Gildestrijdperken discussie

DeletedUser13271

Guest
@Mokkajunior....
Geloof me als ik zeg dat wij (even als sprekend van 1 van die 2 gilden) het ook saai vinden. Wij hopen ook echt dat er 7 gilden in diamant komen die gewaagd zijn aan elkaar. Elk seizoen haasje over spelen met dezelfde begint ook eentonig te worden. Tegelijkertijd werken we intern hard voor onze plek daar. We doneren wat we krijgen, helpen elkaar gigantische,... kortom GS is geslaagd, want er is meer samenwerking gekomen, meer hulp naar elkaar, meer saamhorigheid en vooral veel meer communicatie (en ja veel meer diamantjes en goederen die weer terug komen bij inno ;)).
Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ondanks mijn commentaar zeker een waardevolle aanvulling. Ik hoop in tegenstelling tot anderen geloof ik dat wij voorlopig niet in diamant spelen want daar is ons gilde nog niet klaar voor, maar die tijd gaat zeker komen en de huidige competitiestructuur geeft voldoende groeimogelijkheden zolang je gilde en je jezelf niet uitput.
Met de gebouwen raken hoe dan ook uiteindelijk gildekassen uitgeput, dus wordt het steeds belangrijker die alleen nog strategisch in te zetten.
Ik blijf bij mijn tip om een minimale bouwtijd van x minuten te hanteren, zodat een goed geplande massale aanval binnen die tijd ook kan worden afgemaakt. Dan moet er gekozen worden om gebouwen preventief neer te zetten of niet of gokken dat de geplande aanval het niet red binnen de tijd en dat zou een extra dimensie geven aan het geheel. Maar verder ben ik prima tevreden op hooguit wat interface dingetjes na maar dat hou je toch :D
 

DeletedUser13614

Guest
Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ondanks mijn commentaar zeker een waardevolle aanvulling. Ik hoop in tegenstelling tot anderen geloof ik dat wij voorlopig niet in diamant spelen want daar is ons gilde nog niet klaar voor, maar die tijd gaat zeker komen en de huidige competitiestructuur geeft voldoende groeimogelijkheden zolang je gilde en je jezelf niet uitput.
Met de gebouwen raken hoe dan ook uiteindelijk gildekassen uitgeput, dus wordt het steeds belangrijker die alleen nog strategisch in te zetten.
Ik blijf bij mijn tip om een minimale bouwtijd van x minuten te hanteren, zodat een goed geplande massale aanval binnen die tijd ook kan worden afgemaakt. Dan moet er gekozen worden om gebouwen preventief neer te zetten of niet of gokken dat de geplande aanval het niet red binnen de tijd en dat zou een extra dimensie geven aan het geheel. Maar verder ben ik prima tevreden op hooguit wat interface dingetjes na maar dat hou je toch :D

Duidelijk dat je nog niet ver bent :p. Het is makkelijk te regelen, offer een speler of 3 op die enkel goederengebouwen zetten (zijn altijd van die gekken die dit willen doen en heb er al gezien die dit doen) en je kan eindeloos doorgaan want het spel vraagt toch telkens dezelfde goederen, je kan dus op voorhand al alles beginnen verzamelen en elke GS met minimale moeite alles volzetten met belegeringstorens, zet daar dan wat cashers naast die alles onmiddellijk klaarzetten en easy peasy, lemon squeezy :). Voor mij mogen ze dit gerust doen, als ze daar zin in hebben, maar ik heb liever een leuke kleine gilde waar we goed met elkaar omkunnen dan een bende slaafjes te hebben om verder te geraken :). Wij zullen blij zijn om terug naar platina te gaan want is geen fun aan zo voor de andere gildes. 3 gildes die het spel in leven houden door al hun geld erin te pompen, ik ga nog wel eens een reisje maken met dat geld :)
 

DeletedUser13614

Guest
Kijk het kon een goede aanvulling zijn, maar is gewoon niet goed uitgedacht. Als je die diamanten eruit haalt om de gebouwen onmiddellijk te plaatsen wordt het dadelijk interessanter, dan moeten al die gildes wel wachten, maar ja is tegen de greedy baby policy van Inno he :). Er was veel goed te maken met dit maar uiteindelijk is dit weer een nutteloze toevoeging (in de zin dat niemand hier echt iets aan heeft, ja je haalt er wat extra uit en ja je kan wel wat puntjes binnenhalen, maar je moet effectief een multi-cashende gilde van 80 man hebben als je echt wilt winnen in diamant, of uberhaupt al meedoen :p).
Veel spelers zien hier duidelijk geen goede toevoeging in en het aantal spelers dat gestopt is, is de laatste 2 maand in stijgende lijn gegaan en het gat tussen de top en de rest wordt alleen maar groter met dit.
Ik heb veel commentaar gekregen op alles wat ik hier heb gepost, maar de cijfers spreken toch voor zich uiteindelijk... Daarmee ga ik ook stoppen met hierop commentaar te geven, laat die topgildes maar verder cashen zodat wij verder kunnen spelen, want er moeten geldkoeien zijn nu eenmaal, anders gaat het spel toch ooit eindigen :p
 

BPCastellano

Actief lid
Kijk het kon een goede aanvulling zijn, maar is gewoon niet goed uitgedacht. Als je die diamanten eruit haalt om de gebouwen onmiddellijk te plaatsen wordt het dadelijk interessanter, dan moeten al die gildes wel wachten, maar ja is tegen de greedy baby policy van Inno he :). Er was veel goed te maken met dit maar uiteindelijk is dit weer een nutteloze toevoeging (in de zin dat niemand hier echt iets aan heeft, ja je haalt er wat extra uit en ja je kan wel wat puntjes binnenhalen, maar je moet effectief een multi-cashende gilde van 80 man hebben als je echt wilt winnen in diamant, of uberhaupt al meedoen :p).
Veel spelers zien hier duidelijk geen goede toevoeging in en het aantal spelers dat gestopt is, is de laatste 2 maand in stijgende lijn gegaan en het gat tussen de top en de rest wordt alleen maar groter met dit.
Ik heb veel commentaar gekregen op alles wat ik hier heb gepost, maar de cijfers spreken toch voor zich uiteindelijk... Daarmee ga ik ook stoppen met hierop commentaar te geven, laat die topgildes maar verder cashen zodat wij verder kunnen spelen, want er moeten geldkoeien zijn nu eenmaal, anders gaat het spel toch ooit eindigen :p

Samenvattend: je geeft de 2 belangrijkste punten aan die ik ook al omschreef:

1: gat tussen de top en de rest wordt veel te groot. Haalt de lol eraf. Hele grote fout van Inno dit die grote gevolgen gaat hebben.

2: dt gevolg begint nu al zichtbaar te worden: steeds meer spelers stoppen.

Het is logisch dat ze geld moeten verdienen. Echter slaan ze nu helemaal door en uiteindelijk gaat ze dat een hoop kosten. Let maar op.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik heb veel commentaar gekregen op alles wat ik hier heb gepost, maar de cijfers spreken toch voor zich uiteindelijk...

Er zijn ook spelers die aan stoppen dachten en nu weer een soort nieuwe energie gevonden hebben. En nieuwe spelers die blijven hangen omdat ze zoveel mogelijk willen ontdekken en niet een makkelijk spelletje met maar 2 spelelementen. Daarnaast natuurlijk ook weer extra stof om over na te denken van strategie, deze te overleggen, inzichten van anderen te krijgen en dus met elkaar spelen en niet in je eentje. En dat zijn er meer dan de spelers die gestopt zijn hoor (als jij maar wat roept mag ik het ook denk ik dan maar).

Dus als jij de cijfers zou willen delen dan kan je direct je uitspraak onderbouwen en kunnen we allemaal een conclusie trekken die ergens op gebaseerd is.
 

