PLUNDEREN?/ GEVANGENIS VOOR PLUNDERAARS

Aanpassen van mogelijkheid tot plunderen?

  • Ja, een gevangenis lijkt me een goed idee.

    Stemmen: 4 12,1%
  • Ja, X min. (bv 5) nadat productie klaar is kan niet geplunderd worden lijkt me een goed idee.

    Stemmen: 9 27,3%
  • Ja, een verbeten tegenstand na X keer geplunderd te zijn lijkt me een goed idee.

    Stemmen: 3 9,1%
  • Ja, plunderen random maken lijkt me een goed idee.

    Stemmen: 5 15,2%
  • Nee, het is goed zoals het nu is.

    Stemmen: 18 54,5%

  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Enquête gesloten .

DeletedUser7402

Guest
Voorstel

Kan er in het spel een gevangenis voor plunderaars komen?

Bvb: Per keer dat er geplunderd wordt een dag uitsluitsel van het spel met terugbetaling van de buit en een boete aan het gilde.
Dit als de plunderaar betrapt wordt binnen de twee uren na plunderen. Of misschien tot na 4 uren? uit te zoeken?
Is hij niet betrapt na twee (of 4...) uren dan mag hij de buit houden.

of moet ik dit voorstel ergens anders melden?
Groeten, OpiM

NB, ik ben een zeer pacifistisch ingesteld iemand. Gandhi en Mandela zijn grote voorbeelden voor de wereld.
 

DeletedUser7402

Guest
Het is zeer vervelend dagelijks geplunderd te worden door telkens weer dezelfde speler.
ik vraag regelmatig heel vriendelijk niet meer te plunderen.
Het tegendeel gebeurt.
En je hebt hier bij foe geen enkele manier om erop te reageren.
Vandaar dit voorstel!
Wordt dit door jou ondersteund?

OpiM

NB Indien er niets ondernomen wordt tegen dit chagrijnig plunderen overweeg ik ook het spel te verlaten.
Je kan niet geloven hoe vervelend en zenuwslopend dat werkt.
 

DeletedUser1072

Guest
kijk nou eens, het zoveelste idee tegen plunderen. en zoals altijd mijn antwoord, het is heel simpel om plunderen te vermijden: haal gewoon alles op tijd op en niemand KAN je plunderen. Doe je dit niet, is het je eigen schuld (want zo heel moeilijk is dat niet ;) )
 

DeletedUser

Guest
Dit idee is niet simpelweg het plunderen afschaffen, maar heeft een extra achterliggend idee. Houd het mogelijk, maar geef de kans om te 'verdedigen'. Al zou ik het over andere tijdseenheden hebben, maar dat is een ander verhaal.
Uiteraard is er met goed timen plunderen te voorkomen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Bijvoorbeeld door onregelmatige online tijden. Ik zou graag meer meningen en evt toevoegingen voor dit idee horen van andere mensen.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee is niet simpelweg het plunderen afschaffen, maar heeft een extra achterliggend idee. Houd het mogelijk, maar geef de kans om te 'verdedigen'. Al zou ik het over andere tijdseenheden hebben, maar dat is een ander verhaal.
Uiteraard is er met goed timen plunderen te voorkomen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Bijvoorbeeld door onregelmatige online tijden. Ik zou graag meer meningen en evt toevoegingen voor dit idee horen van andere mensen.

En het is niet mogelijk met onregelmatige online tijden je productie aan te passen? :wacko: Volgens mij heb je zat keuzemogelijkheden en ook nog de optie om tijdelijk niets te produceren.

Dit is het zoveelste onzin idee als het om plunderen gaat. Plunderen is een onderdeel van het spel. Je weet vanaf het begin dat je gaat spelen dat het kan gebeuren. Moet je niet gaan zitten zeiken als het ook daadwerkelijk gebeurt en dan als een klein kind zeggen: "dan stop ik er mee".
 

DeletedUser

Guest
En het is niet mogelijk met onregelmatige online tijden je productie aan te passen? :wacko: Volgens mij heb je zat keuzemogelijkheden en ook nog de optie om tijdelijk niets te produceren.

Als je niet om de 4-8-24-48 uur online kunt zijn, nee, dan is dat niet mogelijk. Niet produceren tijdelijk is prima, maar als jij altijd onregelmatige tijden hebt, zou je dus nooit produceren.
 

DeletedUser

Guest
Als je niet om de 4-8-24-48 uur online kunt zijn, nee, dan is dat niet mogelijk. Niet produceren tijdelijk is prima, maar als jij altijd onregelmatige tijden hebt, zou je dus nooit produceren.

