Archeologie evenement discussietopic

DeletedUser10821

Guest
Wat ik vervelend vind van deze event, is dat je zoveel opdrachten krijgt met producties maken. Dan is het weer 11 keer 8 uur productie, dan weer van iedere productie 1 keer. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb wel veel boerderijen staan maar als je dan weer 224 uur productie moet maken en niet 1 keer pfffffff
 
Het is een heel leuk evenement. Dat zoeken in die "schattunnel" is erg grappig gemaakt. Hopelijk lukt het om het nieuwe gebouw op level 10 te krijgen.

Waar ik wel een beetje een punthoofd van krijg, zijn al die productie-opdrachten. Net voor de 2e keer 24 keer 4 uur en vervolgens iedere productie een maal. Dat zijn de ergste (maar zeker niet de enige) tot nu toe maar ik vrees dat er nog veel meer gaan volgen. Dit was altijd al een vervelend onderdeel van de evenementen, maar sinds die dubbele opdrachten bijna standaard zijn geworden (doe 24 keer dit èn verzamel 320 van dat) is het wel echt over the top gegaan. In beide gildes waar ik in zit wordt er door diverse mensen over geklaagd.

Dus vriendelijk verzoek: matig de productie-opdrachten een beetje. Het haalt namelijk echt de lol uit de evenementen weg op deze manier. En dat is jammer, want verder is het wel iedere keer een leuke sport om de speciale gebouwen op maximaal level te proberen te halen.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Snap dat klagen over de productie opdrachten niet echt, gooi je een aantal smidjes in de je stad/steden en de opdrachten kun je snel genoeg uitvoeren.
Het is een leuk evenement, het gebouw is de moeite waard.
Doe de dagelijkse er gewoon naast, even wachten tot de nieuwe komt s'morgens en met een beetje geluk overlappen ze elkaar deels ook nog. ;)
 

DeletedUser10821

Guest
Ik heb het ook niet over het gebouw wat je krijgt want dat is top. En door plaats gebrek kun je niet altijd extra smidjes laten staan. Het is gewoon TE veel van hetzelfde. 24 keer een productie maken van 4 uur, wat heb je dan aan een smidje?
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Ik heb het ook niet over het gebouw wat je krijgt want dat is top. En door plaats gebrek kun je niet altijd extra smidjes laten staan. Het is gewoon TE veel van hetzelfde. 24 keer een productie maken van 4 uur, wat heb je dan aan een smidje?
Gewoon een boerderij eraf gooien, kun je minimaal 4 smidjes voor plaatsen en gaat het ineens een stuk sneller.
Het is en blijft gewoon een kwestie van keuzes maken ;)
 

DeletedUser12940

Guest
@Schout Rutger helemaal mee eens, ik ben zelf maar 2x per dag een tijdje online en kan dus niet snel productie missies voltooien. Omdat ik óók nog is weinig ruimte heb lukt het me never om dat soort missies snel te voltooien. Het is me de laatste paar events nog geen één keer gelukt om een event uit te spelen, enkel door die *** productie missies
Het is een heel leuk evenement. Dat zoeken in die "schattunnel" is erg grappig gemaakt. Hopelijk lukt het om het nieuwe gebouw op level 10 te krijgen.

Waar ik wel een beetje een punthoofd van krijg, zijn al die productie-opdrachten. Net voor de 2e keer 24 keer 4 uur en vervolgens iedere productie een maal. Dat zijn de ergste (maar zeker niet de enige) tot nu toe maar ik vrees dat er nog veel meer gaan volgen. Dit was altijd al een vervelend onderdeel van de evenementen, maar sinds die dubbele opdrachten bijna standaard zijn geworden (doe 24 keer dit èn verzamel 320 van dat) is het wel echt over the top gegaan. In beide gildes waar ik in zit wordt er door diverse mensen over geklaagd.

Dus vriendelijk verzoek: matig de productie-opdrachten een beetje. Het haalt namelijk echt de lol uit de evenementen weg op deze manier. En dat is jammer, want verder is het wel iedere keer een leuke sport om de speciale gebouwen op maximaal level te proberen te halen.
 

