Spelregels GvG

DeletedUser8927

Guest
Ik heb gisteren onderstaand spelidee verstuurd aan FoE-support, zij hebben mij doorverwezen naar het forum, bij deze mijn spelidee:

Ik speel momenteel een paar maanden mee in wereld A in Nederland en kan de opbouw en uitstraling van het spel FoE enorm waarderen. Echter merk ik bepaalde mogelijkheden op in de GvG die naar mijn idee erg opmerkelijk zijn.

Voor alle duidelijkheid, ik wil geen gilde nog een speler terugfluiten. Ik vind enkel de huidige regels discutabel.

Momenteel is het mogelijk om:
  1. Sectoren te veroveren in de GvG
  2. Hoe meer sectoren je van een tijdperk bezit, hoe duurder het wordt om andere sectoren te veroveren. Dit vind ik erg logisch, zo wordt het moeilijker voor grote gildes om zichzelf staande te houden en gaan zij vechten voor hun sectoren omdat dit veel tijd en energie kost.
  3. Doordat je steeds groter wordt kun je het hoofdkwartier van een tijdperk verplaatsen.
  4. Je kunt veroverde sectoren vrijgeven zodat je verdiende sectoren weer vrij komen voor andere gilden.
  5. Onbeperkt levelen met Grootste Gebouwen
Door combinatie van deze regels zie ik het volgende fenomeen dagelijks voorbij komen in meerdere tijdperken:
Het is nu mogelijk om in een week tijd een hele gilde 'weg te vagen' die enorm hard hebben gewerkt voor alle sectoren die zij hebben veroverd.

Om het voorbeeld te geven:
  1. Een gilde landt in het Hedendaags tijdperk(HT) door een sector te veroveren, naast een groot veroverd gebied door 1 gilde.
  2. Vervolgens wordt er gestart met het overnemen van 2 sectoren en worden deze beveiligd met legers.
  3. Daarna wordt het hoofdkwartier verplaatst naar de laatst veroverde sector.
  4. Als laatste stap geeft de gilde die aanvalt hun eerste veroverde sector (waar zij geland zijn) vrij.
Na dit alles gaat men verder naar de volgende sector om te veroveren, doordat 1. een hoofdkwartier onbeperkt verplaatst kan worden en 2.sectoren vrij kunnen geven (ook onbeperkt) is het mogelijk om als een soort van lintworm door alle sectoren heen 'racen' voor relatief lage kosten, de lage kosten zijn te verklaren door de vrij te geven sectoren die een sector veroveren goedkoop maakt.

Nu is het dus ook zo dat wanneer een speler de GG 'Alcatraz' tot een hoog level heeft opgebouwd iemand oneindig kan blijven aanvallen op een sector, en desnoods in zijn ééntje meerdere sectoren kan veroveren van een gilde.

De verdedigende partij heeft bijvoorbeeld 25 sectoren veroverd en moet veel betalen om verdediging bij te kunnen zetten in een nieuwe sector, dit is een duur proces wanneer je wordt aangevallen. De gilde kan zichzelf verdedigen met 20 leden die allemaal legers hebben van het HT-tijdperk, maar houden dit niet eeuwig vol.

Wanneer er een sector is veroverd worden er legers bijgeplaatst en wordt de daarvoor eerste sector verdiend weer vrij en gaan weer verder met veroveren.

Ik ben van mening dat het oneerlijk is voor de gildes die hele systemen bedenken om veel goederen bij elkaar te verzamelen om 25 sectoren te veroveren in één tijdperk en deze willen verdedigen dat dit in één week kan worden weggevaagd door hier overheen walsen, met de achterliggende gedachte dat zij hier relatief weinig goederen aan verliezen én enorm veel punten aan verdienen. Veel punten is meer voordelen (tot het onwerkelijke toe).

Mijn vraag is dan ook:
Kan iedereen denken aan regels voor de GvG om dit op een mooie manier op te lossen?

Ik heb hier zelf ook al even over nagedacht, dit zou zijn:
  1. Sectoren kunnen/mogen worden vrijgegeven, maar 1 sector per 7 dagen. Sectoren vrijgeven moet blijven omdat gildes zouden kunnen onderhandelen voor bepaalde gebieden zodat zij elkaar kunnen passeren maar niet dat er een werkelijke sloop kan plaatsvinden in een tijdperk.
  2. Een hoofdkwartier kan je verplaatsen, maar dit kan ook maar 1x per 7 dagen. Het hoofdkwartier verplaatsen moet blijven, met de reden dat wanneer je een sector verliest/vrijgeeft je niet zonder hoofdkwartier komt te zitten.
  3. Een maximum level voor een GvG-invoeren zodat een oneindige slachtpartij door 1 persoon niet meer mogelijk is.
Zelf laat ik mij niet zo maar kennen, maar ik denk dat wanneer er niks wordt gedaan aan dit fenomeen dat er een hoop spelers zullen stoppen met spelen omdat al hun werk/hun investeringen iedere keer weer door één bepaalde gilde wordt verscheurd en waardoor je telkens opnieuw kan beginnen. In het ergste geval bloed een wereld dood.

Ik hoor graag jullie meningen.

Met vriendelijke groet,

Thunderman0
Een enthousiaste speler
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb hier zelf ook al even over nagedacht, dit luid:
  1. Sectoren kunnen/mogen worden vrijgegeven, maar 1 sector per 7 dagen. Sectoren vrijgeven moet blijven omdat gildes zouden kunnen onderhandelen voor bepaalde gebieden zodat zij elkaar kunnen passeren maar niet dat er een werkelijke sloop kan plaatsvinden in een tijdperk.
  2. Een hoofdkwartier kan je verplaatsen, maar dit kan ook maar 1x per 7 dagen. Het hoofdkwartier verplaatsen moet blijven, met de reden dat wanneer je een sector verliest/vrijgeeft je niet zonder hoofdkwartier komt te zitten.
  3. Een maximum level voor een GvG-invoeren zodat een oneindige slachtpartij door 1 persoon niet meer mogelijk is.

Om te beginnen zit je er op een aantal punten nogal naast. M.O.B haalt zijn punten niet uit vechten in GvG en je komt pas zonder hoofdkwartier te zitten als je je laatste sector verliest. Tot die tijd verplaatst het hoofdkwartier zich gewoon. Verder stel je niets voor dat al niet veel eerder aan de orde is geweest. Tot slot is je redenering verder ook nogal krom. Je wilt bescherming voor de Gildes met veel sectoren, maar hoe denk je dat die er aan gekomen zijn? Die hebben er echt niet hard voor gevochten, want die zijn direct op de kaart begonnen toen het tijdperk vrij kwam en hebben zo een monopoly. De enige manier om daar iets tegen te doen is vechten zoals jij het in je voorbeeld aanhaalt. Als dat niet meer kan dan wordt het helemaal wie het eerst komt, die het eerst maalt. 25 sectoren kan je ook helemaal niet verdedigen. Wil je er zo veel hebben, dan moet je er maar rekening mee houden dat je ze kwijt kan raken.
 

DeletedUser8537

Guest
Ik denk dat je hier de bal wat misslaat sl8yer. Akkoord er staan hier en daar enkele fouten van hem in wat betreft de werking van GVG, maar zijn redenatie is wel degelijk.
Ik maak deel uit van de gilde camelot die al verschillende keren 10-tallen sectoren heeft ingenomen in verschillende tijdperken. Verschillende keren omdat we steeds weggeveegd worden door dergelijke sloopgilden en meestal dezelfde. Zo zijn er wel meer gilden die dit hebben meegemaakt...
Ik spreek enkel voor mijn gilde als ik zeg dat we hier steeds enorm veel moeite voor hebben gedaan, enorm veel goederen en uren hebben opgeofferd om dit te bereiken.
Ik zou het geen probleem vinden als we sectoren aan een andere gilde zouden kwijt geraken als die ook een gebied voor zichzelf zou opbouwen. Maar gebieden innemen en vrijgeven is afbreken en hoort onder pestgedrag thuis.
Voor zover ik weet proberen ze nu in alle scholen kinderen ertoe aan te zetten om pesten te vermijden. Gelden dan andere regels voor volwassenen?
 
Ik maak deel uit van de gilde camelot die al verschillende keren 10-tallen sectoren heeft ingenomen in verschillende tijdperken. Verschillende keren omdat we steeds weggeveegd worden door dergelijke sloopgilden en meestal dezelfde.

Klinkt alsof jullie anders al maanden niets te doen zouden hebben in GvG.
 

DeletedUser

Guest
Yup eigenlijk zou FOE hier iets aan moeten doen. Zijn al meerdere topics over. Sommige spelers vinden zelfs dat GvG niet ingevoerd had moeten worden.

Tot die tijd moet je de fun halen uit het veroveren van meerdere sectoren en genieten van je positie die je op een gegeven moment hebt bereikt. Voor zolang het duurt.... Anderen halen er hun plezier om andere gilden iets niet te gunnen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je hier de bal wat misslaat sl8yer. Akkoord er staan hier en daar enkele fouten van hem in wat betreft de werking van GVG, maar zijn redenatie is wel degelijk.
Ik maak deel uit van de gilde camelot die al verschillende keren 10-tallen sectoren heeft ingenomen in verschillende tijdperken. Verschillende keren omdat we steeds weggeveegd worden door dergelijke sloopgilden en meestal dezelfde. Zo zijn er wel meer gilden die dit hebben meegemaakt...
Ik spreek enkel voor mijn gilde als ik zeg dat we hier steeds enorm veel moeite voor hebben gedaan, enorm veel goederen en uren hebben opgeofferd om dit te bereiken.
Ik zou het geen probleem vinden als we sectoren aan een andere gilde zouden kwijt geraken als die ook een gebied voor zichzelf zou opbouwen. Maar gebieden innemen en vrijgeven is afbreken en hoort onder pestgedrag thuis.
Voor zover ik weet proberen ze nu in alle scholen kinderen ertoe aan te zetten om pesten te vermijden. Gelden dan andere regels voor volwassenen?

Zo degelijk vind ik het niet. Waar het de sloopgildes slechts beperkt aanpakt, niets weerhoud ze er tenslotte van om gewoon een nieuw gilde te starten, beperkt het juist gildes zoals dat van jou veel meer. Stel jullie gaan een poging doen om je in HT te vestigen. Om voet aan de grond te krijgen zal je moeten landen, maar dat is niet genoeg. Daarna zal je uit de landingszone weg willen om een betere positie te krijgen. Dat kan al niet met de door hem voorgestelde beperkingen. Zijn idee werkt dus niet alleen tegen sloopgildes, maar ook tegen alle andere gildes. Het enige dat het doet is de gevestigde orde vaster in het zadel houden.
 

DeletedUser4059

Guest
Het duurt idd een week, vroeger kon dit in 1 avond dus er is al veel veranderd. Terwijl ik nu veel meer aanvallen kan doen dan vroeger.
snap niet precies wat je wilt dat het nog moeilijker is om gesloopt te worden ofzo? je moet niet zo vast blijven hangen je wilt innemen en zorgeloos je sectoren kunnen behouden het is Gilde vs Gilde. je moet gwn vechten en puntjes maken voor jezelf en je rang in pvp, veel mensen beginnen foe al saai te vinden als gvg nog beperter wordt zullen meer mensen stoppen omdat er niks anders te doen is dan harken van je muntjes en goederne in je stad. en A is idd moeilijk geworden omdat veel sterke spelers bij elkaar zitten om gezellig elke dag lkkr te kunnen vechten en toch fun te kunnen hebben in hun spelletje, miss kan je er niet zo goed tegen omdat jij dit niet kan maar ik zeg het je eerlijk de tijd van sectoren pakken en behouden en 24-7 je sectoren in de gaten houden heb ik wel gehad en ben ik beu. en zo denkt iedereen die al 1,5+ jaartjes speelt aan de senioren moet ook gedacht worden!

En alleen grote gildes worden gepakt.. robin hood style pak van de rijke en geven aan de arme. (zodat kleine gildes ook kunnen groeien!) kijk naar andere servers 13.000 prestige voor nr 1gilde is dat eerlijk??

ps. sl8er je bent een num num (K)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7160

Guest
Ach ja sommige snappen nog steeds niet hoe G vs G behoord te worden gespeeld.
en dat is jullie tekortkoming.


:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p
 
Wat ik iedere keer terug hoor komen als argument om GvG nog verder in te perken, is het argument dat het zoveel goederen kost. Dat is dus alleen het geval als je koste wat het kost een groot gebied wilt vasthouden. En de voornaamste reden om dat te willen doen, is voor de bijbehorende prestige en de plek op de gilderanglijst. Dat is boeiend voor een handjevol gilden maar voor de meeste gilden dus niet.

Nou begrijp ik best dat het frustrerend is je investeringen in rook op te zien gaan. Maar ja, hiervoor geldt hetzelfde als voor ieder gokspelletje, niet meer inzetten dan je zonder pijn kunt verliezen scheelt al een hoop frustratie. En dat is dus precies wat kleinere gilden die wel actief willen zijn op de GvG kaart doen (en ja, dus ook sloopgilden). Ironisch genoeg moedigen de "grote broeders" op de GvG kaart dat gedrag nog eens actief aan ook met hun niet-aanvalsverdragen en hun gewoonte elkaar een hand boven het hoofd te houden.

Thunderman geeft het zelf al aan:
  1. Sectoren kunnen/mogen worden vrijgegeven, maar 1 sector per 7 dagen. Sectoren vrijgeven moet blijven omdat gildes zouden kunnen onderhandelen voor bepaalde gebieden zodat zij elkaar kunnen passeren maar niet dat er een werkelijke sloop kan plaatsvinden in een tijdperk.
De paar gevestigde gilden proberen onderling de kaart te verdelen en worden verontwaardigd zodra een andere gilde zich geen barst aantrekt van afspraken waar ze a. niets mee te maken hebben en b. geen baat bij hebben.

Zelf laat ik mij niet zo maar kennen, maar ik denk dat wanneer er niks wordt gedaan aan dit fenomeen dat er een hoop spelers zullen stoppen met spelen omdat al hun werk/hun investeringen iedere keer weer door één bepaalde gilde wordt verscheurd en waardoor je telkens opnieuw kan beginnen. In het ergste geval bloed een wereld dood.

Hier wil ik ook nog even op reageren. De meeste spelers van FoE zitten niet in een top 10 of top 20 gilde hoor, dus die zullen heus niet stoppen omdat een hooggeplaatst gilde z'n investeringen in rook op ziet gaan. En bovendien, nu stoppen er ook al spelers uit pure verveling. Spelers die gehoopt hadden dat GvG ze weer wat uitdaging zou gaan bieden maar die erachter kwamen dat het vooral een kwestie van eindeloos naar de kaart staren is in de hoop een belegering te kunnen wegmeppen.

Zelf heb ik de afgelopen maanden alleen maar meer en meer begrip ontwikkeld voor "sloopgilden", een term die wat mij betreft sowieso een beetje te gemakkelijk op een gilde geplakt wordt als het niet "klassiek" GvG speelt (dus als een broedkip eindeloos op de veroverde sectoren zitten terwijl je met alle buren afspraken hebt elkaar vooral niet aan te vallen, zodat er vooral niets gebeurt). Ze hebben gewoon veel meer actie en daarmee veel meer fun op de GvG kaart. En uiteindelijk speel ik toch spelletjes voor de fun.

Dus als er al iets zou moeten veranderen aan de spelregels van GvG dan wat mij betreft toch niet zoals Thunderman voorstelt maar liever iets waardoor GvG een stuk actiever wordt. Ik zou zelf bijvoorbeeld wel wat zien in iedere week een ander tijdperk volledig vrijgeven, dus week 1 ijzer, week 2 vme enz t/m ht en dan weer opnieuw beginnen onder het motto nieuwe ronde, nieuwe kansen. En dan mogen de gilden die daardoor sectoren verliezen wat mij betreft best goederen terugkrijgen in de kas, zodat ze gelijk weer los kunnen. Maar de zaken nog verder inperken, alsjeblieft niet zeg. Het is het grootste deel van de tijd al zo'n dooie boel.
 

DeletedUser8537

Guest
Ik begrijp je punt wat betreft het feit dat de gilden afspraken en elkaar niet aanvallen. Hier zou inderdaad wat verandering in mogen komen, maar dan hadden ze niet een belegering bv. 5 x 2000 laten kosten. Dat is gewoon waanzinnig veel, waar vele spelers speciaal hun stadje voor herinrichten om dit te kunnen bereiken. Om dergelijke inspanning dan gewoon in rook te zien opgaan, is erg demotiverend en daardoor zijn al vele spelers gestopt..

