Discussietopic Culturele Nederzettingen

bonke35

Actief lid
Je krijgt helemaal niet meer rotsen, da's volkomen random. Je krijgt vooral minder tijd maar dat wordt weer gecompenseerd omdat je vaker een goederenboost krijgt
volgens mijn ervaring heb je dus wel meer rotsen in het gebied waar je eigenlijk het meest bouwt
kan best random zijn omdat er misschien in het hele veld 10 rotsen zijn maar de plaatsen komen wel dichter bij je stadhuis te staan
in het begin heb je er namelijk maar 1 of niks staan en dat worden er meer naarmate je meer levels gedaan hebt
 

DeletedUser6877

Guest
@bonke dat is geen wet van Meden en Perzen, ik heb er nu een in de 8ste nederzetting op B waar ik totaal geen rotsen heb en een op F 2e nederzetting die er 2 heeft in het begin. Ik gok op een algoritme, hetgeen trouwens met wachtvuren verboden zou moeten worden.
 
Heb sinds een paar dagen Japanse nederzetting voltooid. In retrospect vind ik het nog steeds leuk om te doen, aangezien ik van steden bouwen houd etc, maar voor de beloningen en de tijd die er in gaan zitten zou ik het niet nogmaals doen. Leuk voor 1 keer, naar mijn mening :)
 

DeletedUser13785

Guest
Ik vind het leuk en het duurt nog wel een tijdje tot ik de fragmenten heb om de gebouwtjes optimaal te krijgen.
Als er een nieuwe cultuur wordt ingebracht krijgen de latere instromers dan nog de kans om Japan daarnaast te blijven doen om het af te kunnen ronden?
 
Vraagje; als je een goederengebouw afbreekt blijf je dn nog wel de gemaakte productie behouden ? Wil niets kwijtspelen voor ik een gebouw ga verwijderen...
 

Graecus 002

Actief lid
Als je je goederengebouw gewoon verwijdert ben je de geïnverteerde munten/cacaobonen en dergelijke kwijt.
Het beste is dus om eerst je productie te annuleren en dan je goederengebouw af te breken, want als je je productie annuleert krijg je die munten wel terug.
 
Als je je goederengebouw gewoon verwijdert ben je de geïnverteerde munten/cacaobonen en dergelijke kwijt.
Het beste is dus om eerst je productie te annuleren en dan je goederengebouw af te breken, want als je je productie annuleert krijg je die munten wel terug.

Ok, mijn vraag is mss niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde de productie die je reeds gemaakt hebt en in de inventaris zit. bv ; heb al 100 sojabonen en ik moet verder geen sojabonen meer produceren, verlies ik deze 100 bonen als ik het gebouw afbreek?
 

Graecus 002

Actief lid
Ok, mijn vraag is mss niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde de productie die je reeds gemaakt hebt en in de inventaris zit. bv ; heb al 100 sojabonen en ik moet verder geen sojabonen meer produceren, verlies ik deze 100 bonen als ik het gebouw afbreek?

Stel je voor... Je moet de makers ook niet op ideeën brengen hé ;-)
 

DarthRonin

Actief lid
Als je je goederengebouw gewoon verwijdert ben je de geïnverteerde munten/cacaobonen en dergelijke kwijt.
Het beste is dus om eerst je productie te annuleren en dan je goederengebouw af te breken, want als je je productie annuleert krijg je die munten wel terug.
Volgens mij niet.
Als ik gebouwen sloopte kreeg ik die dingen gewoon terug in het inventaris.
Niet dat het een veelvoorkomend iets is, maar heb het weleens gedaan, al dan niet per ongeluk.
 
Ik heb ondertussen de nederzetting in Japan voltooid , geen frags maar wel de Shinto tempel. De laatste opdracht is dat je alle goederen nog X-aantal maal moet produceren. Dus je gebouw ergens midden de missies afbreken gaat je later toch weer voorraad en munten kosten om het terug op te bouwen.
Japan viel wel mee, ik denk één van de makkelijkste, Egypte is gewoon rotzooi met al die belemmeringen en hun enorme gebouwen. Ik heb heel wat puzzelwerk moeten verrichten om zonder belemmeringsverwijderaar die laatste piramide te plaatsen.

PS; je krijgt na de eerste voltooiing steeds een 'gebouw' lvl 1. Hoe bekom je de upgrades van deze gebouwen?

PS2: Verlies je een afgezant als je van nederzetting switcht ?
 

nietje52

Actief lid
PS; je krijgt na de eerste voltooiing steeds een 'gebouw' lvl 1. Hoe bekom je de upgrades van deze gebouwen?

PS2: Verlies je een afgezant als je van nederzetting switcht ?

De upgrades krijg je door vaker de nederzetting te voltooien.
Niet bij elke voltooiing krijg je een upgrade soms inderdaad een afgezant.

Afgezanten die je hebt verdiend blijf je houden.
Je kunt ze wisselen in je stadhuis in je beperkte aantal plaatsen.
 
Bovenaan