Gildestrijdperken discussie

Joh, de situatie is zomaar veranderd? Sorrie maar ik vind dit ook ongelofelijk gezeur. De situatie op de GS verandert voortdurend en als je het niet redt in diamamnt, jammer dan, dan knal je daar snel genoeg weer uit, probleem opgelost. En al zouden ze samenwerken, dat mag gewoon hoor, al betwijfel ik dat aangezien je daarmee vooral jezelf beperkt en dan ben je snel klaar met het domineren van de kaart. Maar goed, je punt is duidelijk, je gilde presteert ondermaats en daar geef je anderen de schuld van. Bekend verhaal
 

Azgalaxa

Actief lid
De situatie is niet veranderd sinds er begonnen is met klagen.

Ze klagen gewoon op de momenten dat er ineens niks kan . En vervolgens als het dan vrij komt gaan ze niks doen....


En het klopt is ook geen samenwerking met andere gildes. Want met samenwerking loop je inderdaad vast .
 

BPCastellano

Actief lid
Joh, de situatie is zomaar veranderd? Sorrie maar ik vind dit ook ongelofelijk gezeur. De situatie op de GS verandert voortdurend en als je het niet redt in diamamnt, jammer dan, dan knal je daar snel genoeg weer uit, probleem opgelost. En al zouden ze samenwerken, dat mag gewoon hoor, al betwijfel ik dat aangezien je daarmee vooral jezelf beperkt en dan ben je snel klaar met het domineren van de kaart. Maar goed, je punt is duidelijk, je gilde presteert ondermaats en daar geef je anderen de schuld van. Bekend verhaal


Ik kom gewoon met feiten. Kan iedereen zien.

En natuurlijk is samenwerken wel handig. Niks is lekkerder dan telkens met kampjes om de 4 uur te kunnen knallen. Niet dan?

Die ontkenningsfase stoor ik mu gruwelijk aan. Kom er gewoon voor uit, klaar. Ook bij dat andere gilde doen ze aan struisvogel politiek.

En nee, wij presteren echt niet ondermaats. P3 is nu al wel save durf ik al wel te zeggen. Prima prestatie. Vooral ook omdat we alles op eigen kracht doen ;)

Ik zou het alleen veel leuker vinden wat afwisseling te hebben. Voeg de werelden lekker samen. Dat zal ook wel gaan gebeuren uiteindelijk denk ik. Ik kan niet wachten.
 

Felair

Actief lid
Ik kom gewoon met feiten. Kan iedereen zien.

En natuurlijk is samenwerken wel handig. Niks is lekkerder dan telkens met kampjes om de 4 uur te kunnen knallen. Niet dan?

Die ontkenningsfase stoor ik mu gruwelijk aan. Kom er gewoon voor uit, klaar. Ook bij dat andere gilde doen ze aan struisvogel politiek.

En nee, wij presteren echt niet ondermaats. P3 is nu al wel save durf ik al wel te zeggen. Prima prestatie. Vooral ook omdat we alles op eigen kracht doen ;)

Ik zou het alleen veel leuker vinden wat afwisseling te hebben. Voeg de werelden lekker samen. Dat zal ook wel gaan gebeuren uiteindelijk denk ik. Ik kan niet wachten.
Gast, welke feiten dan? Behalve dat je het leuk vind af te leggen tegen 2 gildes die het beter georganiseerd krijgen dan je eigen gilde?

P3 is zeker niet slecht inderdaad. En wat betreft samenwerking van andere als hier al sprake van is dan mag dit gewoon. Jammer maar helaas.