Onzin. Zelfs in onregelmatige tijden zit een regelmaat.
 

DeletedUser4527

Guest
ben het volkomen met slayer eens (eindelijk weer eens :p )
 

DeletedUser8918

Guest
Dit.

Of een Verbeten Tegenstand bonus (gigantische boost in aanval en verdediging, laten we stellen 500%, terwijl alle al bestaande bonussen worden vermenigvuldigd met 3) als speler X voor de zoveelste keer aanvalt. Dat zou al te irritante plunderaars wel moeten afschrikken. De bonussen van Verbeten Tegenstand moet kolossaal zijn omdat er soms meerdere tijdperken verschil zijn tussen de aanvaller en verdediger, soms met een verschil in GGs ernaast - en Verbeten Tegenstand moet iemand in LME kunnen laten winnen van Industrieel, om maar wat te noemen.

Dat zou misschien kunnen worden getriggerd als een speler meermaals geplunderd is een week (hoe vaak precies is niet aan mij om te beslissen), waaronder tenminste tweemaal door Speler X. Een aanvaller zou niet weten wie wel of niet in Verbeten Verdediging verkeert (en dus 'n rare verrassing kunnen tegenkomen als hij deze speler al heeft aangevallen).

Voorbeeld:
Laten we zeggen dat jij de aanvaller bent. Je plundert dagelijks, maar je weet niet dat Speler Y al zesmaal door andere buren geplunderd is de afgelopen week, en nog een keer of twee door jou. Nu val jij hem ook weer aan; in totaal is Speler Y dus acht maal aangevallen waarvan twee maal door jou, in een week. Dat is genoeg om Verbeten Verdediging te triggeren - dus nu sta jij tegenover troepen met 570%+ bonus in de aanval en 800% verdediging.
Je kunt je niet overgeven en verliest alles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf me verbazen over mensen die dit spel zijn gaan spelen en dan beginnen te piepen over plunderen. Inno heeft zelfs een tijdlang een reclame uitgezonden waarin gezegd werd dat je buren kon plunderen. Oke, daar werd niet bijgezegd dat je zelf ook het haasje kunt zijn maar dat lijkt me een open deur.

En natuurlijk zijn er geen extra strafmaatregelen nodig, er is een prachtige wraakknop, die kan je gebruiken om vervolgens compensatie te gaan halen. Ja, da's lastig als je belager een tijdperk (of zelfs 2) hoger zit. Maar het argument dat het te ingewikkeld is om je productie af te stemmen, sorrie, dat snijdt geen hout. Je kan er bijvoorbeeld gewoon voor kiezen een gebouw een paar uur niets te laten doen en pas weer aan te zetten als je zeker weet dat je online bent als ze klaar zijn. Toegegeven, dat betekent dat je minder produceert, dat zijn dan weer van die keuzes die je voor jezelf moet maken.

En op dit moment heb ik makkelijk praten maar ik ben in het verleden ook vaak genoeg geplunderd, soms dagelijks, om te weten dat het irritant is. Maar zelf heb ik dat altijd opgevat als uitdaging, een minispelletje binnen het spel. Aan de ene kant net zolang m'n verdediging vervangen tot ik max. schade aanbreng (winnen is nu eenmaal teveel gevraagd) en ondertussen zorgen dat er voor de aanvaller niets te halen valt, zodat ie op een paar puntjes na niets aan me verdient. En iedere keer dat ik een plundering wist te voorkomen, beschouwde ik dat als succesmomentje :)

Natuurlijk kan je ook vragen of iemand wilt stoppen, soms werkt dat. Je kan ze vaak ook met fp afkopen. Ik weet dat sommigen dat afpersing noemen maar om je spulletjes te beschermen moet je nu eenmaal investeren. Dat kan of door zelf je eigen aanval/verdediging te verhogen, of door heel goed op je spulletjes te passen, of door je aanvaller ervan te overtuigen dat het winstgevender is om niet te plunderen. Opties genoeg dus.

p.s. ik betwijfel of Ghandi en Mandela veel begrip voor je standpunt op zouden weten te brengen. Je kiest er nu eenmaal zelf voor om een spel te spelen met een oorlogscomponent, ik neem tenminste aan dat niemand je onder schot hield toen je een account aanmaakte.
 

DeletedUser

Guest
Onzin. Zelfs in onregelmatige tijden zit een regelmaat.

