Geen Slachtoffer meer

DeletedUser5986

Guest
Hoi
Ik speel nu al n paar jaar dit spel
Ik heb meerdere speel technieken en "tactieken" voorbij zien komen, vergezeld van meerdere wel of niet goed bedoelde meningen.
Een van de grootste frustraties die echter steeds weer terugkomen zijn de discussies over plunderen.
Nu kan je wel zeggen dat je defense goed moet zijn en dat je op tijd moet oogsten, maar iedereen weet dat de offense in dit spel toch sterker is.
Dit maakt het voor lagere spelers en vooral beginnende spelers veel minder gemakkelijk om ook maar vooruit te komen als je in een buurt zit waar steeds weer je schamele goederen ingenomen worden door toch steeds hogere spelers
Nu wil ik niet zeggen dat plunderen moet verdwijnen, (al is dat wel mijn persoonlijke mening maar die staat hier buiten).ik heb er echter wel een ander idee over.

Al wordt het afgeraden om hier over te beginnen, ik doe het toch:p, omdat ik steeds weer opnieuw merk dat de meeste spelers stoppen omdat het spelplezier verpest wordt door een game mechanisme. En een van de meeste is dat plunderen vooral voor de beginnende of gemiddelde spelers.

Mijn idee is om het plunderen op zich NIETS aan te veranderen, maar.... het slachtoffer zal er niks meer van merken. De plunderaar pakt gewoon het goed dat hij wil hebben. Echter bij het slachtoffer verdwijnt het goed NIET.

Voordelen; Spel verandert op zich niet veel, maar weg spelbederf voor nieuwere spelers en klanten innogames.

Nadelen; Er moet een mechaniek komen die deze "verdubbeling"van het gestolen goed creëert en in de gaten houdt. Terug handelen moet onmogelijk worden om vals spelen tegen te gaan. Dat betekent een restrictie in het handelen van deze goederen.
Oftewel; plunderaar steelt x goederen van slachtoffer en kan dan ook niet handelen met deze goederen. hij kan ze wel gebruiken in tech, gg's of Gildekas.

Misbruik; Geen, samen met deze misbruik preventie moet Plunderen zonder spelbederf wel mogelijk zijn. Bonussen op plunderen door GG's worden niet beïnvloed, omdat dit al een creatie is.
En is niemand meer slachtoffer
en verliest Innogames minder klanten

Laat maar weten wat jullie ervan vinden

let op ik probeer hier dus NIET plunderen aan te pakken:eek:, maar wel slachtoffer spelplezier bederf.;)
 

DeletedUser9294

Guest
Lijkt me een goede oplossing voor een groot deel van de frustraties van mensen, waardoor het speelgenot ook weer groter wordt voor mensen die niet van PvP houden, maar de mensen die wel graag aanvallen hebben ook geen nadeel.
 

DeletedUser10111

Guest
Lijkt me een goede oplossing voor een groot deel van de frustraties van mensen, waardoor het speelgenot ook weer groter wordt voor mensen die niet van PvP houden, maar de mensen die wel graag aanvallen hebben ook geen nadeel.
Nu prefereer ik zelf ook om weinig te vechten, maar aanvallers hebben wel degelijk een nadeel, ze kunnen geen andere goederen kopen voor geplunderde goederen, bijv als de geplunderde speler niet de goederen heeft die nodig zijn.

@Robin D: Storten in de gildekas levert als probleem dat je dan niet meer kunt zien welke goederen je wel en niet kunt verhandelen?


 
Nadelen; Er moet een mechaniek komen die deze "verdubbeling"van het gestolen goed creëert en in de gaten houdt. Terug handelen moet onmogelijk worden om vals spelen tegen te gaan. Dat betekent een restrictie in het handelen van deze goederen.
Oftewel; plunderaar steelt x goederen van slachtoffer en kan dan ook niet handelen met deze goederen. hij kan ze wel gebruiken in tech, gg's of Gildekas.

Ik plunder onze buren voortdurend en dat doe ik vooral voor goederen die schaars zijn in mijn gilde. Met andere woorden, ik plunder ze bij de buren om de aanbiedingen van m'n gildegenoten mee aan te nemen. Dus een systeem waardoor ik er niet mee zou kunnen handelen is voor mij ongewenst.
 

DeletedUser

Guest
Met dit systeem kan ik met buren afspreken dat ik bij hen plunder en zij bij mij. Met zo'n afspraak wordt het zelfs voordelig om een productie op 1 dag in plaats van 8 uur te zetten. Met 8 uur kun je immers 30 goederen krijgen, plus 10 van buur x.
Met 1 dag krijg je 20 goederen, plus 20 van buur x. Aantal goederen in een dag blijft hetzelfde, alleen betaal je er minder voor. Wat in het moderne tijdperk en hoger betekent een forse besparing in ruwe grondstoffen.
 

DeletedUser

Guest
Je mag het een andere naam geven, maar het gaat nog steeds om plunderen en ideeën m.b.t. plunderen worden niet in stemming genomen. Ook deze zal dus weer gearchiveerd worden.

Overigens kleeft er een behoorlijk nadeel aan jouw suggestie. Je hoeft namelijk geen verdediging meer te plaatsen. GG's met een verdedigingsbonus worden waardeloos. Klooster en wachtvuren kunnen weg. Verdedigende bonus van militaire gebouwen worden waardeloos. Nogal ingrijpend allemaal.
 

DeletedUser9294

Guest
Toch jammer dat elk idee wat het spel aantrekkelijk probeert te houden voor spelers die tegen PvP zijn, maar waar mensen die wel goederen willen kunnen halen bij anderen geen nadeel bij zouden kunnen hebben bij voorbaat al afgekeurd worden.
Dit betekend gewoon dat je een deel van de spelers weg jaagt. Ik overdenk nu echt om dit spel te verlaten, wat ik zeer zeker jammer vind gezien het verder wel een heel leuk spel is.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee komt inderdaad in de buurt van onderstaand idee. Waar onderstaand idee echter gaat om de mogelijkheden tot plunderen te beperken is dat hier niet het geval zoals Robin D aangeeft. Ik zal dit idee daarom toestaan.
Ik vind echter het punt dat Sl8yer aansnijdt zeer terecht is. Als wachtvuren en verdedigings GG's ineens nutteloos worden dan is dit zo'n ingrijpende verandering dat dit sowieso niet zal gaan gebeuren. Ik hoop daarom dat je daar nog een oplossing voor kunt aandragen.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/
 

DeletedUser5986

Guest
Dit idee komt inderdaad in de buurt van onderstaand idee. Waar onderstaand idee echter gaat om de mogelijkheden tot plunderen te beperken is dat hier niet het geval zoals Robin D aangeeft. Ik zal dit idee daarom toestaan.
Ik vind echter het punt dat Sl8yer aansnijdt zeer terecht is. Als wachtvuren en verdedigings GG's ineens nutteloos worden dan is dit zo'n ingrijpende verandering dat dit sowieso niet zal gaan gebeuren. Ik hoop daarom dat je daar nog een oplossing voor kunt aandragen.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/

dank voor het toestaan Murdocku:confused:
Ik zal even moeten nadenken hierover, o_Oen kom hier morgen op terug.:cool:
 

DeletedUser5889

Guest
De aanname van Robin dat offense sterker is dan defense klopt maar deels. Ik zit in een buurt waar het stikt van de wachtvuren en heb het allang opgegeven om mijn buren nog aan te vallen, ondanks mijn 200% aanvalskracht. Het gaat nergens over om bij iedere buur tegen 200% defense of meer te moeten knokken. Je wint zo'n gevecht nog wel, maar dan zijn je legers na een paar gevechten al op; totaal zinloos om het te proberen.

