Gildestrijdperken discussie

Biervent

Actief lid
Ik vraag me af of dit topic wel gevolgd wordt door de mensen die erover gaan. Er worden verschillende dingen aangedragen die voor velen wel eens een verbetering kunnen zijn, zoals een generaals functie, of kunnen zien wie wat doet, of een bepaalde indeling, maar ik denk dat er evengoed niets veranderd. Zal ook best wel kunnen dat er al over nagedacht is en besloten dat het niet wordt ingevoerd, maar dan zou ik ook wel eens een argument willen horen waarom niet.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Alle feedback wordt doorgegeven, of er wat gebeurt is even afwachten maar dat zal op zijn minst een tijdje duren.
 

DeletedUser9397

Guest
Vraag, wanneer promoveer je en wanneer degradeer je met een gilde? Hoe is dat te achterhalen?
 

Graecus 002

Actief lid

Op deze website kan je dat vinden
 

DeletedUser9397

Guest
Oke heb wat gelezen op wiki ... andere vraag dan.. Waar kun je zien hoeveel MMR punten je hebt als gilde.
 

generaal bishmark

Actief lid
toch blijven er 2 dingen echt een gemis ....vooral in je taverne gebruik maken extra beurt voor handel in slagvelden ....en ook zonde al deze gg zoals zeus die je aanvalskracht geven , je niet kan gebruiken in de strijd
 
Daar wordt inderdaad geen rekening gehouden, de eerste paar indelingen zullen niet optimaal zijn maar het wordt steeds beter.

De indeling wordt beter?
Ik hoop dat dat mijn leden dan niet intussen zijn weggelopen.

Ik zit deze keer in de gouden divisie met 17 leden op het strijdveld.
Allen actief, dus de start is snel naar het midden en proberen vast te houden…so far so good!!
Andere gilden doen dat natuurlijk ook, maar dan blijkt er 1 te zijn met 37 leden, dus waar onze legers al dood en begraven zijn en de goederen op een minimum, hebben zij een dubbel aantal “goedkope” aanvallen. De volgende ochtend heeft bijna alles de kleur van die gilde.
Ze hebben dan ook nog de ruimte om achter mij provincies vast een eind te vullen, zodat mijn belegeringen keen kans hebben, die zijn verbroken voor ik met mijn ogen kan knipperen.
De strijd is gestreden voordat die begonnen is, samenwerking met andere gilden lopen op niets uit.

Ik lees ook vaak dat het aantal leden ondergeschikt is aan hoe actief ze zijn.
Activiteit kan ik aan werken, leden werven is een crime, want ze kiezen (zeker nu) voor een grote gilde.

Als de weging al beter zou moeten, zou het nadeel nu bij de grote gilden moeten liggen, omdat zij sneller herstellen.
100 ontmoetingen met 17 of met 37, reken uit je winst.
 
Probeer dan te fuseren met andere kleinere gilden. Trouwens, plek 2 is ook helemaal zo slecht niet. Ons enige diamantendivisie gilde op C heeft vorige ronde toch ook een aardige nederlaag geleden en is toch in divisie gestegen. Maar ofwel dit gilde gaat over een tijdje over naar platinum, ofwel je eigen gilde zakt naar de zilveren divisie. Vermoedelijk waardeer je dat laatste trouwens ook niet want de individuele beloningen zijn een stuk beter in een hogere divisie.

Maar wat je standpunt betreft dat grote gilden gestraft zouden moeten worden omdat ze sneller herstellen, dat gaat natuurlijk nergens over. Dit zijn de GILDE slagvelden dus het is aan de gildeleiding om ervoor te zorgen dat hun gilde zo goed, en zo groot mogelijk is voor deze feature. Je geeft het zelf al aan, recruteren is lastig. Kleine actieve gilden hebben al een stevig voordeel op de GE (mits actief), het is een stuk lastiger om 60 man te activeren dan om er 6 wakker te schudden.
 
Ik snap niet wat GE hier mee te maken heeft Miepie, moeten we dan maar niet actief meedoen aan de GILDEstrijdperken?
Jij zit vast bij een grote gilde die aanvalsgericht is samengesteld ;)
 
Waarom zou je niet actief meedoen omdat je niet mee kan komen met de "grote jongens"? En de GE heeft er alleen maar mee te maken in zoverre dat het echt niet altijd de grote gilden zijn die bevoordeeld worden. Maar een handelsgilde kan net zo effectief zijn in de GS als een aanvalsgilde, mits de leden fanatieke verzamelaars EN onderhandelaars zijn.
 
Hallo, zou het een mogelijkheid zijn om de kleuren per gilde te herverdelen zodat ze gemakkelijker van elkaar te onderscheiden zijn?
nu liggen de kleuren van rood magenta en paars nogal dicht bij elkaar. Ook lichtblauw en wit zijn niet zo duidelijk gezien de kleur van het water.

Een optie zou kunnen zijn om magenta met licht blauw te wisselen?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13612

Guest
Waarom zou je niet actief meedoen omdat je niet mee kan komen met de "grote jongens"? En de GE heeft er alleen maar mee te maken in zoverre dat het echt niet altijd de grote gilden zijn die bevoordeeld worden. Maar een handelsgilde kan net zo effectief zijn in de GS als een aanvalsgilde, mits de leden fanatieke verzamelaars EN onderhandelaars zijn.
Een gilde die vooral onderhandeld en een ruime voorraad aan goederen heeft, heeft in de GS een streepje voor op vecht gilden, een gelukte onderhandeling levert 2 punten op, vechten 1.
Persoonlijk vind ik de combinatie van onderhandelen en vechten, voor mij, het beste resultaat oplevert.
 
Bovenaan