Geen Slachtoffer meer

DeletedUser

Guest
Om een lang verhaal kort te maken. Het probleem ligt niet zo zeer in de mentaliteit van spelers, passief/agressief, maar
in het punt dat veel spelers geen kans krijgen het spel te spelen. Omdat andere spelers het beletten, met overmatig plunderen.

Overmatig plunderen nog wel. Volgens mij kan je iedere speler per dag maar 1x plunderen, mits je natuurlijk het gevecht gewonnen hebt. Daarbij moet je ook nog eens het geluk hebben dat er iets te plunderen valt, anders moet je tig keer terugkomen. Verder heb ik nog nooit een buurt meegemaakt waar het aantal plunderaars de 5 oversteeg, dus wat vind jij nou overmatig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet gewoon lekker scherp blijven en op tijd innen. Dan heb je niets om over te klagen. En gewoon niet zaniken als er geplunderd wordt. It's part of the game en ik vind het nergens over gaan. ;)
 

DeletedUser5986

Guest
Het gepresenteerde idee was zeer veelomvattend. Bij mijn vraag was ik er (toegegeven, onterecht) vanuit gegaan dat het kleine puntje handelsverbod nog aangepast zou worden. Helaas is dit niet het geval.

Bij deze zal ik aangeven dat dit idee niet in stemming gebracht zal worden als het handelsverbod erin blijft staan. Dit is inderdaad een restrictie op plunderen. Graag zie ik dat aangepast in het voorstel.

Hierbij ook even een korte uitleg: Regelmatig komen er ideeën over verschillende onderwerpen langs welke continue afgekeurd worden. Om dit tegen te gaan en het aantal voorgestelde ideeën beperkt te houden worden ideeën die lijken op al afgekeurde ideeën niet in stemming gebracht voor een periode van een jaar.
De onderwerpen die specifiek bij de regels en richtlijnen vermeld staan zijn onderwerpen die zeer regelmatig de kop op steken. Iedereen die nu de regels en richtlijnen doorneemt zal meteen zien dat bepaalde onderwerpen niet ter stemming zullen komen.

Ok Dank voor de reacties;
Sorry van mijn wat latere reactie, maar het gaat even helemaal niet goed met mij in Real Life.:(:mad::eek::oops:


Om terug te komen op wat je hier zegt;
Ik kan begrijpen dat de handels blokkade als een restrictie wordt gezien;
Daarom op jouw verzoek de volgende aanpassingen zonder deze blokkade;

1 ; aanvaller krijgt nu overwinnings punten voor het verslaan van units via een tussen berekening; Maak dit duidelijker en directer om hier direct rangpunten van te maken.

2; Verder zou ik ook de verdediger nu ook directe overwinnings-/rang punten voor het verslaan van units geven. met een bonus van 50% voor elk era dat de unit hoger is dan dat van de verdediger. Dan stimuleer je ook dat de verdediger een zo goed mogelijke verdediging neerzet.

3; Struikrovers veranderen in n andere unit na beschadiging; Ik zou de nu overwinnings punten voor het verslaan van deze units verhogen met 200%. Daar dit de meest ge-(mis-)bruikte aanvals techniek is. Daar komt de eventuele verhoging van punt 3 dan bij.

4; De plunderaar krijgt NIET meer een handelsrtestrictie, maar kan ook NIET kiezen wat hij krijgt bij plunderen. Dit veranderd als volgt; Na de gewonnen combat klikt de plunderaar op het gebouw dat hij wil plunderen. Hij krijgt daarvoor 5 willekeurige goederen (en de normale BD kans) uit dat Era, maar de verdediger verliest zelf niets.
De verdediger krijgt 1 willekeurig goed uit het era van de aanvaller voor elke 2 units die hij weet te verslaan, ook de aanvaller verliest zelf niets.

Wederom wordt nu de balans hersteld. De aanvaller krijgt duidelijker punten voor ranglijst (daar draait het yenslotte vooral om, de normale Pvp beloning gaat gewoon verder, en hij krijgt 5 willekeurige goederen voor elke combat die hij gewonnen heeft (dit is dus de aangepaste plundering volgens mijn idee). De plundering heeft GEEN effect verder op de spelers, en de plunder knop kan zelfs weggehaald worden en dat dit volautomatisch gaat, net als de punten berekening.
De verdediger wordt gestimuleerd en beloond voor een goede defence met ranglist punten(die nu NIET mee tellen in Pvplijst), hij wordt NIET meeer benadeeld door ranglijst/era verschillen en plunderen op zichzelf. en maakt zelfs kans op goederen uit hogere eras als zijn defence zo goed is dat hij meerdere units weet te verslaan in zijn defence.


Ik heb er even over moeten nadenken, maar zo lijkt het allemaal gebalanceerd. Misbruik of afremmen vindt niet meer plaats, en spelers kunnen nu vrijelijk beslissen wat ze willern doen, zonder dat het spelplezier zwaar nadelig beinvloed wordt.
Ook lijkt het me het spel gemakkelijker te maken in zowel structuur als plezier.


Dit is mijn aanpassing.
laat maar weten Murdocku of dit voldoende is.
Mvg
Robin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
We kunnen blijkbaar als ik het hier allemaal zo lees beter helemaal geen suggesties meer plaatsen, want of er wordt nooit wat mee gedaan of het deugd allemaal toch niet.

Blijkbaar zitten er hier op het forum een paar "verlichten" die het allemaal beter denken te weten.

Snap eerlijk gezegd niet meer het nut van een ideeënforum als het allemaal zo moet gaan.
 

DeletedUser

Guest
Als je het mij vraagt ben ik wel eens met het idee van het afschaffen van plunderen. Maar tegelijkertijd zijn er een helehoop gamefuncties voor gemaakt (zoals het klooster). Het zit denk ik een beetje te diep in het spel ingebouwd om er nog wat aan te doen.

Zelf vind ik hoe het in Elvenar zit een stuk prettiger. Maargoed, we weten hoe niet of in Elvenar nog een PVP functie komt, reken er maar wel op. Het nodigt immers uit tot dat mensen veel meer spelen.
 

DeletedUser5986

Guest
Als je het mij vraagt ben ik wel eens met het idee van het afschaffen van plunderen. Maar tegelijkertijd zijn er een helehoop gamefuncties voor gemaakt (zoals het klooster). Het zit denk ik een beetje te diep in het spel ingebouwd om er nog wat aan te doen.

Zelf vind ik hoe het in Elvenar zit een stuk prettiger. Maargoed, we weten hoe niet of in Elvenar nog een PVP functie komt, reken er maar wel op. Het nodigt immers uit tot dat mensen veel meer spelen.
Ik heb het dan ook NIET over afschaffen, maar aanpassen. De spel/en combat structuur wordt eerder uitgebreid dan minder nml. Game functies zoals klooster veranderen dan ook helemaal niet. Daar had ik t ook niet over.

Voor mij draait het om het balans brengen in spelers onderling en dus ook in de combat sequence. Dit zal teleurgestelde spelers weerhouden van t spel te verlaten, of zelfs terug te brengen wat omzet voor Innogames is. En ook plezier winst voor alle spelers

Ook al is je standpunt over "verlichten" off-Topic, het wel een kern van "waarheid" bevat. Sommige personen, houden niet van veranderingen zelfs al zijn ze goed. natuurlijk zijn er ook slechte ideeën, maar de manier waarop ze soms afgekraakt worden kan ik niet als een positief effect opvatten. Deze starre, of soms zelfs negatieve houding weerhoudt mensen van ideeën brengen, of te continueren/aan te passen.
Mijn optiek hierin is dan ook dat Forum managers nog veel meeer op context moeten letten en dit te weerhouden/aanpassen.
Ik verzoek verder niet meer offtopic te reageren, maar maak daar dan een ander topic over.
Hier graag alleen discussie over mijn idee, dus niet over wel/niet regels, en ander offtopic.
Murdocku heeft het toegestaan binnen de regels...dat moet genoeg zijn....en discussies daarover graag elders
Daarvoor dank Murdocku
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het dan ook NIET over afschaffen, maar aanpassen. De spel/en combat structuur wordt eerder uitgebreid dan minder nml. Game functies zoals klooster veranderen dan ook helemaal niet. Daar had ik t ook niet over.

Voor mij draait het om het balans brengen in spelers onderling en dus ook in de combat sequence. Dit zal teleurgestelde spelers weerhouden van t spel te verlaten, of zelfs terug te brengen wat omzet voor Innogames is. En ook plezier winst voor alle spelers

Ook al is je standpunt over "verlichten" off-Topic, het wel een kern van "waarheid" bevat. Sommige personen, houden niet van veranderingen zelfs al zijn ze goed. natuurlijk zijn er ook slechte ideeën, maar de manier waarop ze soms afgekraakt worden kan ik niet als een positief effect opvatten. Deze starre, of soms zelfs negatieve houding weerhoudt mensen van ideeën brengen, of te continueren/aan te passen.
Mijn optiek hierin is dan ook dat Forum managers nog veel meeer op context moeten letten en dit te weerhouden/aanpassen.
Ik verzoek verder niet meer offtopic te reageren, maar maak daar dan een ander topic over.
Hier graag alleen discussie over mijn idee, dus niet over wel/niet regels, en ander offtopic.
Murdocku heeft het toegestaan binnen de regels...dat moet genoeg zijn....en discussies daarover graag elders
Daarvoor dank Murdocku

Zo bedoel ik het niet hoor beste. Punt is dat het imo niet onze verantwoordelijkheid is om zo gedetailleerd over zulke dingen na te denken. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Inno dan niet met een beter passend idee komt als het bij zoveel spelers leeft?

Punt is dat Inno heel letterlijk de wet handhaaft en idd niet naar context kijkt. Schijnbaar boeit Inno de sfeer niet of zit er iemand te modereren die hierin evidentelijk incompetent is. Gezien jij nu zelf namelijk probeert orde te houden. Blijkbaar ben je bang dat er niet meer naar je idee geluisterd wordt als het topic afdwaald. Zegt voor mij genoeg allemaal.

Als Murdocku het allemaal prima vindt zal het vast wel allemaal prima zijn, denk ik dan. Wie zwijgt geeft immers toestemming.

Ik zal je niet meer lastig vallen op dit topic, want ik zie ook graag verandering. Maar ik moest er toch even wat van zeggen. Want ik baal als een stekker van de sfeer, en ik ben zelf niet echt iemand die makkelijk weg te jagen valt. Dit is niet altijd voor iedereen zo. Al helemaal niet als je je bijvoorbeeld niet lekker in je vel voelt of onzeker bent. Zit je echt niet op te wachten dat je dan continu op je tenen moet lopen.
 

DeletedUser9294

Guest
Het idee waar Robin het hier over heeft kan ik goed mee leven. Mensen kunnen nog gewoon anderen aanvallen en goederen roven/plunderen (of hoe men het ook wil noemen), zonder dat de aangevallen persoon er nadelen van heeft. De huidige gebouwen, bonus gebouwen en GG's kunnen dus ook gewoon hun functie behouden zonder dat deze aangepast hoeven te worden.
Hierdoor lijkt het me relatief eenvoudig om het voorstel in te bouwen in het spel en een verbetering voor het spel, waardoor hopelijk iedereen weer plezier in het spel kan hebben.
 

DeletedUser

Guest
1 ; aanvaller krijgt nu overwinnings punten voor het verslaan van units via een tussen berekening; Maak dit duidelijker en directer om hier direct rangpunten van te maken.

Snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Aanvaller krijgt rangpunten.

2; Verder zou ik ook de verdediger nu ook directe overwinnings-/rang punten voor het verslaan van units geven. met een bonus van 50% voor elk era dat de unit hoger is dan dat van de verdediger. Dan stimuleer je ook dat de verdediger een zo goed mogelijke verdediging neerzet.

Hier kom je met een idee dat reeds meerdere keren is afgekeurd.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/pvp-punten-verdediging.13127/

Bovendien zijn er zat spelers die niets geven om rangpunten. Die zetten geen verdediging neer en kunnen ook alle verdedigingsgebouwen afschaffen. Hiermee open je zelfs de ruimte voor een nieuwe speelstijl. Alle verdedigingsgebouwen verwijderen en de ruimte benutten door er goederengebouwen te plaatsen. Vervolgens deze goederen in de gildekas storten om rangpunten te scoren. Geplunderd wordt je niet, dus je kan er zelfs voor kiezen om alle legergebouwen te verwijderen en alle vrijgekomen ruimte te benutten om alleen nog maar goederen te produceren.


3; Struikrovers veranderen in n andere unit na beschadiging; Ik zou de nu overwinnings punten voor het verslaan van deze units verhogen met 200%. Daar dit de meest ge-(mis-)bruikte aanvals techniek is. Daar komt de eventuele verhoging van punt 3 dan bij.

Dat zou het kunnen veranderen in de meest misbruikte verdedigingstechniek. Op afspraak verdedig ik met 7 schurken en 1 kampioen.

4; De plunderaar krijgt NIET meer een handelsrtestrictie, maar kan ook NIET kiezen wat hij krijgt bij plunderen. Dit veranderd als volgt; Na de gewonnen combat klikt de plunderaar op het gebouw dat hij wil plunderen. Hij krijgt daarvoor 5 willekeurige goederen (en de normale BD kans) uit dat Era, maar de verdediger verliest zelf niets.
De verdediger krijgt 1 willekeurig goed uit het era van de aanvaller voor elke 2 units die hij weet te verslaan, ook de aanvaller verliest zelf niets.

Ook weer zeer gevoelig voor misbruik. Voor 1 fp val ik aan met 8 speermannen. Dat levert iemand uit een lager tijdperk dan het mijne ee leuke goederenwinst op.

Je hersteld geen enkele balans. Alle reeds eerder genmoemde nadelen blijven bestaan. Bovendien blijft ke idee zo veelomvattend dat het om ingrijpende veranderingen blijft gaan.

Sterkte in real life.
 

DeletedUser9480

Guest
Ik denk zelf dat "het plunderonderwerp" een kansloze missie is om dit aan te passen voor degene die dat willen. Ik denk dat dit komt omdat het gewoon een mogelijkheid binnen het spel is wat iedereen voor zichzelf moet weten. Het zou niet aan nog meer regels moeten voldoen dan het nu doet. Ik plunder wanneer dit mij uitkomt en soms word ik geplunderd, no problemo zo is het spel. Er zijn vast online spellen waar je niet geplunderd kunt worden, mocht je er zwaar aan tillen.
 

DeletedUser4549

Guest
FF los uit de pols, zal nog wat fijn afwerking nodig hebben, maar het volgende:
De Clash of Clans spelers onder ons zullen het wel herkennen.... Een soort tijdslot op je dorp tegen plunderaars, maar dat tijdslot krijg je alleen NADAT je geplunderd bent of je koopt deze met dia's ($$$ voor Inno!).
Het stopt het plunderen niet, maar maakt de pijn wel iets minder.
Dit tijdslot kun je standaard op 5 minuten zetten en d.m.v. een GG kun je deze tijd vergroten etc.
 

DeletedUser6877

Guest
Puntje 1 van je aanname dat een buur zich vaak in een hoger tijdperk begeeft is niet waar, al mijn buren zijn toekomst en meer dan de helft arctisch, wat ik zelf ook ben. Punt 2 is ook niet waar, want dat is maar net waar diegene zijn prio heeft gelegd, misschien heeft ie wel een hele hoge Arc of Dynamic, terwijl een andere speler voor de offensieve GG's kiest. Ook punt 3 gaat niet op, met een morgen kampioen kan ik een toekomst leger verslaan, als die speler een lagere defense heeft. punt 6 ja klopt, maar wat is het punt? Ik kan ook als ik in een iets hoger tijdperk zit barakken zetten met defense%. Punt i en j zijn ook waar, maar nogmaals wat is het punt? ja het is lastiger om verdediging te krijgen, maar wachtvuren wordt je mee om de oren geslagen in allerlei events en GE, waar er geen 1bij1 gebouwen zijn die 4% aanvalskracht geven, zelfs niet in arctisch.

punt 6 Ja de plunderaar heeft die mogelijkheid maar doet er dan ook iets voor, hij traint units en checkt zn buren. To the victors the spoils, waarom zou je anders nog aanvallen. de verdediger heeft ook 24 uur om zijn productie op te halen, en hij kan wisselen in de uren van de productie.

Ongelijkheid die is al veel minder, foe is wel iets nauwkeuriger geworden in het indelen van buurten. Ik snap de frustratie wel als je elke dag geplunderd wordt, maar daar kan je inderdaad zelf iets aan doen. Zet je gebouwen op een tijd dat je aanwezig bent, dan heb je geen verdedigende GGs nodig noch wachtvuren of barakken met verdedigingspercentages.

Hoewel het verhaal dus is onderbouwd met zaken die als feit worden voorgespiegeld, maar waarover valt te debatteren of het feiten zijn, ben ik wel een voorstander van het idee, maar wel tot een bepaald tijdperk, laten we zeggen pt, daarna heb je tijd genoeg gehad om je ggs omhoog te brengen, zeker nu de crossdeals mogelijk zijn. Voor de rest geldt alles van waarde, kost moeite.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik plunder nu een 50 tot 60 buren per dag. je zou gek zijn het niet te doen nu het uitgeven van goederen punten oplevert.
Ik sta wel nummer 1 in de buurt, maar de buren zitten in hetzelfde tijdperk als ik (HME - VME). En veruit de meeste buren zijn al maanden langer bezig met het spel dan ik.
Uiteraard wil ik die geplunderde goederen ook kunnen verhandelen, dus ik stem tegen elk voorstel die dat gaat beperken.
 

DeletedUser4100

Guest
FF los uit de pols, zal nog wat fijn afwerking nodig hebben, maar het volgende:
De Clash of Clans spelers onder ons zullen het wel herkennen.... Een soort tijdslot op je dorp tegen plunderaars, maar dat tijdslot krijg je alleen NADAT je geplunderd bent of je koopt deze met dia's ($$$ voor Inno!).
Het stopt het plunderen niet, maar maakt de pijn wel iets minder.
Dit tijdslot kun je standaard op 5 minuten zetten en d.m.v. een GG kun je deze tijd vergroten etc.
Wat doet dat tijdslot precies? Zorgt het ervoor dat je minder verliest bij
plundering?
 

DeletedUser6877

Guest
Het is een eeuwenoude redenering maar plunderen hoort nu eenmaal bij het spel. Je kan je er prima tegen wapenen. De eerste tijdperken ben ik ook heel veel geplunderd, dat is soms frustrerend, maar ook een motivatie om sterker te worden. Bovendien is het een oorlogsspel, als je er niet tegen kan moet je misschien geen foe gaan spelen. Dus bij nader inzien, vind ik dit toch niet zon goed iedee.
 

DeletedUser4549

Guest
Wat doet dat tijdslot precies? Zorgt het ervoor dat je minder verliest bij
plundering?

Als je geplunderd bent, dan begint een klokje te lopen en kun je bijvoorbeeld gedurende 2 uur niet meer aangevallen (lees: geplunderd) worden. Je kunt hier extra aan toevoegen dat als je zelf wel weer gaat aanvallen de klopt verdwijnt of iets dergelijks.
 
Bovenaan