Gildestrijdperken discussie

nietje52

Actief lid
De diamanten divisie wordt steeds groter en daarmee ook de afwisseling. Wij hebben nu voor het eerst sinds eeuwen onze vaste tegenstander niet in de groep zitten. Wel leuk voor ze, kunnen die ook een keertje winnen.
Hahaha, dat hadden wij de vorige ronde al.
Zonder onze vaste tegenstanders wonnen we met volgens mij 150k verschil.
Deze start zijn we flink afgestraft voor de luiheid die daardoor ontstaan is.
 

DeletedUser13853

Guest
Kan het limiet van 1k DP niet worden afgeschaft? Ik vind GvG niet leuk om te spelen en daarnaast is die alleen beschikbaar voor browser spelers. Ik zelf speel wel via browser maar niet iedereen. In 1 wereld zit ik in een gilde waar bijna iedereen mobiel speelt. Doordat je in de ranglijst voor nu vooral kunt groeien door GvG maakt dat hoog in de ranglijst komen onmogelijk aangezien de groei die je bij GS kunt krijgen stopt bij de 1k DP.

Ik zou het veel leuker vinden als de DP gewoon door telt. Dus dan heb je een manier om als gilde met veel app spelers te kunnen concurreren met browser spelers. Ik denk dat dit veel eerlijker is. En een goed idee voor de toekomst zal zijn aangezien er steeds meer app spelers komen.
 

Azgalaxa

Actief lid
Ik denk van niet. op gvg kan je nog direct gebied afpakken. Op GS hol je achter de feiten aan.

Na 14/15 seizoenen (waar we nu zitten) zijn er al teams die meer dan 2500 dp zouden hebben als je het wel zo zou berekenen. En dat loopt alleen maar op. Er zit namelijk een groot verschil in tussen de beste teams van de servers en de rest. En dan kan je dus niet lekker stijgen op de ranking met je gilde . Tenzij je natuurlijk wel bij een echt topgilde speelt.
 
ik denk dat al die gebouwen GSP gewoon verprutsen. Het zou wel eerlijker zijn om zonder ze te vechten.
Bovendien, een gilde kan nooit eeuwig volhouden om belegeringskampjes te zetten.
 
Dat dacht ik ook een paar maanden geleden maar die mening heb ik inmiddels bijgesteld. Als je ziet dat die gildekas alleen maar blijft groeien op alle tijdperken dan zit er nog voldoende rek in.

Alles is relatief ..als primaire doel van gildekas is om alleen maar de kosten van de belegeringskampjes te bekostigen dan gaat het wel lukken.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ben je misschien in- of uitgezoomd? Normaal zou dat redelijk goed zichtbaar moeten zijn.

Screenshot_106.png
 
Wij zitten met ons gilde nu voor een tweede keer in de diamanten divisie en wat mij persoonlijk dan ook ontzettend stoort is dat de ledenaantallen gewoon te ver uit elkaar liggen. Wij hebben 33 leden, en beide buren hebben er over de 70, daar kunnen we gewoon niet tegen op want voor een provincie moeten wij toch 5 gevechten pp doen, terwijl de buren er maar de helft voor hoeven te doen. Ik vind de hele opzet van de strijdperken toch bedenkelijk.
 

Graecus 002

Actief lid
Wel, dan is deze divisie te hoog gegrepen en ga je uiteindelijk dalen. Ofwel draai je mee aan de top en zit je in de beste divisie. Dan krijg je betere beloningen dan dat je als eerste in een lagere divisie (platina) zou zijn.
 

Azgalaxa

Actief lid
Ja eens. Het spel heeft de mogelijkheid tot 80 leden in het gilde. Je mag verwachten dat als je (goed) mee wilt kunnen op diamant je bijna al deze slots vol moet hebben en dat 33 leden gewoon maar de helft is en derhalve is diamant tenzij je veel geluk met loting hebt gewoon te hoog gegrepen.
 

nietje52

Actief lid
Inmiddels 34 gilden in de dia divisie op A.
De kans dat we tegenstand hebben wordt steeds kleiner.
Het is leuk bonussen binnen halen maar we hebben liever een echte strijd om p1.
 

DarthRonin

Actief lid
Wij trekken ons met Caldron al een aantal maanden niks meer aan van die ranking.
Gewoon meppen zonder ergens naar te kijken, alleen maar bk's zetten en niet druk maken als je iets kwijt raakt.
Wat maakt die P1 uit?
Je krijgt een paar fragmenten meer en een beetje macht, maar het is relatief te verwaarlozen.
Dus waarom druk maken, gewoon meppen zoveel je kan.
 
