Discussie spelversie 0.25!

DeletedUser

Guest
ik vind het gewoon een ronduit slechte maatregel, ga dan in ieder geval werken met een 'ontheffings'methode: zoals al eerder genoemd, bij voldoende motivatie (richting support oid) volgt een uitzondering. Er zijn in mijn ogen teveel voorbeelden te noemen van ten onrechte gedupeerden. Naar mijn mening moet er voor die groep mensen, en aan de reacties te lezen zijn het er nogal wat, iets bedacht worden. Fraude is niet goed, maar als het enige probleem het te snel levellen van GB's is, moet juist daar misschien wel iets op worden bedacht in de vorm van een monitoring?
ik blijf erbij dat dit absoluut een reden is om het spel minder leuk te vinden. Ik speel samen met een RL vriend dit spel, maar als we nu naast elkaar gaan zitten, kunnen we elkaar niet meer helpen met FP's? Dat kan (mag) toch niet de bedoeling zijn???
 

DeletedUser2100

Guest
wel wat handige dingen bijgekomen, maar krijg nog steeds blueprints van gebouwen die ik al heb staan.
inmiddels kan ik bijna alle 3 gebouwen die ik al heb nogmaals bouwen. nutteloos, ik kan er niets mee.
misschien een optie om bv die aan je gildeleden die dit gebouw nog niet compleet hebben te geven/ruilen?
 

DeletedUser1655

Guest
Wat mij betreft word iedere persoon op wiens netwerk ik zit gedupeerd. Zometeen log ik bij macDonals in. Ben benieuwd of iemand die ook de Mac bezoekt en mijn stadje support ook niet meer kan, ondanks dat we elkaar niet kennen... Ook alle reizigers op NS-Intercities worden ten sterkste afgeraden zelfs te spelen tijdens jullie reis, want jullie zijn straks dus de klos als ik eenmaal inlogd op FoE. :mad:
Een wijzere stap zou zijn geweest om een time ban op te leggen, en niet iemand over enkele maanden confronteren dat er ooit op een gedeelde netwerk hebt gespeeld Dit maartegel schiet zijn doel volledig voorbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1655

Guest
Dames en heren,

Dit is een GROOT fout van InnoGames om deze maatregel door te voeren. Straks kan je nergens meer je spel spelen want ze reken dat elk IP adres waar je op inlogd als je eigen.
Graag deze zaak goed aankaarten. Ik zie dit als een grove fout en niet als een oplossing om valsspelers te aan te pakken. En zou je een aanmelden dat ben je gewoon dik 3 weken verder zonder resultaat.

http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?5461-Forgepunten-zelfde-netwerk-hoe-zit-dat heb ik de fout gemeld, want ik word gestraft omdat ik 3 weken terug niet thuis kon komen wegens de sneeuw, bij Vamp hebben gelogeerd en op zijn netwerk mijn stadje gespeeld. Dat was 3 weken terug, en kreeg vandaag weer dat we een netwerk deeld. Welke netwerk? We zitten bij 2 aparte providers (ik Hilversum, hij Amersfoort).

Ik word hier zo moe van...
 

DeletedUser

Guest
Hai PCSurgeon, betekent dit dat het delen van een internetverbinding als iets eeuwigs gezien wordt? Heb er geen ervaring mee maar ik zou denken dat men aan elk van de spelers 1 of 2 IP adressen koppelt en dan kijkt of er hier overlap tussen zit als je aanlogt. Ik zou het bv nog wel kunnen verstaan dat als je bij Vamp aanlogt, je niet bij Vamp kan doneren op het moment dat je op zijn locatie bent aangelogged. Als je terug thuis bent, zou dat terug wel moeten mogelijk zijn. Op zich is dat al heel beperkend voor heel wat gezinnen/families. Als men bijhoudt dat iemand ooit op een computer aangelogged is waar iemand anders ook ooit op gespeeld heeft, dan is het andere koek.


In dat geval denk ik inderdaad dat men hier heel kort door de bocht gegaan is. In Vlaanderen kent men de uitdrukking: Het kind met het badwater weggooien en dat is precies wat er hier gebeurt.

En voor hen die willen frauderen is het toch simpel, nieuwe account maken en aanloggen via een proxy vanaf dan... Die laten zich waarschijnlijk niet afschrikken door dit systeem. Vind het wel zielig als men dat zou doen want uiteindelijk is het maar een spel.

Ik begrijp wel dat je er uitermate moe van wordt... Als het geen on-line game was, zou dit een hele goede reden zijn om de upgrade niet uit te voeren.
 

DeletedUser

Guest
Voor zover ik het nu heb begrepen, is het zo dat als je bij iemand anders een keer je account checkt of ooit hebt gecheckt, je de rest van je leven (of in ieder geval zolang je beiden nog die ene internetverbinding hebt) je elkaars grote gebouwen niet meer mag helpen (stel dat je 5 maanden geleden bij een vriend aan de andere kant van het land logeerde en eens je account bekeek: dan mag je nu ook niet meer elkaar helpen met een groot gebouw, en zal dat voor de rest van je leven dat ook niet meer kunnen). Ik snap best dat er iets tegen fraude gedaan moet kunnen worden, maar ik vind dat dit te ver is doorgeschoten. Bij andere games mag je inderdaad überhaupt geen ip delen, maar... dan kun je aangeven dat je een verbinding deelt. Hier is het dus: als je ooit op een moment in het verleden of in de toekomst een keer inlogt op iemands anders ip, dan kunnen jullie nooit en te nimmer meer elkaars grote gebouwen helpen. Wat zal de volgende stap zijn? De handel voor spelers van hetzelfde ip blokkeren, zodat er niet té gunstige deals gesloten kunnen worden? Blokkeren zodat je elkaar niet meer kan motiveren/opknappen en er dus geen kans is dat je misschien een extra blauwdruk krijgt?

Mijn pa is erg actief geweest met het werven van vrienden en familie voor FoE, en de voornaamste reden dat de hele clan het leuk vindt, is dat we elkaar helpen met handel en motivatie. Grote gebouwen spelen nog geen grote rol, omdat tot nu toe mijn broertje de enigste is die in staat was om een groot gebouw neer te zetten, maar de komende maand zullen er vast wel meer volgen. En ik weet zeker dat als het besef zal beginnen te dagen dat we elkaar allemaal niet meer kunnen helpen omdat we ooit eens een keertje bij elkaar op bezoek waren en onze accounts bekeken om grondstoffen binnen te halen.

Denk aan het volgende scenario:
Een vriend of familielid die aan de andere kant van het land woont is op bezoek. Je laat diegene FoE zien, en hij is er enthousiast over, dus hij maakt gelijk een account aan. Dan zeg je: `O ja, omdat je nu hier een account hebt aangemaakt, zullen we elkaar nooit en te nimmer meer kunnen helpen met grote gebouwen (en misschien later met andere zaken), zelfs al zie ik je het komende half jaar niet meer.'

Op zich ben ik niet tegen zo'n ip-block, omdat dit inderdaad valsspelen tegen gaat en je inderdaad hoogstens een paar huisgenoten of gezinsleden mee treft. Maar wanneer je de rest van je leven elkaar niet meer mag helpen, dan vind ik dat erg overtrokken.

En oja, deze levenslange straf is zonder waarschuwing doorgevoerd: een 'pas op mensen, log vanaf nu niet meer bij elkaar thuis in, want dan krijg je een levenslange block' zou al íéts hebben gescheeld. Dit voelt aan als de langstudeerdersboete die werd ingevoerd voor niet alleen nieuwe studenten, maar ook voor oude die zich ineens genoodzaakt zagen zich óf diep in de schulden te steken, óf te stoppen met hun studie. Die maatregel is dan wel na een maand afgeschaft, maar toch, ik vind dit vergelijkbaar.

Tja... Ik ben het met floeckx eens: als dit geen online game was, zou ik de update niet installeren, of de game opnieuw installeren zónder die update, hoeveel goede bugfixes er ook in zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2470

Guest
Al dat gezeur over die blokkering, ik vind het maar doodnormaal. Op een ander online spel wordt je account volledig geblokkeerd als er overeenkomstige IPs voorkomen. Zoals 3D zegt, zijn ze hier nog heel erg mild, en toch is er veel gezeur. Op een browserbased online spel, speel je alleen met jou IP en op jou PC, al de rest mag voor mijn part geblokkeerd worden.

Ik log wel regelmatig in via 3G of via een Telenet Homespot (België).. Ik vraag me af of dit gevolgen gaat hebben, IP-gewijs.. Ben benieuwd..
 

DeletedUser

Guest
Ik ben niet helemaal tegen een ip-block, maar wel dat die in deze vorm op deze manier is geïntroduceerd. De games die ik ken met een strikter ip-beleid, hebben wél de mogelijkheid om aan te geven welke accounts een ip delen, bijvoorbeeld van familieleden (max 3 ofzo).

Nu is het dus zo dat als jij bijvoorbeeld een half jaar geleden bij mij in Amsterdam had gelogeerd en we toen beiden op mijn ip onze accounts 1 keer hadden bekeken, we nu en de rest van ons leven elkaar niet meer mogen helpen.

Ik zou al positiever zijn als er was gezegd: 'jongens, vanaf vandaag voeren we 0.25 in. Vanaf nu mag je niet meer op elkaars ip komen om elkaar te helpen, om fraude tegen te gaan.'
Wat er nu gebeurd is: 'jongens, vanaf vandaag voeren we 0.25 in. Als je ooit in het verleden op elkaars ip hebt ingelogd, dan mag je elkaar de rest van je leven niet meer helpen.'
 

DeletedUser3691

Guest
je kan toch gewoon een account per wereld doen gekoppelt aan ip lijkt mij
 

DeletedUser

Guest
Als je real-life vrienden en familieleden uitnodigt om samen met jou een spel te spelen, is het logisch dat je dan allemaal op dezelfde wereld gaat spelen. Zeker met huisgenoten/gezinsleden. Als je 1 ip per account per wereld doet, dan maak je het voor gezinsleden en huisgenoten überhaupt onmogelijk om samen te spelen, en als 1 van de huisgenoten/gezinsleden besluit om op twee werelden te spelen, betekent dat een potentiële speler minder.

Als ik nog even op mijn issue met dit punt van de update terug mag komen:
Een paar weken geleden ging ik bij mijn ouders eten. Meestal time ik mijn goederenproductie zo dat die doorloopt terwijl ik weg ben, maar nu kwam het niet goed uit. Dus bij mijn ouders en broertje thuis, die allemaal ook fanatiek FoE spelen, logde ik in op mijn account om de goederen te innen en een nieuwe productie aan te zetten. Als ik had geweten dat een paar weken later een update ingevoerd zou worden die mij daardoor een ip-block voor de rest van mijn leven zou geven, dan had ik dat natuurlijk nooit gedaan: mijn broertje is de eerste in de vrienden/familiegroep die FoE speelt die een groots gebouw heeft, en nu kan ik heb hierdoor überhaupt nooit meer helpen.

Hetzelfde geldt voor pcsurgeon, die een paar weken geleden dankzij de sneeuw niet naar huis kon en bij een andere speler thuis zijn account checkte. Als hij had geweten dat hij een paar weken later door een nieuwe regel voor de rest van zijn leven een ip-block zou krijgen, dan had hij dat vast ook niet gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1655

Guest
Het kind met het badwater weggooien klopt helemaal.
Je bent gedoemd als:
- Je provider je van DHCP IP-addressen voorzien, want kennelijk ging InnoGames er van uit dat oiedereen levenslang dezelfde IP adres heeft,
- Je je opa het spel heeft leren spelen en zelf ook daar was ingelogd
- Alle publieke netwerken zijn no-game zones geworden
- Ook zo wifi verbindingen van een vriend waar je toevallig met een iPad op ingelogd was
- ach, zo kan ik veel meer voorbeelden opnoemen.

Dit stazi-beleid gaat het spel en goedwillige mensen zodanig beschadigen dat welke spel dan ook in de toekomst word uitgerold, je met zulke beleid te kampen zal krijgen. Dit is een goede stap, maar de richting is zoek...

Hoe dan ook, het lijkt me geen goed plan het zo te continueren. Niet voor het spel, en niet voor de opgeworpen sociale beperkingen. Er zijn alternatieven waarmee je de boeven in het spel kan pakken, maar ga geen oerwoud met een botte bijl leegkappen.

pcsurgeon
 

DeletedUser3691

Guest
Het is kut maar hoe moeten ze het anders doen geef eens een voorbeeld ?
 

DeletedUser

Guest
Ik maakte in een eerdere post al een vergelijking met de langstudeerboete die in Nederland was ingevoerd en weer afgeschaft. Voor de Belgen die hier niet vanaf weten: dit was een maatregel van de Nederlandse overheid om het extreem lange studeren tegen te gaan. Op zich geen slechte gedachte, en er zijn al eerder vergelijkbare maatregelen geweest. Zo werd een paar decennia geleden voor nieuwe studenten ingevoerd dat je niet meer oneindig lang geld kon lenen, maar dat de duur van de lening beperkt werd en er alleen kwijtschelding van (een gedeelte van) je schuld kon plaatsvinden als je binnen 10 jaar klaar was met je studie. Toentertijd werd die maatregel ingevoerd voor nieuwe studenten, die daardoor ook wisten waar ze aan toe waren.

De regering besloot afgelopen zomer om een nieuw soort maatregel in te voeren: de langstudeerboete. Wanneer je langer dan 10 jaar over je studie doet, dan krijg je - als je je inschrijft - bovenop je collegegeld een boete die drie keer zo hoog is als dat desbetreffende collegegeld. Op zich een goede maatregel, denk ik: dat motiveert studenten wel om binnen die tien jaar af te studeren. Ik weet zeker dat het mij destijds wel aangespoord zou hebben om óf wat harder door te werken, óf eerder te stoppen. Maar deze maatregel werd voor iedereen die al aan het studeren was ingevoerd. Als je dus al meer dan tien jaar bezig was, werd je voor het blok gezet: óf je nog erger in de schulden steken, óf stoppen met je studie. Met nog een paar maanden voordat ik zou kunnen afstuderen, zag ik mij genoodzaakt om inderdaad te stoppen. Gelukkig dat die maatregel werd teruggedraaid en ik nu alsnog de laatste loodjes af kan leggen.

Ik zie een parallel met deze maatregel. Hoewel die niet zo levensbepalend en schokkend als de langstudeerboete is, wordt hij wel op dezelfde wijze ingevoerd. De regel gaat op dit moment in, maar we kijken wel naar in het verleden gedane zaken en straffen je daar met deze nieuwe maatregel voor. Een vergelijkbaar maar extreem voorbeeld: stel dat vanaf vandaag het autorijden verboden wordt, emt als straffe een jaar gevangenisstraf. Nu besluit de regering om iedereen die vóór vandaag auto heeft gereden, dan ook maar op te pakken en in de gevangenis te gooien, zelfs al zouden ze vanaf vandaag, het moment dat die wet is ingegaan, de auto hebben laten staan: zelfs al hebben ze nu überhaupt geen auto meer.

Nu vraag je terecht hoe het anders kan. Een paar ideeën:
- Laat deze maatregel ingaan vanaf een bepaald moment en voer ip-blocks vanaf dat moment in: op die manier straf je niet de goedwillende mensen die toevallig in het verleden bij elkaar langs gingen.
- Je kunt een instelling toevoegen, iets wat anmdere games met een strikter ip-beleid wel hebben, voor zover ik weet, waarin je aangeeft met welke accounts je een ip deelt. Maximaal 3 ofzo. Natuurlijk, je kunt hierdoor nog steeds mensen hebben die deze instelling misbruiken en 3 extra accounts aanmaken, maar zonder zoiets zouden ze inderdaad gewoon via proxies dat doen.
- Je kunt de ip-block tijdelijk maken, maar wel lang genoeg dat het significant is. Een week, zoals pcsurgeon voorstelde, vind ik ook een goede periode. Dit is beduidend langer dan de 2 dagen die je maximaal een productie kan laten lopen, en zeker langer dan de 10 uren aan forgepunten die je maximaal kunt hebben.

Stel je voor, bas35, dat je vanwege dat woord dat je net zei voor de rest van je leven geband zou worden van dit forum, zonder waarschuwing of beroepsmogelijkheid...

Ik ben dus niet tégen het idee van een ip-block voor het helpen van grote gebouwen, maar wel op de manier waarop die nu is doorgevoerd.
 
Bovenaan