Jij kunt niet in de agenda van andere mensen kijken. Soms is er in onregelmatigheid echt geen regelmaat te vinden!
Ik wil trouwens wel even aangeven dat ik het persoonlijk niet eens ben met het idee, maar vind dat alle ideeën een kans moeten krijgen, ook al ben ik het er niet mee eens.

Dit.

Of een Verbeten Tegenstand bonus (gigantische boost in aanval en verdediging, laten we stellen 500%, terwijl alle al bestaande bonussen worden vermenigvuldigd met 3) als speler X voor de zoveelste keer aanvalt. Dat zou al te irritante plunderaars wel moeten afschrikken. De bonussen van Verbeten Tegenstand moet kolossaal zijn omdat er soms meerdere tijdperken verschil zijn tussen de aanvaller en verdediger, soms met een verschil in GGs ernaast - en Verbeten Tegenstand moet iemand in LME kunnen laten winnen van Industrieel, om maar wat te noemen.

Dat zou misschien kunnen worden getriggerd als een speler meermaals geplunderd is een week (hoe vaak precies is niet aan mij om te beslissen), waaronder tenminste tweemaal door Speler X. Een aanvaller zou niet weten wie wel of niet in Verbeten Verdediging verkeert (en dus 'n rare verrassing kunnen tegenkomen als hij deze speler al heeft aangevallen).

Voorbeeld:
Laten we zeggen dat jij de aanvaller bent. Je plundert dagelijks, maar je weet niet dat Speler Y al zesmaal door andere buren geplunderd is de afgelopen week, en nog een keer of twee door jou. Nu val jij hem ook weer aan; in totaal is Speler Y dus acht maal aangevallen waarvan twee maal door jou, in een week. Dat is genoeg om Verbeten Verdediging te triggeren - dus nu sta jij tegenover troepen met 570%+ bonus in de aanval en 800% verdediging.
Je kunt je niet overgeven en verliest alles.

Dit is heel iets anders dan het geopperde idee, ik zou hier een nieuw idee van maken als ik jou was.
 

DeletedUser8918

Guest
Ik had dat meer gepost voor inspiratie richting hoe ik het grootschalig plunderen zou aanpakken - eigenlijk alleen de extreme gevallen dus. Ik denk niet dat de "huis-tuin-en-keuken-plunderaar" last zou moeten hebben van een idee tegen plunderen. Zoals gezegd, is plunderen namelijk een spelonderdeel en daar moet je proberen omheen te plannen.
 

DeletedUser

Guest
Zoals gezegd, is plunderen namelijk een spelonderdeel en daar moet je proberen omheen te plannen.

Dan kunnen er dus ook geen extreme gevallen zijn. Mensen moeten eens ophouden met dat gezeik over plunderen. Tijdens evenementen krijg je zelfs missies met als opdracht te plunderen. Het hoort er bij. Je kan er iets tegen doen. Punt uit.
 

DeletedUser8918

Guest
Dan kunnen er dus ook geen extreme gevallen zijn. Mensen moeten eens ophouden met dat gezeik over plunderen. Tijdens evenementen krijg je zelfs missies met als opdracht te plunderen. Het hoort er bij. Je kan er iets tegen doen. Punt uit.

Ehr... tot een zekere hoogte.

Ik bedoel, 'normaal' is 1 keer per dag of minder aangevallen worden - en als je een beetje handig bent kun je voorkomen dat je wordt geplunderd.

Maar... stel, je hebt 7 lesuren op een schooldag. Je zet je productie op 8 uur voordat je vertrekt - maar door de pauzes en de reistijd van en naar school, betekent dat dat er een gaatje van een half uur is waarin de productie blijft staan. Als je nou 2 á 3 keer per dag wordt aangevallen, en er nou net altijd iemand is die in dat gaatje plundert, tja...
Maak het nog even wat erger, en je wordt 5 á 6 keer per dag aangevallen, of nog vaker (als je onderin een buurt zit, lijkt me dat niet onmogelijk). Je zet je productie dan op 60 minuten iedere keer, maar hoewel je online bent en binnen een minuut nadat de productie is afgelopen int, wordt ie alsnog af en toe geplunderd. Gebouwen die munten produceren kun je niet eens aan of uit zetten en kunnen sowieso worden geplunderd.

De vraag is: Hoevaak geplunderd worden is acceptabel - en voordat er een idee voorgesteld wordt mbt plunderen moet deze vraag zijn beantwoord.
En zeg niet "maakt niet uit" want spelers die te vaak geplunderd worden stoppen met het spel - iets dat me niet de bedoeling lijkt.
 

DeletedUser

Guest
Maar... stel, je hebt 7 lesuren op een schooldag. Je zet je productie op 8 uur voordat je vertrekt - maar door de pauzes en de reistijd van en naar school, betekent dat dat er een gaatje van een half uur is waarin de productie blijft staan. Als je nou 2 á 3 keer per dag wordt aangevallen, en er nou net altijd iemand is die in dat gaatje plundert, tja...

Ja, dat is natuurlijk wel een groot probleem voor al die arme leerlingen. Eigenlijk is het dan een schande dat je je produktie niet op 1 dag kan zetten. Dat zou juist voor scholieren ideaal zijn.


Maak het nog even wat erger, en je wordt 5 á 6 keer per dag aangevallen, of nog vaker (als je onderin een buurt zit, lijkt me dat niet onmogelijk). Je zet je productie dan op 60 minuten iedere keer, maar hoewel je online bent en binnen een minuut nadat de productie is afgelopen int, wordt ie alsnog af en toe geplunderd. Gebouwen die munten produceren kun je niet eens aan of uit zetten en kunnen sowieso worden geplunderd.

Wordt die scholieren hun telefoon dan niet afgenomen als ze ieder uur aan het spelen zijn? Waar gaat het onderwijs heen tegenwoordig :wacko:

Gebouwen die munten produceren zet je net zo makkelijk uit door de verbinding met het stadhuis te verbreken en ook in die gebouwen heb je de keuze of je huizen plaatst die ieder uur leveren of iedere dag.

De vraag is: Hoevaak geplunderd worden is acceptabel

Zo vaak als het gebeurt.

en voordat er een idee voorgesteld wordt mbt plunderen moet deze vraag zijn beantwoord.

Die vraag is al beantwoord bij de lancering van het spel.

En zeg niet "maakt niet uit" want spelers die te vaak geplunderd worden stoppen met het spel - iets dat me niet de bedoeling lijkt.

Zeker niet de bedoeling. Zo kan je bijvoorbeeld ook op rugby gaan en van tevoren aangeven dat je niet aangeraakt wil worden.
 

DeletedUser7402

Guest
Het is een plezier te zien dat er zoveel reactie komt.

Wat ik wou zeggen is dat je bij plunderen geen enkele actie kan ondernemen. Er is niets ingebouwd om dit te verwezenlijken.
Vandaar mijn voorstel.
Persoonlijk wou ik dit spel spelen op mijn manier, namelijk zonder soldaten en bijhorende militiekampen.
En dan zien hoe het uitkomt.

Doe maar door, OpiM
 

DeletedUser8918

Guest
Ja, dat is natuurlijk wel een groot probleem voor al die arme leerlingen. Eigenlijk is het dan een schande dat je je produktie niet op 1 dag kan zetten. Dat zou juist voor scholieren ideaal zijn.
Dat kan, en ik denk ook dat er veel scholieren zijn die dat doen. Maar dan kunnen ze niet optimaal gebruik maken van de avonduren, waarin ze ieder uur kunnen innen.

Wordt die scholieren hun telefoon dan niet afgenomen als ze ieder uur aan het spelen zijn? Waar gaat het onderwijs heen tegenwoordig :wacko:
Hahaha, ik bedoelde 8 uur s'nachts, nog eens acht uur onder schooltijd en dan 1 uurs-producties s'avonds.

Gebouwen die munten produceren zet je net zo makkelijk uit door de verbinding met het stadhuis te verbreken en ook in die gebouwen heb je de keuze of je huizen plaatst die ieder uur leveren of iedere dag.
Dat is ontzettend storend voor M/O. En als je je huisjes uitzet betekent het ook dat ze niet gemotiveerd kunnen worden. Of, als je veel op school zit, dat je helemaal niet kunt innen. Lekker is dat.

Maar, Slayer, opnieuw ben ik het met je eens als we in dit spel huisjes zouden hebben met een 24-uursproductie in de lagere tijdperken. Maar op dit moment zijn de eerste standaardhuisjes met 24-uursproductie Mansardedakhuizen, en je bent nou eenmaal niet binnen een week spelen Koloniaal.

Zo vaak als het gebeurt.
Dat is een stom antwoord en dat weet je zelf ook.

Die vraag is al beantwoord bij de lancering van het spel.
Daar was ik niet bij.