DeletedUser13614

Guest
Er zijn ook spelers die aan stoppen dachten en nu weer een soort nieuwe energie gevonden hebben. En nieuwe spelers die blijven hangen omdat ze zoveel mogelijk willen ontdekken en niet een makkelijk spelletje met maar 2 spelelementen. Daarnaast natuurlijk ook weer extra stof om over na te denken van strategie, deze te overleggen, inzichten van anderen te krijgen en dus met elkaar spelen en niet in je eentje. En dat zijn er meer dan de spelers die gestopt zijn hoor (als jij maar wat roept mag ik het ook denk ik dan maar).

Dus als jij de cijfers zou willen delen dan kan je direct je uitspraak onderbouwen en kunnen we allemaal een conclusie trekken die ergens op gebaseerd is.

Misschien de spelers die uit miserie naar de grote gildes zijn overgestapt maar in alle kleinere gildes is een leegloop aan de gang. En ja daar moet ik je gelijk geven dat er spelers zijn die dit wel een goede toevoeging vinden maar die zijn zwaar in de minderheid en zitten ook niet in een kleine gilde :). Kijk iedereen heeft recht op zijn eigen mening hierover en ik kan degenen die het wel leuk vinden ook begrijpen, maar we zullen binnen enkele maanden zien hoe leuk het dan nog is... Ja het tactische element is interessant, maar alle tactiek kan je uit het raam gooien als je met een gilde van 35 leden tegen 80 moet opboksen. Dan kan geen enkele tactiek je nog helpen. Het enige dat je kan doen is hopen dat de helft daar niets doet (wat in sommige gevallen wel degelijk gebeurd). Maak hier 2 verschillende divisies in waar je alleen tegen 40- of 40+ kan uitkomen en dan is het al eerlijker, ook al maak je het dan cross-server...
 

BPCastellano

Actief lid
Er zijn ook spelers die aan stoppen dachten en nu weer een soort nieuwe energie gevonden hebben. En nieuwe spelers die blijven hangen omdat ze zoveel mogelijk willen ontdekken en niet een makkelijk spelletje met maar 2 spelelementen. Daarnaast natuurlijk ook weer extra stof om over na te denken van strategie, deze te overleggen, inzichten van anderen te krijgen en dus met elkaar spelen en niet in je eentje. En dat zijn er meer dan de spelers die gestopt zijn hoor (als jij maar wat roept mag ik het ook denk ik dan maar).

Dus als jij de cijfers zou willen delen dan kan je direct je uitspraak onderbouwen en kunnen we allemaal een conclusie trekken die ergens op gebaseerd is.

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Ik heb ook veel spelers zien afhaken.
 
Er wordt al jaren door ontevreden spelers geroepen dat deze of die beslissing gaat leiden tot een massale leegloop. Tot nu toe valt dat wel mee volgens mij. Er zijn altijd spelers die stoppen of minder actief gaan spelen. Soms is een nieuwe feature een aanleiding maar meestal was die betreffende speler toch al met dat idee aan het spelen. Realiteit is dat voor de meeste kleine gilden er niks is veranderd in het spel. Ze speelden al niet erg fanatiek GE, geen GvG en nu niet of nauwelijks GS. De meeste frustratie ligt hoogstwaarschijnlijk bij de leiders van die kleinere gilden diezonder veel succes proberen hun leden te activeren. Maar ook dat is niets nieuws, menig gilde is kapotgegaan toen de GvG werd geïntroduceerd omdat een handjevol actievelingen er vol voor wilden gaan terwijl de rest gewoon lekker door wilde kabbelen in het spel. Maar niet getreurd, er zijn er ook weer massa's bijgekomen en het spel draait nog steeds. Ik zie zelf geen reden om ervan uit te gaan dat dat voor de GS anders zal verlopen.
 

Azgalaxa

Actief lid
A , B, C en D hebben inmiddels allemaal meerdere diamanten gildes.
Het klopt dus gewoon wat hier een paar pagina's terug gezegd werd. Het is gewoon wachten tot er nog meer seizoenen zijn gespeeld en er uit de de grote platina rondes met 7-8 gildes genoeg mmr verzameld is voor nog meer diamanten.

