Halloween Mystery 2022 - Verhaal/Opdracht

Paulus de Barman

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Jaja komt er aan, Gisteren een lading van dezeeschuimers p bezoek gehad die hebben mijn hele vorraad erdoorheen gejaagd
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Nou Nou Paulus... ik kan je wel verwennen hoor, kost je maar een fractie van je opbrengst vanavond. Het is al aardig druk.... heb ik wat gemist of zo?
 

Paulus de Barman

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Welkom allemaalbij mijn bar genaamd: Zeezicht.
We schenken hier bier, rum, eigen gemaakte brouwsels en een degelijke maaltijd.
Maar tsjonge jonge wat een soap allemaal hier. Net als een kapper zijn we achter de bar wel in voor een praatje, maar spreken is zilver en zwijgen is goud. Jullie geheimpjes zijn veilig bij mij :)
 

Gouverneur Moneypenny

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Bemanning van de de Zeeschuimer, welkom in mijn stad! Wij zijn gastvrij voor onze gasten zolang jullie onze mensen maar netjes behandelen! En wees lief voor de dames anders kan je dat nog problemen opleveren. Ennuh vergeet mij niet te betalen!
Wacht wat hoor ik nu is er hier een moord gepleegd? In mijn stad?
Havenmeester, niemand verlaat het eiland totdat de moordenaar is gevonden.
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Beste mensen er is een moord gepleegd. Een piraten matroos met een houten been genaamd Piet Pegleg is op brute wijze aan zijn eindje gekomen. Zijn verwondingen waren vreemd, en het is niet goed te zeggen waarmee hij is vermoord.
Ik ga het grondig uitzoeken en ik heb jullie hulp en die van de bemanning nodig.

Ik wil weten wie hem heeft vermoord, waarom hij is vermoord, met welk voorwerp, wanneer en waar op dit eiland!
De Kapitein looft een beloning uit voor degenen die met antwoorden komen.
Wie heeft het laatst de matroos Piet Pegleg gezien, of iets verdachts opgemerkt?
 

Paulus de Barman

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Zeker ik verdun helemaal niks, Hier schenk ik kwaliteit. Je moet per slot van rekening dronken worden anders heeft Saphira ook niks meer te doen
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik geef geen rum, daar hebben we Paulus voor, maar er is een probleem dat er iemand is vermoord. Zou zeggen totale drooglegging. Scheelt je ook duiten die dan aan mij goed uitgegeven kunnen worden ;)
 

Orion de Ziener

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Zie je wel..

De stand van de sterren waarschuwde mij al voor aankomend onraad. De sterren verklappen soms meer dan je denkt!
De connectie met het universum is voor mij als ziener dan ook wel van groot belang...
maar helaas niet nauwkeurig genoeg om te kunnen voorzien wat er zou gebeuren en met wie....

Maar ik voelde dat er slecht nieuws opkomst was..
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ja gouverneur het is verschrikkelijk, op ons eiland nog wel! Dat piraten gespuis is niet te vertrouwen, maar momenteel weten we nog niet in welke richting we moeten zoeken.
We zullen dit grondig onderzoeken en de moordenaar vinden!
 
Bovenaan