Vrijgeven sectoren beperken tot 1x per dag

In de hogere tijdperken is het zgn puntjesmeppen schering en inslag. Sector vrijgeven, belegeren met het meest simpele verdedigingsleger denkbaar, lekker op auto veroveren zonder schade, weer vrijgeven en herhalen. Zonder hulp kan dit natuurlijk max. 4x per dag, maar met een beetje behulpzame gilde genoten kan dat wel wat vaker ook. Daarmee is het hele PvP toernooi natuurlijk een lachertje geworden. En de oplossing is heel eenvoudig: zorg ervoor dat een sector maar 1x per 24 uur kan worden vrijgegeven. Daarmee is het nog steeds mogelijk om de "vrijgeeftechniek" te gebruiken om een sector tot de volgende dagelijkse berekening bescherming te geven maar het is niet meer mogelijk om 10 keer achter elkaar op auto gigantische bergen puntjes te pakken zonder er verder maar een leger in te investeren.
 

DeletedUser5428

Guest
Goed idee op zich, maar het blijft zo nog steeds mogelijk om met een andere gilde af te spreken om sieges op elkaar te zetten.
Een beter idee zou zijn dat men de 8 eenheden van de siege kwijt is, zoals bij het begin van de GvG.
 

DeletedUser

Guest
Leuk idee, alleen alles zal dan 4x zo traag gaan, maar nog wel dezelfde kant op, waarmee het een toevoeging is waarmee je niet verder komt.
het betreft zoveel vrijgeven van 1dezelfde sector kan je dan beter beperken, bijvoorbeeld dat een sector maximaal 2 keer per 24u vrijgegeven kan worden, op deze manier ga je dit wel tegen, en beperk je het grotendeels, ook word vechten voor de punten dan voor vele te duur.

Jouw reactie wordt niet op prijs gesteld.
Wauw wat help je veel bij deze discussie! geweldig, toppie! :)
 

DeletedUser5968

Guest
wil je punten farmen tegengaan, kan je beter gvg opdoeken. alle mogelijke creatieve oplossingen zijn tot op heden omzeild. dus waarom laten we de ontwikkelaars er onnodig tijd insteken dan? beter gvg opdoeken en terug naar buurtje pesten pvp zoals het was. dan is bovengenoemde allemaal niet meer nodig/aanwezig
 

DeletedUser7392

Guest
Misschien een idee om de gevechten in GvG niet mee te laten tellen voor de PvP. Op deze manier heeft een ieder in de buurt gelijke kansen om het toernooi te winnen en kunnen de spelers die puur vechten om in de ranglijst te stijgen verder gaan met hun vrijgeefding.
 

DeletedUser6867

Guest
Om eerlijk te zijn zie ik hier niet echt voordeel van in, het is al na beneden gesteld tot 4x.
Plus voor punten maakt het allemaal weinig uit level gewoon een GG na level 45 en je staat eerste ;)
 

DeletedUser6052

Guest
is maar 1 oplossing in mijn ogen
gewoon weer siege 8 leger eenheden laten kosten
dan ben je van alles af
 
Om eerlijk te zijn zie ik hier niet echt voordeel van in, het is al na beneden gesteld tot 4x.
Plus voor punten maakt het allemaal weinig uit level gewoon een GG na level 45 en je staat eerste ;)

Ik kan je verzekeren dat ik met 4x een verdediging van 8 kampioenen (progressief) op auto wegknallen een heel stuk meer puntjes binnensleep dan wanneer ik al mijn buren afga (progressief en modern). Komt nog bij dat het een heel stuk sneller is en een heel stuk minder schade oplevert. Hoe dat dan weinig uitmaakt voor de punten in de PvP toren zal je me toch even nader uit moeten leggen.

Komt bij dat ik me echt niet hoef te beperken tot 4 keer. Ja, ik kan zelf een sector maar 4 keer vrijgeven maar al mijn gilde genoten die ijzer bereikt hebben, kunnen dat ook nog eens 4x voor me doen dus als ik zou willen en er de goederen voor over had, zou ik een sector ook rustig tig keer op een dag opnieuw kunnen veroveren.

Maar het gaat me niet om de puntjes in de globale ranglijst, die zijn toch niet boeiend. Medailles zijn voor mij echter nog wel boeiend, zoals dat voor wel meer spelers geldt die nog niet aan het einde van hun techtree zitten. En het zijn medailles waarmee de winnaars in de PvP toren beloond worden. Nou geef ik toe dat als ik een Deal Castel had op level 45 die medailles ook niet meer zo interessant zouden zijn maar ik vermoed dat ik lang voor ik dat niveau bereik de laatste medaille uitbreidingen al bij elkaar heb.

Niettemin bedankt voor de inhoudelijke reactie

Wat ik wel graag zou willen horen, zijn argumenten waarom het nodig zou kunnen zijn om een enkele sector meerdere keren per dag vrij te geven als het niet is om puntjes te sprokkelen voor PvP of de globale ranglijst. Op het moment namelijk dat je een sector voor de 2e keer binnen 24 uur vrijgeeft, kan het niet anders dan dat je gilde hem net zelf minimaal 1 keer veroverd heeft. Vervolgens is de sector beschermd tot de dagelijkse berekening dus waarom zou je niet tot dat moment kunnen wachten, als je daadwerkelijk van die sector afwilt?

