Kampioen versus GvG

Op dit idee kun je nu stemmen

  • Goed idee

    Stemmen: 0 0,0%
  • Geen goed idee

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

DeletedUser

Guest
Het punt is duidelijk, wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn?

Lijkt mij makkelijk en in de lijn van eerdere aanpassingen. Het idee achter het vrijgeven van een sector zoals FoE het ziet is om strategische redenen,

Optie 5: Vrijheid schenken
Als een sector niet langer strategisch relevant is voor je gilde, kan je ervoor kiezen om die sector vrijheid te schenken. Hierdoor zal de sector overgenomen worden door een NPC en wordt je gildekas gespekt met goederen. Het aantal goederen dat wordt teruggegeven bedraagt 50% van de goederen die zijn geïnvesteerd in die sector om plaatsen voor verdedigende legers vrij te spelen.

Er is geen enkele reden om een strategisch vrijgegeven sector opnieuw direct te veroveren. Behandel het dus als gildehoppen. Een vrijgegeven sector kan pas na een week weer veroverd worden. Dat dwingt je dan ook om echt strategisch te werk te gaan.
 

DeletedUser7784

Guest
Lijkt mij makkelijk en in de lijn van eerdere aanpassingen. Het idee achter het vrijgeven van een sector zoals FoE het ziet is om strategische redenen,



Er is geen enkele reden om een strategisch vrijgegeven sector opnieuw direct te veroveren. Behandel het dus als gildehoppen. Een vrijgegeven sector kan pas na een week weer veroverd worden. Dat dwingt je dan ook om echt strategisch te werk te gaan.

Correct slayer
Opzet zoals de ontwikkelaars ons hebben voor gezet is Gilde versus gilde.
Dat men sectoren op kan heffen is onzin.
Men dient vooraf strategisch na te denken klakkeloos sectoren veroveren en opheffen heeft niks met de opzet Gilde versus gilde te maken.
Ontwikkelaars hou je aan de opzet en zorg dat dit word aangepast.
Gaan gilden samenwerken om toch elkaars sectoren over te nemen moeten andere gilden de kans krijgen om ook deze sector te kunnen veroveren maar nog beter eenmaal een sector verovert kan deze niet meer worden opgeheven.
Zo blijf het zoals de opzet is bedoeld Gilde versus Gilde ;-))
 

DeletedUser

Guest
Dat men sectoren op kan heffen is onzin.

Opheffen is geen onzin. Als je het strategisch beoordeeld zou het zo kunnen zijn dat je niet te veel sectoren wil verdedigen maar wel wil opschuiven op de kaart. In dat geval is de mogelijkheid om een sector op te kunnen heffen goed. Het moet echter niet zo zijn dat je ze opheft om direct weer te veroveren. Dat is wel een strategie, maar niet eentje die ook maar iets met GvG te maken heeft.
 

DeletedUser6185

Guest
Soms moet je wel vrijgeven en opnieuw veroveren om zeker te zijn dat je tot 20:00 niet opnieuw hoeft te landen
 

DeletedUser

Guest
Lijkt mij makkelijk en in de lijn van eerdere aanpassingen. Het idee achter het vrijgeven van een sector zoals FoE het ziet is om strategische redenen,



Er is geen enkele reden om een strategisch vrijgegeven sector opnieuw direct te veroveren. Behandel het dus als gildehoppen. Een vrijgegeven sector kan pas na een week weer veroverd worden. Dat dwingt je dan ook om echt strategisch te werk te gaan.

whuuuut,,,,spelers lopen dwingen!!!

