Discussietopic Culturele Nederzettingen

bonke35

Actief lid
het zukuri huis heeft een plekje waar niks groeit, ik denk elke keer dat ik daar een weggetje neer kan planten :)
 

Avalee

Lid
Ik begin nu wel te balen van de belachelijke percentagebonuskans. Nu al 12 verzamel rondjes achter elkaar geen 4x bonus gehad. Dat zijn dus 12x 5 goederengebouwen met elk 7.5% kans niks gehad. 12x5x7.5=450%. Vraag me af of er een bug in het spel zit.
Niemand anders met dit probleem?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13091

Guest
Ik hoop dat de Egyptenaren vechten hebben ipv onderhandelen. Ga deze zeker niet uitspelen. te saai. :)
 

DeletedUser3120

Guest
Ik begin nu wel te balen van de belachelijke percentagebonuskans. Nu al 12 verzamel rondjes achter elkaar geen 4x bonus gehad. Dat zijn dus 12x 5 goederengebouwen met elk 7.5% kans niks gehad. 12x5x7.5=450%. Vraag me af of er een bug in het spel zit.
Niemand anders met dit probleem?
Helaas werkt het niet zo met percentages, de kans dat je dit gebeurt is (1-0,075)^60 = 0,93% dus dit zal gebeuren bij ongeveer 1 op de 100 spelers.
 

bonke35

Actief lid
zelfs zonder zal je het redden
waar ik me aan erger is dat je erg moeilijk kan zien hoeveel goederen je nog moet verzamelen
als het in het rood staat moet je dus goed kijken wat er staat
is het nou bv 193 of 183 of 133
 
Bij de vikingen kon je per nieuwe grondstof 2 uitbreidingen kopen voordat de teller voor de uitbreidingen van andere grondstoffen omhoog ging. Bij Japan lijkt dat al na 1 uitbreding te zijn? Of kijk ik niet goed?
 

Ed4now

Lid
misschien ben ik kleurenblind, maar ik kan de rode cijfertjes (goederen die je te kort komt) bij de ambasadevoortgang niet ontcijferen. Dus gewoon op de gok maar produceren.
Zijn er meer die hier last van hebben bij de Japanse nederzetting?
Ik BEN kleurenblind en die rode cijfertjes zijn inderdaad helemaal niet te lezen. 3-5-6-8-9 zijn niet te onderscheiden voor mij. Heel irritant. Maak ze gewoon zwart of heel donkerrood lijkt mij heel simpel voor de knappe koppen.
 

DarthRonin

Actief lid
Ik ben niet kleurenblind, maar als ik op de laptop kijk dan zijn de witte cijfers voor mij juist heel moeilijk te lezen.
Achter de PC verder weinig last van, dus lijkt het voor mij te maken te hebben met de grootte van het scherm en het gebrek aan contrast met de kleur van de achtergrond.
 

Ed4now

Lid
17inch beeldscherm /laptop lijkt mij niet klein. Witte cijfers heb ik geen last van.
Toch iets voor de ontwikkelaars om rekening mee te (kunnen)
houden.
 
Misschien een overbodige vraag,.
Kun je meerdere afgezanten scoren uit een enkele cultuur, door deze meerdere keren te spelen?
 

DeletedUser12695

Guest
Misschien een overbodige vraag,.
Kun je meerdere afgezanten scoren uit een enkele cultuur, door deze meerdere keren te spelen?
nee.

Je kan zien welke belonignen je kan verdienen. als je de nederzeting volledig hebt uitgespeeld (ik bedoel de reeks, niet 1x een dorpje) en dus alle beloningen hebt gekregen kan je blijven spellen maar krijg je elke keer bij voltooing 50(?) fp
 

DeletedUser12971

Guest
inmiddels zowel de vikingen als de Japanners volledig rond gespeeld, yggdrasil en mijn tempel dus op max lvl.

nog voordat de Japanners werden geïntroduceerd stond er al dat Egypte binnenkort werd verwacht.

hoe zit het daar mee? heb wel zin in een nieuwe uitdaging
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We verwachten Egypte nog steeds, wanneer het er bijna is zal het worden aangekondigd :)
 
Ik ben sinds 3 dagen begonnen met Japanse nederzetting, ik vind het een zeer goed extra in het spel. En zoals het mij voorgaat ben ik zeker niet gedwongen om diamanten te moeten gebruiken om binnen twee weken klaar te zijn.

Ik zeg 8,5 uit 10! ;)
 

bonke35

Actief lid
hoe verder je komt hoe moeilijker het word om binnen de tijd klaar te zijn
je krijgt namelijk steeds meer rotsen in je gebied waar je omheen moet gaan werken
dus een beetje bekijken waar je je uitbreidingen neerzet
 
Je krijgt helemaal niet meer rotsen, da's volkomen random. Je krijgt vooral minder tijd maar dat wordt weer gecompenseerd omdat je vaker een goederenboost krijgt
 
Even tussendoor:

Ik heb begrepen dat je sowieso minstens 9 maal een nederzetting moet uitspelen voordat je de max aan upgrades enz hebt verdient, deze beloning staan los van de beloningen van de tijdlimiet, toch? :oops:
 
Bovenaan