Het is nu niet zo dat we er voor kiezen hé, om naar dia te gaan. maar met onze 33 leden worden we na een ronde platina weer daarheen gestuurd, en lekker meppen met alleen BK's is wel een aangename gedachte maar wij komen met tegenstanders van 80 leden dus niet van die eerste ring af. Dus geen BK en altijd het maximale aan vermoeidheid. Draai dat maar om. hoe verder naar het midden hoe minder plekken en de buitenste ringen meer plekken, dan is het een uitdaging en een strijd om die middelste ring te halen. en laat dan de punten daarvan maar wat hoger zijn. Of de diamanten league alleen als je een minimum van zeg 50 leden hebt.
 

Didi 666

Actief lid
Wij zijn met 9 ( waarvan 3 beginnende spelers ) en draaien sowieso mee in Platina, af en toe Dia, maar is meestal maar 1 keer hahaha
Als je kleiner bent, zal je gewoon anders moeten spelen en dan kan je alsnog een heel eind komen, en ook wij komen 80 leden Gildes tegen.
Zelfs jouw Gilde met 33 is al flink meer als wij hebben, maar daar hebben we ons nog nooit wat van aangetrokken, we spelen ons eigen spel en komen daar door best ver. Dia alleen spelen met 50 spelers of meer zie ik dan ook zeker niet zitten, immers scoor je met de laatste plek in Dia nog steeds meer dan met de 1ste plek in Platina :)
 

DeletedUser11781

Guest
Een leuk onderdeel, de Gildestrijdperken, maar om het leuk te houden, zeker in de diamanten divisie, zou een spelwijziging wel prettig zijn: zorg ervoor dat een gilde maar in een maximaal aantal sectoren kan vechten of deze in bezit kan houden.
Onderbouwing: we spelen deze ronde tegen twee vecht-gilden die alleen maar bezig zijn sectoren uit te ruilen naar elkaar. Afspraken maken is niet tegen te houden, maar zo houden ze het spel in een wurggreep. Voor de andere gilden is er nauwelijks eer te behalen. Dit lijkt mij niet de bedoeling van dit spel. Door een limiet te stellen aan het aantal sectoren waarin een gilde kan strijden, wordt dit tegengegaan en komt er iets meer spanning en blijft het ook leuk voor iets minder sterke gilden.

(Bovendien is dit onhandig voor Innogames want zo krijgen de spelers uit deze gilden wel heel eenvoudig en goedkoop diamanten.)
 

Azgalaxa

Actief lid
Eens dat er gildes zijn die sterker zijn dan de meeste anderen en dan zo de kaart kunnen beheersen . Dat klopt niet ook eens.

Maar dat dat die gildes diamtenten oplevert is een fout in de redenatie. Het kost die gildes alleen maar diamanten. Ze zullen veel belegeringskampen afbouwen met diamenten. Dat kost veel meer diamanten dan je ooit terug krijgt.
 

DeletedUser11781

Guest
Eens dat er gildes zijn die sterker zijn dan de meeste anderen en dan zo de kaart kunnen beheersen . Dat klopt niet ook eens.

Maar dat dat die gildes diamtenten oplevert is een fout in de redenatie. Het kost die gildes alleen maar diamanten. Ze zullen veel belegeringskampen afbouwen met diamenten. Dat kost veel meer diamanten dan je ooit terug krijgt.
Nee, klopt niet. Door al het gratis vechten win je veel, waaronder meer diamanten dan je er insteekt, zeker wanneer je de aankoop van belegeringskampen spreidt onder de gildeleden.
 

Azgalaxa

Actief lid
Gemiddeld sector is 2,2 kampen a 50 dia per stuk
oftwel er gaan 110 dia in een sector
er zitten 160 gevechten in met 1% kans op 25 dia
oftewel er komen 40 uit.

Zelfs als je elkaars kampen laat staan en niet afbreekt waarbij het spel je 50% kans geeft op behoud maak je verlies op met diamanten. want dan nog moet je 55 betalen en komen er 40 uit .

Enige alternatief zou zijn niks afbouwen met diamanten maar laten afbouwen. In dat geval is de competetie wel heel scheef want dan kan je werkelijk niks en die anderen echt alles.


Verder speel ik regelmatig in een dergelijke competitie met 2 gildes die alles doen en als ik dat doe maak ik fors dia verlies:)
 
Bovenaan