Bescherming en vrijgeven van sectoren op de GvG 8 uur na verovering.

8 uur bescherming geven aan veroverde sectoren in GvG

  • Ja

    Stemmen: 12 40,0%
  • Nee

    Stemmen: 18 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Enquête gesloten .
Poll samenvatting: Een zojuist veroverde sector in GvG een standaard bescherming van 8 uur geven, in plaats van vrijgeven tijdens de dagelijkse berekening. Sectoren in bescherming kunnen niet meer vrijgegeven worden.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bescherming en vrijgeven van sectoren op de GvG 8 uur na verovering.

Veroverde sectoren op de GvG kaart worden vanaf verovering een bepaalde tijd beschermd, 8 uur.
Tijdens deze 8 uur kan je via een mouse-over over het schildje zien hoe lang de sector nog beschermd is.
Ook is het niet mogelijk een sector vrij te geven tijdens de bescherming.
Na de 8 uur kan er weer volop gestreden worden om de sector of deze kan worden vrijgegeven.

Voordelen:
De sectoren worden dus niet meer vrij gegeven tijdens de dagelijkse berekening, maar 8 uur na verovering.
Hierdoor zal er geen drukte piek meer zijn tijdens de dagelijkse berekening, waarna alle gildes op de kaart gaan vechten.
Ook voorkom je zo dat de werkende spelers hun sectoren niet meer kunnen verdedigen
nu de berekening om 10 uur in de ochtend uitgevoerd gaat worden.

Het hele GvG gebeuren wordt zo over de dag verdeeld.

Een veroverde sector kan niet worden vrij gegeven tijdens de bescherming
om zo te voorkomen dat een sector constant wordt vrijgegeven en veroverd door dezelfde gilde.
Ander gilden kunnen dan na de 8 uur bescherming, proberen de sector in te nemen.

Nadelen:

De sectoren kunnen ook midden in de nacht worden vrij gegeven, dus slapen zit er dan niet in ;)
Een veroverde sector is ook voor de bezittende gilde 8 uur lang beschermd tegen vrijgeven.

De devs zullen de dagelijkse berekening en de bescherming uit elkaar moeten trekken,
ook een timer die de bescherming berekend per sector moeten implementeren.
Of dit technisch haalhaar is durf ik niet te zeggen, ben geen dev. :)

Op- en/of aanmerkingen zijn welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
In het discussietopic over het veranderen van de dagelijkse berekening wordt hier nu ook over gepraat. Daar hebben ze het over een tijd van 24 uur. Ik denk zelf dat dit idee wat kan toevoegen, en de piek meer verspreidt. Er zal ook de hele dag door wat meer actie plaats kunnen vinden, of je het nu op 8 of 24 uur stelt (mijn voorkeur gaat ook naar 24 uur).
 

DeletedUser4100

Guest
Dit kan heel goed dé oplossing worden. Zeker goed tegen de zogenoemde sectormeppers.:) Verder
wordt hierdoor GvG meer zoals het bedoeld is. Hoewel je sectormeppers niet 100% hiermee kunt
tegenhouden. Doordat je afspraken van gilden onderling niet kunt tegengaan, maar hierdoor
zal het zeker goed kunnen dat GvG meer wordt zoals het bedoeld is. Prima idee dat zeker uitgevoerd
kan worden. Inno hoeft dan alleen een beetje te sleutelen aan GvG.
Gelukkig een oplossing om de twee mogelijkheden om het spel te manipuleren tegen te aan.:) Nu hoeven
we alleen nog wat te bedenken tegen plof-GG's. Als dat gefikst is. Dan is het spel weer voor een groot
deel in oude glorie hersteld, denk ik.:) Dus een goede stap in de goede richting, prima idee.

=======================

Wel een klein vraagje over je idee. Worden vrijgegeven sec. ook voor 8h beschermd, nadat je ze vrij
gegeven hebt? Want dan wordt de sec. 'verovert' door een npc. Zal mooi zijn om nog meer sectormeppers
te ontmoedigen.:)
 

DeletedUser

Guest
Ik zou een vrije sector ook gewoon veroverbaar laten. Anders zou je met vrijgave een ondoordringbare buffer creëren.
 

DeletedUser

Guest
Als er verder geen reacties meer komen tussen nu en morgen rond deze tijd zal ik dat doen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb hier bij deze een poll op geplaatst. Voor een samenvatting en het volledige idee zie de openingspost.
 

DeletedUser4527

Guest
tegen gestemd , als het alleen de bescherming was had ik voor gestemd , daar ons gilde in het morgen tijdperk gebruik maakt van de optie om vrij te geven , en we dit willen blijven kunnen doen
 

dimitryb

Senior Spelmoderator
Teamleden
Spel Moderator
ben meer voor 18 uur bescherming met de optie om vrij te blijven geven.
 

