Gildestrijdperken discussie

Wildstorter

Actief lid
Nee hoor, je verliest minder dat dan je daarna weer kan winnen. Plek 3 blijft sowieso gelijk. Dus het is zeker mogelijk om vanuit platinum naat diamant te gaan zonder dat je daar eerste of tweede wordt. Op wereld C is dat al diverse gilden zo gelukt.
 

DeletedUser13614

Guest
@Mokkajunior....
Geloof me als ik zeg dat wij (even als sprekend van 1 van die 2 gilden) het ook saai vinden. Wij hopen ook echt dat er 7 gilden in diamant komen die gewaagd zijn aan elkaar. Elk seizoen haasje over spelen met dezelfde begint ook eentonig te worden. Tegelijkertijd werken we intern hard voor onze plek daar. We doneren wat we krijgen, helpen elkaar gigantische,... kortom GS is geslaagd, want er is meer samenwerking gekomen, meer hulp naar elkaar, meer saamhorigheid en vooral veel meer communicatie (en ja veel meer diamantjes en goederen die weer terug komen bij inno ;)).

Squirrel, met alle respect maar jullie zorgen er zelf voor dat GS saai wordt op A. Niemand maakt kans om bij aan te sluiten in diamant omdat jullie de onderlinge "winstgevende" posities blijven verdelen. Wij hebben geen kans als kleine gilde om ook maar iets voor elkaar te krijgen want worden gewoon langs 4 kanten bestookt en dan vooral door die gilde rechtsonder die ons steeds maar terugslaat :). Wij hebben daar ook vrede mee en zijn gewoon onze persoonlijke beloningen aan het ophalen en voor de rest kan het ons eerlijk gezegd gestolen worden, maar de mechaniek van de hele GS is gewoon slecht en zorgt ervoor dat 2 gildes eigelijk alles kunnen domineren (met alle respect dat jullie het kunnen doen, is niet slecht bedoeld) en andere gildes geen kans meer maken. Voor ons is platina het hoogst haalbare en voor ons is dat ook leuker, nu is er voor ons als kleine gilde echt niets leuk aan. We kunnen geen extra beurten doen met belegeringstorens omdat we elke keer er een sector gepakt wordt deze onmiddellijk wordt vastgezet en we die sector dan weer 4u later kwijt zijn. Onze gilde heeft een RL waar meer belang aan wordt gehecht om op de seconde overal bij te zijn, maar het zou wel anders moeten als ze er nog iets uit willen halen uit hun nieuwe toevoeging. 90% van de spelers heeft er al lang de brui aan gegeven omdat er met minimum deelname al vanalles geraapt wordt en het toch alleen maar goederen en troepen kost... Jullie gildes zijn de enige 2 die echt zo fanatiek bezig zijn, voor de rest is er niemand nog geinteresseerd in GS omdat alles al zo goed als vastligt en er niets extra te halen valt. Platina hebben we tegen allemaal grote gildes gewonnen met een voorsprong van 140k punten, omdat er niemand echt iets deed nog en ze zakken toch niet want de volgende ronde draaien ze gewoon de posities rond en blijven ze op hun nodige MMR staan...
 

DeletedUser13614

Guest
Nee hoor, je verliest minder dat dan je daarna weer kan winnen. Plek 3 blijft sowieso gelijk. Dus het is zeker mogelijk om vanuit platinum naat diamant te gaan zonder dat je daar eerste of tweede wordt. Op wereld C is dat al diverse gilden zo gelukt.

Uiteindelijk wel, maar het duurt vele malen langer en dan moet je ook op platina P1 blijven halen uiteraard, als je daar ook nog eens een slag krijgt dan ben je weer voor een maand bezig om dat verlies te recupereren :)
 

Biervent

Actief lid
Als ik dit allemaal zo lees, zou het dan niet beter zijn om de GS meer cross wereld te maken? Dan heb je ook waarschijnlijk minder té hoge tegen té lage gildes, en lijken mij de divisies eerlijker te verdelen. Althans op den duur meer gelijkwaardig aan elkaar.
 

Azgalaxa

Actief lid
Nee, helemaal niet. Er is alleen wat te doen omtrent de diamantencompetitie.

Iedereen die hier de afgelopen pagina's heeft gereageerd is topspeler/gildeleider uit een diamantencompetitie.

De overige divisies draaien prima op alle servers inmiddels.

Enige puntje is ook de manier waarop de spelmakers er mee begonnen zijn. De gildes zijn allemaal te laag ingeschat vanaf het begin. Dat zorgt voor deze discussie. Als er vanaf aanvang gelijk diamant was gespeeld was het inmiddels allemaal recht getrokken en zat ook de servertop in de juiste divisie.

Bij divisies t/m goud is dit al een paar seizoenen wel het geval namelijk.


Gildes van verschillende servers bij elkaar doen maakt dit alleen nog maar erger. Dan kan het gebeuren dat er op servers gewoon geen diamant meer is.
 

Azgalaxa

Actief lid
@mokka je hebt mijn gilde op A nog niet ontmoet op de platina. Dus zeker niet alle grote gildes al gehad daar.
 

DeletedUser13614

Guest
Hoe het ook is, het is een beetje langdradig en oninteressant voor velen aan het worden dus zal binnekort zoals GvG zijn, een paar gildes die alles naar hen trekken en de rest die er gewoon niets meer aan doet :).
 

squirrel

Actief lid
Het zou mij verbazen als dit gebeurd MokkaJr, maar misschien moeten we je over een paar maanden gelijk geven.
Ik blijf er zelf echter bij (en ik heb ook in andere gildes met de GS mee gedaan) dat de GS een leuke aanvulling is en dat vele gildes hun verplichtte GE regels (tot en met level x uitspelen) beter in een verplicht aantal rondes per dag op GS kunnen omzetten. Beginnende spelers halen daar veel meer leuke extra's uit dan een GE, zeker zonder reliekentempel.
En ja, dat gilde rechtsonder is idd ook zeer goed bezig, die werken duidelijk in groepjes met shifts, zeer doeltreffend en tactische spelers ook, frustrerend als dat naast je ligt, tegelijk is dat toch de uitdaging die je wilt?
Eerste worden is niet leuk zonder tegenstand, zonder er voor te moet knokken... en dat geldt eigenlijk voor elke plek... je kan pas trots zijn als het je bijna op de knieën heeft gebracht, maar goed... we kunnen ongetwijfeld nog lang en breed erover door praten, enkel de tijd zal het uitwijzen.... zelf denk ik dat na een tijdje elke league goed gevuld zit met tegenstanders in een mooie balans... met af en toe eens een kleine 'vergissing' die het seizoen erna weer opgelost is... ik ben naast veels te fanatiek ook hoopvol optimistisch :)
 

Felair

Actief lid
Ik blijf er zelf echter bij (en ik heb ook in andere gildes met de GS mee gedaan) dat de GS een leuke aanvulling is en dat vele gildes hun verplichtte GE regels (tot en met level x uitspelen) beter in een verplicht aantal rondes per dag op GS kunnen omzetten. Beginnende spelers halen daar veel meer leuke extra's uit dan een GE, zeker zonder reliekentempel.

Gewoon beide, iets met dief van eigen portemonnee :p en die tempel gewoon bouwen dus.
 

mrrobg

Lid
Het beste is enigszins tegelijkertijd alles te bouwen cq upgraden
Alles staat ergens wel met elkaar in verbinding vroeg of laat.
Keuze van bijv veel leger of minder leger maar sterker wordt al teniet gedaan
in bijv gvg wanneer je legers plaatst waardoor het je meer leger kost
als wanneer je zelf een gevecht aan gaat en je bonussen wel normaal mee tellen .
Met gilde strijdperken kunnen veel spelers een paar rondjes vechten
en moeten dan weer wachten tot 0.00
 

BPCastellano

Actief lid
Verder, uiteraard zijn diamanten het verdien model, echter de vele spelers die niet met diamanten spelen maken het spel.
Wanneer een gilde graag geld over de balk smijt met meervoudige paleizen en forten die ze instant plaatsen neemt het spelplezier wel heel rap af. Het zou al een hoop schelen wanneer je de bouwtijd met diamanten tot minimaal 10 minuten kunt beperken. Dat maakt het spel een stuk spannender wanneer je een gilde tegenkomt dat bulkt van het geld.

