Halloween Mystery 2022 - Verhaal/Opdracht

Kok Ravioli

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Met al het gepraat over rum ben ik net bezig met mijn heerlijke appelflappen, waar had ik die rozijnen ook al weer gelaten...
 

Verteller

Halloween 2023
Wedstrijd Moderator
Halloween Mystery 2023
De bemanning en bewoners worden een beetje onrustig, een moordenaar loopt vrij rond en ze beweren allemaal wel wat verdachts te hebben gezien of beginnen mekaar in een dronken bui te beschuldigen. De verdachtmakingen vliegen over en weer.
 

Brutalbud

Nieuw lid
Zoooooo, wat komen jullie hier doen? Jullie vieze waterratten! Jullie brengen ongedierte en stank mee! Stelletje viespeuken! Gelukkig heb ik voor alles wel een drankje en zal ik jullie wel helpen om van die ziektes af te komen.
Maar ik wil eerlijk ruilen!
Zeg Kwak, jouw drankjes bevatten meer alcohol dan de rum hier?
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik zou wel eens uitkijken hier en komen genoeg mannekes over de vloer..... ik denk dat we voorzichtig moeten zijn en moet dus wel even een lift hebben om naar mijn onderkomen te geraken? Wie oh wie heeft er wat harde muntjes voor over?
 

Dokter K. Zalver

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Dat kan kloppen, het is allemaal uit eigen hoofd bij elkaar gemixt. Het is sterk spul! Alle ingrediënten komen uit verre landen.
 

Kok Ravioli

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Mocht iemand benieuwd zijn waarom mijn appelflappen zo goed smaken, wellicht houd ik me niet helemaal aan de voorgeschreven hoeveelheid rum...

Voor wie mee wil bakken:
8 plakjes roomboter bladerdeeg
2 stuks Goudreinette appels geschild en in kleine blokjes gesneden
30 milliliter rum
3/4 theelepel kaneel
2 theelepels maïzena
handje rozijnen
1 ei
rietsuiker
citroensap

Meng de blokjes appel met 30 ml rum, 2 tl maïzena, scheutje citroensap, handje rozijnen, 1 el rietsuiker en een 3/4 tl kaneel. Laat dit 30 minuten intrekken. Verwarm de oven voor op 200 graden.

Leg de plakjes bladerdeeg diagonaal voor je. Leg op de helft wat blokjes appel. (zorg dat er niet teveel vocht meekomt) Vouw het bladerdeeg als een driehoek dicht. Druk met een vork de randen dicht. Smeer de appelflappen in met eigeel en bestrooi met rietsuiker. Bak de appelflappen in 15-20 minuten goudbruin en gaar.
 
Bovenaan