Ik heb mijn hele stad moeten ombouwen om 200% aanvalskracht te krijgen, en de verdedigers hebben alleen een hoekje met wachtvuren nodig. Natuurlijk levert toch aanvallen mij punten op, en de wachtvuren hun nada, maar je besteed ook stevig munten en voorraden aan recruteren.
Van mij mogen de paar dapperen die het toch nog proberen om aan te vallen gewoon lekker plunderen.

Wat Robin denk ik meer bedoelt, is dat offense in de lagere tijdperken makkelijker is dan defense. Wellicht iets van een tijdperk koppelen aan haar idee daarom? Bijv. t/m HME is het 'klonen' en daarboven 'plunderen'?
 

DeletedUser4100

Guest
Met dit systeem kan ik met buren afspreken dat ik bij hen plunder en zij bij mij. Met zo'n afspraak wordt het zelfs voordelig om een productie op 1 dag in plaats van 8 uur te zetten. Met 8 uur kun je immers 30 goederen krijgen, plus 10 van buur x.
Met 1 dag krijg je 20 goederen, plus 20 van buur x. Aantal goederen in een dag blijft hetzelfde, alleen betaal je er minder voor. Wat in het moderne tijdperk en hoger betekent een forse besparing in ruwe grondstoffen.
Dat kan je nu ook al met je V1. Door gewoon afspraken te maken met je buren. Telkens een gewoon woongebouw
plunderen levert al goederen op. Bovenop je normale productie.

-------------------------

Een idee om te voorkomen dat mensen totaal geen leger meer plaatsen, om zodoende buren zo hard mogelijk
tegen te werken. Aangezien het toch zonder gevolgen is. Alhoewel het een enorm ingewikkeld systeem vraagt.
Dat je bv. alleen van deze veiligheid kan genieten door aan deze voorwaarden te voldoen:
1.) Tenminste volledig leger
2.) Tenminste 4/8 eenheden moeten uit huidig of vorig tijdperk bestaan

--------------------

Het is ook lastig doordat def. GG's minder waard worden. Alhoewel het je nog wel kan helpen om je buren
tegen te werken en je gilde te helpen op GvG. Aangezien je dit naast de sterrenwacht kan doen, om extra
ondersteuningspool te krijgen. Daardoor blijven die GG's sowieso nuttig.

Het probleem dat offense v/s deffense een ondoorzichtige balans heeft is vooral te danken aan hoe het
aangepakt is met de GG's en met name de mil. bonussen:

1.) GG verhouding: 3/2 (in voordeel van offens)
2.) Offens GG's zijn eerder beschikbaar in het spel (als je vanuit de TT kijkt)
3.) W8vuren & andere deffens bonus event items geven een schamel eenzijdig voordeel in pantser, niet in vuurkracht

Een suggestie om deze problemen en de problemen omtrent genoemd misbruik op te lossen, even onder spoiler. Omdat het een volledig andere suggestie is. Hoewel het relevant is.

Annyway, je kan het ook op een andere manier aanpakken. Door een nieuwe GG in het leven te roepen, met een bijzondere bonus. Hierdoor blijven de deffens GG's nuttig. Mede door hun ondersteuningspool en om je
buren tegen te kunnen werken. Een eventuele GG die voor je X goederen veilig stelt tegen plunderen kan
helpen. Bijvoorbeeld per lvl tot lvl 10, 1 goed die veilig wordt gesteld. Voorbeeld:
GG lvl: 8
Beschermde goederen: 8
Productie: 8h (10 goederen)
Geplunderde goederen: 10
Veilig gesteld: 8
Effect: -2 goederen (van productie die je int)

Was het 4h productie, of had je er geen bonus op? Dan waren alle goederen in veiligheid gesteld, zonder de
plunderaar te schaden; de rover krijgt gewoon de goederen. Op bv. lvl 10 > worden er per 20 lvls 1 extra
goed veilig gesteld, per goederengebouw. Hierdoor moet het gebouw minstens lvl 50 zijn om 8h productie
volledig veilig te stellen. Het zal wel mooi zijn als dit gebouw een event gebouw is. Het mag wel
omvangrijk zijn, omdat het een erg kostbare bonus is. Event gerelateerd zodat iedereen over de GG kan
beschikken. Aangezien het voor de spelers die achter aan de TT zijn toch haast niet meer interessant is.
Terwijl de spelers die juist stoppen ergens in het begin van de TT zitten.