Amen.

Maar dat is innogames nu. Beginnen overal helemaal door te slaan in hun honger naar geld. Gaat nergens meer over dit. Spelers in de grote gildes met een goed gevulde goederenkas kunnen er op los meppen voor het leven. Ene kamp na het andere kamp. Haalt de lol en vooral de eerlijkheid er volledig vanaf.
 

BPCastellano

Actief lid
Mate, jij weet als geen ander dat dat nooit zal gaan gebeuren. Die twee big spender gildes zijn zonder dia eigenlijk helemaal niet zo oppermachtig als ze nu met dia zijn. Nou ja, een van de twee. De ander is gewoon een maatje te groot. Kijk naar de ranglijst nu. Een van die twee kampenlovers zou zich dood moeten schamen.....Die hadden serieus nu zeker 50.000 overwinningspunten voor moeten staan.

P.S. Je had het natuurlijk over je gildegenoten. Maar in algemene zin is je raad aan dovemans oren gericht.
De volgende fout in GS: Op A kan er geen diamant-liga komen... Of ze nu samen spelen of niet maakt niet veel uit want ze zullen altijd zorgen dat ze P1 en P2 halen. WIl dus zeggen dat de 3 gildes die erbij worden gezet altijd MMR verliezen = De top 3 gildes uit platina worden bij in diamant geplaatst en verliezen dan weer MMR = Wederom in platina met minder MMR, dan weer winnen en weer bijgeplaatst worden in diamant en weer MMR verliezen. Is gewoon een eindeloze loop waar niemand iets aan heeft behalve die 2 overcashende gildes in diamant :).

Het is spijtig, maar voor ons is dit dan 2 weken niets doen, 2 weken wel, beetje eentonig en vervelend uiteindelijk. Op A is er weinig animo nog voor GS als wij met gemak op platina kunnen winnen zonder moeite te doen... Maar ja was ook te verwachten dat het daar naartoe ging.

Heel goed punt. Twee big spender gildes kunnen erop los meppen en de andere gildes zijn maar aanvulling. Maar ej........wat ik al zeg: big spender. Inno games moet die twee gildes uiteraard te vriend houden. En zo wordt het verschil met de rest alleen maar groter en sluit ik op termijn een leegloop van spelers niet uit. Ik zie nu al steeds meer spelers afhaken omdat de lol eraf is door gsp.
 

BPCastellano

Actief lid
Als ik dit allemaal zo lees, zou het dan niet beter zijn om de GS meer cross wereld te maken? Dan heb je ook waarschijnlijk minder té hoge tegen té lage gildes, en lijken mij de divisies eerlijker te verdelen. Althans op den duur meer gelijkwaardig aan elkaar.

Dat mag je niet zeggen want dan gaan bepaalde kliekjes pas echt op de proef gesteld worden.

Ik ben het volledig met je eens dat het een cross variant moet gaan worden. Net als met de GE.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik ben het volledig met je eens dat het een cross variant moet gaan worden. Net als met de GE.

Ik ben hier ook voorstander van maar ik denk dat er achteraf veel weerstand op gaat komen. Nu maken misschien 2 gilden de dienst uit in diamant en de rest zakt naar platinum. Straks maken 12 gilden de dienst uit op diamant en platinum en mag de rest het uitzoeken in de gouden divisie.

