Gildestrijdperken discussie

PrivateHead

Actief lid
Het voordeel door een gunstige ligging is minder dan 1000 punten in de eerste paar uur
Het is je constante thuisbasis, daar vandaan doe je alles dus die sectoren zijn altijd je bezit of worden dat weer snel. Die punten zit je dan ook min of meer aan vast. Grofweg zijn die sectoren 50-75% van de tijd in je bezit. Pakweg 12 uur per dag op die sectoren 40% minder is dan al snel 1920 punten en op 10 dagen is dat bijna 20.000 punten wat jij een klein beetje noemt.
 

Biervent

Actief lid
Ik weet dat de onderlinge verschillen in prijzen voor de eerste en laatste plaats niet heel groot zijn, en ik begrijp ook waarom. De divisie hoger moet ook wel een hogere prijs hebben en de divisie lager een lagere prijs. Begrijpelijk.
Maar waarom krijgen gildes die helemaal niets doen ook een prijs? Na ongeveer een ronde of 10 niets doen kun je toch je erestandbeeld bouwen en heeft het gilde er toch weer heel wat machtpunten bij. Ik weet niet of ik dat nou wel helemaal terecht vind.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is je constante thuisbasis, daar vandaan doe je alles dus die sectoren zijn altijd je bezit of worden dat weer snel. Die punten zit je dan ook min of meer aan vast. Grofweg zijn die sectoren 50-75% van de tijd in je bezit. Pakweg 12 uur per dag op die sectoren 40% minder is dan al snel 1920 punten en op 10 dagen is dat bijna 20.000 punten wat jij een klein beetje noemt.
Die punten inderdaad, de sectoren zijn echter een stuk minder waard dan de sectoren in het midden, die voor alle gilden goed toegankelijk zijn. Het is een stukje strategie of je je als gilde gaat focussen op sectoren in het midden of rondom jouw startprovincie.

We zullen het over een paar maanden echter in de gaten houden, wanneer de gilden goed zijn verdeeld over de divisies, of een startpositie dan veel invloed heeft op de eindstand.
 

Felair

Actief lid
Ik weet dat de onderlinge verschillen in prijzen voor de eerste en laatste plaats niet heel groot zijn, en ik begrijp ook waarom. De divisie hoger moet ook wel een hogere prijs hebben en de divisie lager een lagere prijs. Begrijpelijk.
Maar waarom krijgen gildes die helemaal niets doen ook een prijs? Na ongeveer een ronde of 10 niets doen kun je toch je erestandbeeld bouwen en heeft het gilde er toch weer heel wat machtpunten bij. Ik weet niet of ik dat nou wel helemaal terecht vind.

Je moet tenminste 40 voortgangen behalen als gilde om een beloning binnen te halen, volgens de info welke ik op de wiki vind, maar dat is inderdaad niet heel erg veel. Divisie en plaats heeft wel behoorlijk wat invloed op wat je krijgt zoals je daar ook kan zien.
 

DeletedUser13612

Guest
Misschien een aspect dat misschien niet voorzien was, men kan de samenstelling van de verschillende gilden bekijken en hier mee in contact treden, er is dus een mogelijkheid om een coalitie te sluiten om elkaars flanken te dekken, voor kleinere gilden, die ingesloten zitten tussen grotere kan dit een mogelijkheid zijn om betere resultaten te halen, wetende dat eens hun grondgebieden elkaar raken, van die kant geen gevaar meer komt.
Nu vechten deze over en over tegen elkaar om hetzelfde weinig opbrengend stukje grond.
 

DeletedUser10267

Guest
Baal nog altijd dat wanneer je 's morgens met de koffie samen met een paar een sector innemen of afpakken ( en dan doe je er al 30 of meer ):oops: dat je dan 's avonds uit je neus moet gaan eten omdat de verdedigingskracht dan zo hoog is dat het vechtend niet meer te doen is:confused:.... zoooooo jammer dit. :rolleyes:
 

DeletedUser5491

Guest
Toch nog een vraagje ...

Als je een nieuwe wereld opent, waar GE net 2 keer gespeeld is op het moment dat je deze nieuwe spelvariant implementeert ...
Hoe kun je dan in vredesnaam al gaan werken met verschillende divisies?
Dan knal je toch iedereen in de laagste divisie en laat ze promoveren?
Nu creëer je verschillen van meer dan 100k macht tussen beginnende gildes, gewoon omdat ze mazzel hadden waar ze ingedeeld werden.
Er is nog geen gilde hoger als niveau 8 op F, en dan ga je meteen werken met verschillen van 100k macht omdat je meerdere divisies implementeert.

Schots en scheef, echt ongelooflijk dat jullie hier niet over hebben nagedacht!
 
Hoe werken eigelijk die punten . Hier kan ik totaal niet aan uit.

Ik heb 9 provincies. Idd de ene al wat meer waard als de andere.
Nu sta ik op 3de plaats.
Degene op 2de plaats heeft 6 provincies maar wel 15000 punten meer.
De provincies die ik bezit liggen even dicht naar het midden en de waarde van die provincies zijn meer .

Vandaag 2 provincies er bij denk ik ze wel in te halen maar punten zijn amper omhoog gegaan.
Meer kan ik helaas niet doen om te proberen 2de te worden
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Elke provincie geeft elk uur een aantal punten, de gilde op de tweede plek zal dus meer provincies langer hebben vastgehouden.
 

DeletedUser6971

Guest
Bizar Renaissance worden 2e in Gildestrijdperk. 1e gilde terecht naar platinadivisie, maar waarom wij in gouden divisie blijven en de derde plek ook naar platinadivisie gaat is volstrekte onzin. in GE zijn we veel beter dan nr 3, We hebben meeste 1e plekken van alle gildes in D in GVG en we hebben ook nog eens ongeveer 20 leden minder dan nr 3 zodat de prestatie toch echt wel groter genoemd mag worden. geef mij de criteria maar want hier klopt helemaal niets van. Grrr echt totale onzin.
 

Azgalaxa

Actief lid
Bizar Renaissance worden 2e in Gildestrijdperk. 1e gilde terecht naar platinadivisie, maar waarom wij in gouden divisie blijven en de derde plek ook naar platinadivisie gaat is volstrekte onzin. in GE zijn we veel beter dan nr 3, We hebben meeste 1e plekken van alle gildes in D in GVG en we hebben ook nog eens ongeveer 20 leden minder dan nr 3 zodat de prestatie toch echt wel groter genoemd mag worden. geef mij de criteria maar want hier klopt helemaal niets van. Grrr echt totale onzin.

Heeft het mischien te maken met het aantal acties die erin zitten? Dat de nr3 meer onderhandelingen/gevechten gedaan heeft dan nr2? Dat kan resulteren in meer punten voor 2 als nr2 minder tegenstand heeft gehad dan nr 3.

En ja de criteria mogen wel eens precies duidelijk worden. Want met een mini gilde zijn wij van plek 3 door naar zilver . Al die tijd maar 1 sector gepakt gehad, dus nauwelijks energie in gestopt. Terwijl we met een groot en zeer actief gilde veel meer gedaan hebben en punten gepakt hebben en ook niet naar goud zijn gegaan op F. Daar is alleen de nr 1 door naar goud. Dat hadden nr 1 tm 4 moeten zijn daar.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoeveel divisies zijn er?
5. Koper, zilver, goud, platina & diamant.
Bizar Renaissance worden 2e in Gildestrijdperk. 1e gilde terecht naar platinadivisie, maar waarom wij in gouden divisie blijven en de derde plek ook naar platinadivisie gaat is volstrekte onzin. in GE zijn we veel beter dan nr 3, We hebben meeste 1e plekken van alle gildes in D in GVG en we hebben ook nog eens ongeveer 20 leden minder dan nr 3 zodat de prestatie toch echt wel groter genoemd mag worden. geef mij de criteria maar want hier klopt helemaal niets van. Grrr echt totale onzin.
Ik zal het proberen uit te leggen door middel van een voorbeeld.
Stel dat de gouden divisie bestaat uit gildes die tussen 600 en 1000 MMR hebben.
Gilde 1 heeft 800 MMR
Gilde 2 heeft 900 MMR
Gilde 3 heeft 950 MMR

Alle drie de gildes zitten dus in goud, maar de MMR waarde verschilt. We zullen voor dit voorbeeld aannemen dat jouw gilde de gilde is met 800 MMR.

De gilde op plek 1 ontvangt 200 MMR
Plek 2 is 150 MMR
Plek 3 is 100 MMR

Zo is de eindstand dus dat gilde 1 950 MMR heeft, gilde 2 die eerste is geworden heeft 1100 MMR en gilde 3 die derde is geworden heeft 1050 MMR.
Aangezien gilde 1 nog beneden de 1000 MMR zit blijven ze in goud, de andere twee gildes zitten erboven en promoveren dus naar platina.

Alle waardes zijn fictief. Dit zijn niet de echte beloningen zijn voor elke plek, noch de vereisten om in een bepaalde divisie te komen.
 

BPCastellano

Actief lid
Tip: zorg dat alleen de gildeleiding de optie krijgt om te bepalen welke gildeleden een sector kunnen belegeren. Zou het allemaal een stuk makkelijker en overzichtelijker maken.
 

DeletedUser12971

Guest
als eerste, een leuke toevoeging met potentie maar zeker ook verbeter punten.

- het niet kunnen zien wie welke sectoren heeft veroverd/of daar bezig is, is killing binnen de fanatieke gildes.
- het niet beschikbaar zijn van de onderhandel bonus is killing voor de spelers in opbouw ivm voorraad goederen.
- helemaal eens met de voorgestelde generaals functie, helpt mijn eerste punt al enigszins binnen de perken te houden.

heb ruzie en frustraties gezien omdat mijn eerste en derde punt naar mijn mening dus ontbreken, hopelijk gebeurd er snel iets met alle gegeven feedback.
 
Bovenaan