Dit is even een overzichtje:
lvl: 10
Veilig gestelde goederen: 8
lvl: 30
Veilig gestelde goederen: 9
lvl: 50
Veilig gestelde goederen: 10
lvl: 70
Veilig gestelde goederen: 11
lvl: 90
Veilig gestelde goederen: 12
lvl: 110
Veilig gestelde goederen: 13
lvl: 130
Veilig gestelde goederen: 14
lvl: 150
Veilig gestelde goederen: 15
lvl: 170
Veilig gestelde goederen: 16
lvl: 190
Veilig gestelde goederen: 17
lvl: 210
Veilig gestelde goederen: 18
lvl: 230
Veilig gestelde goederen: 19
lvl: 250
Veilig gestelde goederen: 20
 

DeletedUser

Guest
1.) Tenminste volledig leger
2.) Tenminste 4/8 eenheden moeten uit huidig of vorig tijdperk bestaan

Een leger van 8 schurken of 8 drummers is uit het huidig tijdperk.

Het is ook lastig doordat def. GG's minder waard worden. Alhoewel het je nog wel kan helpen om je buren
tegen te werken en je gilde te helpen op GvG. Aangezien je dit naast de sterrenwacht kan doen, om extra
ondersteuningspool te krijgen. Daardoor blijven die GG's sowieso nuttig.

Waarom zou je je buren tegenwerken als het je toch niets kost? Wat als jij of je Gilde geen GvG wenst te spelen? Hoe blijven ze nuttig dan?


1.) GG verhouding: 3/2 (in voordeel van offens)

Die discussie is al tig keer gevoerd. Opnieuw vergeet je de wachtvuren en het klooster.

2.) Offens GG's zijn eerder beschikbaar in het spel (als je vanuit de TT kijkt)

Neemt niet weg dat als je daar je focus op richt je eerder deffens GG's neer kan zetten. Spelers doen dat echter niet want ze hebben meer profijt van offens GG's. Dan maak je dus een spelkeuze waar je mee moet leven.

3.) W8vuren & andere deffens bonus event items geven een schamel eenzijdig voordeel in pantser, niet in vuurkracht

Daarom geven ze ook een deffens bonus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5986

Guest
Zoals gezegd heb ik er even over moeten nadenken

Tweede poging...(vond de oude Forum werkplaats beter btw..die crashte minder snel en was overzichtelijker)

Na alle mededelingen van anderen hierboven gelezen te hebben kom ik tot een aantal duidelijke en misschien minder duidelijke conclusies en feiten.

Feit 1; Het is duidelijk dat de aanvallende speler zich in een voordeel positie bevindt. Dit komt door verschillende oorzaken;
A; Hij bevindt zich vaak in een duidelijk hoger tijdperk,
B; hij heeft hierdoor meer in zijn aanvals GG's kunnen stoppen,
C; en heeft duidelijk betere units.
D; Aanvals GG's wrden eerder beschikbaar in het spel waardoor spelers in lagere tijdperken duidelijk minder defense kunnen verkrijgen.
E; Defense Gg's zijn pas laat in het spel te krijgen en hebben daarom ook vaak meer goederen nodig om op te bouwen.
F; Wachtvuren zijn Event voorwerpen die alleen een defensieve defense geven en geen Offensieve defense (je kan niet harder terugslaan, maar de klap doet minder zeer).
G; Alleen het klooster heeft een normale defense die op beide combat factoren invloed heeft zoals GG's.
I; Wachtvuren zijn alleen in sommige events beperkt (door tijd en aanwezigheid) te krijgen (en bv niet via kopen met diamanten) en doordat spelers in lagere tijdperken nog te veel andere plichten gebben in het doen van deze quests om deze te verkrijgen dat het hun vaak niet mogelijk is om hier een significant aantal van te verkrijgen om een sterkere defense te kunnen krijgen. Vaak zijn daar meerdere event voor nodig.
J; Het klooster is ook pas later in het spel te krijgen en moeilijk vindbaar voor veel spelers.

