Azteken discussietopic

53 K-Aman

Actief lid
zou te zien is er heel scherp naar Maya architectuur gekeken om de gebouwen te ontwikkelen, hoofdgebouw heeft het paleis in Palenque as voorbeeld ( uit de 9de eeuw)
 

53 K-Aman

Actief lid
misschien ben ik een beetje een zeikerd, maar....
de grafics van de Azteken nederzetting Tenochtitlan zijn prachtig, mijn complimenten hiervoor, maar ze zijn op een stukken na Azteeks. Waarom Tempel I uit Tikal als hoofdgebouw en niet de Templo Major van MexicoCity zelf. Daarnaast is het landschap een tropisch oerwoud en niet een meer waarin Tenochtitlan was gelegen.
 
Beetje jammer dat de focus/framing van de nederzetting bij binnenkomst zo is, dat je nét de indicator boven het gemeentehuis (voor afgeronde productie) niet kunt zien.
 
Ik vind het spelletje op de binnenplaatsmarkt wel leuk. Alleen jammer dat je geen velden kan markeren die je niet meer wenst "om te draaien", in veel van deze spelletjes is dat wel mogelijk en dat maakt het net iets zichtbaarder/gemakkelijker. Met vriendelijke groet van een enthousiaste gebruiker !
 

Bill65

Lid
Vindt het maar een matige aanwinst. Duurt lang om speelvelden erbij te krijgen en grondstoffen te verzamelen om producties te laten uitvoeren.
Speel hem nu maar denk niet dat ik deze nogmaals speel.
 

Graecus 002

Actief lid
In het begin gaat het wat trager, omdat je nog geen x4 krijgt. Als je wat verder komt verwacht ik wel dat het weer wat vlotter zal gaan
 
Ik ben er nu bijna voor de 2e keer doorheen en ik moet zeggen dat ik 'm flink pittig vind.
Deze 2e keer gaat het me niet lukken om 'm binnen de gestelde tijd (voor volledige bonus) af te krijgen, ondanks dat ik zelfs tijdens de Kerst er een aantal keer aandacht aan heb gegeven. De eerste keer had ik wat diamantjes nodig om het te halen.
Misschien is de gegeven tijd wat aan de krappe kant?
 
je moet die nederzetting echt "babysitten" wil je het uitspelen binnen tijd zonder dia, dwz regelmatig korte producties in je cacaobonen, en geen goederenproducties missen.
ikzelf laat de tijd daar los (1e maal gelukt), duurt langer, minder zorgen en het zal toch even duren voor een volgende nederzetting
de hoofdbeloningen krijg je toch, het is alleen de jaden standbeeld die je mist hierdoor
 
Als je 'm iedere keer uitspeelt binnen de 2e tijd zal het ook wel lukken om het standbeeld te krijgen. Maar ook met babysitten is het vrijwel niet te doen binnen de 1e tijdsperiode.
Het probleem zit 'm denk ik in de erg lage hoeveelheid cacaobonen die vooral in het begin geproduceerd kunnen worden. Daardoor kun je steeds maar weinig goederen produceren.
 

Graecus 002

Actief lid
Een trucje is om overdag alleen maar bonen te produceren, en geen goederen. Zo kun je kortere producties doen met zeer veel productiegebouwen. Een uurtje voor je gaat slapen breek je alles (behalve wegen) af en zet je zo veel mogelijk goederengebouwen. Die zet je dan op 8u. Overdag kan je kortere producties doen dan 's nachts, dus op die manier kan je er iets meer uithalen. Werkt trouwens ook voor de Jappaners en Vikingen, voor Egypte is het echt niet nodig... Het enige dat het je kost is wat muntjes en voorraden, maar daar heb je er meestal toch genoeg van ;-)
 

SonnyWeg

Actief lid
Eens met de tip van Graecus, zo doe ik het ook. Daarbij is het ook het slimst om een nieuwe nederzetting pas 's avonds, 1 uur voor het slapen gaan, te starten. Gebruik hooguit 5 wegen en bouw 2 moestuinen, dan kun je de eerste avond/nacht meteen een dubbele 8-uurproductie afwerken.
 
Bedankt voor de tips. Die laatste deed ik inderdaad al.
Wat is verder jullie mening over het spelletje mijnenveger dat er bij zit? Ik haal er veel minder uit dan met bijvoorbeeld de handelaar.
 

SonnyWeg

Actief lid
De mijnenveger is voor een groot gedeelte gebaseerd op geluk. Ik begin in het midden, levert dat niets op dan probeer ik de hoeken. Meestal valt er dan wel een groot veld leeg waardoor je makkelijker de goederen kunt vinden
 

53 K-Aman

Actief lid
Mijnenveger?
in de Azteken nederzetting/
loop die nu voor de 3de keer en heb geen idee onder welke knop ik dat moet zoeken.
 

nietje52

Actief lid
Linksboven in het scherm staat een gebouw.
Wordt beschikbaar als je opdracht 6 hebt gedaan meen ik.
De verentooien vrijspelen is dat.
 
Bovenaan