Op E zie je ineens ook 20 platina gildes die doorgestroomd zijn vanuit goud. Daar zullen de volgene ronde ook meer diamanten uit komen rollen. E blijft wel echt even achter op de rest. Ik denk dat het komt omdat er op E extra veel spelers verkast zijn naar F.


F is helemaal nog niet toe aan platina/diamant dus daar zie je dat ook nog niet terug echt. Er zijn maar een paar gildes die uberhaupt die zware sectoren kunnen pakken van 130/160 opmarsen.
 

Didi 666

Actief lid
Klein Gilde, 7 man
Continue in goud op B, ene GS meer mazzel met Gildes als de andere week, maar ondanks dat we altijd in de minderheid zijn, toch altijd minimaal top 5.
Gilde is in 2013 opgericht, dus Gildekas stroomde over, komt nu dan eindelijk eens van pas ;)
Bij ons doet iedereen mee, voor zover het kan, en denk dat bij ons iedereen het een leuke toevoeging vind.
En ja, ook wij staan tegen over Gildes met 60 man, al zegt dat in de praktijk weinig zijn we inmiddels wel achter.
GS heeft er wel voor gezorgd dat leden andere prio's zijn gaan stellen qua GG, focus ligt inmiddels meer op de Arc en Alca dan op de andere GG.
Voor ons dus een mooie toevoeging, geen idee waar het stop idee weg komt en hoe dat te meten is :)
 

DeletedUser13612

Guest
Heel dit debat doet me denken aan wetenschappelijke onderzoeken waarvan, met dezelfde cijfers, het gelijk en ongelijk van de studie wordt aangegeven.
Iemands waarheid ligt in zijn eigen perceptie en zal altijd gestaafd kunnen worden.
Wat onze gilde betreft, ik speel enkel op E, verliezen we nuttige spelers aan grotere, sterkere gilden, terwijl nieuwe spelers, die een zelfde kwaliteit hebben, moeilijker te overtuigen zijn om toe te treden.
In dat opzicht kan men spreken van leegloop, vooral van niveau, aan de andere kant krijgen we regelmatig aanvragen van nieuwe beginnende spelers om toe te treden, er komen dus nog nieuwe spelers bij, maar voor deze een positieve inpakt hebben op het niveau van onze gilde zijn we weer een aantal maand verder.
Ik zal mijn vriendenlijst ook nog eens moeten opkuisen, daar zitten vermoedelijk ook nog niet actieve spelers tussen.
 

DeletedUser13271

Guest
Er is altijd wel verloop van spelers, met andere spellen zie je veel meer 'gildes' die een 'groei/leergilde' erop na houden. Bij Ogame veroorzaakte een betaaloptie waarbij strategisch groot voordeel werd behaald voor een enorme leegloop, maar het bestaat nog steeds (mn planeten met protestnamen ook nog overigens :D ).
 
Zou er een manier kunnen zijn om onderlinge deals te verbieden.

Het is zo al bijna nirt mogelijk om gildeleden gemotiveerd te hoeden om mee te spelen
Van de 60 slechts 10 de rest vind het al te moeilijk.

Nu kunnen we amper 1 sector behouden omdat we tussen 2 gildes zitten die een deal hebben.

Zo is er voor os maar 1 optie
Dat is toekijken gedurende 2 weken en van goud terug naar zilver

Daar gaan dus de extra fps als bonus en weer wat gilde leden die de bonus ni hoog genoeg vinden . Dus straks helemaal geen motivatie voor de andere weer.
 
vandaag er voor het eerst iets vastgesteld
we waren samen voor een sector aan het rushen, haalden ongeveer 155 tegenstander had iets sneller 160
nadien stond onze teller op 77, is die halvering al altijd geweest? vind er ook niet direct iets van terug of wiki
 
Bovenaan