Opgelost Winterbakker ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser10171

Guest
Huh?
Leg mij eens uit waarom de spelers die de juiste al ontvangen hadden deze nogmaals ontvangen (bewust blijkbaar)?
 

DeletedUser5889

Guest
Juist....dus de spelers die een week lang hun bakkerij kwijt waren, die krijgen alleen die ene waar ze recht op hebben. En de spelers die er wel een hadden, die krijgen er gewoon nog een. Gewoon omdat ze nergens last van hebben gehad en nog een extra bonusje verdienden....???
Dit is hogere wiskunde die alleen kan bij FoE geloof ik.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Alle spelers die tijdens de periode waarin de opdrachten stuk waren (0:00 tot 2:20) op 3 januari en een tijdje voordat het evenement eindigde een banketbakkerij hebben verkocht, hebben een banketbakkerij ontvangen, hiervoor is gekozen zodat we er zeker van waren dat geen enkele speler geen bakkerij ontving. Hierdoor hebben inderdaad spelers twee bakkerijen kunnen ontvangen, maar liever te veel dan te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Alle spelers die tijdens de periode waarin de opdrachten stuk waren (0:00 tot 2:20) op 3 januari en een tijdje voordat het evenement eindigde, hebben een banketbakkerij ontvangen, hiervoor is gekozen zodat we er zeker van waren dat geen enkele speler geen bakkerij ontving. Hierdoor hebben inderdaad spelers twee bakkerijen kunnen ontvangen, maar liever te veel dan te weinig.

Mijn opdracht was op C ook stuk alleen hebben jullie dat sneller afgehandeld. Met het gevolg dat ik nu dus geen extra banketbakker ontvangen heb. Dat is nogal scheef lijkt me zo. Daarmee zijn dus inderdaad de mensen beloond die nergens last van hadden, misschien omdat die minder gezeurd hebben? Of zou het gemakzucht kunnen zijn?
 

DeletedUser5889

Guest
Hierdoor hebben inderdaad spelers twee bakkerijen kunnen ontvangen, maar liever te veel dan te weinig.
Als dat het officiele statement is, dan sluit ik me meteen aan bij Sly8er. Doe mij ook maar een extra bakkerij.

Maar even zonder dollen. Zullen we dit gewoon even serieus bespreken zonder dit soort rare statements. We weten allemaal dat het scriptje om de boel te repareren gewoon stom geprogrammeerd is en dat er iets niet goed gegaan is. Hierdoor zijn er nu spelers die teveel bakkerijen hebben. Heel moeilijk te corrigeren is dit niet; je verwijderd gewoon de dubbele bakkerij bij iedereen die er een teveel heeft gehad.
En als dat niet kan, dan is het niet meer dan fair, dat iedereen een extra bakkerij krijgt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Mijn opdracht was op C ook stuk alleen hebben jullie dat sneller afgehandeld. Met het gevolg dat ik nu dus geen extra banketbakker ontvangen heb. Dat is nogal scheef lijkt me zo. Daarmee zijn dus inderdaad de mensen beloond die nergens last van hadden, misschien omdat die minder gezeurd hebben? Of zou het gemakzucht kunnen zijn?
Verschillende spelers hadden last van verschillende problemen, voor sommigen konden we direct wat doen, anderen moesten wachten op het draaien van dit script. Sommige spelers hebben nu inderdaad meer banketbakkerijen dan normaal het geval zou zijn, iedereen heeft in ieder geval ontvangen waar hij of zij recht op heeft.
Wie nu maar 1 heeft kan die via support nog een 2e krijgen?
Hoeveel supports is het record nu op 1 dag? XD
Nee en ongeveer 700 voor de Nederlandse werelden.
Maar even zonder dollen. Zullen we dit gewoon even serieus bespreken zonder dit soort rare statements. We weten allemaal dat het scriptje om de boel te repareren gewoon stom geprogrammeerd is en dat er iets niet goed gegaan is. Hierdoor zijn er nu spelers die teveel bakkerijen hebben. Heel moeilijk te corrigeren is dit niet; je verwijderd gewoon de dubbele bakkerij bij iedereen die er een teveel heeft gehad.
En als dat niet kan, dan is het niet meer dan fair, dat iedereen een extra bakkerij krijgt.
Wat fijn dat jij dat allemaal weet, volgens mij heb toch echt ik het contact met het ontwikkelteam en jij niet.
 

DeletedUser5889

Guest
Wat fijn dat jij dat allemaal weet, volgens mij heb toch echt ik het contact met het ontwikkelteam en jij niet.
Als het geen programmeerfout is en als je wist dat dit zo geprogrammeerd was, dan is de communicatie vanuit support hierover ronduit waardeloos geweest. Die conclusie wil ik er dan wel over trekken; je mag kiezen welke je het liefste hebt.
En dan wil ik er wel aan toevoegen, dat ik het belachelijk vind dat jullie ingestemd hebt met een dubbele-bakkerij-toekenning, want het slaat helemaal nergens op. Het Winterevent is nota bene zo opgezet dat je alleen maar je geupgrade bakkerij mag upgraden, dus je zou nooit 2 geupgrade bakkerijen mogen hebben. En dan maar volhouden dat het geen programmeerfout is....sure

Maar samengevat: dit is spelvervalsing. Er zijn mensen die onterecht een tweede bakkerij hebben gekregen, en mensen die deze niet krijgen (ook niet via een support call). Er wordt dus een groep spelers bevoordeeld t.o.v. een andere groep spelers.
Als jullie als support hier achter staan, vinden jullie het dan raar dat er af en toe mensen op dit forum roepen dat jullie corrupt zijn? Jullie zouden je juist moeten verzetten tegen dit soort dingen namens de spelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5796

Guest
Heeft geen zin om hard te roepen dat iets niet eerlijk is, als Leones iets vind dan is het zo, ook al is het niet zo.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als het geen programmeerfout is en als je wist dat dit zo geprogrammeerd was, dan is de communicatie vanuit support hierover ronduit waardeloos geweest. Die conclusie wil ik er dan wel over trekken; je mag kiezen welke je het liefste hebt.
En dan wil ik er wel aan toevoegen, dat ik het belachelijk vind dat jullie ingestemd hebt met een dubbele-bakkerij-toekenning, want het slaat helemaal nergens op. Het Winterevent is nota bene zo opgezet dat je alleen maar je geupgrade bakkerij mag upgraden, dus je zou nooit 2 geupgrade bakkerijen mogen hebben. En dan maar volhouden dat het geen programmeerfout is....sure

Maar samengevat: dit is spelvervalsing. Er zijn mensen die onterecht een tweede bakkerij hebben gekregen, en mensen die deze niet krijgen (ook niet via een support call). Er wordt dus een groep spelers bevoordeeld t.o.v. een andere groep spelers.
Als jullie als support hier achter staan, vinden jullie het dan raar dat er af en toe mensen op dit forum roepen dat jullie corrupt zijn? Jullie zouden je juist moeten verzetten tegen dit soort dingen namens de spelers.
Er is overlegd over de beste manier om spelers die de problemen ervaarden te helpen, en dit is eruit gekomen. Het is best mogelijk dat je het niet eens bent met de gekozen oplossing, meningen verschillen nu eenmaal.

Als iemand via een supportaanvraag geen banketbakkerij van ons krijgt, heeft diegene er geen recht op.
 
Dus omdat er een grote groep spelers benadeeld was, hebben jullie ervoor gekozen nu een andere groep te benadelen. Briljante oplossing a la Innogames. Als je echt wilt beweren dat dat de bedoeling was van support dan zeg je dus dat support doelbewust een oneerlijke situatie gecreeerd heeft. De eerste blunder was tenminste nog per ongeluk maar dit is dus blijkbaar pure opzet.

p.s. dat diegenen die geen banketbakker gekregen hadden er nu wel 1 hebben, daar heb ik natuurlijk geen problemen mee, maar dat is geen argument om de onterecht uitgekeerde bakkers mee te verdedigen. Ofwel die hadden nooit uitgedeeld moeten worden, ofwel de rest van de spelers moet ook de mogelijkheid krijgen een extra exemplaar te bekomen, gelijke monniken, gelijke kappen enzo.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10171

Guest
Verschillende spelers hadden last van verschillende problemen, voor sommigen konden we direct wat doen, anderen moesten wachten op het draaien van dit script. Sommige spelers hebben nu inderdaad meer banketbakkerijen dan normaal het geval zou zijn, iedereen heeft in ieder geval ontvangen waar hij of zij recht op heeft.

Goed, ik had dezelfde problemen als enkele andere (eerder zelfs) die WEL een 2e hebben ontvangen; WAAR is de mijne dan??
Die Leones kan kort of lang uit zijn nek l*lullen. Dit is een fout. Misschien is het een idee om dat gewoon eerlijk toe te geven dan zich in allerlei kronkels te wringen.
Ik begrijp uit de posts dat er dus met verschillende maten gemeten wordt; sommige krijgen wel, anderen niet.
George Orwell (of was het Stalin?) zei het al:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others. Dat lijkt hier dus ook op te gaan!

Teleurstellend.
 

FantasyFan

Actief lid
Even voor de duidelijkheid, zoiets als dit wordt niet enkel door het support team van forge of empires.nl besloten, maar door innogames. Dit geldt voor alle taalversies die met de fout te maken hebben en wordt dus overkoepelend bekeken. Er zal onderling overlegd zijn wat de beste oplossing is voor alle taalversies. Wij als spelers en lokale moderators hebben daar geen zicht op en innogames zal kijken hoe het ontstane probleem het beste opgelost kan worden. Waarbij het het belangrijkst is dat iedereen die benadeeld was, geholpen wordt en er dus niemand tussen de wal en het schip belandt.

Ik begrijp best dat het steekt dat sommige spelers nu iets extra hebben ontvangen. Maar dat zul je in dit geval moeten accepteren. Dit is een spel van innogames en zij lossen een probleem op zoals het hen het beste lijkt. Dan moeten we er op vertrouwen dat ze dat zorgvuldig hebben afgewogen. Dat jullie het daar niet geheel mee eens zijn is duidelijk, maar het enige wat we als support nu kunnen doen is doorgeven dat jullie de oplossing niet helemaal juist vinden.
 
Even voor de duidelijkheid, zoiets als dit wordt niet enkel door het support team van forge of empires.nl besloten, maar door innogames. Dit geldt voor alle taalversies die met de fout te maken hebben en wordt dus overkoepelend bekeken. Er zal onderling overlegd zijn wat de beste oplossing is voor alle taalversies. Wij als spelers en lokale moderators hebben daar geen zicht op en innogames zal kijken hoe het ontstane probleem het beste opgelost kan worden. Waarbij het het belangrijkst is dat iedereen die benadeeld was, geholpen wordt en er dus niemand tussen de wal en het schip belandt.

Ik begrijp best dat het steekt dat sommige spelers nu iets extra hebben ontvangen. Maar dat zul je in dit geval moeten accepteren. Dit is een spel van innogames en zij lossen een probleem op zoals het hen het beste lijkt. Dan moeten we er op vertrouwen dat ze dat zorgvuldig hebben afgewogen. Dat jullie het daar niet geheel mee eens zijn is duidelijk, maar het enige wat we als support nu kunnen doen is doorgeven dat jullie de oplossing niet helemaal juist vinden.

Jullie als support hebben, lijkt mij, toch de taak om te zorgen dat het spel eerlijk verloopt. Dat het op alle taalversies scheef zit, is geen argument om deze oneerlijke situatie dan maar klakkeloos te accepteren, het betekent alleen maar dat het op alle werelden volstrekt oneerlijk is opgelost en dat blijkbaar de supportteams op alle werelden op dit gebied nalatig zijn geweest, dat ze zich niet met hand en tand verzet hebben tegen deze oplossing.
 

midas89

Actief lid
Op wereld A, B en C ging het bij mij mis met de missie, maar alleen op A heb ik een extra bakkertje ontvangen.
Gegeven paard enzo, dus ik klaag niet, integendeel. Maar wel apart.
 

DeletedUser10179

Guest
In "mijn" gilde hadden 3 personen naar mijn weten dit probleem; 2 ontvangen een extra bakkerij en 1 niet.
Wanneer support het nodig vindt, deze actie te verdedigen, hebben zij een groot probleem. Want elke sukkel (niet persoonlijk) begrijpt dat dit NIET eerlijk is en dus valt dit niet te verdedigen.
En wanneer support dit wel graag wilt doen, mogen ze uitleggen waarom 2 personen wel een extra bakkerij ontvangt en die andere niet.

Oplossing a la Inno begrijp ik.

Deze is onbegrijpelijk, niet eerlijk en zeker niet verdedigbaar. Dus support stop hier a.u.b. mee want je maakt jezelf belachelijk.

Ikzelf ondervond overigens geen problemen en klaag ook niet.
 

DeletedUser1688

Guest
In "mijn" gilde hadden 3 personen naar mijn weten dit probleem; 2 ontvangen een extra bakkerij en 1 niet.
Wanneer support het nodig vindt, deze actie te verdedigen, hebben zij een groot probleem. Want elke sukkel (niet persoonlijk) begrijpt dat dit NIET eerlijk is en dus valt dit niet te verdedigen.
En wanneer support dit wel graag wilt doen, mogen ze uitleggen waarom 2 personen wel een extra bakkerij ontvangt en die andere niet.

Oplossing a la Inno begrijp ik.

Deze is onbegrijpelijk, niet eerlijk en zeker niet verdedigbaar. Dus support stop hier a.u.b. mee want je maakt jezelf belachelijk.

Ikzelf ondervond overigens geen problemen en klaag ook niet.

ik deel dit bericht met liefde
 

DeletedUser4527

Guest
is inderdaad op zijn zachts gezegt een beetje vreemd , ik ook heb op 2 werelden een extra bakker gekregen, heb echter maar voor 1 wereld een support gemaakt met het event , waarom ik die extra bakker op de andere wereld gekrgen heb weet ik niet , op de overige 2 werelden heb ik geen bakker extra gekregen , vraag me af wat de voorwaarde geweest is voor het wel/ niet krijgen van een extra bakker ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan