[Hulp] Stad simulator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Beste spelers,

Ik heb iets gemaakt waarmee je zelf, via het internet, een stad kan maken. Dit kan het verplaatsen van gebouwen, of het compleet herinrichten van jouw stad, makkelijker maken.
De tool is -->hier<-- te vinden.

Enkele opmerkingen:
- Het is in het Engels, ik maak misschien nog wel een Nederlandse versie als alle features zijn geïmplementeerd.
- Als iets niet mogelijk is, door wat voor reden dan ook, komt er onder het kopje "Errors:" de reden te staan.
- Als je een gebouw plaatst, wordt het vakje waar je op klikt de linkerbovenhoek.
- Je kan een pad of stadhuis ook gewoon verwijderen via de algemene verwijderen functie.
- Een 4x5 gebouw (geitenhouderij bv.) in-game heeft hier een hoogte van 4, en een breedte van 5.

Als het goed is werkt het helemaal, mocht je toch nog fouten tegenkomen, laat het me weten, dan zal ik ze zsm oplossen.

Het design zal hopelijk binnenkort worden aangepast naar een wat mooier design.

Verder ondersteun ik alleen Firefox en Chrome, en naar fouten op Opera wil ik ook wel kijken. IE en mogelijke andere browsers ondersteun ik niet. Leuk als het werkt, maar als het niet werkt moet je maar een goede browser nemen :p

Veel plezier ermee!


Bekende, mogelijke verbeterpunten (aka to-do list):
- Design.

Changelog:

10/06/2012: Versie 2.0.
31/05/2012: Zoomknopje toegevoegd, je kan nu wisselen tussen vierkanten van 1000 en 1200 pixels.
18/05/2012: Bouwgebied toegevoegd. Wordt groen als je kan bouwen, en rood als je niet kan bouwen.
17/05/2012: Tellertjes toegevoegd.
13/05/2012: Opsla-functie toegevoegd, waarmee je je kaart op kan slaan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Beste spelers,

Ik heb iets gemaakt waarmee je zelf, via het internet, een stad kan maken. Dit kan het verplaatsen van gebouwen, of het compleet herinrichten van jouw stad, makkelijker maken.
De tool is hier te vinden.

Enkele opmerkingen:
- Het is in het Engels, ik maak misschien nog wel een Nederlandse versie als alle features zijn geïmplementeerd.
- Als iets niet mogelijk is, door wat voor reden dan ook, komt er onder het kopje "Errors:" de reden te staan.
- Als je een gebouw plaatst, wordt het vakje waar je op klikt de linkerbovenhoek.
- Je kan een pad of stadhuis ook gewoon verwijderen via de algemene verwijderen functie.

Als het goed is werkt het helemaal, mocht je toch nog fouten tegenkomen, laat het me weten, dan zal ik ze zsm oplossen.

Het design zal hopelijk binnenkort worden aangepast naar een wat mooier design. Ook zal er een functie komen om de door jou gemaakte kaart op te slaan, zodat je deze later makkelijk terug kan kijken :)

Veel plezier ermee!

Bij mijn staat er onder error alleen maar tekens :confused:
 

DeletedUser

Guest
Nice! is er ook een optie om een 3e symbool toe te voegen? ik heb nu alleen maar gras en dat rondje
een voor gebouwen en een voor wegen lijkt me nice!

Edit: al gevonden!! zeer goed leones

Edit 2: de town hall is 7 hoog en 6 breed leones:inlove:
bij de sim is hij 6x6

edit 3: zou er ook een teller op geplaatst kunnen worden? hoeveel je van alles hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hoi Leones, dit kan'n leuke tool zijn... Maar is de townhall niet een vakje te klein? Die is toch 7 breed ipv 6? :)
 

DeletedUser

Guest
Een mooie en zeer handige simulator. Prachtig werk Leones!

en speliej een teller zou inderdaad wel handig kunnen zijn. Dan weet je het wanneer je een gebouw te veel of te weinig hebt
smooch.gif
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Aangepast in de code, moet nu de afbeelding aanpassen. Zal over 10 minuten ongeveer opgelost zijn :)

Over die teller, is dat dan een teller voor het aantal gebouwen in het algemeen, of het aantal gebouwen per soort?
 

DeletedUser

Guest
Aangepast in de code, moet nu de afbeelding aanpassen. Zal over 10 minuten ongeveer opgelost zijn :)

Over die teller, is dat dan een teller voor het aantal gebouwen in het algemeen, of het aantal gebouwen per soort?

het liefst per soort, gezien je dan weet hoeveel weg je hebt voor en na het aanpassen:D
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik zal er aan denken. Eerst maar eens de opsla functie doen, daarna het tellertje.

De fout met het stadhuis is aangepast. Als je een falende afbeelding ziet, ligt dat aan de cache, zal zichzelf wel oplossen uiteindelijk :)

Ik zal binnenkort ook nog een kleine uitleg op de site zelf plaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet wat het probleem is ik had perongeluk het spel gesloten
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
het liefst per soort, gezien je dan weet hoeveel weg je hebt voor en na het aanpassen:D

Per soort, betekent dat dan dat er staat hoeveel weg en hoeveel gebouwen je hebt, of betekent dat dan hoeveel weg, hoeveel 2x2 gebouwen, hoeveel 3x3 gebouwen, enz. je hebt? Of zie je liever nog iets anders? :)
 

DeletedUser

Guest
Per soort, betekent dat dan dat er staat hoeveel weg en hoeveel gebouwen je hebt, of betekent dat dan hoeveel weg, hoeveel 2x2 gebouwen, hoeveel 3x3 gebouwen, enz. je hebt? Of zie je liever nog iets anders? :)

Een voorbeeld
u heeft:
2x2(20)
paden(30)
3x3(9)

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel:)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat snap ik :) Het is gewoon een kwestie van dat ik het direct juist implementeer dan dat ik het later nog aan moet gaan passen :p

Hopelijk kan je vanavond de gemaakte steden opslaan.
 

DeletedUser

Guest
Mischien nog een optie om de decoartie bij te voegen? en dan ook instelbaar zoals bij de gebouwen:D
 

DeletedUser

Guest
Vet... staat bij m'n favorieten.
Het kan nog wel uitgebreid worden, maar het is een simpele handige tool al. :D

Ps. waarom eigenlijk dat the-west icoontje? :p
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Mischien nog een optie om de decoartie bij te voegen? en dan ook instelbaar zoals bij de gebouwen:D
Decoratie heeft ook een grootte, van 1x1 meestal. Als het kan en ik er toestemming voor krijg wil ik later op de een of andere manier alle gebouwen implementeren, en dat je ook ziet welk gebouw waar staat. Dat kan echter nog wel even duren, ik wil sowieso eerst andere dingen toevoegen, en er zijn heel veel gebouwen :p
Ps. waarom eigenlijk dat the-west icoontje? :p
Dat komt omdat het op het westgadgets domein staat, en dat heeft dat t-w icoontje. Misschien komt er later nog een aparte site, ligt er aan of ze van FoE een API of in ieder geval spelersdata beschikbaar stellen, en of het mag van stolkie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan