Gildestrijdperken discussie

DeletedUser12826

Guest
Ben het volledig eens meet Kees. Een generaals functie is een must binnen de elke gilde
 

Marb66

Lid
Dank je wel Leones voor uitleg en voorbeeld met betrekking tot het MMR puntensysteem. begrijpelijk
ik snap ook wel dat niet alles momenteel bloot wordt gegeven, omdat het toch nog in ontwikkeling is, en gevormd moet worden door de data die verkregen wordt met het daadwerkelijk spelen hiervan.

Maar de computer maakt wel degelijk een berekening om nu de gildes in te plannen in de divisies. En deze ook aan te passen aan de hand van de laatste gegevens/standen. Ik snap dat het nog niet een geheel juist beeld is van de echt puntenaantal, maar FOE werkt wel met iets nu. en dat kan toch gedeeld worden.
 

DeletedUser11452

Guest
Goedemiddag Leones

Zouden jullie kunnen uitleggen hoe de Rating van de Gilde werkt in de GSP dat is totaal onoverzichtelijk en ondoorgrondelijk
Enige openheid hierin lijkt me wel op zijn plaats en ook voor iedereen wenselijk.

Wij zijn vandaag 3 de geworden in de GSP en gepromoveerd terwijl de Nummer 2 Niet is gepromoveerd en het NO. 1 Gilde op dit moment op Dinegu is ???
 

Azgalaxa

Actief lid
Goedemiddag Leones

Zouden jullie kunnen uitleggen hoe de Rating van de Gilde werkt in de GSP dat is totaal onoverzichtelijk en ondoorgrondelijk
Enige openheid hierin lijkt me wel op zijn plaats en ook voor iedereen wenselijk.

Wij zijn vandaag 3 de geworden in de GSP en gepromoveerd terwijl de Nummer 2 Niet is gepromoveerd en het NO. 1 Gilde op dit moment op Dinegu is ???

dit is precies met exact deze situatie van wereld D in de bovenstaande 10 posts uitgelegd. Ik vind het al veel verheldender dan wat er voorheen werd verteld. De exacte nummers ontbreken helaas nog wel. Dus hoever je van degratie/promotie af zit is onbekend.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er is ongetwijfeld een goede reden om de precieze getallen niet te tonen, sommige games doen dit wel (bv Overwatch), sommige games niet (bv Rocket League), maar het kan altijd nog worden gewijzigd wanneer we reden zien om dat ook te tonen :)
 

DarthRonin

Actief lid
Er is ongetwijfeld een goede reden om de precieze getallen niet te tonen, sommige games doen dit wel (bv Overwatch), sommige games niet (bv Rocket League), maar het kan altijd nog worden gewijzigd wanneer we reden zien om dat ook te tonen :)

Blizzard heeft al jaren ervaring met MMR, denk dat het geen meerwaarde heeft om dat nu te doen hier.
Mensen gaan alleen maar klagen dat ze het niet eens zijn met deze getallen en zoals al aan is gegeven is het ook maar nattevingerwerk bij die eerste indeling.

Komt allemaal vanzelf een keer goed als er wat rondes gespeeld zijn :D
 

Azgalaxa

Actief lid
Ik heb gezien dat er na de herberekening ook een aantal prestigepunten bij gekomen nav gildeslag. Wordt dat ook ergens precies bekend hoeveel dat precies is?

Of waar wordt dat op gebasseerd.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat is gebaseerd op MMR, dus wanneer je in de bovenst helft van een strijdperk eindigt gaat dat omhoog.
 

generaal bishmark

Actief lid
het spel gilde slagvelden is op zich goed in elkaar , .......... maar vind het niet kunnen dat het zo doorweegt in ranking punten , als team doen we elke week hard mee om level 4 ge uit te doen en gvg te spelen ...maar deze 2 samen zijn nog niet eens de helft van de ranking punten die je krijgt van gilde slagvelden ...dat komt het hele groepsgevoel met een gilde niet ten goede , je word dus verplicht om deze gilde slagvelden hoog te scoren wil je in de top 20 blijven der gildes
 

Graecus 002

Actief lid
Op het betaforum stond de exacte prestige per divisie. Ik deel deze even met jullie ;-)

The exact ranges are:
Diamond: 16,218 - 18,000
Platinum: 11,718 - 16,200
Gold: 6,318 - 11,700
Silver: 1,818 - 6,300
Copper: 0 - 1,800
 

DeletedUser13612

Guest
het spel gilde slagvelden is op zich goed in elkaar , .......... maar vind het niet kunnen dat het zo doorweegt in ranking punten , als team doen we elke week hard mee om level 4 ge uit te doen en gvg te spelen ...maar deze 2 samen zijn nog niet eens de helft van de ranking punten die je krijgt van gilde slagvelden ...dat komt het hele groepsgevoel met een gilde niet ten goede , je word dus verplicht om deze gilde slagvelden hoog te scoren wil je in de top 20 blijven der gildes
Ik ben hier volledig mee eens.
Als je dan alles op de GS inzet, waar er maar weinig beloningen te rapen zijn, gaat dit ten koste van de GVG en de GE, in deze laatste is er wel meer dan voldoende te rapen.
Niet alle gilden zijn in staat om op elk strijdveld vol te gaan, dit belet ook om kleinere gilden om te groeien, of sterke spelers aan te trekken, zal het verschil tussen gilden nog extremer worden en juist de spelers, die in een middelmatige gilde zitten, gaan mogelijk deze verlaten voor een sterke gilde.
Over het spelconcept zelf, buiten enkele details, enkel lof.
 

