Zoekresultaten

  1. Schout Rutger

    Discussietopic: Het Mogolrijk

    Dus, 5 maanden verder en geen enkele positieve reactie? Zit er al een update aan te komen die dit onderdeel speelbaar gaat maken, of houden ze het hierbij?
  2. Schout Rutger

    Azteken discussietopic

    Bedankt voor de tips. Die laatste deed ik inderdaad al. Wat is verder jullie mening over het spelletje mijnenveger dat er bij zit? Ik haal er veel minder uit dan met bijvoorbeeld de handelaar.
  3. Schout Rutger

    Azteken discussietopic

    Als je 'm iedere keer uitspeelt binnen de 2e tijd zal het ook wel lukken om het standbeeld te krijgen. Maar ook met babysitten is het vrijwel niet te doen binnen de 1e tijdsperiode. Het probleem zit 'm denk ik in de erg lage hoeveelheid cacaobonen die vooral in het begin geproduceerd kunnen...
  4. Schout Rutger

    Azteken discussietopic

    Ik ben er nu bijna voor de 2e keer doorheen en ik moet zeggen dat ik 'm flink pittig vind. Deze 2e keer gaat het me niet lukken om 'm binnen de gestelde tijd (voor volledige bonus) af te krijgen, ondanks dat ik zelfs tijdens de Kerst er een aantal keer aandacht aan heb gegeven. De eerste keer...
  5. Schout Rutger

    Winterevenement 2020

    Ik vond het al erg vaag hoe het in de aankondiging stond. Wel erg jammer.
  6. Schout Rutger

    Winterevenement 2020

    Ja dat weet ik. Maar ik bedoel: normaal gesproken is er iedere keer dat ze dit doen 1 hoofdgebouw (in dit gevan dus de winterbakkerij) en zijn er daarnaast kleinere, andere gebouwen die de bonussen geven. Denk aan de oogstschuur of het hippodroom. Het voelt zo lui van de makers om te zeggen...
  7. Schout Rutger

    Winterevenement 2020

    Is dat wat ze bedoelen? Dus voor de bonus moet je het zelfde gebouw 3x neerzetten en voltooien met een andere keuze in de laatste stap? Ik dacht dat er ook andere, kleinere gebouwtjes zouden zijn zoals gebruikelijk is bij dit soort dingen.
  8. Schout Rutger

    Winterevenement 2020

    Heeft iemand al een van die andere gebouwen gevonden die bij de winterbakkerij-set horen? Ik heb echt geen idee waar die te vinden zijn en hoe je er aan kan komen.
  9. Schout Rutger

    Discussietopic Culturele Nederzettingen

    Bij de vikingen kon je per nieuwe grondstof 2 uitbreidingen kopen voordat de teller voor de uitbreidingen van andere grondstoffen omhoog ging. Bij Japan lijkt dat al na 1 uitbreding te zijn? Of kijk ik niet goed?
  10. Schout Rutger

    Discussietopic Halloween 2019

    Deze heeft zo te zien de game mechanics van het archeologie-evenement van een tijd je terug en dat was superleuk. Dus ik ben wel weer hyped. Die boeken die je kan vinden voor extra missies voegen vast ook wel weer wat moois toe. Nu maar eens kijken of ik nog een 5x5 plekje in m'n stad kan...
  11. Schout Rutger

    Archeologie evenement discussietopic

    Die taverne-optie was er bij één van de 4 keer. ;-) Ik blijft de opzet van de rest van het evenement heel leuk vinden trouwens; dat wil ik ook niet laten ondersneeuwen.
  12. Schout Rutger

    Archeologie evenement discussietopic

    Uitspelen lukt me toch wel; dat is helemaal het punt niet. Waar het me om gaat is dat het op deze manier gewoon irritant is. Want inmiddels staat de teller dus al op 3x dezelfde opdracht van 24x4 uur. Dat productie-opdrachten bij het evenement horen weet ik uiteraard wel; ik speel het spel ook...
  13. Schout Rutger

    Archeologie evenement discussietopic

    Het is een heel leuk evenement. Dat zoeken in die "schattunnel" is erg grappig gemaakt. Hopelijk lukt het om het nieuwe gebouw op level 10 te krijgen. Waar ik wel een beetje een punthoofd van krijg, zijn al die productie-opdrachten. Net voor de 2e keer 24 keer 4 uur en vervolgens iedere...
  14. Schout Rutger

    Discussietopic Culturele Nederzettingen

    Dat weet ik. ;-) Ik vraag me gewoon af in hoeverre het mogelijk gaat zijn 'm binnen de tijd af te ronden (voor de 6 fragmenten bedoel ik dan) zonder diamanten te gebruiken.
  15. Schout Rutger

    Discussietopic Culturele Nederzettingen

    Nog iets minder dan 7 dagen te gaan en ik denk niet dat ik dit ga halen. Dat ligt niet aan hoe vaak ik online ben. Misschien is dit toch wat te zwaar?
  16. Schout Rutger

    Discussietopic lente evenement

    Het ziet er erg veelbelovend uit en de interactie tussen de gebouwen is een mooie nieuwe feature. Het doel wordt uiteraard om de hele tuin compleet te krijgen en dat zal wel weer een emmer diamanten gaan kosten, maar goed... de makers moeten ook betaald worden. :-D Ik heb er zin in!
  17. Schout Rutger

    Discussietopic Oceanische Toekomst deel 1

    Okay, rekenvoorbeeldje. Als het systeem werkt zoals HL hierboven omschrijft (en voor zo ver ik weet klopt dat), dan is de kans dat alle 6 de schurken in één van de 2 basiseenheden (A of B) veranderen en géén in de andere dus 2x (1/2 x 2/3 x 3/4 x 4/5 x 5/6 x 6/7) = 2/7. Oftewel 2 op de 7 keer...
  18. Schout Rutger

    Discussietopic Oceanische Toekomst deel 1

    Draai er aan hoe je wil, maar de feiten zijn zoals ze zijn. Misschien verschilt het nog per platform waarop je speelt, of hangt het er van af welke 2 basiseenheden je kiest. Maar wegschrijven onder "toeval" is statistisch gewoon uiterst onwaarschijnlijk. En dat schurken niet veranderen in...
  19. Schout Rutger

    Discussietopic Oceanische Toekomst deel 1

    Nou, daar zit 'm nu juist het probleem. Het kan best voorkomen (simpele statistiek) dat alle 6 de schurken één van je ene eenheid worden en 0 van de andere. Maar "bijna altijd" kan natuurlijk niet kloppen.
  20. Schout Rutger

    Discussietopic Oceanische Toekomst deel 1

    Dat is precies waar ik nu tegenaan loop. Ik kom gewoon niet meer door de GE heen. Met behulp van GG's en andere bonussen het ik een A/V van 159%/90% weten te maken en nog is het hopeloos. Misschien wordt het eens tijd voor een 4e GG dat een aanvalsbonus geeft? Ook wordt ik er een beetje ziek...
Bovenaan