Samenvoegen van de werelden kun je in ieder geval voorlopig vergeten vanwege technische uitdagingen welke getackeld moeten worden hiervoor:

Voeg divisies over werelden toe

Dit is zeker een interessant idee voor de toekomst. Helaas is dit een technisch uitdagend iets. Gilde-expedities houden alleen punten bij, wat niet veel informatie is. Real-time gevechten over meerdere servers en alles gesynchroniseerd houden is een veel grotere uitdaging.
uit:https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/gilde-slagvelden.17404/#post-223877
 

mc gea

Lid
vraagje , wat is MMR , kom het steeds weer tegen bij het lezen hier.
idee : om het verschil tussen kleine en GROTE gilde op te lossen neem het gemiddelde van een gilde bijvoorbeeld:

gilde A heeft 80 leden heeft 1600 punten verdiend , 1600 : 80 = 20 punten per lid
gilde B heeft 20 leden heeft 600 punten verdiend , 600 : 20 = 30 punten per lid
ergo B is actiever dan A , B is een betere gilde die voor promotie in aanmerking komt dan A
het moet van de geestdrift afhangen en niet van de aantallen.
mijn idee , wat vinden jullie er van?
 
Wij zijn als gilde erg goed bezig in de GS, net naar de platina divisie gegaan. Ons gilde is lvl 32 en we hebben 21 leden, wij zijn in de platina divisie echter geplaatst met gildes die allemaal vele levels hoger zijn, maar ook 2,5 tot 3,5 keer zo veel leden hebben. Het is voor ons dan ook erg zwaar in de nieuwe divisie... Hoe worden de gilden verdeeld?
 

Azgalaxa

Actief lid
MMR is de score die je krijgt na elke ronde . Die bepaalt je positie voor de volgende ronde. De winnaar van een competitie krijgt de meeste punten erbij ( en dat is nog meer als de competitie meer gildes had dus bij 7 krijg je er meer bij dan bij 6). Positie 1 tm 3 geven doorgaans punten en als je met 8 zit kan dit nog verder zo zijn. Met 5 gildes krijg je op plek 3 geen punten erbij. Als je in de onderste helft eindigt krijg je verliespunten kan je degraderen.

Dit heeft verder niks te maken met hoeveel leden je hebt. Het gaat erom wat je kan met totaal aantal gevechten en hoe goed je strategisch inzicht en hoe goed je je gilde kan organiseren. Het kan dus zijn dat je regelmatig van platina naar goud en terug naar platina verandert als blijkt dat je in platina tegen gildes uit moet komen die sterker zijn. Eigenlijk is platina voor nu dan net te zwaar en goud net te licht. Dit zal nog beter kunnen uitpakken naarmate er meer rondes zijn geweest. We zitten nu op ronde 11 a.s. donderdag.

De MMR lost verder al het probleem op tussen gildes met veel /weinig leden. Het is best mogelijk dat een gilde met 80 leden die 10 acties per dag doen net zo in de competitie komt met een gilde van 20 die elk 40 acties per dag doen. Echter als je bij de beste wilt horen zal je dat met 80 leden gaan doen die allemaal (zeer) veel bijdragen.
 
MMR?

wel jammer. Wij met 20 actieve leden (waaronder ook kleintjes) kunnen gewoon niet opboksen tegen gildes met 40+ leden die allemaal groter zijn....
 

Azgalaxa

Actief lid
Dan zit of misschien inmiddels wel zat je in deze ronde niet in de juiste competitie. je kan gewoon niet verwachten dat je het red met 20 leden in de hoogste competities diamant/platina. Een gilde kan 80 leden bevatten. Als je die ambities wel hebt zal je dus meer leden moeten zoeken. Zo niet zal je tevreden moeten zijn met spelen in goud/zilver.
 

mc gea

Lid
Azgalaxa Bedankt voor je uitleg betreffend de MMR is nu duidelijker, wat de verschillen tussen groot en klein betreft, toch jammer dat daar geen goede oplossing voor is
 

Azgalaxa

Actief lid
Er is wel degelijk een goede oplossing.

wil je meer bereiken moet je groter worden. Geldt overigens voor het hele spel als indivueel en nu sinds GS begonnen is ook heel duidelijk voor gildes.

Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Een groot (diamant) gilde hebben kost tijd om op te bouwen. FoE is een spel van de lange adem dus als je nu begint ben je over een jaar al een eindje op weg.

Wat ook kan is je gewoon aansluiten bij een goeddraaiend bestaand gilde. Als jij maar genoeg (GS opmarsen) te bieden hebt ben je op veel plekken gewoon welkom. Dan heb je het snel voor elkaar.

Wil je klein blijven dan heb je het nu ook goed voor elkaar!
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Gelieve niet te veel op de man te spelen en het gewoon te houden bij de gildestrijdperken en niet de acties van bepaalde gildes.
 

BPCastellano

Actief lid
Jaja mooie dag op strijdperken. Als iedereen voor zich moet spelen is het gewoon een prachtig onderdeel van het spel. Heerlijk genoten vandaag.

Fijn weekend allemaal. Geniet van het mooie weer.
 

Graecus 002

Actief lid
vraagje , wat is MMR , kom het steeds weer tegen bij het lezen hier.
idee : om het verschil tussen kleine en GROTE gilde op te lossen neem het gemiddelde van een gilde bijvoorbeeld:

gilde A heeft 80 leden heeft 1600 punten verdiend , 1600 : 80 = 20 punten per lid
gilde B heeft 20 leden heeft 600 punten verdiend , 600 : 20 = 30 punten per lid
ergo B is actiever dan A , B is een betere gilde die voor promotie in aanmerking komt dan A
het moet van de geestdrift afhangen en niet van de aantallen.
mijn idee , wat vinden jullie er van?

Dus dan komt er een eenmansgilde en die ene persoon doet 100+ gevechten per dag. (of 300+ als hij wat kampjes zet) Deze gilde heeft dan gemiddeld het meeste per lid gedaan en is de beste? Dit lijkt mij fout. Als je op gs iets wil bereiken moet je een grote gilde bouwen. Als je liever activiteit per lid hebt, dan moet je GE spelen. Zo simpel is het. Als elk onderdeel voor dezelfde soort gildes zou zijn zou het ook niet meer leuk zijn.
 

DeletedUser13612

Guest
In de GE zijn gildes pas toegelaten vanaf 3 leden, een gilde zou, volgens mij, uit meerdere leden moeten bestaan, de naam gilde duidt op een groep.
Elke individuele speler, met wat kracht, kan nu zijn privé gilde oprichten, zonder dat deze met andere hoeft rekening te houden.
Dit maakt het voor kleinere gilden niet gemakkelijker om de juiste leden te rekruteren, ik besef ook wel als je niet in een echte gilde kan aarden, dit meestal ook niet de geschikte leden zijn om te rekruteren.
 
dingetje hea; voor het voltooien van een gebouw betaal je altijd 50 diamanten; ongeacht hoelang het moet bouwen, kan er een schaal toegevoegd worden? beetje oneerlijk als je voor een 1 uur bouw hetzelfde moet betalen als voor een 5 uur bouw... Is in reguliere productiegebouwen ook zo dat je verschillende aantallen dias moet betalen voor verschillende tijden..
 

DeletedUser13376

Guest
Nadeel van GS: We zitten in diamant met maximale aantal divisiepunten (=1.000) en komen nu steeds dezelfde twee tegenstanders tegen. Dit begint redelijk saai te worden. Is FOE bezig om mogelijk te maken dat je tegenstanders uit andere werelden kan krijgen zoals dat in GE gebeurt?
 
Nadeel van GS: We zitten in diamant met maximale aantal divisiepunten (=1.000) en komen nu steeds dezelfde twee tegenstanders tegen. Dit begint redelijk saai te worden. Is FOE bezig om mogelijk te maken dat je tegenstanders uit andere werelden kan krijgen zoals dat in GE gebeurt?

De diamanten divisie wordt steeds groter en daarmee ook de afwisseling. Wij hebben nu voor het eerst sinds eeuwen onze vaste tegenstander niet in de groep zitten. Wel leuk voor ze, kunnen die ook een keertje winnen.
 
Bovenaan