Gildestrijdperken discussie

DeletedUser13612

Guest
Ik snap niet wat GE hier mee te maken heeft Miepie, moeten we dan maar niet actief meedoen aan de GILDEstrijdperken?
Jij zit vast bij een grote gilde die aanvalsgericht is samengesteld ;)
Ik zit zelf in een niet al te grote gilde, 21 leden, waar onderhandelen de boventoon vormt.
Momenteel staan we comfortabel op een tweede plaats in zilver.
Echt actief wordt er door een 10 tal leden maar gespeeld, wel volgens een vooraf bepaalde strategie.
Dit en communicatie maakt dat we grotere gilden aankunnen.
Vorige GS, in koper, hadden we op het einde 25 gebieden onder controle en hier waren ook gilden bij tussen de 50 en 70 leden, maar een stuk minder in motivatie en strategie.
Voor kleinere gilden brengt dit een massa meer kroontjes op dan je ooit in een GE kan halen met eenzelfde inzet.
Het kost wel wat inzet en moeite, maar ik vind dit iets waar iedereen aan bod kan komen en echt samen werkt voor de gilde.
 

Azgalaxa

Actief lid
Een gilde die vooral onderhandeld en een ruime voorraad aan goederen heeft, heeft in de GS een streepje voor op vecht gilden, een gelukte onderhandeling levert 2 punten op, vechten 1.
Persoonlijk vind ik de combinatie van onderhandelen en vechten, voor mij, het beste resultaat oplevert.


Ik denk niet dat er gildes zijn die vooral onderhandelen of uitsluitend vechten. Je komt zoals je zelf al zegt als individu het verste door een combinatie als individuele speler. Als ik kijk naar wat er gepresteerd wordt in diverse gildes waar ik in zit dan klopt dat ook. Er wordt ongeveer even hard gevochten als gehandeld. Dus ook voor een gilde klopt dat ook.
 

Didi 666

Actief lid
Is een Combinatie denk ik, helemaal in de wat kleinere Gildes, is bij ons een klein overwicht voor vechten.
We zitten nu in Goud en met ons 5 en staan we 3, de rest hebben minimaal 30 spelers, uitlopend tot 50.
We hebben weinig kans lijkt het, maar we spelen wel intensief en komen mbv ondersteunende gebouwen wel een heel eind, maar echt leuk is anders.
 

DeletedUser13612

Guest
Er wordt hier weinig over deals maken met andere gilden gesproken, dit is, misschien onbedoeld, nog een bijkomend iets waar actieve kleinere gilden gebruik kunnen van maken.
 

DeletedUser13612

Guest
Moah, dealtjes in de GS betekent vooral dat je jezelf ernstig beperkt in wat je kan doen. Dus uiteindelijk is dat een hele goeie manier om minder te bereiken
Voor ons is dit al nuttig, het moet wel passen in wat je wil bereiken als gilde.
Het spreekwoord 2 honden vechten voor een been en een derde loopt er mee heen, heeft hier betrekking op.
 

DeletedUser13616

Guest
Een gilde die vooral onderhandeld en een ruime voorraad aan goederen heeft, heeft in de GS een streepje voor op vecht gilden, een gelukte onderhandeling levert 2 punten op, vechten 1.
Persoonlijk vind ik de combinatie van onderhandelen en vechten, voor mij, het beste resultaat oplevert.
Wist ik niet hoe ben je tot die consternatie gekomen ?
Wat dat betreft, is de combinatie van beide...maar het kan verkeren dat iemand meer kan onderhandelen dan gevochten wordt of omgekeerd !
 

DeletedUser13612

Guest
Wist ik niet hoe ben je tot die consternatie gekomen ?
Wat dat betreft, is de combinatie van beide...maar het kan verkeren dat iemand meer kan onderhandelen dan gevochten wordt of omgekeerd !
Als een gilde enkel zou vechten, heeft deze het dubbel aantal gelukte pogingen nodig dan een gilde die enkel zou onderhandelen.
Dit wordt weer compleet uit zijn context gehaald, dit was op een post dat grote vecht gilden hier een voordeel zouden hebben.
 

generaal bishmark

Actief lid
Onze gilde doet het super momenteel op gilde slagvelden 23 van 25 leden heel actief en al 2 tornooien gaan we eerste eindigen. Een mix met handel en aanval is de beste optie. En soms op 3 gebieden tegelijk kan voordeel geven met juiste legers en handel... Alleen zie je als generaal niet wanneer er 1 iemand kleurenblind is en zich niet houd aan afspraken en bevel negeert en bevriende gebieden doodleuk blijft aanvallen.. Je kan wel zien de activiteiten van de spelers. Maar is moeilijk om de juiste persoon te vinden.
 
Onze gilde doet het super momenteel op gilde slagvelden 23 van 25 leden heel actief en al 2 tornooien gaan we eerste eindigen. Een mix met handel en aanval is de beste optie. En soms op 3 gebieden tegelijk kan voordeel geven met juiste legers en handel... Alleen zie je als generaal niet wanneer er 1 iemand kleurenblind is en zich niet houd aan afspraken en bevel negeert en bevriende gebieden doodleuk blijft aanvallen.. Je kan wel zien de activiteiten van de spelers. Maar is moeilijk om de juiste persoon te vinden.

volledig akkoord, frustrerend, je staat te brullen in verschillende chats niet B1O, maar als je even later opnieuw inlogt is de teller verder.
logje of avatars als je boven een sector komt zal het nieuwe fijne onderdeel toch beter maken, zo kan je medeleden meer tot een samenwerken krijgen.
 

DeletedUser13614

Guest
Ik had even een vraag over de Gildestrijdperken.

Word er nog gewerkt om dit te verbeteren? Ik vraag het omdat een kleinere gilde eigelijk niets te zoeken heeft op GSP. Een gilde met 80 leden wint altijd, als ze een klein beetje actief zijn. En kleinere gildes die tonnen moeten spenderen om gewoon al te overleven. De instroom van nieuwe spelers is niet zodanig dat iedereen een 80-leden gilde kan maken, dus mssn een progressieve uithouding die rekening houdt met het aantal leden en zo sneller omhoog loopt? Wij hebben een hele actieve gilde in GSP, maar worden gewoon weggeblazen door 3 80-spelers gildes en kunnen eigelijk niets doen omdat iedereen bijna instant op een giga straf staat. Of gewoon verschillende reeksen zoals in GE? Daar wordt je ook enkel gematched aan gildes in dezelfde range aan leden?
 

Graecus 002

Actief lid
GE en GS is niet hetzelfde...

Als je wordt weggeblazen, dan ga je een divisie zakken en dan hoor je daar thuis. Als kleine gilde kan je niet verwachten dat je in platina/diamant gaat geraken...
 

DeletedUser13614

Guest
GE en GS is niet hetzelfde...

Als je wordt weggeblazen, dan ga je een divisie zakken en dan hoor je daar thuis. Als kleine gilde kan je niet verwachten dat je in platina/diamant gaat geraken...

Ok dus kleine gildes moeten er gewoon mee stoppen? Weeral voor de grote gildes nog sterker te maken dan?
 

DeletedUser13614

Guest
Wij hebben trouwens 2 keer goud gewonnen maar zijn nooit gestegen en er is ook nog steeds geen diamant op A... Terwijl er op andere servers al meerdere platina en diamant zijn...
 

DeletedUser13612

Guest
Er was sprake dat dit meer in evenwicht zou komen, enige bevestiging hiervan is er nog niet.
Het concept van dit deel van het spel vind ik geweldig, maar kan het einde van kleine en middelgrote gilden inluiden.
Voor deze gilden brengt dit meer op dan een GE, maar als hun actieve leden deze gaan verlaten om zich bij een grote gilde aan te sluiten, zijn deze kleinere gilden gedoemd om te verdwijnen of wat aan te modderen in koper.
Ik vind een selectie die met grootte en activiteit rekening houdt ook eerlijker.
 

DeletedUser13614

Guest
Er was sprake dat dit meer in evenwicht zou komen, enige bevestiging hiervan is er nog niet.
Het concept van dit deel van het spel vind ik geweldig, maar kan het einde van kleine en middelgrote gilden inluiden.
Voor deze gilden brengt dit meer op dan een GE, maar als hun actieve leden deze gaan verlaten om zich bij een grote gilde aan te sluiten, zijn deze kleinere gilden gedoemd om te verdwijnen of wat aan te modderen in koper.
Ik vind een selectie die met grootte en activiteit rekening houdt ook eerlijker.

