[Hulp] Stad simulator

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser4943

Guest
Complimenten leonas,

zou je alleen de wensput en schurken van paas actie kunnen toevoegen.
bvd Grtz Biz
 

DeletedUser

Guest
Complimenten leonas,

zou je alleen de wensput en schurken van paas actie kunnen toevoegen.
bvd Grtz Biz

Die staan er al bij.

De wensput staat bij de culturele gebouwen een heet Wishing well
De schurkenschuilplaats staat bij de militaire gebouwen en heet Rogue hideout
Het wachtvuur staat bij de decoraties en heet Watchfire
 

DeletedUser4943

Guest
ooohh wat erg had ik niet gezien.
thx voor de info

sorry
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De puntenaantallen van de gebouwen zijn aangepast met het oog op update 0.31.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Voorbeeldje van 't nieuwe design:
Forgestats_preview_zps0c1e1202.png

Linksboven een aantal knoppen. Taal veranderen en linkjes naar de gebouwen- en eenhedenpagina. Daaronder de hulp knop, als je daar op klikt krijg je een mooie uitleg van alle features. Daaronder de opties knop, wanneer je daar op klikt krijg je een scherm te zien waarbij je de kaart kan opslaan, roteren, in/uitzoomen en een stadhuis kan plaatsen. Het stadhuis staat trouwens standaard geplaatst, en kan niet verwijderd worden, maar wel in de tijdelijke opslag worden gezet.
Er zullen ook nog wat andere opties in komen te staan, maar welke dat zijn zie je vanzelf wel.

Linksonder het bouwmenu, tabbladen voor de verschillende gebouwtypen, pagina's om door de gebouwen heen te lopen. Onderste icoontje is voor speciale gebouwen, maar daar moet ik nog een icoontje voor maken.
Net boven het bouwmenu heb je 3 knoppen om gebouwen te verwijderen en te verplaatsen, en om uitbreidingen toe te voegen/verwijderen.

Rechtsboven wat informatieknoppen. Bovenste is voor populatie/tevredenheid, middelste voor productie en onderste voor gebouwenstatistieken (aantallen enzo).

Daaronder heb je de tijdelijke opslag waar je 2 gebouwen in kan zetten wanneer je ze aan het verplaatsen bent.

Beeld je ook maar in dat er een kaart in zit, die je zoals nu gewoon kan verplaatsen. Had nog geen zin om die toe te voegen :p

Als je denkt dat ik wat ben vergeten, zeg het nu, want nu kan het nog aangepast worden.
 

FantasyFan

Actief lid
Interessant. Ziet er leuk uit. Heb wel een aantal vragen, opmerkingen en ideetjes;

-Dat building menu is wel vrij groot, en neemt veel plaats in beslag. Is het mogelijk het iets kleiner te maken en/of wegklapbaar? Anders wordt het wel heel lastig de hele stad te kunnen zien.
-Misschien ook een leuk idee om nog een of twee extra tijdelijke opslagvakjes erbij te maken? Ik kom er toch altijd te kort, en lijkt zo genoeg plaats voor te zijn.
-Kijken we straks nog steeds van bovenaf of vanuit hetzelfde perspectief als in het spel?
-Hoe zit het hier met de mogelijkheid de wegen te checken en de gegevens van speciale gebouwen aan te passen?
-Ik zag in de huidige versie dat ik bij sommige GG's geen verschil zag, ongeacht welk niveau ik invulde. Zoals de Pharos, bijvoorbeeld. Ook plaatsen of verwijderen maakte geen verschil. Kan er in de toekomst ook een indicatie komen hoeveel extra voorraden of munten je erbij kan krijgen bij de GG's die een hoger percentage geven bij de eerste x hoeveelheid ophaalacties? Nu krijg ik dat in elk geval niet.
-Kan hoeveel er is in- of uitgezoomd mee opgeslagen worden? Anders zie ik dat liever meteen aanklikbaar. Ik vind de hele stad kunnen zien toch altijd het handigst, en moet nu ook steeds uitzoomen, als ik dan telkens eerst options moet gaan openen, gaat dat vast heel snel erg irritant worden.

Dat is wat er nu zo even in me op komt. Mocht ik nog meer bedenken, laat ik het wel weten. Leuk hoor, voor mij echt onmisbaar die stadsimulator.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Antwoorden zijn vetgedrukt :)
Interessant. Ziet er leuk uit. Heb wel een aantal vragen, opmerkingen en ideetjes;

-Dat building menu is wel vrij groot, en neemt veel plaats in beslag. Is het mogelijk het iets kleiner te maken en/of wegklapbaar? Anders wordt het wel heel lastig de hele stad te kunnen zien.
Ik zal 'm wegklapbaar maken. Kleiner gaat niet lukken, ik wil namelijk niet zo veel pagina's hebben, kleiner zorgt er voor dat ik het aantal gebouwen per pagina zal moeten aanpassen, dat maakt het vervelende om door de gebouwen heen te gaan.

-Misschien ook een leuk idee om nog een of twee extra tijdelijke opslagvakjes erbij te maken? Ik kom er toch altijd te kort, en lijkt zo genoeg plaats voor te zijn.
Ik zal er nog twee bijmaken.

-Kijken we straks nog steeds van bovenaf of vanuit hetzelfde perspectief als in het spel?
Voorlopig nog bovenaf, dus de huidige manier. Ik hoop in de nabije toekomst ook hetzelfde perspectief als het spel toe te voegen, maar daar heb ik momenteel nog enkele probleempjes mee.

-Hoe zit het hier met de mogelijkheid de wegen te checken en de gegevens van speciale gebouwen aan te passen?
De wegencheck komt ook bij de opties, de gegevens van speciale gebouwen komt in een drop down menu onder de gebouwen zelf te staan waarmee je het tijdperk, of level in het geval van grootse gebouwen, kan aangeven.

-Ik zag in de huidige versie dat ik bij sommige GG's geen verschil zag, ongeacht welk niveau ik invulde. Zoals de Pharos, bijvoorbeeld. Ook plaatsen of verwijderen maakte geen verschil. Kan er in de toekomst ook een indicatie komen hoeveel extra voorraden of munten je erbij kan krijgen bij de GG's die een hoger percentage geven bij de eerste x hoeveelheid ophaalacties? Nu krijg ik dat in elk geval niet.
Het is heeeeeeeel vervelend om de pharos of vergelijkbare gebouwen mee te nemen in de calculatie. Ik zal echter wel de bonus vermelden bij de productiestatistieken, zodat je toch weet dat de bonus er is en hoe hoog die is.

-Kan hoeveel er is in- of uitgezoomd mee opgeslagen worden? Anders zie ik dat liever meteen aanklikbaar. Ik vind de hele stad kunnen zien toch altijd het handigst, en moet nu ook steeds uitzoomen, als ik dan telkens eerst options moet gaan openen, gaat dat vast heel snel erg irritant worden.
Ik zal er naar kijken. Dan komt het waarschijnlijk in de vorm van een cookie, zodat het alleen voor jou wordt opgeslagen, en niet bij de stad hoort.

Dat is wat er nu zo even in me op komt. Mocht ik nog meer bedenken, laat ik het wel weten. Leuk hoor, voor mij echt onmisbaar die stadsimulator.

EDIT: Nieuwe screenshot.
 
Laatst bewerkt:

FantasyFan

Actief lid
Tof.

Ik heb nog even over dat building menu zitten denken, omdat ik het toch wel een heel groot blok blijf vinden (fijn dat het dan weggeklapt kan). Puur brainstormen hier hoor, zie maar wat je er mee doet. Het zou wel schelen als het smaller en hoger was. Dus in plaats van 3 gebouwen naast elkaar, 3 boven elkaar. Snap ik dat je dan met dat andere menu komt te zitten, maar als je die dan naar de andere kant verhuist, en dan die 2 extra opslagvakjes daar maar weglaat, moet kunnen denk ik. Of je maakt daarvan een smalle menubalk bovenaan, waar de opties achter elkaar staan in plaats van onder elkaar. Beetje de ideetjes die ik had qua lay-out, kijk maar wat je er mee doet en of je er iets aan hebt of niet. Misschien lastig te volgen, dus om even met wat lomp knip- en plakwerk te illustreren; 1.jpg of 2.jpg
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik heb een periode geen tijd gehad om er aan te werken, maar 't is nu vrijwel af. Als iemand nog opmerkingen heeft hoor ik het graag :) Zondag zou ie publiek gemaakt moeten worden (tenzij er nog erge gebreken zijn uiteraard). Gelieve dus even kijken en zeggen als je iets ziet dat beter kan.

http://www.forgestats.net/map/v2/

Ik weet dat de hulp nog niet geschreven is, ga ik morgen doen.
 

FantasyFan

Actief lid
Is er geen uitzoom mogelijkheid meer? Zie ik in elk geval nergens. Dat zou ik wel jammer vinden, ik zie graag mijn stad in zijn geheel, en dat zou nu niet meer passen.
 

DeletedUser

Guest
ik heb er even mee zitten spelen en een paar keer opgeslagen maar als je dan gaat kijken heeft ie niet alle gebouwen meegenomen in de opgeslagen versie.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Is er geen uitzoom mogelijkheid meer? Zie ik in elk geval nergens. Dat zou ik wel jammer vinden, ik zie graag mijn stad in zijn geheel, en dat zou nu niet meer passen.
Momenteel niet, dat komt omdat op de een of andere manier het in- en uitzoomen 16 seconden duurt, wanneer ik dat opgelost heb komt het weer terug.
ik heb er even mee zitten spelen en een paar keer opgeslagen maar als je dan gaat kijken heeft ie niet alle gebouwen meegenomen in de opgeslagen versie.
Had je de kaart gedraaid? Er zit momenteel een klein foutje in wanneer je de kaart hebt gedraaid, die ik zometeen op zal lossen. Als je het niet had gedraaid, zou je een voor en na screenshot kunnen tonen?
 

FantasyFan

Actief lid
De city simulator gaf, na het controleren van wegen connecties, melding dat een gebouw niet aan een weg zou liggen, terwijl het toch duidelijk wel aan een weg ligt.

CS foutje.jpg
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Kan je dat opslaan en de link geven? Dan kan ik er eens naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan