Geen Slachtoffer meer

mcsp

Actief lid
Sl8yer'tje, dat weten we nu ondertussen wel :p
Maar het is iets dat leeft bij de spelers, en dus wordt er over gepraat. En vandaag komt Pugzor met een idee dat in deze vorm vroeger nog niet aan bod kwam (bij mijn weten). Aangezien ik dat een goed idee vind, laat ik dat even weten.
Of het tot een stemming komt of niet, maakt mij niet uit - hoewel ik mij niet zal verzetten mocht het tot een stemming komen :)
Je kan mensen nu eenmaal niet verbieden om te praten over dingen die hen bezighouden .........
 

DeletedUser

Guest
Maar het is iets dat leeft bij de spelers, en dus wordt er over gepraat. En vandaag komt Pugzor met een idee dat in deze vorm vroeger nog niet aan bod kwam (bij mijn weten). Aangezien ik dat een goed idee vind, laat ik dat even weten.

Dan begin je er een discussietopic over en praat je er over tot je scheel ziet. Dit is het ideeënforum waar in de regels en richtlijnen heel duidelijk staat dat ideeën m.b.t. plunderen niet meer in stemming genomen worden. Niet in stemming betekent dat ze dus nooit zullen worden doorgegeven. Dat maakt het constant opperen van nieuwe ideeën vrij zinloos. Dat zou voor iedereen ook duidelijk zijn als de moderator van dienst zijn werk deed en niet steeds aan het marchanderen slaat.
 

DeletedUser10111

Guest
Oh dear, als er een idee wordt aangedragen die niet nuttig lijkt te zijn voor je, is het helemaal niets ook al zouden anderen er wel wat aan kunnen hebben, en als er een idee ge-oppert wordt over een onderwerp wat wel invloed heeft, is de wereld te klein.

Vervolgens is het enige argument tegen de nieuwe versie van het idee aangedragen wordt, dat ooit eens besloten is dat het beste van een set opties ( https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/ ) was om al die opties allemaal niet te doen. "Nee, het is goed zoals het nu is" heeft mijns inziens alleen betreklking op de andere opties uit dat ene voorstel. Er staat niet in de vraagstelling dat alle vormen van verandering mbt plunderen vanaf dat moment tot ver in de toekomst niet meer mogelijk zijn.

De optie die hier op tafel ligt staat niet in dat lijstje. Dientengevolge zie ik niet wat er fout is aan dit voorstel en/of deze thread. Het is een nieuw voorstel, wat niet eens tegen plunderen zelf ingaat (wat wel het geval is met de opties uit de link hierboven, een 2e reden waarom de beslissing uit dat voorstel hier niet opgaat), het gaat met name over het verminderen van de gevolgen er van, met name aan de verdedigende zijde.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat neemt niet weg dat aanpassen van plunderen is afgekeurd en voorlopig niet in behandeling genomen zou moeten worden volgens deze richtlijnen, of jij het deelnemersveld nou voldoende vind of niet.
Dat neemt niet weg, lees even de reden (opnieuw):
Dit idee komt inderdaad in de buurt van onderstaand idee. Waar onderstaand idee echter gaat om de mogelijkheden tot plunderen te beperken is dat hier niet het geval zoals Robin D aangeeft. Ik zal dit idee daarom toestaan.
dat dit idee plunderen niet beperkt...

Hierom kan dit idee gewoon voorgesteld worden. Tussen 2 haakjes, waar maken de Rising General spelers zich druk om, als ze geen enkele schade lijden met dit voorstel... het voorstel op zich onschadelijk. Geen vuiltje aan de lucht dus, of is het een princiepen kwestie?
Plunderen kan vervelend zijn, om het minder aantrekkelijk te maken kan je het een FP / X goederen / X Munten of X Voorraad laten kosten om te kunnen plunderen.