Feit 2; Plunderaars nemen vooral goederen wat het slachtoffer erg vertraging in zijn spelontwikkeling bezorgd, vooral wanneer dit meerdere keren per dag gebeurd

Feit 3; De grote ongelijkheid zorgt voor veel frustraties bij spelers uit de lagere tijdperken (vooral beginnende of nog niet zo lang spelende spelers) en deze worden door het plunderen alleen nog maar meer in de achtergrond gehouden, waardoor ze nog meer aangevallen worden en zo een duidelijk gevoel van spelbederf ontstaat.

Feit 4; deze spelers stoppen snel omdat ze gewoon te weinig kunnen doen, wat natuurlijk potentoneel omzet verlies voor innogames betekent., maar ook voor de aanwezige spelers omdat er steeds minder tegenstand is waar je wat aan hebt.

Feit 5; De battleground wordt bepaald door de hoogste unit die in een combat aanwezig is
Feit 6; De aanvaller krijgt Punten EN 24 uur om bij slachtoffer iets te plunderen naar keuze.
Feit 7; Slachtoffer verlies er alleen maar op.Wat een duidelijk gevoel van verminderde interesse in het spel en spelverloop geeft bij herhaling of veelvuldige herhaling zonder er al te veel aan te kunnen doen.


Mijn Conclusies zijn dan ook dat het vooral de ongelijkheid is die de frustraties bezorgd'
door mijn hier bovengenoemde voorstel van "clonen" (bedankt voor de benaming..perfect:)) ipv plunderen samen met een handels blokkade op dezelfde goederen (soort en hoeveelheid) bij aanvaller en slachtoffer is dit grotendeels weg te nemen.
Ik zou dit dan ook alleen op goederen toepassen en NIET op Voorraden of munten omdat de aanmaak daarvan veel gemakkelijker is en minder impact heeft bij verlies op de desbetreffende spelers.

Het is echter mij wel duidelijk door enkele hier bovengenoemde opmerkingen dat mijn idee nog niet volledig is.
Dit komt door het mogelijk verliezen van interesse in defense neer te zetten omdat je niks te verliezen hebt.


Om dit punt aan te pakken stel ik daarom voor dat mijn idee uitvoerbaar wordt als de verdedigende speler ook punten krijgt met elke combat. Hierdoor krijgt de verdedigende speler het incentive om wel iets te doen, omdat er iets te winnen valt... (zoals met dieren belonen helpt beter dan straffen;))
Zoals de aanvaller punten krijgt per verslagen unit na afloop van de combat (evt aangevuld met extra punten door defense GG's/gebouwen van de verdediger), zo zou ook de verdediger punten moeten krijgen voor de verslagen units van de aanvaller,evt aangevuld met extra punten door Aanval GG's/gebouwen van de aanvaller zelfs al verliest hij de combat.
Ik zou zelfs zo ver gaan om deze punten te verhogen met 25% per tijdperk dat een unit hoger is dan het tijdperk van de verdediger EN...ik zou de struikrover alleen als struikrover tellen als hij nog niet veranderd is. Is hij veranderd dan telt de waarde waar hij in veranderd.