doe eens normaal *wilders tegen rutte*

ik weet bij god niet wat jij hier allemaal rondbazuint,,er is hier al een topic toch over,,,*kampioenen*,,,je loopt overal weer een draai aan tegeven.je zegt wel *het lijkt me makkelijk*,,,maar zelf heb jij die eenheid niet staan,dus waar jij het nu over hebt en spelers dwingen gaat nergens over,,,een kampioen is een kampioen en moet een kampioen blijven,en wat sec veroveren betreft moeten spelers *gildes* zelf weten,of ze die nu willen houden of niet,het is strategies spelen,veel spelers die veel GVG spelen hoef jij niet uit teleggen wat ze wel en niet moeten doen,sec veroveren en vast houden heeft geen zin,want als je sec hebt komen ze met 3 of 5 gildes op je af en slopen alle sectoren,dus wat heb je eraan om sec te veroveren en te behouden,het gaat namelijk om de machtspunten die behaald worden.als een speler,of gilde sec wil veroveren en de volgende dag na 8uur weer verwijderen en weer gaat inemen is gewoon slim,dat doen wij nu ook,maar ondertussen worden we van alle kanten aangevallen,nou zie jou sec maar eens te verdedigen,kan je dat niet,dan kan je fluiten naar je sectoren.maar inno blijft maar veanderingen in het spel uitvoeren,maar wat de meeste willen,*weg met sloopgildes* is nog niet verholpen!

want je kan als pac men door de kaart wandelen.

ps:meneer sla8yer speelt op B en beta,en niet op A .maar loopt spelers die op A spelen te vertellen wat ze moeten doen,maar op wereld A en wereld B wordt niet het zelfde gespeelt,op B wordt er op het moment normaal gespeeld,en op C ook,er is alleen actie op A.daar wordt ook van alles ondervonden waar spelers op reageren die niet eens op die wereld spelen,maar lopen het wel voor die spelers te verpesten met allerlei onzin uit te kramen hier,mss beter wereld B en wereld A niet door elkaar te gooien!

en om een vrijgegeven sec weer pas na een week te kunnen veroveren slaat nergens op,,,wie gaat er nu wachten om die sec weer terug te veroveren na een week,zijn er mss geen andere sec meer te veroveren??helemaal klote is het dan ook wel als je die sec weer wilt veroveren en een andere gilde pakt die van jou af en stampt die vol met defnece en zet zijn HQ er tegen aan,nou,,,ik zou zeggen begin er maar weer aan!sc6 ermee!

met wat tactiesche bewegingen wandel je zo door de kaart.en hoe een speler dat doet moet hij zelf weten.

je houdt je ten eerste niet eens bezig met GVG....maar je loopt hier wel iedereen ff te vertellen hoe of wat ze moeten doen,,,,tjonge jonge zeg pppffffff.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Opheffen is geen onzin. Als je het strategisch beoordeeld zou het zo kunnen zijn dat je niet te veel sectoren wil verdedigen maar wel wil opschuiven op de kaart. In dat geval is de mogelijkheid om een sector op te kunnen heffen goed. Het moet echter niet zo zijn dat je ze opheft om direct weer te veroveren. Dat is wel een strategie, maar niet eentje die ook maar iets met GvG te maken heeft.



hier weer!!!


* Het moet echter niet zo zijn dat je ze opheft om direct weer te veroveren*

mochten spelers dit willen doen dat moeten ze toch zelf weten,het zijn hun eige goederen en eenheden die ze daarvoor gebruiken,en niet die van jou!!

dus laat spelers lkkr spelen zoals ze dat zelf willen,je hoeft mij in iedere geval nix te vertellen of wijsmaken wat ik met sectoren moet doen,dat bepaal ik zelf wel!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6878

Guest
Wat een geraaskal van bovengenoemde die dit weer als een aanval op zijn speelwijze ziet en dat terwijl deze door veel kosten en weinig moeite keer op keer bewijst dat dit geen spel voor hem is die hij op een sportieve wijze wenst te spelen.
Iemand kaart een probleem aan... Sl8yer draagt een mogelijke oplossing aan voor een probleem aan, deze wordt als idee doorgeschoven door Reddog naar "Ideeën en suggesties" en jij zit op de man te spelen?