Of zelfs de gevechtspunten van deze buur laten vervallen als je deze plundert.
Dat heeft als voordeel dat buren zonder verdediging nu toch verdediging zullen gaan zetten.
Dit lijkt mij een goede suggestie. Het probleem echter is dat Rising General spelers al een boycote
hebben opgeworpen, om plunderen te beperken. In deze suggestie beperk je deels het plunderen.
Ik hou wel van dit idee van Pugzor ... Lekker eenvoudig én duidelijk :)

Als buur kan je nu kiezen tussen
1. M/O (en kans op BD), of
2. aanval (en punten én bovendien ook nog eens kans op BD als je plundert)

Als je een beetje een vechter bent, moet je dus eigenlijk niet kiezen, met Pugzor's idee wel:
1. M/O
kans op BD​
2. aanval
2a. punten, maar geen kans op BD als je niet plundert
2b. geen punten, maar wel kans op BD als je plundert​

Nu ik het zo "analyseer" is "betalen" dan zelfs niet nodig, maar ik vind het persoonlijk wel een mooie toevoeging :)
Dit lijkt mij de beste suggestie. Hoewel het Rissing General spelers wederom in de vingers snijdt
en dat verkomen ze door de opgeworpen boycote op dit soort ideeën. Zoals nu koortsachtig
wordt geprobeerd om dit schadeloze idee van de baan te halen.
Het kan misschien ook ontmoedigt worden, dat plunderen helemaal geen bd oplevert. Als er
al een systeem komt waarin gekeken wordt naar tijdperken van eenheden, mogen ''alle tijdperken''
buiten beschouwing worden gelaten. Aangezien de event eenheden, met uitzondering van de
kampioen, in de (relatief) hoge(re) tijdperken veel punten leveren en redelijk wat verzet kan
bieden.
==========================================
Oh dear, als er een idee wordt aangedragen die niet nuttig lijkt te zijn voor je, is het helemaal niets ook al zouden anderen er wel wat aan kunnen hebben, en als er een idee ge-oppert wordt over een onderwerp wat wel invloed heeft, is de wereld te klein.

Vervolgens is het enige argument tegen de nieuwe versie van het idee aangedragen wordt, dat ooit eens besloten is dat het beste van een set opties ( https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/ ) was om al die opties allemaal niet te doen. "Nee, het is goed zoals het nu is" heeft mijns inziens alleen betreklking op de andere opties uit dat ene voorstel. Er staat niet in de vraagstelling dat alle vormen van verandering mbt plunderen vanaf dat moment tot ver in de toekomst niet meer mogelijk zijn.

De optie die hier op tafel ligt staat niet in dat lijstje. Dientengevolge zie ik niet wat er fout is aan dit voorstel en/of deze thread. Het is een nieuw voorstel, wat niet eens tegen plunderen zelf ingaat (wat wel het geval is met de opties uit de link hierboven, een 2e reden waarom de beslissing uit dat voorstel hier niet opgaat), het gaat met name over het verminderen van de gevolgen er van, met name aan de verdedigende zijde.
Dat is ook heel scheef. Alles over een kant scheren. Het is net wat je zegt. Terwijl de forumrichtlijnen ook aangeven
dat ideeën na verloop van tijd opnieuw voorgesteld kunnen worden. Het moet 75% mensen mee eens zijn, om het
te halen. Echter heb ik niet in die poll kunnen vinden:
''Ideeën mbt plunderen verbieden en/of niet meer in behandeling nemen?''
Het klopt dat het de enige optie was, in die poll. Feitelijk had het andere antwoord moeten zijn: Oneens met bovenstaande
ideeën. Net als bij bijna alle andere ideeën/suggesties. Worden er straks bij alle andere ideeën/suggesties de mogelijkheid
om tegen te stemmen dit antwoord als mogelijkheid gegeven:
Het is goed is zoals het nu is.
Op die manier kan je na verloop van tijd alles wel sluiten. GvG, PvP, events, voorraden/munten, premiums, etc. Immers
er is dan een ''meerderheid'' van 25%> geweest die vindt dat er niets veranderd moet woerden. Wat ook weer in contrast
staat met de richtlijnen. Die voorschrijven dat de meerderheid van 75% of meer eens moet zijn met het besluit. Het gaat
slechts om 50%>....

---------------------

Dan wel de vraag aan de lobyisten: Stel je zit in hedendaags en wordt 24/7 geplunderd door morgentijdperk
spelers. Je kan niets maken of het wordt geroofd. Je plant en zet een goed leger op. Je hebt alle def. GG's
op lvl 10 en hebt wachtvuren gezet zoveel je kon. Ondanks je zorgvuldige planningen en alle zaken die je
ondernomen hebt wordt je dood geplunderd. Wat ga je dan doen?
Ander voorstel dat relevanter is: je begint met het spel. Leuk spel op zich... je groeit wat. In de ijzertijd
wordt je soms aangevallen, maar geen probleem. Al hoewel je steeds verder achter geraakt op Rising general
spelers. Je geraakt in de VME en wordt verplaatst naar een andere buurt. Daar wordt je 24/7 geplunderd. Je
gaat een lange tijd niet meer inloggen. Naar maanden probeer je het spel weer op te pakken, maar verzeilt
na een week weer in dezelfde situatie
Wel nu de vraag: Hoe zouden jullie dat vinden en wat gaan jullie dan doen..?
Je hebt al gedaan:
A, plannen - helpt niet
B, verweren - werkt niet (1x eenheid 7x schurken, niet tegen te verweren)
C, tijd gestopt maar krijgt dezelfde situatie terug

=======================================

Nieuwe vraag: Wat is het belangrijkste van dit spel, voor spelers? Spelplezier voor iedereen, of voor een
selectieve groep (die actief is op het forum)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het argument dat iedereen in staat is om aan massa's wachtvuren te komen lijkt helaas niet meer op te gaan, in ieder geval niet via het komende paasevent.

Maar verder begrijp ik inderdaad niet waarom dit idee niet allang gesloten is, want het is dus gewoon een idee met betrekking tot plunderen, en die zouden niet meer in stemming gebracht worden.

En wat jouw vraag betreft, drakenridder, spelplezier voor iedereen gaat never nooit niet lukken binnen 1 en hetzelfde spel. Heel veel mensen die foe nonviolent proberen te spelen zouden misschien beter af zijn met een game als elvenar of een ander spel.
 

DeletedUser4100

Guest
Dus mag je ook niet streven naar een zo groot mogelijk spelplezier? Het is heel jammer voor de plunderaars &
GvG spelers dat Rising Generals gestopt is. Toch bevat het een denkfout, wat Elvenar betreft. Want Elvenar is
fantasy, met nog eens een heel zwak verhaallijn. Ten opzichte van FoE. Een verhaallijn maakt vaak een groot
verschil en de spelers die FoE spelen willen niet perse fantasy, maar een reis door de ''human race'' maken. Je
kan je nauwelijks verweren als beginner, tegen mensen met +30% vuurkracht & +30% pantser, terwijl jezelf met
+20% pantser moet doen. Dan mis je 40%. Het probleem ligt niet zo zeer in dat spelers nonviolant willen spelen
of dat willen proberen, maar in het feit dat er horders spelers geen kans hebben om te groeien/te ontwikkelen.
Door overmatig plunderen, waarbij komt dat je je niet kan verweren als beginner. Een argument van oudere
spelers, die tegenstanders treffen die w8vuren kochten toen dat ongelimiteerd kon, is dat de verdediger zich
prima kan verweren. Dat gaat deels op bij die selectieve groep, maar niet bij de nieuwe spelers. Aan hun het
advies om op een andere wereld opnieuw te beginnen. Gewoon om de proef op de som te nemen, wat nieuwe
spelers voor de kiezen krijgen. Denk niet dat er dan veel spelers bol staan van de w8vuren.

Om een lang verhaal kort te maken. Het probleem ligt niet zo zeer in de mentaliteit van spelers, passief/agressief, maar
in het punt dat veel spelers geen kans krijgen het spel te spelen. Omdat andere spelers het beletten, met overmatig plunderen.
Met dit idee kan dat wel, maar worden die spelers niet meer belet...