Zeker niet de bedoeling. Zo kan je bijvoorbeeld ook op rugby gaan en van tevoren aangeven dat je niet aangeraakt wil worden.
Het zou een beter voorbeeld zijn om te zeggen: "Zo kan je bijvoorbeeld ook op rugby gaan en van tevoren aangeven dat je geen botbreuken wil oplopen."
In perspectief gezet is dat een betere vergelijking.

Weet Slayer, ik ben het gewoon met je eens zolang het een paar plunderingen per dag betreft. Maar het gaat mij om dingen die dermate frustrerend zijn dat je je eigen ontwikkeling compleet een halt moet toeroepen om de plunderaars weg te krijgen.

En er zijn tig suggesties te verzinnen om het de verdediger wat makkelijker te maken - want met plunderen heeft de aanvaller nou eenmaal altijd een voordeel (zeker wanneer ie Schurken heeft).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5742

Guest
Als Inno eindelijk eens de AI van het verdedigende leger tegen schurken zou verbeteren zouden een hele hoop van die spelers niet eens aan plunderen toekomen. Tot die tijd blijft de verdediging een grap voor iedereen die niet massaal wachtvuren heeft ingekocht bij het paasevent. Als je regelmatig geplunderd wordt gewoon geen verdediging wegzetten (krijgen ze bijna geen punten meer) en alleen 24 uurs producties draaien op een tijd dat je altijd online bent.
 

DeletedUser3997

Guest
Geef goederen productie gebouwen een defensie multiplier.

Of maak van plunderen een random iets, je hebt munten, voorraden en goederen .... geef ieder een percentage waarbij goederen een laag percentage hebben.
Dus je wint een gevecht dan krijg je afhankelijk van RNG de mogelijkheid om munten of voorraden of goederen te plunderen.
Dan is de kans dat het slachtoffer iedere dag geroofd wordt van zijn/haar goederen een stuk kleiner en iedereen is happy.
 

DeletedUser

Guest
Wat ik wou zeggen is dat je bij plunderen geen enkele actie kan ondernemen. Er is niets ingebouwd om dit te verwezenlijken.

Wraak. Beter leger. Productie timen. Verdedigingsbonussen.


Persoonlijk wou ik dit spel spelen op mijn manier, namelijk zonder soldaten en bijhorende militiekampen.
En dan zien hoe het uitkomt.

Dan moet je Habba Hotel gaan spelen of een ander spel dat beter bij jou past.


Dat is ontzettend storend voor M/O. En als je je huisjes uitzet betekent het ook dat ze niet gemotiveerd kunnen worden. Of, als je veel op school zit, dat je helemaal niet kunt innen. Lekker is dat.

Volgens jou kon je ze niet uitzetten. Kan dus wel. Een voorradengebouw dat je niet aanzet kan ook niet gemotiveerd worden, dus dat is een onzinredenatie.

Zoek gewoon een groot en actief Gilde. Bouw een grote lijst met actieve vrienden op. Hier op het forum zijn groepen te vinden die elkaar dagelijks helpen. Doe dat en je munten en voorraden zijn zo goed als veilig. Blijf je alleen zitten met je goederen en die in je 1x per dag. Heb je iets minder, maar het is wel veilig.

Het zou een beter voorbeeld zijn om te zeggen: "Zo kan je bijvoorbeeld ook op rugby gaan en van tevoren aangeven dat je geen botbreuken wil oplopen."

En als je dan toch wat breekt? Ga je dan huilen en jammeren dat je er mee stopt als het nog eens gebeurt? Ga je tegenstanders verplichten alleen nog maar het hun handen op hun rug gebonden te spelen?

Weet Slayer, ik ben het gewoon met je eens zolang het een paar plunderingen per dag betreft. Maar het gaat mij om dingen die dermate frustrerend zijn dat je je eigen ontwikkeling compleet een halt moet toeroepen om de plunderaars weg te krijgen.

Dan doe jij toch iets niet goed. Je hoeft je ontwikkeling helemaal geen halt toe te roepen. Je hoeft alleen maar je focus te verleggen. Je ontwikkeling gaat gewoon door.

En er zijn tig suggesties te verzinnen om het de verdediger wat makkelijker te maken - want met plunderen heeft de aanvaller nou eenmaal altijd een voordeel (zeker wanneer ie Schurken heeft).

Datzelfde voordeel heeft de verdediger ook als hij wraak neemt. Maar ja, die figuren die alleen maar willen bouwen willen natuurlijk niet terugvechten, dus dan ga je maar huilen dat er iets aan het plunderen gedaan moet worden.
 
Bovenaan