De grote gilden zitten op iedere spelwereld, nu heb je er 2 of 3 in je spelwereld waardoor de rest in platinum komt en af en toe mag meeliften in diamant. Die gaan daarna natuurlijk zakken en is iedereen die nu zegt dat platinum het hoogst haalbare is aan het zeuren dat goud het hoogst haalbare is.
 

DeletedUser13612

Guest
Mij hoor je niet klagen dat we, met onze gilde, in goud zitten, dit is voor ons het hoogst haalbare niveau.
Deze keer loopt het wat minder maar dat heeft eerder met RL factoren te maken.
Wat mij wel stoort is wat je kan binnenhalen per opmars, in goud begint dit mee te vallen, in brons en zilver is dit ronduit belachelijk.
Het afhaken van spelers is eerder aan dit te wijten, volgens mij, dan aan de hoogst haalbare divisie.
De GE levert veel meer en betere prijzen op dan de GS en zeker met een tempel.
Ik heb ook de indruk dat Inno de GS heeft gecreëerd om diamanten te kunnen verkopen, zonder er veel voor terug te geven op individueel vlak.
Een speler heeft weinig baat dat de gilde vooruit gaat en hij of zij meer moet investeren om het niveau te houden.
Ik heb al eerder in andere topics aangehaald dat FoE alles in zich heeft om zichzelf de das om te doen.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik denk eerder dat dit een vervanger gaat worden voor GvG. Vroeger was er ook een kapitein die je wrg kon sturen (alleen op de PC, niet op de app) maar daatvoor moest je steeds wachten en had dan een uurtje ofzo om je prijs te claimen. Deze is na een aantal maanden testen met incidenten eruit gehaald. Dit zal ook wel een maand of 8 testen worden en dan GvG gaan vervangen. Dat draait nog steeds niet lekker en is ook niet via de app te spelen dus het zou logisch zijn.

Daarbij levert dit persoonlijk meer op dan GvG waar je na een gevecht enkel de puntjes hebt.
 

DeletedUser13614

Guest
Mij hoor je niet klagen dat we, met onze gilde, in goud zitten, dit is voor ons het hoogst haalbare niveau.
Deze keer loopt het wat minder maar dat heeft eerder met RL factoren te maken.
Wat mij wel stoort is wat je kan binnenhalen per opmars, in goud begint dit mee te vallen, in brons en zilver is dit ronduit belachelijk.
Het afhaken van spelers is eerder aan dit te wijten, volgens mij, dan aan de hoogst haalbare divisie.
De GE levert veel meer en betere prijzen op dan de GS en zeker met een tempel.
Ik heb ook de indruk dat Inno de GS heeft gecreëerd om diamanten te kunnen verkopen, zonder er veel voor terug te geven op individueel vlak.
Een speler heeft weinig baat dat de gilde vooruit gaat en hij of zij meer moet investeren om het niveau te houden.
Ik heb al eerder in andere topics aangehaald dat FoE alles in zich heeft om zichzelf de das om te doen.

Inderdaad, voor ons maakt het ook niet meer uit, voor ons is platina goed genoeg, maar spijtig genoeg zijn we gebonden aan een berekening die ervoor zorgt dat een gilde in de diamant wordt gegooid en daar 2 weken nutteloos ligt te wezen... Veel spelers verliezen hierdoor interesse en moet je weer iedereen aanmoedigen om na 2 weken weer vol door te gaan. Bij ons zijn er al 6 spelers vertrokken/gestopt omdat GS niet interessant is in een kleinere gilde (hebben er ook wat bij door onze goede prestaties) en je er echt voor spek en bonen bij zit op sommige momenten. Niets zo leuk als elke dag uit je basis terug te moeten beginnen en geen extra beurten kan gebruiken, maar goed, het is nu zo en binnen enkele dagen is dat weer gedaan en kunnen we terug wat meespelen op GS. FoE is zichzelf zowiezo de das aan het omdoen, maar zoals zo vaak gaan ze het weer te laat doorhebben...

Ik denk eerder dat dit een vervanger gaat worden voor GvG. Vroeger was er ook een kapitein die je wrg kon sturen (alleen op de PC, niet op de app) maar daatvoor moest je steeds wachten en had dan een uurtje ofzo om je prijs te claimen. Deze is na een aantal maanden testen met incidenten eruit gehaald. Dit zal ook wel een maand of 8 testen worden en dan GvG gaan vervangen. Dat draait nog steeds niet lekker en is ook niet via de app te spelen dus het zou logisch zijn.

Daarbij levert dit persoonlijk meer op dan GvG waar je na een gevecht enkel de puntjes hebt.

Ja dat is al van het begin duidelijk. Ook het feit dat er over die meervoudige dagelijkse herberekeningen al niet meer wordt gesproken wijst er alleen meer naartoe. Die meervoudige berekeningen zou GvG veel interessanter kunnen maken en ook andere gildes een kans geven, nu is het gewoon de top 5 die alles afblokt om 20.01 en dan zijn ze weer 24u gerust (nogmaals alle respect zowel als medelijden dat ze hiervoor elke dag op dat uur inloggen, ik heb het daar echt niet voor over :)). Maar ik zou graag ook op een ander uur van de dag eens willen inloggen en een paar gevechtjes doen, maar zit er niet in :).

Ik ben hier ook voorstander van maar ik denk dat er achteraf veel weerstand op gaat komen. Nu maken misschien 2 gilden de dienst uit in diamant en de rest zakt naar platinum. Straks maken 12 gilden de dienst uit op diamant en platinum en mag de rest het uitzoeken in de gouden divisie.

De grote gilden zitten op iedere spelwereld, nu heb je er 2 of 3 in je spelwereld waardoor de rest in platinum komt en af en toe mag meeliften in diamant. Die gaan daarna natuurlijk zakken en is iedereen die nu zegt dat platinum het hoogst haalbare is aan het zeuren dat goud het hoogst haalbare is.

Maak dit niet cross-server want dan ga je het enkel nog erger maken. Laat het nu voor wat het is, dit cross-server maken gaat het niet interessanter maken, gaat alleen voor nog meer frustraties en quitters zorgen
 

Biervent

Actief lid
Dat mag je niet zeggen want dan gaan bepaalde kliekjes pas echt op de proef gesteld worden.

Ik ben het volledig met je eens dat het een cross variant moet gaan worden. Net als met de GE.
Nou ja, Je hoeft niet alle leagues cross wereld te maken. In de voetbal speel je als amateur op laag niveau ook alleen in een kleine buurt. Als je iets hoger komt ga je in de regio, ga je nog hoger dan kom je landelijk te spelen. En met een echt goed team zelfs internationaal.
Ik denk dat de hoge gildes hier het misschien ook wel prettig vinden om zich met andere hoge gildes op andere servers te meten. Dan zou je bijvoorbeeld alleen platina en diamant cross wereld kunnen maken. En heel misschien zit er dan zelfs wel eens een internationale league in. Is maar een idee hè, maar als je echt heel hoog speelt wil je meestal ook wel weer hogerop kunnen.
 

BPCastellano

Actief lid
Ik denk eerder dat dit een vervanger gaat worden voor GvG. Vroeger was er ook een kapitein die je wrg kon sturen (alleen op de PC, niet op de app) maar daatvoor moest je steeds wachten en had dan een uurtje ofzo om je prijs te claimen. Deze is na een aantal maanden testen met incidenten eruit gehaald. Dit zal ook wel een maand of 8 testen worden en dan GvG gaan vervangen. Dat draait nog steeds niet lekker en is ook niet via de app te spelen dus het zou logisch zijn.

Daarbij levert dit persoonlijk meer op dan GvG waar je na een gevecht enkel de puntjes hebt.

Niet onbelangrijk, die puntjes. GvG zorgt ervoor dat de spelers die niet in die dominerende top 2 gildes zitten hun punten nog kunnen behalen.
 
Bovenaan