Om terug te komen op je vraag:
Dit idee komt inderdaad in de buurt van onderstaand idee. Waar onderstaand idee echter gaat om de mogelijkheden tot plunderen te beperken is dat hier niet het geval zoals Robin D aangeeft. Ik zal dit idee daarom toestaan.
Ideeën/suggesties die mogelijkheden tot plunderen beperken, worden niet in stemming
gebracht. Dit idee beperkt de mogelijkheden niet. Zie citaat & openingspost, in openingspost
staat het met koeienletters. Daar kan je niet omheen. Want voor de mensen die dat niet
gelezen hebben (of Oost-Indische dyslexie hebben):
Hierin wordt spelbederf aangepakt en wordt plunderen ongemoeid gelaten. Dus hierin wordt
plunderen niet aangepast. Wat niet instemming wordt gebracht, zijn het veranderen van het
plunderen. Dit is echter niet het aanpassen van het plunderen, maar het resultaat. Dat is iets
anders en zorgt voor minder spelersverliezen. Waarmee ook minder spookspelers komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel degelijk een beperking, aangezien je als plunderaar volgens dit idee niet zelf mag weten wat je met de goederen doet. Wat me trouwens vrij lastig te implementeren lijkt maar dat terzijde
 

DeletedUser

Guest
Vervolgens is het enige argument tegen de nieuwe versie van het idee aangedragen wordt, dat ooit eens besloten is dat het beste van een set opties ( https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/ ) was om al die opties allemaal niet te doen. "Nee, het is goed zoals het nu is" heeft mijns inziens alleen betreklking op de andere opties uit dat ene voorstel. Er staat niet in de vraagstelling dat alle vormen van verandering mbt plunderen vanaf dat moment tot ver in de toekomst niet meer mogelijk zijn.

De optie die hier op tafel ligt staat niet in dat lijstje. Dientengevolge zie ik niet wat er fout is aan dit voorstel en/of deze thread. Het is een nieuw voorstel, wat niet eens tegen plunderen zelf ingaat (wat wel het geval is met de opties uit de link hierboven, een 2e reden waarom de beslissing uit dat voorstel hier niet opgaat), het gaat met name over het verminderen van de gevolgen er van, met name aan de verdedigende zijde.

Het gaat niet om die opties. Er is besloten dat geen enkel idee m.b.t. plunderen in stemming zal worden gebracht.
"Nee, het is goed zoals het nu is" heeft dus niet alleen betrekking tot de daar gepresenteerde opties.

Kan je je wel tot mij richten, maar mijn besluit is het niet. Als argument is het echter wel waterdicht.
 

DeletedUser

Guest
Het gepresenteerde idee was zeer veelomvattend. Bij mijn vraag was ik er (toegegeven, onterecht) vanuit gegaan dat het kleine puntje handelsverbod nog aangepast zou worden. Helaas is dit niet het geval.

Bij deze zal ik aangeven dat dit idee niet in stemming gebracht zal worden als het handelsverbod erin blijft staan. Dit is inderdaad een restrictie op plunderen. Graag zie ik dat aangepast in het voorstel.

Hierbij ook even een korte uitleg: Regelmatig komen er ideeën over verschillende onderwerpen langs welke continue afgekeurd worden. Om dit tegen te gaan en het aantal voorgestelde ideeën beperkt te houden worden ideeën die lijken op al afgekeurde ideeën niet in stemming gebracht voor een periode van een jaar.
De onderwerpen die specifiek bij de regels en richtlijnen vermeld staan zijn onderwerpen die zeer regelmatig de kop op steken. Iedereen die nu de regels en richtlijnen doorneemt zal meteen zien dat bepaalde onderwerpen niet ter stemming zullen komen.
 

DeletedUser

Guest
Handelsverbod weg.

Kijk nu eens

Met dit systeem kan ik met buren afspreken dat ik bij hen plunder en zij bij mij. Met zo'n afspraak wordt het zelfs voordelig om een productie op 1 dag in plaats van 8 uur te zetten. Met 8 uur kun je immers 30 goederen krijgen, plus 10 van buur x.
Met 1 dag krijg je 20 goederen, plus 20 van buur x. Aantal goederen in een dag blijft hetzelfde, alleen betaal je er minder voor. Wat in het moderne tijdperk en hoger betekent een forse besparing in ruwe grondstoffen.

