt voor jouw reactie ;)
 
Bovenaan