[Hulp] Stad simulator

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Nice! Ik gebruik ook wel eens Google Sketchup, als je daar alle geavanceerde tools kent teken je in 30 sec een grid van zo groot als je wilt, kleur je die vakjes en maak je zo effe snel je bouwtekening. Het is niet zo mooi als in Sketchup maar wel wat sneller.

Edit: Hij zou helemaal cool zijn als je ook decoratie een apart symbooltje zou geven en als je dingen kan verplaatsen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb mijn plan uitgetekend met Flash. Meteen mijn grid daar aangevinkt en mijn snap to grid en dan moet ik alleen maar wat vierkantjes en rechthoekjes tekenen :p
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Edit: Hij zou helemaal cool zijn als je ook decoratie een apart symbooltje zou geven en als je dingen kan verplaatsen ;)
Dingen verplaatsen zal voorlopig niet komen, maar het is in mijn ogen redelijk makkelijk om iets te verwijderen en ergens anders weer neer te zetten, of niet?
 

DeletedUser

Guest
Dingen verplaatsen zal voorlopig niet komen, maar het is in mijn ogen redelijk makkelijk om iets te verwijderen en ergens anders weer neer te zetten, of niet?
Jah dat is ook weer waar, maar het zou wel makkelijk zijn :p

Ik weet niet of het ook in ander browsers is, maar soms faalt ie (in Opera) een beetje met het verwijderen van gebouwen. Dan verwijderd hij maar een klein stukje van een gebouw, of als je op het ene gebouw klikt verwijderd hij het andere gebouw ook.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hmm, kan je daar eens een voor en na screenshot van maken?

EDIT: Ik heb het opsla-systeem toegevoegd. Als alternatief kan je dus ook de link naar je kaart geven en dan vertellen wat je doet :)
Graag geen misbruik maken van het systeem.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het tellertje is toegevoegd, rechts van de kaart, ik heb daarbij ook de vrijheid genomen aan te geven hoeveel procent je gebruikt voor paden, om het optimaliseren makkelijker te maken :) Laat maar weten of je nog iets mist, of als je fouten tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Zojuist een knopje toegevoegd waarmee je kunt in/uitzoomen. Dat betekent dat je kan wisselen tussen een veld van 1000 en 1200 pixels. Als je uitzoomt wordt het kleiner, als je inzoomt wordt het groter. Het veld blijft nog wel 40x40, en de afbeeldingen worden wat vager. De vaagheid van de afbeeldingen wordt hopelijk binnenkort opgelost, wanneer 'versie 2.0' wordt goedgekeurd :D Dan komen er allemaal nieuwe afbeeldingen namelijk.
 

DeletedUser

Guest
Je stad simulator is echt fantastisch. Helaas zit ik met 1 probleempje. Zoals het stadhuis in je spreadsheat ontstaat zou ik het 6x7 noemen. Maar als ik in mijn dorp kijk is het stadhuis 7x6.

Helaas kan ik zelf geen gebouw van 7x6 maken om op die manier zelf een stadhuis te maken.

Ik zou het dus fijn vinden als je nog even zou kunnen kijken naar de afmetingen van het stadhuis.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De afmeting van het stadhuis klopt. Een 4x5 gebouw in mijn tool heeft een breedte van 5, en een hoogte van 4. Het stadhuis is 7x6, en heeft dus een breedte van 6, en een hoogte van 7.

Ik zal de selectie van hoogte en breedte wel omwisselen, dat maakt het makkelijker om terug te koppelen naar het spel zelf.
 

DeletedUser

Guest
Het stadhuis is 7x6, en heeft dus een breedte van 6, en een hoogte van 7.
Aangezien de oriëntatie van het stadhuis gelijk is aan een fruitgaarde heb ik die gebouwen met elkaar vergeleken.
Een fruitgaarde is 5x4. Dat zou ik 5 breed en 4 hoog noemen.
Ik ben het met je eens dat een stadhuis 7x6 is. Alleen zou ik dat 7 breed en 6 hoog noemen. En dus niet op 6 breed en 7 hoog, zoals jij zegt.

Ik merkte in de praktijk dat ik de grid 90 graden moest draaien om hem te kunnen toepassen dan ik verwacht had.

Ik ben dus erg benieuwd of het probleem is opgelost als je volgorde van hoogte en breedte wisselt in de simulatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar het spel werkt in de praktijk ook zo: de kant \ is de hoogte, de kant / de breedte ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb mijn tekst een paar keer moeten aanpassen voor ik goed doorhad wat het verschil in inzicht is tussen Leones en mij.
En dus ook dat we beide het stadhuis als 7x6 zien, alleen dat ik dat anders noem dan zij.

Nu staat het er intussen duidelijk op, maar ik weet niet of zij mijn reactie gelezen heeft toen hij er eindelijk helemaal goed op stond, of tussendoor, toen ik het nog niet goed/duidelijk had staan.

Vandaar dat ik erg benieuwd ben of haar oplossing inderdaad het probleem oplost. Want daar gaat het mij uiteindelijk om, een oplossing, niet hoe je het noemt.

Het verschil hoe je de dingen noemt kan mogelijk wel helpen een oplossing te geven. Vandaar dat ik daar op in ben gegaan. En daarbij heb aangegeven dat ik in de praktijk het grid gewoon moest draaien tov hoe ik het verwacht had. Dan kan zij dat ook zelf uitproberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik heb, in-game, de /-as als verticale as genomen, en de \-as als horizontale as, waardoor een geitenhouderij (4x5 in-game) een hoogte heeft van 4, en een breedte van 5. Nu kan deze interpretatie natuurlijk verschillen, en ik zal eens kijken of ik iets kan maken waardoor je de gehele kaart 90 graden kan draaien, zodat het voor beide interpretaties goed werkt. Als dit komt, zal dit echter pas in de volgende versie van de tool komen, aangezien ik daar toch vrijwel de gehele code heb aangepast.
 

DeletedUser

Guest
En ik kan me ook redden zoals het nu is. Het leek mij alleen handiger als het voor beide interpretaties te gebruiken is. Aangezien ik dus kennelijk niet de enige ben die / als horizontale as ziet en \ als verticale. (dit in tegenstelling tot jou)

Ik ben absoluut geen programmeur. Dus petje af voor wat jij doet.
Ik snap ook dat niet ieder idee snel in te voeren is. Daarom probeer ik met je mee te denken of er een andere mogelijkheid is om dezelfde kaart wel makkelijk voor beide interpretaties te gebruiken te maken.

Aangezien de kaart toch 40x40 is (vierkant), maakt het voor de kaart dus niet uit of je het 90 graden kan draaien. Alle andere type gebouwen komen ook in beide varianten voor, bijvoorbeeld 4x5 en 5x4. Dus misschien zie ik een gebouw als een geitenhouder, die jij als een fruitgaarde ziet. Dat maakt ook helemaal niet uit, je maakt de indeling toch alleen voor je eigen stad.

Op het moment dat je zelf een gebouw van 7x6 of van 6x7 kan maken, kan je zelf je stadhuis toevoegen in de oriëntatie die bij jou interpretatie past. Geen van de andere gebouwen heeft de naam erin staan, dus waarom zou het in het stadhuis wel nodig zijn dat de naam erin staat. Bovendien valt het gebouw door zijn unieke afmetingen sowieso op.

samenvatting:
Zou het zelf kunnen toevoegen van een gebouw van 6x7 of 7x6 niet een veel makkelijker te implementeren oplossing zijn van dit probleem?
Een alternatief hiervoor zou zijn dat je het in de huidige oriëntatie een townhall blijft noemen en alleen de andere oriëntatie zelf als gebouw kan toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat is een mogelijkheid. Het is echter ook zo dat het gebied waarmee je begint in de tool, is afgestemd op mijn interpretatie van de orientatie.
Aangezien in de volgende versie je ook specifieke gebouwen kan selecteren, zal het nodig zijn de hele kaart te kunnen draaien, anders klopt het niet met die gebouwen. Het zal waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn om het draaien in te bouwen, hoop ik althans. Nu moet die nieuwe versie ook eerst nog goedgekeurd worden, dat gebeurt hopelijk ook snel.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe versie eruit gaat komen te zien.
 

DeletedUser

Guest
Hoi Leones,

Helemaal super, deze tool! Het viel me alleen op dat de teller weer op 0 staat als je teruggaat naar een opgeslagen kaart. Ligt dit aan mij of is dit nog een klein bugje?

Groetjes,
dieniepienie
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat is inderdaad nog een klein bugje, en wordt met de volgende versie opgelost.
 

DeletedUser398

Guest
Wat ik persoonlijk een hele mooie verbetering zou vinden is dat je je eigen stad kan importeren. Zelf heb ik geen flauw benul van programmeren en of dit wel mogelijk is in het programma waarmee jij programmeert. Net als bij The-West heb je die Tw-Db.info site om je inventaris, vaardigheidspunten, etc. te importeren. Als je dat bij jouw programmaatje ook zou kunnen doen en dat je dan zelf alles kan verplaatsen etc. zou dat geniaal zijn!
Maar zoals ik al schreef weet ik natuurlijk niet of dit mogelijk is en of het gigantisch veel vrije tijd en werk kost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan