Discussietopic Oceanische Toekomst deel 1

DeletedUser10486

Guest
Het kan ook aan iets anders liggen: als je kampioen gesneuveld is, kunnen de resterende schurken niet meer in een kampioen veranderen, enkel nog in de plasma-artillerie.
 
Draai er aan hoe je wil, maar de feiten zijn zoals ze zijn. Misschien verschilt het nog per platform waarop je speelt, of hangt het er van af welke 2 basiseenheden je kiest. Maar wegschrijven onder "toeval" is statistisch gewoon uiterst onwaarschijnlijk.

En dat schurken niet veranderen in eenheden die er niet meer zijn is uiteraard logisch. Het gaat er om dat beide basiseenheden er nog zijn.
 

DeletedUser10111

Guest
Je kunt ook uitrekenen hoe waarschijnlijk het is dat een serie trekkingen past bij een bepaalde kansverdeling.
Het heet de Chi-kwadraat test, geloof ik. Als je daarmee overtuigend bewijs kunt leveren dat de kans niet correct is, dan heb je een voet om op te staan bij support.

Waarschijnlijk echter zul je ontdekken dat het gedrag statistisch wel past. Misschien is het een tijdje bijhouden wat er gebeurt al voldoende is om dat in te zien. We hebben als mens de neiging om negatieve dingen eerder op te merken, en die ook langer te onthouden. We hebben daardoor soms een negatiever beeld dan het werkelijk is.
 

DeletedUser6832

Guest
De klok horen luiden maar statistisch niet weten waar de klepel hangt.

Het is vrij simpel, met één kampioen, één plasma en zes schurken wordt, nadat de eerste schurk verandert, de verhouding 2/3 voor de ene eenheid en 1/3 voor de andere eenheid.
Een "eerlijke" verdeling van eenheden is statistisch zeer onwaarschijnlijk.

Gr, HL
 
Okay, rekenvoorbeeldje. Als het systeem werkt zoals HL hierboven omschrijft (en voor zo ver ik weet klopt dat), dan is de kans dat alle 6 de schurken in één van de 2 basiseenheden (A of B) veranderen en géén in de andere dus 2x (1/2 x 2/3 x 3/4 x 4/5 x 5/6 x 6/7) = 2/7. Oftewel 2 op de 7 keer zouden alle 6 de schurken in eenheid A òf eenheid B moeten veranderen. De andere 5 van de 7 keer is er een andere verdeling.

Ik zal het eens een tijdje gaan bijhouden; de ervaring van de laatste tijd is toch wel dat het veel vaker dan 2 op de 7 keer voorkomt. Maar meten = weten, dus ik schrijf ze vanaf nu op en ik zal het resultaat over een tijdje met jullie delen.
 

DeletedUser9703

Guest
Draai er aan hoe je wil, maar de feiten zijn zoals ze zijn. Misschien verschilt het nog per platform waarop je speelt, of hangt het er van af welke 2 basiseenheden je kiest. Maar wegschrijven onder "toeval" is statistisch gewoon uiterst onwaarschijnlijk.
Nou ik snap precies wat je bedoelt. Zo irritant en komt heel vaak voor. En niet alleen met de combi die jij noemt. Bijvoorbeeld 1 zwaar + 1 snel + 6 schurk heb je de ene keer allemaal zwaar en de andere keer allemaal snelle. En heel heel soms een betere combi van zwaar en snel.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ik produceer nu plankton, maar in het overzicht staan plaatjes van parels, volgens mij is dat een ander gebouw ;)
Planktonfabriek_01.png
 
Bovenaan