Discussie spelversie 0.25!

DeletedUser

Guest
@3D. Dank voor je verduidelijking. Voor de grootste groep mensen (die incidenteel een IP delen) is 30 dagen in ieder geval een veel betere limiet dan "voor eeuwig". Blijft dus enkel het probleem bestaan voor spelers die permanent hun IP delen.

Een opmerking: Hoezo moet ik een percentage uitrekenen gebaseerd op het getal 300? Voor zover ik weet heb je in zowel je gilde, buurt als vriendengroep een maximum van 80 spelers. Dat geeft een totaal van 240, en niet 300. Of is er iets anders waar ik niet van op de hoogte ben?
 

DeletedUser

Guest
Een opmerking: Hoezo moet ik een percentage uitrekenen gebaseerd op het getal 300? Voor zover ik weet heb je in zowel je gilde, buurt als vriendengroep een maximum van 80 spelers. Dat geeft een totaal van 240, en niet 300. Of is er iets anders waar ik niet van op de hoogte ben?

140 vrienden
+ 80 gildeleden
+ 80 buren
------------------
= 300 potentiële investeerders in je groots gebouw

Eigenlijk zou het ietsje realistischer zijn als je het aantal buren een beetje verlaagt. Maar goed, de idee achter die berekening blijft dezelfde: de impact is veelal beperkt. :)
 

DeletedUser

Guest
Hartstikke bedankt voor de verduidelijking, 3Dimensionaal! Het is goed om te horen dat er wel een tijdslimiet op zit. Hiermee heb je mijn grootste zorg en punt van kritiek weggenomen. Ook is het goed om te weten dat mijn tweede punt, de manier waarop het is geïmplementeerd, meegenomen wordt. Het is natuurlijk al gebeurd, maar het kan wel meegenomen worden voor een volgende keer. En je hebt helemaal gelijk betreffende gezinsleden: dat is een klein percentage van de mensen die kunnen investeren. Ik wil je er alleen wel op wijzen dat lang niet iedereen het maximum aantal medespelers heeft, dus niet aan die 300 komt (als ik mezelf als voorbeeld neem: in mijn buurt zitten 70 mensen, inclusief mezelf; in mijn gilde zitten 17 mensen inclusief mijzelf; in mijn vriendenlijst zitten nog 10 mensen; dat is een totaal van 95 mensen). Ik lees bijvoorbeeld toch wel regelmatig hier op het forum over mensen die buurten van maar 40-50 buren hebben. Maar goed, het effect van huisgenoten blijft hoe dan ook klein :).

Ow, en mocht de 3 daagse periode te kort blijken te zijn: ik vond het eerder voorgestelde 7 dagen ook een redelijke tijdsspanne.
 

DeletedUser

Guest
Heej,

Ik wil niet heel slim gaan doen maar luister is naar dit :

Je hoeft niet eens een geldige e-mail op te geven om een Account te maken.

Stel je moet dat wel doen dan zal iemand al minder geneigd zijn om meerdere accounts te maken.

Moet ik nou een genie zijn ofwat..
 

DeletedUser2084

Guest
@swemmei

Het aanmaken van een emailadres is kinderlijk eenvoudig. Dat zal dus totaal geen belemmering zijn.
 

DeletedUser1655

Guest
Helemaal mee eens !

Sinds waneer heeft iemand levenslang dezelfde IP-adres?

Als er een tijdslimiet opzit is het een veel beter oplossing. Daar ga ik ook voor. Maar ik vind 5 - 7 dagen lang genoeg "straf". 30 dagen is wel beetje overdreven...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1655

Guest
@3D... Ik hoop dat de spelmakers in de gaten hebben wat voor impact deze stap heb op menig spel. Men dat van geen kwaad bewust waren, dood eerlijk speel, en nu niet hun investeringen in GB's kunnen beschermen verdienen excuses en rectificatie voor een deel vind ik persoonlijk. Hoe denken jullie hierover?

Deze "stap" heeft 2½ weken aan werk voor een goede vriend, die me uit het sneeuw redden en me slaap plaats bood consequenties. Ik kan dus al deze forgepunten die ik niet kan verdedigen tot ziens kussen...
 

DeletedUser

Guest
@swemmei

Het aanmaken van een emailadres is kinderlijk eenvoudig. Dat zal dus totaal geen belemmering zijn.


Eenvoudig?

Maak jij maar is een Hotmail account aan , je moet heel veel stappen doorlopen en allerlei handelingen doen voor 1 email adres. Ook kan Forge een bevestiging mail sturen naar dat e-mail adres. Hierdoor moet je toch veel meer stappen maken dan een nonsens account en e-mail adres om gelijk te kunnen spelen. Geloof mij nu kun je gewoon asdash@hotmail.com invoeren en een verzin naam en je kunt al doneren.

Maar ze moeten het zelf maar weten, ik sta er niet versteld van dat er zo misbruik van gemaakt word als je het niet wat moeilijker maakt :).
 

DeletedUser

Guest
Eenvoudig?

Maak jij maar is een Hotmail account aan , je moet heel veel stappen doorlopen en allerlei handelingen doen voor 1 email adres. Ook kan Forge een bevestiging mail sturen naar dat e-mail adres. Hierdoor moet je toch veel meer stappen maken dan een nonsens account en e-mail adres om gelijk te kunnen spelen. Geloof mij nu kun je gewoon asdash@hotmail.com invoeren en een verzin naam en je kunt al doneren.

Maar ze moeten het zelf maar weten, ik sta er niet versteld van dat er zo misbruik van gemaakt word als je het niet wat moeilijker maakt :).

Dat is als je er je tijd voor neemt 15 minuten werk. Als je het wat vaker hebt gedaan kun je in 5 minuten een nieuw e-mailadres aanmaken. Dat vind ik inderdaad erg eenvoudig. Het heeft volgens mij te weinig afschrikwekkende werking voor iemand die wil valsspelen.
 

DeletedUser2084

Guest
Je kunt best meer dan 80 buren hebben, in mijn buurt waren er laatst 83.
Na de samenvoeging kunnen inactieven weer gaan spelen namelijk, die worden bij de samenvoeging niet meegeteld.
 

DeletedUser

Guest
140 vrienden
+ 80 gildeleden
+ 80 buren
------------------
= 300 potentiële investeerders in je groots gebouw

Eigenlijk zou het ietsje realistischer zijn als je het aantal buren een beetje verlaagt. Maar goed, de idee achter die berekening blijft dezelfde: de impact is veelal beperkt. :)

Hoe kom je aan 140 vrienden? Ik kon er laatst toch echt geen meer toevoegen omdat ik er al 80 had...
 

DeletedUser

Guest
mensen mensen mensen,

dit blijft volgens mij een spel wat uit de USA komt, die mensen zien alles wat van een IP adres komt en iemand die van meerdere IP adressen inlogt als een potentieel terroristje :) ik kom helaas te veel in de USA om dit te kunnen beamen dat volk is echt niet goed bij zijn hoofd die hebben echt een steekje los het is en blijft een hoop inteelt daar die lui sporen niet en lui zijn ze helemaal als ze echt moeten werken laten ze het afweten. ;)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Leuke theorie, het spel wordt echter gemaakt door Innogames, in Duitsland ;)
 

DeletedUser

Guest
als het in Duitsland gemaakt word dan neem ik dat terug. Alleen ik dacht ergens gelezen te hebben dat de roots van dit spel uit de USA komt.
Maar inderdaad als het uit duitsland komt dan neem ik alles terug. Die lui mag ik heel erg kom er ook vaak en koken dat ze kunnen :) en bier maken helemaal ;).
En mee te werken en te werken is best.
 
Bovenaan