Ik geef trouwens toe dat het terugdraaien van de maatregel dat het plaatsen van belegeringen geen legers kost, deze praktijken inderdaad ook in 1 klap om zeep zouden helpen. Alleen zou die maatregel een stevige impact hebben op hoe GvG nu werkt op de momenten dat er daadwerkelijk sprake is van Gilde versus Gilde. Dat lijkt me dus een andere discussie.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser6867

Guest
De medaille's zijn ook niet echt waardevol , je kan makkelijk 1000den medailles winnen met grote events.
De vrijgeef sectoren worden gedaan om punten te verdienen.
Een optie is om een GvG toren te introduceren en een pure PvP toren die over buurten gaat.
 

DeletedUser4100

Guest
De medaille's zijn ook niet echt waardevol , je kan makkelijk 1000den medailles winnen met grote events.
De vrijgeef sectoren worden gedaan om punten te verdienen.
Een optie is om een GvG toren te introduceren en een pure PvP toren die over buurten gaat.

Ik denk dat dat de meest zinvolle en effectieve maatregel zoude zijn. Het hele PvP gebeuren is sinds de introductie van GvG
een lachertje. Heel weinig spelers doen nog het 'klassieke' PvP zoals het ooit bedoeld was. Het is als je al gewoon puur voor
de PvP-toren gaat is het al onmogelijk om die toren te winnen met het klassieke PvP. Door wat je zegt en naar mijn weten al
vaker is voorgesteld een GvG-toren en een PvP-toren maakt zoude de klassieke PvP competitie zoals het bedoeld was weer terug kunnen
keren.:)
 

DeletedUser6878

Guest
Als het om puntjes gaat: het is ondertussen allang bewezen dat je de nummer 1 positie niet bereikt met grote inspanningen maar door je gg steeds te verhogen met een aantal behoorlijk gulle donateurs.
Wat betreft PvP: Het GvG puntjesmeppen geeft je zoveel punten dat je nooit meer ingehaald kan worden in PvP. Ook hier is niet van belang hoe actief je bent in combinatie een superieure strategie, tenzij je het gebruik maken van de gaten in het spel een superieure strategie noemt. Het verpest iig de ranking in de PvP en zal de harde werker niet belonen met veel meds.
 

DeletedUser4100

Guest
Vandaar dit soort ideeën... Wat al voorgesteld is een GvG-toren zodat de GvG-meppers niet meer
de PvP-toren uit de handen kunnen meppen van hardwerkende spelers die gewoon PvP spelen dan kunnen
ze het op een enigzins eerlijke manier tegen elkaar opnemen.
Wat de ranking betreft. Misschien GvG-gevechtspunten niet in de global ranking meer rekenen?
GG's leveren slechts eenmalig een enorme pak punten. In combinatie met veel GvG meppen kun je de top halen
anders word het simpel weg onmogelijk. Als je inkomen van punten +/- 10k a 20k punten geraak je ook wel ver.
 

DeletedUser

Guest
Wat de ranking betreft. Misschien GvG-gevechtspunten niet in de global ranking meer rekenen?
GG's leveren slechts eenmalig een enorme pak punten. In combinatie met veel GvG meppen kun je de top halen
anders word het simpel weg onmogelijk.
zonder dia's is het zoiezo onmogelijk
 

DeletedUser6878

Guest
GG's leveren slechts eenmalig een enorme pak punten. In combinatie met veel GvG meppen kun je de top halen
anders word het simpel weg onmogelijk. Als je inkomen van punten +/- 10k a 20k punten geraak je ook wel ver.

Daar sla je de plank volledig mis... momenteel heeft op A de nummer 1: 375 miljoen punten met 11,5 k aan gevechten, de nummer 2: 26 miljoen punten met 33 k aan gevechten. Puntenmeppen is totaal kansloos tegen een snel levellende alcatraz.
Binnen 2 weken verwacht ik dat de nummer 1 de miljard punten heeft overschreden. Probeer dat maar eens bij elkaar te meppen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ik ben het grotendeels eens met Miepie. PvP is een lachertje geworden op deze manier met het oogsten van punten op de GvG

Het idee om net als voorheen alleen sieges te kunnen zetten als je de eenheden daarna ook echt kwijt bent is een goede stap in de richting. Maar misschien nog wel beter is het loskoppelen van de PvP toren en een aparte toren voor GvG te creëren waar je ook medailles kan winnen, maar dan wel minder natuurlijk.

Echter hier kleeft weer het nadeel aan dat je niet meer mee kan vechten in sommige pvp torens, dus dan zou je moeten denken aan gemengdere buurten. Om de oneerlijkheid hier weg te halen zou je kunnen denken aan het feit dat je vanaf je eigen tijdperk gerekend, twee tijdperken lager alleen met gelijkwaardige legers mag aanvallen. Stel ik zit in ht, dan mag ik iemand in de pt alleen met pt legers aanvallen enz enz.

Misschien een idee? Schiet maar ! :)
 

DeletedUser5428

Guest
Misschien er voor zorgen dat raketten wel op helikopters kunnen schieten? Want dat is de oorzaak dat het volledig uit de hand gelopen is in het hedendaagse tijdperk. Een speler die nooit 1 diamant gekocht heeft staat nu 4de op Cirgard, door dat helikopters - raketten truukje.
 
Bovenaan