Dat de sloopgildes het interessant maken, daar ga ik echter niet mee akkoord. Het is zoals je zegt gilde vs gilde en dan heeft het hiermee niks meer te maken. Het is dan een oneerlijke strijd en maakt dat stuk van het spelletje kapot!
Ik speel het spelletje zelf al meer dan 2 jaar en uiteindelijk gaat het spelletje over iets op te bouwen en niet over iets af te breken. Om elke dag x aantal gevechten te doen, lijkt me meer op werk aan de lopende band en vind ik persoonlijk maar niks, zeker als ik er niet voor betaald wordt:p

Dus als er al iets zou moeten veranderen aan de spelregels van GvG dan wat mij betreft toch niet zoals Thunderman voorstelt maar liever iets waardoor GvG een stuk actiever wordt. Ik zou zelf bijvoorbeeld wel wat zien in iedere week een ander tijdperk volledig vrijgeven, dus week 1 ijzer, week 2 vme enz t/m ht en dan weer opnieuw beginnen onder het motto nieuwe ronde, nieuwe kansen. En dan mogen de gilden die daardoor sectoren verliezen wat mij betreft best goederen terugkrijgen in de kas, zodat ze gelijk weer los kunnen. Maar de zaken nog verder inperken, alsjeblieft niet zeg. Het is het grootste deel van de tijd al zo'n dooie boel.

Dit lijkt me wel iets...
 

DeletedUser4704

Guest
hebben hebben hebben dat kennen we alleen in nederland. Gelijk verdelen niet.

eigenlijk dienen de kosten van goederen nog hoger te worden
 

DeletedUser

Guest
Yup eigenlijk zou FOE hier iets aan moeten doen. Zijn al meerdere topics over. Sommige spelers vinden zelfs dat GvG niet ingevoerd had moeten worden.

Tot die tijd moet je de fun halen uit het veroveren van meerdere sectoren en genieten van je positie die je op een gegeven moment hebt bereikt. Voor zolang het duurt.... Anderen halen er hun plezier om andere gilden iets niet te gunnen.

Maar dat is toch net de bedoeling van GvG? Er zijn een beperkt aantal sectoren waar je met andere gildes om moet strijden als je deze wilt bezitten. Er is toch geen plezier aan het zomaar bezitten van een aantal sectoren en geen moeite moeten doen om deze te behouden?

Zoals Erdi al aanhaalt was het vroeger mogelijk om een hele gilde van de kaart te vegen in 1 nacht. Dat is nu niet meer mogelijk; de gilde die wordt aangevallen heeft de kans om zich te verdedigen. Naarmate een gilde meer gebied verliest, zal ze goedkoper nieuwe belegeringen kunnen plaatsen en zich zo beter kunnen verdedigen tegen bv. gildes die de tactiek in de openingspost gebruiken.

Ik ben het eens met de visie dat we GvG niet te veel mogen beperken en/of te ingewikkeld maken. Het draait erom dat je strijdt met andere gildes, en daarbij zal je fel bevochten sectoren verliezen terwijl je er andere verovert.
 

DeletedUser8927

Guest
Sorry dat mijn antwoord even op zich heeft laten wachten.

Ik ben gewoon van mening, dat als sommige huidige Gildes met teams van 50 man al 4 jaar aan het opbouwen zijn en iets korte tijd bezig zijn in de GvG dat je dit niet zo maar met 1-mans gildes zou moeten kunnen wegvagen aangezien grote gildes hier veel moeite voor hebben gedaan. Wel vind ik dat zij dan ook moeite moeten doen om dit te behouden (hoe groter, hoe meer vijanden).

Verder begrijp ik iedereen zijn frustraties en ieder heeft zo zijn mening hoe het hoort in de huidige situatie. Mijn idee van het posten van bovenstaand bericht was onder andere nieuwe ideeën te bedenken om de GVG wat actiever, moeilijker, leuker maar ook eerlijker te maken dan dat het nu is.

Een voorbeeld waaraan ik denk is in een vorm van de oceanen van Grepolis, maar dan op zijn FoE's. Dus wel met tijdperken maar dan met maandelijkse wisselingen (zoals bijvoorbeeld eerder genoemd boven). Wat ook zou kunnen om maandelijks zoveel mogelijk sectoren te verdienen, wie de meeste sectoren heeft aan het eind van de maand krijgt een sectorbonus (na die maand begin je weer opnieuw met het veroveren van sectoren). Iets in die vorm, er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Hoop dat jullie nog veel meer leuke ideeën hebben.

Gr,
Thunder
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar dat is toch net de bedoeling van GvG? Er zijn een beperkt aantal sectoren waar je met andere gildes om moet strijden als je deze wilt bezitten. Er is toch geen plezier aan het zomaar bezitten van een aantal sectoren en geen moeite moeten doen om deze te behouden?

Zoals Erdi al aanhaalt was het vroeger mogelijk om een hele gilde van de kaart te vegen in 1 nacht. Dat is nu niet meer mogelijk; de gilde die wordt aangevallen heeft de kans om zich te verdedigen. Naarmate een gilde meer gebied verliest, zal ze goedkoper nieuwe belegeringen kunnen plaatsen en zich zo beter kunnen verdedigen tegen bv. gildes die de tactiek in de openingspost gebruiken.

Ik ben het eens met de visie dat we GvG niet te veel mogen beperken en/of te ingewikkeld maken. Het draait erom dat je strijdt met andere gildes, en daarbij zal je fel bevochten sectoren verliezen terwijl je er andere verovert.


Moeite doen jazeker, maar de verhouding is nu compleet zoek. Een goed gecoördineerde actie van een gilde dat niet uit is op het verwerven van sectoren, maar puur andere gildes wil verwijderen is niet verdedigbaar. Zeker niet als je ook een normale baan hebt en niet van een uitkering leeft en 's nachts alle tijd hebt.

Maar goed in de INNO games TV van maart worden wijzigingen aangekondigd. Wachten we rustig af
 

DeletedUser

Guest
Ik ben gewoon van mening, dat als sommige huidige Gildes met teams van 50 man al 4 jaar aan het opbouwen zijn en iets korte tijd bezig zijn in de GvG dat je dit niet zo maar met 1-mans gildes zou moeten kunnen wegvagen aangezien grote gildes hier veel moeite voor hebben gedaan.

Veel moeite is nogal een relatief begrip. Ze profiteren er van dat ze groot zijn en lopen als eerste een nieuw tijdperk in. Daarna worden er afspraken gemaakt en HQ's strategisch geplaatst waardoor voor andere Gilden nog slechts de landingszone overblijft om voor te vechten. Ondertussen zitten zij hoog en droog. Wil je daar iets aan doen, dan zal je ze dus wel weg moeten vagen.
 

DeletedUser5742

Guest
Ik denk dat het grootste probleem bij GvG komt doordat enkele spelers te veel invloed hebben op het verloop van GvG.

In de meeste sloopgildes is er maar een klein groepje dat actief GvG speelt. Die paar spelers zetten een siege, vechten voor de puntjes en de rest van het gilde kijkt toe. Dit kan je moeilijk echt Gilde vs Gilde noemen.

Ik denk dan ook dat om GvG voor iedereen interessant te houden en alleen voor een paar actieve spelers je een beperking van 10 gevechten op de GvG-kaart per dag zou moeten opleggen. Dan dwing je tenminste af dat het een gevecht tussen gildes wordt in plaats van zoals nu een gevecht tussen een klein clubje aan grote spelers.
 
Syfor, in ieder gilde is er maar een beperkte groep spelers echt actief per tijdperk. En het voorstel het aantal gevechten tot 10 te beperken is in mijn ogen het meest effectieve voorstel ever om GvG om zeep te helpen, gaat nergens over. Of wilde je dan ook de mogelijkheden om belegeringen aan te vallen beperken tot 10x per dag? Anders krijg je namelijk wel een heel scheve situatie waarin geen enkel gilde zelfs nog maar de kans krijgt om in een continent te landen, laat staan meerdere sectoren te veroveren.

Mijn view, accepteer de realiteit van "sloopgilden" (ik blijf erbij dat dat etiket veel te gemakkelijk wordt geplakt op gilden die geen zin hebben in doelloos kaart staren maar goed) en pas je eigen gildestrategie erop aan. Dus niet meer investeren dan je zonder maagpijn weer kwijt kan raken en niet denken dat je het "recht" hebt om vast te houden wat je toevallig verworven hebt. Als je zo speelt is de oplossing simpel als je van de kaart wordt geveegd, dan neem je wraak. Is nog fun om te doen ook ;)
 

DeletedUser5968

Guest
Beste Thunderman0

De spelontwikkelaars hebben al aangekondigd aanpassingen door te voeren in GvG om het laagdrempeliger te maken. Jouw suggestie wijkt af van datgene waar de ontwikkelaars naar streven. Ik keur dit dan ook af.

Groet Gaelwyn
 
Bovenaan