DeletedUser12946

Guest
voor die producties heb ik gewoon eens al die versnelde voorraden zandlopers gebruikt en ik was er rap door
 

DeletedUser10821

Guest
Ja en denk je dat wij dat niet weten dat daar zandlopers voor gebruikt kunnen worden? Die dingen zijn niet zo makkelijk te krijgen. Er word dan ook hier gezegt gebruik smidjes en gooi je boerderij dan weg, ja daar hoef ik eigenlijk niet op in te gaan. Het gaat er gewoon om dat met vele evenementen die producties altijd en veel terugkomen. En de vraag is of ze hier eens wat anders voor kunnen bedenken zodat het wat leuker word. Allerlei oplossingen die hier gegeven worden die kan ik zelf ook wel bedenken. Het is gewoon TE veel
 
Die producties horen gewoon bij evenementen, al jaren en jaren. Ja, zijn irritant maar verwacht niet dat ze gaan verdwijnen. Kan je er wel over gaan klagen maar dat is wel vrij zinloos. Als je er niet mee weet te dealen, jammer dan, dan speel je het evenement niet uit. Het spel vraagt nu eenmaal af en toe van je dat je keuzes maakt, òf je bouwt een hele zooi smidjes en doet zo'n missie snel, evt ten koste van een terrasboerderij of iets anders, òf je kiest ervor dat niet te doen en dan is de kans groot dat je het evenement niet uit kan spelen. You're choice
 

DeletedUser10821

Guest
ja ja Miep ik weet het nu wel wat je vind. Dit is trouwens geen klagen maar een simpele vraag of dit wat minder kan met dit soort opdrachten.
 
Het gaat dus niet om wat ik vind, het gaat erom dat je van tevoren weet als er een evenement komt dat je tachtigduizend keer productiemissies gaat krijgen, daar wordt al jaren over geklaagd, zonder enig effect. Dus bepaal je van tevoren of je het evenement wel of niet de moeite vindt. Zo ja, dan pas je je aan, zo niet, dan doe je het lekker op z'n janboerenfluitjes met de grote kans dat je het niet uitspeelt.

(p.s. de definitie van klagen uit de van dale: ontevredenheid uiten)
 

bonke35

Actief lid
voor die producties kan je als je veel smidjes hebt staan de weg onderbreken als er een aantal 24 uurs producties klaar zijn ( idem met 8 en de rest )
je kan ze dan weer openzetten als je ze nodig hebt
 
Uitspelen lukt me toch wel; dat is helemaal het punt niet. Waar het me om gaat is dat het op deze manier gewoon irritant is. Want inmiddels staat de teller dus al op 3x dezelfde opdracht van 24x4 uur.

Dat productie-opdrachten bij het evenement horen weet ik uiteraard wel; ik speel het spel ook al heel wat jaartjes. Maar in deze mate is het wel extreem hoor. Vandaar het verzoek of het weer iets meer "terug naar normaal" kan.
 

DeletedUser10821

Guest
En hoppa weer er 1 achteraan, 22 producties van 24 uur. En even naar jou toe Miep ja ik zeur nu het word gewoon irritant. Maar mag je daar dan niks van zeggen? Is ook een verbetering van het spel als ze hier eens iets aan gaan doen. Ook ik ga het makkelijk halen daar gaat het niet om. Maar verzin eens wat anders dan altijd die producties :(
 

DeletedUser12695

Guest
je weet dat je niet 22x 24 uur hoeft te doen maar ook een beetje taverne zilver kunt uitgeven?
 

DeletedUser13286

Guest
Gistereavond aangekomen bij alle producties 1 keer. Ok. Is nog niet erg, we kunnen namelijk versnellen met wat items uit de opslag. In 1 keer productie klaar. Tenminste dat dacht ik.
24 uur aangezet. Gelijk afgemaakt. 8 uur aangezet. Precies hetzelfde... bla bla.
15 min en 5 minuten aangezet (2 gebouwen) en gelijk maar 5 minuten alle producties gedaan.
Dat zou betekenen dat ik er 5 af moest hebben en dan 10 minuten over van de productie die 15 min duurt.
Tot mijn verbazing waren er 4 af. Niet 5.

Nog maar eens 8 uur aangezet. nog maar eens 4 uur. Nog maar eens 1 uur.
6 keer een versnelling van productie gebruikt.
Heb die van 15 minuten erbij gehad en ik kwam op 5.

Om even alles te controleren nogmaals ALLES aangezet.
Blijkt dat de 24 uurs productie niet heeft geregistreerd.
conclusie:
6 items kwijt en alsnog 24 uur wachten. (of natuurlijk diamanten gebruiken, want dat is waar jullie op draaien... )
Vind het even achterlijk dat ik 6 items kwijt ben omdat de 1e blijkbaar niet goed geregistreerd is.
 

DeletedUser10821

Guest
je weet dat je niet 22x 24 uur hoeft te doen maar ook een beetje taverne zilver kunt uitgeven?
Je hebt gelijk zag ik later pas dat die optie er ook was. Maar kkunt u niets doorgeven of ze in de toekomst eens wat anders verzinnen dan alleen die vervelende producties?
 
Die taverne-optie was er bij één van de 4 keer. ;-)

Ik blijft de opzet van de rest van het evenement heel leuk vinden trouwens; dat wil ik ook niet laten ondersneeuwen.
 
Bovenaan