Mij zal het om het even zijn wie de ranglijst aanvoert, ik hecht er toch geen enkele waarde aan. Dat hierdoor de PvP ranking verpest wordt is echter wel vervelend.
Maar het idee is naar mijn mening wel bruikbaar om zowel het probleem met PvP als met sloopgildes tegen te gaan.
Om nog een stapje verder te gaan: die week zou ook moeten gelden voor het heroveren van een sector als je een sector veroverd hebt en weer verloren, dit om achterdeur dealtjes tussen gildes te voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7784

Guest
Wat een geraaskal van bovengenoemde die dit weer als een aanval op zijn speelwijze ziet en dat terwijl deze door veel kosten en weinig moeite keer op keer bewijst dat dit geen spel voor hem is die hij op een sportieve wijze wenst te spelen.
Iemand kaart een probleem aan... Sl8yer draagt een mogelijke oplossing aan voor een probleem aan, deze wordt als idee doorgeschoven door Reddog naar "Ideeën en suggesties" en jij zit op de man te spelen?

Mij zal het om het even zijn wie de ranglijst aanvoert, ik hecht er toch geen enkele waarde aan. Dat hierdoor de PvP ranking verpest wordt is echter wel vervelend.
Maar het idee is naar mijn mening wel bruikbaar om zowel het probleem met PvP als met sloopgildes tegen te gaan.
Om nog een stapje verder te gaan: die week zou ook moeten gelden voor het heroveren van een sector als je een sector veroverd hebt en weer verloren, dit om achterdeur dealtjes tussen gildes te voorkomen.

Als ik je redenering goed begrijp dan is het dus zo dat je de opgeheven sector 7 dagen niet kunt heroveren ookal word deze door een ander gilde overgenomen
Wat je namelijk wilt uitsluiten dat er weer gildes gaan samenwerken en elkaar de sectoren( volproppen met kampioenen) toeschuiven ook dit wil je niet.
Dan ben ik het helemaal met je eens ;-)

Hier opvolgend denk ik dat men ook beter vanuit de ontwikkelaar moet kijken naar de veschillende tijdperken.
Nu zitten de grote gilden veilig bij elkaar en vergaren ze iedere dag dezelfde macht en kan er niemand bij ze in de buurt komen
Wat het spel eigenlijk dood maakt.

Dat men in de lagere tijdperken alleen kan landen op kust gebieden is logisch men had niet meer dan een bootje met wat soldaten.
In de hogere tijdperken kan men GVG veel interessanter maken en kan men veel meer actie creëren.

Men beschikt over parachutisten en commando's deze zouden in principe overal moeten kunnen landen hierdoor creer je dat de grote gilden veel alerter moeten zijn op belegeringen en geef je kleinere gilden de kans zich te vestigen.
Bij komend voordeel is dat men de sectoren wel moet vol zetten met legers en zoals de opzet was de goederenkosten maakte dat geen enkel gilde altijd maar plaats 1 2 of 3 kan bezetten

Omdat er weinig landing gebieden zijn moet nu een klein gilde zich een weg banen naar een veilige omgeving die nu bezet zijn door de grote gilden.
Hierdoor blijft er weinig actie in het spel en word er iedere x op hetzelfde gebied gestreden door kleine gilden.
Hierdoor creëer je meer kansen voor ieder gilde en word GVG ook veel interessanter in de hogere tijdperken.
maar goed dit is ff of topic ;-))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6361

Guest
Als ik je redenering goed begrijp dan is het dus zo dat je de opgeheven sector 7 dagen niet kunt heroveren ookal word deze door een ander gilde overgenomen
Wat je namelijk wilt uitsluiten dat er weer gildes gaan samenwerken en elkaar de sectoren( volproppen met kampioenen) toeschuiven ook dit wil je niet.
Dan ben ik het helemaal met je eens ;-)

Denk aub even na voor je een reactie neerzet, hoe kan je een gilde dan verdedigen als je de verloren sectoren pas na 7 dagen kan terugpakken?
Een gilde die het handig uitspeelt kan dan eender welke gilde rustig van de kaart spelen door elke dag 1 of 2 sectoren te pakken en langzaam op te rukken.

Totaal absurd!
 

DeletedUser

Guest
Wat een geraaskal van bovengenoemde die dit weer als een aanval op zijn speelwijze ziet en dat terwijl deze door veel kosten en weinig moeite keer op keer bewijst dat dit geen spel voor hem is die hij op een sportieve wijze wenst te spelen.
Iemand kaart een probleem aan... Sl8yer draagt een mogelijke oplossing aan voor een probleem aan, deze wordt als idee doorgeschoven door Reddog naar "Ideeën en suggesties" en jij zit op de man te spelen?

Mij zal het om het even zijn wie de ranglijst aanvoert, ik hecht er toch geen enkele waarde aan. Dat hierdoor de PvP ranking verpest wordt is echter wel vervelend.
Maar het idee is naar mijn mening wel bruikbaar om zowel het probleem met PvP als met sloopgildes tegen te gaan.
Om nog een stapje verder te gaan: die week zou ook moeten gelden voor het heroveren van een sector als je een sector veroverd hebt en weer verloren, dit om achterdeur dealtjes tussen gildes te voorkomen.


ik mag op de man af mijn mening geven,zolang dat maar binnen het vaarwater blijft!

vervolgens lees ik dat je dit typt.

*ik hecht er toch geen enkele waarde aan*

wat doe je hier nog en wrm speel je dan nog,als je er toch geen waarde aanhecht :wacko:
 

DeletedUser6878

Guest
Denk aub even na voor je een reactie neerzet, hoe kan je een gilde dan verdedigen als je de verloren sectoren pas na 7 dagen kan terugpakken?
Een gilde die het handig uitspeelt kan dan eender welke gilde rustig van de kaart spelen door elke dag 1 of 2 sectoren te pakken en langzaam op te rukken.

Totaal absurd!

Lees even goed.. er wordt bedoeld dat je een sector niet twee keer binnen een week veroveren.. dus veroveren, verliezen, heroveren.
Als trouwens een gilde op deze manier een andere gilde van de kaart kan vegen maakt het echt niet uit of deze regel is ingevoerd.
 

DeletedUser6361

Guest
Lees even goed.. er wordt bedoeld dat je een sector niet twee keer binnen een week veroveren.. dus veroveren, verliezen, heroveren.
Als trouwens een gilde op deze manier een andere gilde van de kaart kan vegen maakt het echt niet uit of deze regel is ingevoerd.

Nog erger, dan heb je eens een kleine gilde die erin slaagt om enkele sectoren te pakken en verliezen ze de dagen daarna die sectoren zonder bij machte te zijn om binnen de 7 dagen nog iets te kunnen terugdoen.
Dat maakt het spel niet lucratiever want op die manier gaan er nog minder gildes GvG doen.

Een idee wat nog niet geopperd werd is om de kaarten periodiek (maandelijks?) opnieuw leeg te maken en de gildes die sectoren hadden een deel van hun goederen terug te geven. Op die manier begint iedereen opnieuw met gelijke kansen en is er terug voldoende actie op de kaarten. Is maar wat brainstormen dus maak dit voorstel maar met de grond gelijk :))
 

DeletedUser6878

Guest
*ik hecht er toch geen enkele waarde aan*

wat doe je hier nog en wrm speel je dan nog,als je er toch geen waarde aanhecht :wacko:

De vraag is eerder waarom jij er wel waarde aan hecht. Jij speelt dit spel trouwens niet, jij koopt het.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
whuuuut,,,,spelers lopen dwingen!!!

