Geen Slachtoffer meer

DeletedUser5986

Guest
Hoi
Ik speel nu al n paar jaar dit spel
Ik heb meerdere speel technieken en "tactieken" voorbij zien komen, vergezeld van meerdere wel of niet goed bedoelde meningen.
Een van de grootste frustraties die echter steeds weer terugkomen zijn de discussies over plunderen.
Nu kan je wel zeggen dat je defense goed moet zijn en dat je op tijd moet oogsten, maar iedereen weet dat de offense in dit spel toch sterker is.
Dit maakt het voor lagere spelers en vooral beginnende spelers veel minder gemakkelijk om ook maar vooruit te komen als je in een buurt zit waar steeds weer je schamele goederen ingenomen worden door toch steeds hogere spelers
Nu wil ik niet zeggen dat plunderen moet verdwijnen, (al is dat wel mijn persoonlijke mening maar die staat hier buiten).ik heb er echter wel een ander idee over.

Al wordt het afgeraden om hier over te beginnen, ik doe het toch:p, omdat ik steeds weer opnieuw merk dat de meeste spelers stoppen omdat het spelplezier verpest wordt door een game mechanisme. En een van de meeste is dat plunderen vooral voor de beginnende of gemiddelde spelers.

Mijn idee is om het plunderen op zich NIETS aan te veranderen, maar.... het slachtoffer zal er niks meer van merken. De plunderaar pakt gewoon het goed dat hij wil hebben. Echter bij het slachtoffer verdwijnt het goed NIET.

Voordelen; Spel verandert op zich niet veel, maar weg spelbederf voor nieuwere spelers en klanten innogames.

Nadelen; Er moet een mechaniek komen die deze "verdubbeling"van het gestolen goed creëert en in de gaten houdt. Terug handelen moet onmogelijk worden om vals spelen tegen te gaan. Dat betekent een restrictie in het handelen van deze goederen.
Oftewel; plunderaar steelt x goederen van slachtoffer en kan dan ook niet handelen met deze goederen. hij kan ze wel gebruiken in tech, gg's of Gildekas.