Discussietopic 1.199

DeletedUser

Guest
Hoe komt het dat er na al die tijd nog altijd geen duidelijke communicatie is geweest over het waarom van die vertraging bij die herhaalbare opdrachten. In plaats van het dan ook aan te kondigen, is dit sneaky in de update gekropen. Precies of spelers mogen het niet weten. Waar is de communicatie?!

Wat ik nog erger vind, is dat de support teams het precies zelf ook niet meer weten of niet meer mogen zeggen. InnoGames hult zich in stilzwijgen. Ik wil graag begrijpen waarom die wijziging doorgevoerd is. Aangezien hier bijna geen informatie vrijgegeven wordt, moet ik dus ergens anders gaan kijken. Dus ik ben al gaan rondneuzen op het beta forum en de fora van de internationale, Amerikaanse en Franse versies. Overal hetzelfde probleem... vage communicatie en gebrek aan transparantie.

Bijvoorbeeld volgende post van een forum moderator op de US Forums:

FOE_USForumPost.png


Het is hier wellicht niet de plaats om posts van andere communities te delen maar bovenstaande post bewijst dat het ook voor de teams gissen is waarom die vertraging er gekomen is. Net dat vind ik een probleem. Waarom voert InnoGames zo'n ingrijpende wijziging door zo onder de motorkap en als de spelers er dan achter komen dan hullen ze zich in stilzwijgen. Overal zijn de spelers nu aan het speculeren en hun ongenoegen aan het uiten. InnoGames moet dit toch merken? Welke pief aan de Forge of Empires projectleiding laat dit zomaar gebeuren?

Het wordt eens tijd dat InnoGames eens klare wijn gaat schenken en niet alleen over die herhaalbare opdrachten maar ook over de Galatatoren. Het slaat daar ook nergens op dat de beloningen generft worden en de kosten blijven. Wat zijn de plannen daarvoor? Ik begin het grondig beu te worden dat InnoGames alles van de spelers wil weten maar wat InnoGames ermee beslist of doet dat blijft bij InnoGames... Ik heb soms zelfs de indruk dat het soms geheim gehouden wordt voor de Community Managers en de andere teamleden of dat zij het niet mogen zeggen... een heel kwalijke evolutie.
 

Jarmella

Nieuw lid
Ik ben het eens met alle bovenstaande berichten. Het vertragen van de herhaal missies is erg vervelend. je kunt nu niet even snel het maximale uit de CF bonussen halen. En dit is wel degelijk een belangrijk onderdeel van het spel. Dus mijn inziens is het geen verbetering, maar een bug. Ik hoop dat de ontwikkelaars de aanpassing snel ongedaan maken of de bug eruit halen.

Komen op deze berichten ook feedback van de moderator dat onze mening doorgezet wordt naar de ontwikkelaars?
 

Jarmella

Nieuw lid
Nog een andere vraag, ik krijg vanuit de gilde-leden het beeld dat de relieken tempel minder relieken geeft dan 2 updates terug. Heeft iemand dit idee ook of zijn de tempels in onze gilde toevallig allemaal in rust-stand beland ;)
 

Wekt alleen vragen op;
- Waarom gaat een update live als deze op de testserver (beta) fout blijkt te werken.
- Limiet op afbreken van missie? hoeveel? heeft CF straks nog nut? had dat er nu in moeten zitten zonder melding vooraf?
- Gaan ze dat dan ook doorvoeren zonder feedback van beta spelers mee te nemen?
- 'unexpected circumstances'?? op basis van wat deze gast zelf als reactie schreef zou hij bedoelen?
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Wekt alleen vragen op;
- Waarom gaat een update live als deze op de testserver (beta) fout blijkt te werken.
- Limiet op afbreken van missie? hoeveel? heeft CF straks nog nut? had dat er nu in moeten zitten zonder melding vooraf?
- Gaan ze dat dan ook doorvoeren zonder feedback van beta spelers mee te nemen?
- 'unexpected circumstances'?? op basis van wat deze gast zelf als reactie schreef zou hij bedoelen?
De wijziging is tegelijkertijd doorgevoerd op alle versies, niet specifiek in een eerdere versie die op Beta al actief was.
Zoals aangekondigd, wordt er hard gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Alle feedback die er komt, zijn doorgegeven, vandaar ook de aankondiging.
 
maar begrijp ik dan iets verkeerd?

Ik citeer de volgende zinnen uit de verklaring;
" This week, we moved forward with an update that sets a limit on Quest Aborts to prevent this exploit, and the impact it has on our servers."
" Unfortunately, as a byproduct, there was a technical issue that caused a slowdown during reoccurring quests. "
" Again, we would like to express this was not intended. The aim of this improvement was to impose a limit on exploits "


Hier wordt nergens vermeld dat er een limiet wordt doorgevoerd op het afbreken van missies, maar dit staat wel in de verklaring?

of begrijp ik het bericht totaal verkeerd?
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat heb je correct gelezen, de limiet was en is niet spelversie gebonden. Vandaar dat hij niet in de spelversie aankondiging zat.
Meer informatie weet ik helaas ook niet. Wat wij weten is inmiddels gecommuniceerd.
 

jovayana

Actief lid
Hoe hypocriet allemaal , ten eerste de wijziging ondervinden wij al 2 weken op de beta, is dus niet gelijktijdig doorgevoerd, ten tweede hebben wij op de beta 2x bevestiging gekregen dat het "intentional " was to prevent abuse.
Mij lijkt het eerder dat innogames lelijk geschrokken is door de negatieve commentaren , ( welke gamecreator bouwt er nu in godsnaam vertragingen in zijn spel )

Misschien zouden de verschillende community managers even hun uitleg gelijk moeten stellen want ze spreken elkaar tegen.
 
Aangezien de reacties binnen 4 minuten geplaatst worden, kan je dit denk ik niet als onderbouwd beschouwen...

Een bijkomstig technisch probleem op een verandering in software welke helemaal niet in deze versie zit..... natuurlijk joh... uitleg is waterdicht!
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoe hypocriet allemaal , ten eerste de wijziging ondervinden wij al 2 weken op de beta, is dus niet gelijktijdig doorgevoerd, ten tweede hebben wij op de beta 2x bevestiging gekregen dat het "intentional " was to prevent abuse.
Mij lijkt het eerder dat innogames lelijk geschrokken is door de negatieve commentaren , ( welke gamecreator bouwt er nu in godsnaam vertragingen in zijn spel )

Misschien zouden de verschillende community managers even hun uitleg gelijk moeten stellen want ze spreken elkaar tegen.
De vertragingen zijn niet bewust ingevoerd, wat eerst wel gedacht werd. Dit blijkt na intern overleg een fout te zijn in het ontwerp. Daar is nu op alle taalversies (inclusief Beta) een aankondiging over geplaatst.
 

jovayana

Actief lid
Het is eerder dat de klachten op de beta maar met korrel zout genomen worden (net als pvp arena eerst waar ze ook op de internationale wilden kijken) maar omdat het nu sinds eergisteren ook op alle werelden kwam zullen er massaal reacties gekomen zijn en nu doen ze het af als een ongeluk, twee weken lang wisten ze dat eerst niet en kregen we op de beta dat het zo bedoeld was.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat begrijp ik volkomen, maar er er is nu (toch nog) duidelijkheid gekomen.
 
Dat heb je correct gelezen, de limiet was en is niet spelversie gebonden. Vandaar dat hij niet in de spelversie aankondiging zat.
Meer informatie weet ik helaas ook niet. Wat wij weten is inmiddels gecommuniceerd.

Vraag ik me dan toch af waar en wanneer je zo'n belangrijke verandering dan wel gaat communiceren? hoe zo transparant zijn?

Daarbij word de vertraging gelijk na de update als bug gemeld op de Beta, het antwoord hier op is de bekende zin: geen bug, maar een bewuste aanpassing (vrij vertaald), het is dan onbegrijpelijk dat het op de live servers word doorgevoerd, terwijl Inno weet dat er een bug in zit of toch geen bug?

Lijkt er veel meer op dat er nu een soort cover-up is en dat er een zeer onwaarschijnlijke draai aan het geheel word gegeven.


ga me afvragen of die vervroegd is om de aandacht van dit topic af te halen
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me dan nu af wat voor limiet er op hh missies gaat komen.
Het is voor mij een handig ding met CF om goederen van mijn tp te krijgen.
Ik heb er zelf zat, maar ons gilde heeft nog genoeg kleinere spelers die ik nu kan voorzien van goederen.
Dus erg benieuwd naar die limiet. En waarom moet die er nu ineens komen? CF bestaat al meerdere jaren, en dan nu ineens, nu heel YT al heel lang vol staat met filmpjes hoe je CF kunt gebruiken in je voordeel, wordt dat voordeel teruggeschroefd?
 

DarthRonin

Actief lid
Bedankt voor de uitleg in die nieuwe aankondiging Arsenal, lijkt me duidelijk nu.
Even uitzingen, maar weten dat het tijdelijk is scheelt een hoop.
 
vreemd dat ik van support en op inno fb andere antwoorden krijg dan ik hier zie verschijnen.
voor mij dus enkel nog onduidelijker...welke moderator verteld de waarheid..welk antwoord is een eerlijk antwoord in deze..bug of fix ingeslopen of geheime update..maakt mij eigelijk niet uit..het gaat erom dat het verdwijnt en dat de eerlijke speler weer normaal kan spelen en zijn /haar herhaal missies kan doen..en dat de macro spelers worden aangepakt...maar vooral transperantie naar spelers en niet zo geniepig en leugenachtig...zo nu hou ik er over op...succes en wijsheid toegewenst inno
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Op elke taalversie is er een aankondiging gemaakt op het Forum. Deze is overal het zelfde.
Tot vandaag (tot de aankondiging is aangekondigd) kreeg je inderdaad op support en op facebook een geheel andere reactie dan dat er in de aankondiging van vandaag staat vermeld.

Vanaf de aankondiging zullen ook de supportantwoorden overeen komen met wat de aankondiging zegt.
 

PrivateHead

Actief lid
Laat mij de vraag die ik hier steeds tussendoor lees wat rechtstreekser stellen. Men wil namelijk weten wie, wat en waarom.
Hebben de "officiële" beantwoorders van support, het beta-forum en facebook gelogen? Zo ja, deden ze dat in opdracht van hogerhand, zo niet, waarom wordt er dan nu hier gedraaid over de intenties van de wijzigingen?
Als er niet gelogen is in opdracht van hogerhand waarom hebben deze medewerkers dan gelogen en zijn er maatregelen getroffen om het zelf verzinnen van verklaringen in de toekomst te voorkomen?

Een foutje maken is niet erg, een verkeerde inschatting maken is hooguit jammer. Gewoon een excuusje prevelen is dan vaak al prima, bijna iedereen wil namelijk graag van de goede intenties uitgaan. Liegen, draaien of ontkennen creëert een vertrouwensbreuk welke weer lang moet helen.
 
Bovenaan