Meer goederen om te handelen en in de gildekas te storten met een forse besparing o_O

Hoe kom je er trouwens bij dat het handelsverbod aangepast zou worden? Waar werd dat dan aangekaart?
 

DeletedUser9536

Guest
misschien een idee om de tijd van de te plunderen goederen na een succesvolle aanval te verminderen ? van 24 uur naar 12, 8, 4 uur? ook de kans op een blauwdruk wegnemen misschien?

ik zie veel ideeen om het plunderen tegen te werken, maar op deze manier kan je hetzelfde systeem aanhouden, alleen heeft het slachtoffer meer kans om niet geplunderd te worden i.v.m minder tijd om te plunderen.

het kan maar 1maal daags, alleen heb je geen 24 uur meer om rustig te wachten tot er iets gereed is.
 

DeletedUser

Guest
misschien een idee om de tijd van de te plunderen goederen na een succesvolle aanval te verminderen ? van 24 uur naar 12, 8, 4 uur? ook de kans op een blauwdruk wegnemen misschien

Dat zijn echt heel goede suggesties. Hoe groot schat jij de kans in dat die nog nooit aan bod zijn gekomen?

Verder wil ik je aanraden om dit nog eens te lezen.

Regelmatig komen er ideeën over verschillende onderwerpen langs welke continue afgekeurd worden. Om dit tegen te gaan en het aantal voorgestelde ideeën beperkt te houden worden ideeën die lijken op al afgekeurde ideeën niet in stemming gebracht voor een periode van een jaar.
De onderwerpen die specifiek bij de regels en richtlijnen vermeld staan zijn onderwerpen die zeer regelmatig de kop op steken. Iedereen die nu de regels en richtlijnen doorneemt zal meteen zien dat bepaalde onderwerpen niet ter stemming zullen komen.
 

Markus

Actief lid
waarom geven we het slachtoffer van een plunderactie niet gewoon een flinke bonus (tot 50% ofzo) op de aanval tegen (en alleen) de plunderaar? op deze manier is gepast wraak nemen mogelijk (en legitiem) :p
 

DeletedUser

Guest
Wraak nemen is al legitiem.

We kunnen natuurlijk ook de geplunderde goederen in de stad van de plunderaar verstoppen. Dan kan je ze gaan zoeken en weer terughalen. Hebben de pacifisten ook nog iets aan en het brengt de verdwenen charme van het paasevenement weer terug.o_O
 

Mr.Quib

Actief lid
Het probleem ligt niet zo zeer in de mentaliteit van spelers, passief/agressief, maar
in het punt dat veel spelers geen kans krijgen het spel te spelen. Omdat andere spelers het beletten, met overmatig plunderen.
Het punt ligt wel bij de mentaliteit. Naar mijn ervaring zijn de spelers die 'overmatig' geplunderd worden daar grotendeels zelf schuld aan: spelen niet regelmatig genoeg, hebben geen of slechte defens (zowel legereenheden als bonus), slecht plannen van het oogsten van goederen etc., of ze spelen het spel 'passief'. Dit is vragen om geplunderd te worden.

De scheve verhoudingen in buurten zijn voor een groot deel opgelost, dus je zit met vergelijkbaar beginnende spelers in een buurt, je hebt dus net zoveel kans om groot te worden in dit spel als je buurman.

Ook zou ik je aanraden je niet blind te staren op de 'grote' spelers; veel daarvan zijn zo gewend om niet meer aangevallen te worden dat hun verdediging niks voorstelt en je makkelijk wraak kan nemen na een plundering.

De hele plunderdiscussie geeft mij het gevoel van een potje mens-erger-je-niet waar een aantal spelers besluiten dat ze het niet aardig vinden om de ander te slaan of geslagen te worden en het daarom niet doen. Vervolgens gaan ze klagen dat ze het spelletje niet kunnen winnen en dat de anderen daarom ook niet meer mogen slaan...
 

Markus

Actief lid
kweenie of het al genoemd is, maar ervoor zorgen dat je plunderaar je niet meer kan plunderen is in feite al mogelijk door hem te bevrienden of door in zijn gilde te gaan zitten :p
 
Bovenaan