DeletedUser11452

Guest
Bizar Renaissance worden 2e in Gildestrijdperk. 1e gilde terecht naar platinadivisie, maar waarom wij in gouden divisie blijven en de derde plek ook naar platinadivisie gaat is volstrekte onzin. in GE zijn we veel beter dan nr 3, We hebben meeste 1e plekken van alle gildes in D in GVG en we hebben ook nog eens ongeveer 20 leden minder dan nr 3 zodat de prestatie toch echt wel groter genoemd mag worden. geef mij de criteria maar want hier klopt helemaal niets van. Grrr echt totale onzin.
HOI Batavier4
Zie mijn bericht waarin ik ook om de uitleg vraag Ik vond het namelijk ook al heel raar dat jullie niet naar Platina zijn gegeaan
Doe dan gewoon 1 2 3 naar de platina en als je in de volgende en laat de laaste 3 van een 10 daagse een dicisie terug gaan
Dan is het voor iedereen duidelijk 123 omhoog laatste 3 naar beneden
 
- het niet kunnen zien wie welke sectoren heeft veroverd/of daar bezig is, is killing binnen de fanatieke gildes.
- het niet beschikbaar zijn van de onderhandel bonus is killing voor de spelers in opbouw ivm voorraad goederen.
- helemaal eens met de voorgestelde generaals functie, helpt mijn eerste punt al enigszins binnen de perken te houden.
helemaal mee eens. Mensen op mobieltjes lezen slecht en vechten vaak maar raak.
Sturing (vanuit het gilde) zou op verschillende wijzen bewerkstelligd kunnen worden
1. Zien wie vecht/handelt
2. Sectoren openen voor gevecht/handel door "generaals", gebruik dezelfde knop als gebouwen kunnen plaatsen met Gilde goederen
3. Een functie waarbij je een gilde-chat vast kan zetten boven (op pag 1) in de chatlijst, net zoals Inno doet bij nieuwe events.
 
Tja, aan de ene kant is het lastig dat iedereen maar belegeringen kan starten en dat die ook niet meer te verwijderen zijn. Aan de andere kant, als je moet gaan zitten wachten op een of andere "generaal" beperk je je gilde wel gelijk stevig. Tenminste, in ons 1e slagveld wisselden sectoren best rap van eigenaar. Als je dan eerst moet gaan zitten wachten tot er iemand met de juiste rechten online verschijnt, kan je het dus gewoon shaken. Uiteindelijk kan je beter een paar teveel sieges hebben dan te weinig denk ik zomaar.
 
Gilden die op GVG vechten zijn dit gewend. Er is altijd 1 die de richting/strategie bepaald, anders ben je zinloos bezig. Generaals zijn er bijv. 4-8/gilde. Ingedeeld in delen van de dag dat ze actief zijn. Met minimale communicatie is dat systeem opgezet. Wil jij het hele gilde generaal maken, doen!. Wil jij alleen bepaklen wat er gebeurd? ook goed, Maar zo kan je samen - als gilde - een doel bereiken.
Maar zien wie waar vecht is het belangrijkste. Dat is echt een gemis
 
Gilden die op GVG vechten zijn dit gewend.

*rolt van haar stoel van het lachen*
Ehh, dank je Geribaldi de wijze, voor dit verhelderende inzicht.

Maarre, GS is geen GvG. Zo hebben geplaatste sieges bijvoorbeeld geen bijkomende kosten voor volgende sieges, een belangrijke reden waarom je voor het plaatsen van sieges in de gvg vertrouwd moet zijn.

Wel ben ik een groot voorstander van het ontwikkelen van een goed logboek, zowel voor GvG als voor de GS, want ja, het zou wel handig zijn om mensen die steeds onhandige sieges plaatsen, of op de verkeerde sieges meppen daar persoonlijk op te kunnen aanspreken, met een beetje uitleg zodat ze daarna beter begrijpen waar ze mee bezig zijn. En als we dan toch bezig zijn, kunnen er dan ook gelijk een paar filters worden toegevoegd aan de gildebijdragen van de kas? Kennis is macht enzo, meten is weten
 

DeletedUser13612

Guest
Een gildeleiding kan uit meerdere personen bestaan, deze kunnen in een GE een level openen.
Waarom niet ipv een generaal een soort van generale staf maken, die samen een strategie opstellen voor de gilde en daar op toekijkt.

Mogelijke structuur hiervan:
Dat hoeft niet uit de leiders van een gilde te bestaan, de rechten moeten wel door de leiding worden toegekend, gelden voor 1 GS en deze personen kunnen de gilde niet verlaten tijdens deze periode.
Volgende rechten, openen van een siege en plaatsen van een gebouw.

Dan hebben meerdere deze rechten en bij afwezigheid van één hiervan ( vakantie) valt de gilde niet stil.
 
Bovenaan