Voorbeeld
Een speler uit moderne era valt een steentijd perk speler aan met 4 struikrovers, 2 tanks en 2 speermannen (ik weet t belachelijk voorbeeld, maar het is om het duidelijk te maken)
De aanvaller wint de combat(en krijgt dus alle punten voor elke verslagen unit van de tegenstander, krijgt het recht om munten of voorraden te plunderen of goederen te "klonen"binnen 24 uur), maar verliest in de combat 2 rovers die in speermannen veranderd zijn, 1 rover die in n tank veranderde, en 2 speermannen. Hij heeft dus nog 2 tanks over en 1 rover die eventueel veranderd is.
De verdedigende speler ontvangt de waarde van de verslagen 2 speermannen evt aangevuld met extra punten door Aanval GG's/gebouwen van de aanvaller met een waarde van 100% dar hij steentijd is.
Van de 2 rovers die ook speermannen werden krijgt hij ook dezelfde waarde (100%)
Van de rover die in een tank veranderde krijgt hij dus een veel hoger percentage (100%+25% voor elk era dat de aanvaller hoger is). Dit zou ook het geval zijn als het een gewone tank betrof.
Een rover die onveranderd is zou zijn eigen waarde geven evt aangevuld met extra punten door Aanval GG's/gebouwen van de aanvaller
Voor de overlevende units krijgt de verdediger GEEN punten ongeacht welke vorm, gewond of niet.


Samen met Clonen van goederen + Handelsblokkade deze goederen ziu dit het idee complementeren en in een balans brengen zonder de bestaande spelelementen te doen nullificeren in effect.
Sterker nog. hoe meer defense, hoe meer kans op punten je krijgt,

Ik zou deze punten via stadhuis inbaar en zichtbaar maken..De verdedigende speler moet dit apart doen binnen 24 uur na de combat. Niet alleen stimuleert dit aanwezigheid en defense maar ook spelactiviteit.

Ik hoop dat dit nu een bevredigend resultaat ter beoordeling geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5986

Guest
Nu prefereer ik zelf ook om weinig te vechten, maar aanvallers hebben wel degelijk een nadeel, ze kunnen geen andere goederen kopen voor geplunderde goederen, bijv als de geplunderde speler niet de goederen heeft die nodig zijn.

@Robin D: Storten in de gildekas levert als probleem dat je dan niet meer kunt zien welke goederen je wel en niet kunt verhandelen?
Dit zou met een aparte kleurcode en aantal weergegeven kunnen worden in handelsmenu.
maar zodra dit systeem geimplementeerd zou worden zou je de gekloonde goederen zsm gebruiken (in GvG, GG, Tech) waardoor de handelsblokkade vervalt
De aanname van Robin dat offense sterker is dan defense klopt maar deels. Ik zit in een buurt waar het stikt van de wachtvuren en heb het allang opgegeven om mijn buren nog aan te vallen, ondanks mijn 200% aanvalskracht. Het gaat nergens over om bij iedere buur tegen 200% defense of meer te moeten knokken. Je wint zo'n gevecht nog wel, maar dan zijn je legers na een paar gevechten al op; totaal zinloos om het te proberen.
Er zijn inderdaad spelers die soms (op mij obscure redenen) veel wachtvuren hebben weten te krijgen, maar zoveel zijn dit niet, ook is de hoeveelheid ruimte een minpunt... Maybe een wachtvuren upgrade zoals met andere events??
Wat Robin denk ik meer bedoelt, is dat offense in de lagere tijdperken makkelijker is dan defense. Wellicht iets van een tijdperk koppelen aan haar idee daarom? Bijv. t/m HME is het 'klonen' en daarboven 'plunderen'?
Het zijn inderdaad vooral de lagere tijdperken die het spelbederf omvatten, maar ook latere era's hebben er soms erg last van..tot industrieel aan toe. maar het is een idee idd. Ik denk persoonlijk dat de 3 punten die ik nu besproken heb het wel in balans brengen.
Met dit systeem kan ik met buren afspreken dat ik bij hen plunder en zij bij mij. Met zo'n afspraak wordt het zelfs voordelig om een productie op 1 dag in plaats van 8 uur te zetten. Met 8 uur kun je immers 30 goederen krijgen, plus 10 van buur x.
Met 1 dag krijg je 20 goederen, plus 20 van buur x. Aantal goederen in een dag blijft hetzelfde, alleen betaal je er minder voor. Wat in het moderne tijdperk en hoger betekent een forse besparing in ruwe grondstoffen.
Deze truuk voorkom je met het handelsblokkade idee. waardoor plunder goederen alleen bruikbaar worden in tech , gvg, GG's
Een idee om te voorkomen dat mensen totaal geen leger meer plaatsen, om zodoende buren zo hard mogelijk tegen te werken. Aangezien het toch zonder gevolgen is. Alhoewel het een enorm ingewikkeld systeem vraagt.
Dat je bv. alleen van deze veiligheid kan genieten door aan deze voorwaarden te voldoen:
1.) Tenminste volledig leger
2.) Tenminste 4/8 eenheden moeten uit huidig of vorig tijdperk bestaan
Dit vang je op en regel je door een puntenbeloning voor defense te geven. zoals in mijn voorstel.
Waarom zou je je buren tegenwerken als het je toch niets kost? Wat als jij of je Gilde geen GvG wenst te spelen? Hoe blijven ze nuttig dan?
Door mijn voorstel toe te voegen van defense punten verkrijgen.
Die discussie is al tig keer gevoerd. Opnieuw vergeet je de wachtvuren en het klooster.
Op zich geef ik je gelijk maar deze zijn later en moeilijker verkrijgbaar.
Neemt niet weg dat als je daar je focus op richt je eerder deffens GG's neer kan zetten. Spelers doen dat echter niet want ze hebben meer profijt van offens GG's. Dan maak je dus een spelkeuze waar je mee moet leven.
Ook hier geef ik je op zich wel gelijk, ware het niet dat deze GG's veel later beschikbaar komen, en meeste beginnende spelers niet weten wat nog komt. Buiten het feit dat ze dan al erg vaak geplunderd worden en de noodzaak wel ondervonden hebben, en hopen en kansd te krijgen de aanvallen tegen te gaan
Wat doet dat er toe. Kap toch eens met die onnodige spoilers!
Ik vondt dat juist erg netjes om niet te doen laten afleiden van het feitelijke onderwerp. Zo fel hoeft niet. Ik ken je beter ;)[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5986

Guest
Toch jammer dat elk idee wat het spel aantrekkelijk probeert te houden voor spelers die tegen PvP zijn, maar waar mensen die wel goederen willen kunnen halen bij anderen geen nadeel bij zouden kunnen hebben bij voorbaat al afgekeurd worden.
Dit betekend gewoon dat je een deel van de spelers weg jaagt. Ik overdenk nu echt om dit spel te verlaten, wat ik zeer zeker jammer vind gezien het verder wel een heel leuk spel is.
Het is idd moeilijk om een systeem te doen laten aanpassen wanneer de ongelijkheid teveel voordeel geeft voor diegene die er geen last van hebben. Maar ik snap support ook wel. ze krijgen erg veel melding van deze scheefstand maar geen oplossing, en ook Innogvames is er stug in het zien dat ze klanten kunnen verliezen door deze scheefheid.
Ik snap persoonlijk alleen niet dat deze grote hoeveelheid informatie/klachten /ongemak hierover hun niet wakker schudt om hier iets aan te doen
Daarom mijn voorstel
In de hoop dat ze daar iets aan hebben en er over na kunnen deken, om ot een oplossing te komen die meer spekers tevreden maakt dan tor nu toe, en dus meer spelers en dus potentionele inkomsten behoudt.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je meer bereikt als je niet van die rare kleuren gebruikt. Het nodigt niet uit tot een serieuze reactie.