Inderdaad, was ook zo aangekondigd dat dit een eerlijkere verdeling ging zijn (om die miserie die GvG is voor kleinere gildes tegen te gaan), maar de grote gildes zijn onmiddellijk in een platina reeks ondergebracht en kunnen hier ook niet uit degraderen precies en kleinere gildes worden dan ingedeeld met een hoop grote gildes zodat ze niets kunnen doen.
 

DeletedUser13612

Guest
Onze gilde doet het super momenteel op gilde slagvelden 23 van 25 leden heel actief en al 2 tornooien gaan we eerste eindigen. Een mix met handel en aanval is de beste optie. En soms op 3 gebieden tegelijk kan voordeel geven met juiste legers en handel... Alleen zie je als generaal niet wanneer er 1 iemand kleurenblind is en zich niet houd aan afspraken en bevel negeert en bevriende gebieden doodleuk blijft aanvallen.. Je kan wel zien de activiteiten van de spelers. Maar is moeilijk om de juiste persoon te vinden.
Wij hebben eenzelfde probleem, een generaals functie zou een oplossing hiervoor zijn.
In de GE kan ook niet iedereen een nieuw level openen, terwijl bij de GS tactisch slim spelen belangrijk is, vooral als je niet in een grote gilde zit.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De strijdperken zijn helaas niet gemaakt om kleine gildes meet te laten strijden aan de top, kleinere gildes zullen altijd wat minder voordeel hebben en in de lagere divisies blijven hangen, tenzij je een erg goede groep spelers hebt.
Wel is het zo dat grotere gildes dus in de hogere divisies komen te zitten en je daar minder snel tegen zal moeten vechten. Mocht je in de lagere divisies een grote gilde tegenkomen, dan zijn ze blijkbaar net zo actief/goed als jouw kleine gilde.
 

DeletedUser13614

Guest
Waarom zou je niet actief meedoen omdat je niet mee kan komen met de "grote jongens"? En de GE heeft er alleen maar mee te maken in zoverre dat het echt niet altijd de grote gilden zijn die bevoordeeld worden. Maar een handelsgilde kan net zo effectief zijn in de GS als een aanvalsgilde, mits de leden fanatieke verzamelaars EN onderhandelaars zijn.

Een gilde van 35 leden kan niets beginnen tegen 80 leden (hoe je het ook draait of keert). Tenzij er bij die 80 leden een hele hoop zijn die niets doen en die 35 er allemaal vol voor gaan.
Het is een oneerlijke verdeling en moet aangepast worden anders is het einde van de kleine gildes (en het spel) nabij vrees ik. Spelers bij ons zijn al aan het klagen dat ze meer doen dan zou moeten en nog worden we weggeblazen door 80-leden gildes. Er moet een verdeling komen zoals bij GE waar je in een range van 10 leden verschil wordt gematched. Voor GSP kan dit zelfs 20 zijn, maar er moet iets aan gedaan worden anders bevoordeel je (nog maar eens) de grote gildes en zijn de kleine echt een uitstervend ras.
 

DeletedUser13614

Guest
De strijdperken zijn helaas niet gemaakt om kleine gildes meet te laten strijden aan de top, kleinere gildes zullen altijd wat minder voordeel hebben en in de lagere divisies blijven hangen, tenzij je een erg goede groep spelers hebt.
Wel is het zo dat grotere gildes dus in de hogere divisies komen te zitten en je daar minder snel tegen zal moeten vechten. Mocht je in de lagere divisies een grote gilde tegenkomen, dan zijn ze blijkbaar net zo actief/goed als jouw kleine gilde.

Dus het is weer gemaakt om de grote gildes nog een extra boost te geven... Heel spijtig dan voor het spel, maar hier gaan heel veel spelers het door opgeven.
GSP was aangekondigd als een safetynet voor kleinere gildes zodat zij ook een kans hebben om iets te halen, maar is dus duidelijk weer voorgelogen geweest.
Wachten dan maar af tot de beloning omhoog zal gaan voor de gildes in platina, want dat zal wel het volgende zijn om de grote gildes te helpen...
 
Bovenaan