DeletedUser1653

Guest
voor gestemd precies vanwege de redenen die drakenridder opgeeft. geen (of beperkt) puntenmeppers meer, slopersgildes worden tegengewerkt. bijkomend voordeel de pvp toren wordt door het ontnemen van het puntenmeppen weer een stuk "eerlijker" :D
 

DeletedUser4527

Guest
voor gestemd precies vanwege de redenen die drakenridder opgeeft. geen (of beperkt) puntenmeppers meer, slopersgildes worden tegengewerkt. bijkomend voordeel de pvp toren wordt door het ontnemen van het puntenmeppen weer een stuk "eerlijker" :D



eerlijker ???? iedereen in het spel kan hetzelfde doen wat diegene die bovenaan staat doet.... questie van het juiste gilde uitzoeken, wil je voor je gilde een hoge ranking , of voor jezelf ?
laat aub ieder dat voor zichzelf beslissen , als je jaloers bent op de punten van een ander en je wil hoog ranking van het gilde waar je inzt dan is dat knap lastig je zal moeten kiezen, de een zo de ander zo
als dit doorgaat dan is die keus er niet meer en zal het spel voor sommige mensen zijn charme verliezen ...
 

DeletedUser

Guest
als dit doorgaat dan is die keus er niet meer en zal het spel voor sommige mensen zijn charme verliezen ...

Kan jij mij uitleggen wat de charme dan is van het vrijgeven en weer veroveren van een sector met amper verdediging en dat ook nog eens keer op keer?
 

DeletedUser4527

Guest
Kan jij mij uitleggen wat de charme dan is van het vrijgeven en weer veroveren van een sector met amper verdediging en dat ook nog eens keer op keer?

ik denk dat als je jezelf omhoog ziet gaan in de ranking best leuk is , het sector meppen is dan een noodzakelijk kwaad , vooral als je in een buurt zit waar velen 200+% hebben aan defense
 

DeletedUser4527

Guest
als sector meppen niet meer gaat dan gaan die gildes waarschijnlijk over op slopen , wat is dan beter ?
 

DeletedUser

Guest
Jezelf omhoog zien gaan in de ranking geeft nog geen charme aan het stompzinnig vrijgeven en weer innemen van een sector zonder enige tegenstand. De charme zit hem dan in het omhoog gaan in de ranking. Als je gaat slopen heb je in ieder geval tegenstand. Daar zou dan nog meer charme in zitten. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon andere Gilden aanvallen, maar ja, die bijten natuurlijk terug.
 

DeletedUser4527

Guest
Jezelf omhoog zien gaan in de ranking geeft nog geen charme aan het stompzinnig vrijgeven en weer innemen van een sector zonder enige tegenstand. De charme zit hem dan in het omhoog gaan in de ranking. Als je gaat slopen heb je in ieder geval tegenstand. Daar zou dan nog meer charme in zitten. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon andere Gilden aanvallen, maar ja, die bijten natuurlijk terug.

slopen = andere gilden aanvallen , en ik zei toch duidelijk dat het sector meppen slechts een middel is om de charme van het omhoog gaan in de ranking
te behalen

ons gilde heeft 60 dagen 1ste en 2,5 jaar 2de gestaan , denk je dat we nooit gebeten zijn , het is gewoon niet leuk om veel gebied te hebben , dan kun je na een tijdje nog maar 1 keer per maand vechten op gvg , of je moet vaak aangevallen worden, wat je dus niet wordt als je 1ste of 2de staat ....
daarom hebben we het roer omgegooid en zijn we vrij om te spelen hoe wij willen , beetje sectormeppen , maar ook heel vaak (bijna dagelijks) conflicten met andere gildes ....
dus kom maar op wat heb je nu nog te zeggen ??!!
 

DeletedUser

Guest
Sector meppen is een middel. Het heeft geen charme. De charme zit hem volgens jou in het omhoog gaan in de ranking. Je snapt je zelf je argumenten niet. Er zit geen actie in. Je valt een sector aan die je zelf hebt vrijgegeven. Wordt jij dan nog verrast door de legers die er staan? :wacko:
 

DeletedUser4527

Guest
Sector meppen is een middel. Het heeft geen charme. De charme zit hem volgens jou in het omhoog gaan in de ranking. Je snapt je zelf je argumenten niet. Er zit geen actie in. Je valt een sector aan die je zelf hebt vrijgegeven. Wordt jij dan nog verrast door de legers die er staan? :wacko:


nee , het is puur voor de punten , niet iedereen in het gilde doet dit hoor, maar naast het sectortje meppen doen we dus ook genoeg aan gewone GvG gevechten , en de meesten op Cigard weten dat ook wel :)
en het is jij die niet mijn argumenten snapt , waaruit concludeer jij dat überhaubt ??
 
Bovenaan