doe eens normaal *wilders tegen rutte*

ik weet bij god niet wat jij hier allemaal rondbazuint,,er is hier al een topic toch over,,,*kampioenen*,,,je loopt overal weer een draai aan tegeven.je zegt wel *het lijkt me makkelijk*,,,maar zelf heb jij die eenheid niet staan,dus waar jij het nu over hebt en spelers dwingen gaat nergens over,,,een kampioen is een kampioen en moet een kampioen blijven,en wat sec veroveren betreft moeten spelers *gildes* zelf weten,of ze die nu willen houden of niet,het is strategies spelen,veel spelers die veel GVG spelen hoef jij niet uit teleggen wat ze wel en niet moeten doen,sec veroveren en vast houden heeft geen zin,want als je sec hebt komen ze met 3 of 5 gildes op je af en slopen alle sectoren,dus wat heb je eraan om sec te veroveren en te behouden,het gaat namelijk om de machtspunten die behaald worden.als een speler,of gilde sec wil veroveren en de volgende dag na 8uur weer verwijderen en weer gaat inemen is gewoon slim,dat doen wij nu ook,maar ondertussen worden we van alle kanten aangevallen,nou zie jou sec maar eens te verdedigen,kan je dat niet,dan kan je fluiten naar je sectoren.maar inno blijft maar veanderingen in het spel uitvoeren,maar wat de meeste willen,*weg met sloopgildes* is nog niet verholpen!

want je kan als pac men door de kaart wandelen.

ps:meneer sla8yer speelt op B en beta,en niet op A .maar loopt spelers die op A spelen te vertellen wat ze moeten doen,maar op wereld A en wereld B wordt niet het zelfde gespeelt,op B wordt er op het moment normaal gespeeld,en op C ook,er is alleen actie op A.daar wordt ook van alles ondervonden waar spelers op reageren die niet eens op die wereld spelen,maar lopen het wel voor die spelers te verpesten met allerlei onzin uit te kramen hier,mss beter wereld B en wereld A niet door elkaar te gooien!

en om een vrijgegeven sec weer pas na een week te kunnen veroveren slaat nergens op,,,wie gaat er nu wachten om die sec weer terug te veroveren na een week,zijn er mss geen andere sec meer te veroveren??helemaal klote is het dan ook wel als je die sec weer wilt veroveren en een andere gilde pakt die van jou af en stampt die vol met defnece en zet zijn HQ er tegen aan,nou,,,ik zou zeggen begin er maar weer aan!sc6 ermee!

met wat tactiesche bewegingen wandel je zo door de kaart.en hoe een speler dat doet moet hij zelf weten.

je houdt je ten eerste niet eens bezig met GVG....maar je loopt hier wel iedereen ff te vertellen hoe of wat ze moeten doen,,,,tjonge jonge zeg pppffffff.

Ach gut, wat leuk zo'n citaat. Zal ik van Gaal even voor jou citeren?

Hoe komt het dat jij nu nog steeds niet door hebt dat je met dit soort persoonlijke aanvallen alleen jezelf belachelijk maakt? Jij loopt om het hardst te schreeuwen dat het niemand iets aangaat hoe je speelt. Met dat in gedachten is het wel heel raar dat jij dat bij anderen steeds wel doet. Bovendien is het ook nog eens erg sneu dat je zoals gewoonlijk de plank weer gruwelijk mis slaat. Anderen hebben je al vaker verteld waar ik speel en nog steeds zit je er naast. Als je verder in staat was tot begrijpend lezen dan zou het je heel mischien kunnen opvallen dat ik dit topic niet gestart ben, maar dat het een antwoord van mij was in een ander topic en dat dat antwoord hiernaar toe gebracht is en zelfstandig is gemaakt. Overigens wel met mijn medeweten.

Het antwoord op jouw geraaskal is trouwens vrij makkelijk.

Als je niet wil wachten om een vrijgegeven sector weer te veroveren dan moet je hem niet vrijgeven. Snap je dat?
 

DeletedUser

Guest
hier weer!!!


* Het moet echter niet zo zijn dat je ze opheft om direct weer te veroveren*

mochten spelers dit willen doen dat moeten ze toch zelf weten,het zijn hun eige goederen en eenheden die ze daarvoor gebruiken,en niet die van jou!!

dus laat spelers lkkr spelen zoals ze dat zelf willen,je hoeft mij in iedere geval nix te vertellen of wijsmaken wat ik met sectoren moet doen,dat bepaal ik zelf wel!!!

Het is hetzelfde als de bug met de twee aabvalsgolven en het gevecht afbreken voor de tweede aanval en dan de punten incasseren. Ook dat was niet echt de bedoeling van het spel en is terecht aangepast. Ik hoop dat dat hier ook gaat gebeuren. Ik heb daar in ieder geval een mogelijke oplossing voor gegeven.

Een idee wat nog niet geopperd werd is om de kaarten periodiek (maandelijks?) opnieuw leeg te maken en de gildes die sectoren hadden een deel van hun goederen terug te geven. Op die manier begint iedereen opnieuw met gelijke kansen en is er terug voldoende actie op de kaarten. Is maar wat brainstormen dus maak dit voorstel maar met de grond gelijk :))

Dat idee is in een eerdere discussie al eens geopperd.
 

DeletedUser6361

Guest
Het is hetzelfde als de bug met de twee aabvalsgolven en het gevecht afbreken voor de tweede aanval en dan de punten incasseren. Ook dat was niet echt de bedoeling van het spel en is terecht aangepast. Ik hoop dat dat hier ook gaat gebeuren. Ik heb daar in ieder geval een mogelijke oplossing voor gegeven.

Een mogelijke oplossing die jou goed zou uitkomen!!!
Jullie noemen het een bug maar dit is het totaal niet, een gilde die op deze manier tewerk gaat betaalt hier ook keer op keer de goederen voor.
 

DeletedUser

Guest
Een mogelijke oplossing die jou goed zou uitkomen!!!
Jullie noemen het een bug maar dit is het totaal niet, een gilde die op deze manier tewerk gaat betaalt hier ook keer op keer de goederen voor.

Kan jij uitleggen waarom het mij goed uit zou komen?

Ik noem het een bug voor het gemak. Ik kan het ook een "mogelijkheid in het spel die vooraf gezien niet de bedoeling was" noemen, maar dat is een stuk meer typewerk iedere keer als je het er over hebt.
 

DeletedUser3997

Guest
een gilde die op deze manier tewerk gaat betaalt hier ook keer op keer de goederen voor.

Sector vrij geven en je krijgt 75%, was het dacht ik, terug van de goederen. Kosten per siege als je net alles vrij geeft is enkele of hooguit 10-tallen goederen.
Gaat nergens over dus.
 

DeletedUser6878

Guest
Nog erger, dan heb je eens een kleine gilde die erin slaagt om enkele sectoren te pakken en verliezen ze de dagen daarna die sectoren zonder bij machte te zijn om binnen de 7 dagen nog iets te kunnen terugdoen.
Dat maakt het spel niet lucratiever want op die manier gaan er nog minder gildes GvG doen.

Serieus? Jij denkt dat een kleine gilde ook maar een beetje kans maakt in GvG? En dan nog eens een sector terug veroveren van een gilde die hun net ervoor weg gemept heeft als een lastige vlieg? En zover de kleine gildes al een kans maakten: de grote gildes die laten elkaar grotendeels met rust of helpen elkaar nog eens.
De gamedesigners hebben geen fluit gedaan om de kleine gildes te helpen in de vroege tijdperken dus alle kleine gildes ZIJN allang afgehaakt.
Hadden de designers de intentie gehad om kleine gildes GvG te laten spelen dan hadden ze minstens een aantal (zo niet: alle) van deze punten moeten invoeren:
- Een speler kan maximaal 3 tijdperken onder zijn huidige tijdperk in GvG aanvallen
- Het automatisch aanvallen wordt in de oudere tijdperken afgeschaft
- De bonussen van GG's gelden alleen voor het het tijdperk of lager waarin je aanvalt. Alle GG's van een hogere tijdperk tijdperk tellen dan niet mee
- Alle onafhankelijke units (alca) kunnen in de oudere tijdperken niet ingezet worden
 
Bovenaan