Het klooster geeft slechts een verdedigingsbonus en is dus niet gelijk aan GG's. Klooster zit vroeg in het spel en is vrij makkelijk te verkrijgen. Je moet alleen even doorhebben hoe je tegen de bergstammen vecht. Jouw argument op dat punt gaat dus niet op.

Wachtvuren zijn inderdaad evenement gebonden, maar ook dan redelijk makkelijk te verkrijgen. Zeker met Pasen. Je moet alleen wel de keuze maken om je er op te richten en andere prijzen te laten lopen.


Je idee om de verdediger ook punten te geven zet geen zoden aan de dijk. Het verschil tussen aanvaller en verdediger is max 2 tijdperken. Zeker in de lagere tijdperken zijn de aanvallers niet gezegend met een onuitputtelijke hoeveelheid eenheden, dus die vallen spelers aan waar ze zo min mogelijk eenheden verliezen. Verdediger schiet dus weinig op met jouw idee en dus alle verdedigende gebouwen verliezen nog steeds hun waarde. Het loont om ze niet neer te zetten.

Bovendien zit er ook nog een GG in het spel dat plunderen promoot. Moet dat ook omgebouwd worden naar "klonen"?

Je "handelsblokkade" lijkt mij een ingrijpende systeemverandering. Dat maakt de kans van slagen ook al een stuk minder. Daarnaast levert je handelsblokkade ook helemaal niets op. In het huidige puntensysteem krijg je geen punten voor het verhandelen van goederen, maar wel voor gebruik voor de opties die jij toestaat. De aanvaller heeft hier dus alleen maar profijt van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit idee komt inderdaad in de buurt van onderstaand idee. Waar onderstaand idee echter gaat om de mogelijkheden tot plunderen te beperken is dat hier niet het geval zoals Robin D aangeeft. Ik zal dit idee daarom toestaan.
Ik vind echter het punt dat Sl8yer aansnijdt zeer terecht is. Als wachtvuren en verdedigings GG's ineens nutteloos worden dan is dit zo'n ingrijpende verandering dat dit sowieso niet zal gaan gebeuren. Ik hoop daarom dat je daar nog een oplossing voor kunt aandragen.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/plunderen-gevangenis-voor-plunderaars.13841/

Je marchandeert opnieuw met de regels. Waar dit idee de mogelijkheid tot plunderen misschien niet beperkt, beperkt het wel het wel de mogelijkheid wat je met je geplunderde goederen kan doen. De uitspraak in de poll die er voor gezorgd heeft dat ideeën m.b.t. plunderen niet meer in stemming gebracht worden was heel duidelijk.

Nee, het is goed zoals het nu is

Dit is een verandering en niet "zoals het is". Als ik plunder kan ik zelf besluiten wat ik met die goederen doe. Na dit idee dus niet meer. Dat is dus een VERANDERING van zoals het nu is!!!
 

DeletedUser5796

Guest
Plunderen kan vervelend zijn, om het minder aantrekkelijk te maken kan je het een FP / X goederen / X Munten of X Voorraad laten kosten om te kunnen plunderen.

Of zelfs de gevechtspunten van deze buur laten vervallen als je deze plundert.
Dat heeft als voordeel dat buren zonder verdediging nu toch verdediging zullen gaan zetten.
 

mcsp

Actief lid
Ik hou wel van dit idee van Pugzor ... Lekker eenvoudig én duidelijk :)

Als buur kan je nu kiezen tussen
1. M/O (en kans op BD), of
2. aanval (en punten én bovendien ook nog eens kans op BD als je plundert)

Als je een beetje een vechter bent, moet je dus eigenlijk niet kiezen, met Pugzor's idee wel:
1. M/O
kans op BD​
2. aanval
2a. punten, maar geen kans op BD als je niet plundert
2b. geen punten, maar wel kans op BD als je plundert​

Nu ik het zo "analyseer" is "betalen" dan zelfs niet nodig, maar ik vind het persoonlijk wel een mooie toevoeging :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan