Discussie spelversie 0.25!

DeletedUser

Guest
Zeer leuke en handige nieuwe functies met een hele lijst aan opgeloste fouten, mooizo!
 

DeletedUser

Guest
Beter dan 0.24 ;)
Hopelijk word 0.26 beter met een betere oplossing voor overbodige blauwdrukken van gebouwen die je al hebt.

0.25 is zeker beter dan 0.24
 

DeletedUser

Guest
Maar even als ik dit zo lees in het forum..

Klopt het dan dat mijn broer, die net als ik FoE speelt, dus in hetzelfde huis op zijn eigen pc, GEEN punten meer kan stoppen in mijn grootse gebouwen en vice versa?

Hoop dat ik dat verkeerd begrepen heb want het zou eigenlijk te belachelijk voor woorden zijn...
 

DeletedUser3200

Guest
BlackDemon, dat puntje viel mij ook op. Dit zal waarschijnlijk zijn om misbruik te voorkomen. De eerlijke mensen worden hierdoor wel benadeeld.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook erg jammer dat mijn man en ik elkaar niet meer kunnen helpen met fp`s, ik snap dat het is om misbruik te voorkomen maar idd de eerlijke spelers worden hierdoor erg benadeelt.
 

DeletedUser4080

Guest
Wacht eens even mensen met de zelfde verbinding kunnen niet meer elkaar helpen. Waarom kan mijn broertje me niet helpen? sterker nog bij ons op school spelen veel mensen die kunnen nu elkaar ook niet meer helpen omdat ze allemaal achter hetzelfde ip zitten? Dan even denkende van uit werk waar mensen samen op werk dit spel spelen die dit als team spel spelen zijn die nu ook opeens niet meer instaat je gebouwen te steunen???
 

DeletedUser1701

Guest
Niet slecht die update. Leuk dat zoveel fouten aangepast worden, dat wel .. :)
 

DeletedUser4392

Guest
Zoals hierboven al vermeld, Hoe gaat dat nu in zijn werk? ik speel soms bij een vriend thuis die ook FoE speelt. kunnen wij onderling geen fp meer spenderen als ik daar 1x in de week speel? Zou het wel fijn vinden als hier wat duidelijkheid over komt.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het te belachelijk voor woorden! Ik speel FoE nu al een half jaar met veel plezier maar er worden steeds meer dingen vergald.
Je zou wel vrienden kunnen uitnodigen vanuit je account maar oh wee als je mekaar dan helpt doordat je bv familie, collega's of klasgenoten bent.

Puike zet FoE, voor tientallen bedriegers worden duizenden vrienden, familieleden etc. die samen fijn spelen gestraft. Beetje kromme verhouding of ligt dit aan mij?
 

DeletedUser

Guest
Ik snap dat ze misbruik willen voorkomen, maar denk dat deze manier niet de oplossing is.
Overigens heeft 0.25 ook goede verbeteringen :)
 

DeletedUser

Guest
Spelers die een internetverbinding delen kunnen niet langer meehelpen met het bouwen van het groots gebouw van de andere speler.
Bovenstaand betekent dat 2 spelers die eenzelfde internetverbinding delen onderling geen forgepunten meer kunnen besteden in elkaar groots gebouw. Voor de volledigheid vermeld ik graag dat spelers die een internetverbinding delen nog steeds elkaar kunnen motiveren & opknappen. Ze kunnen ook onderling goederen ruilen en in dezelfde gilde zitten. Eigenlijk hebben we dus vrij liberale regels voor spelers die hetzelfde IP delen. Maar goed, dat doet er hier niet toe.

Ik zou jullie zeer graag zeggen dat dit een regel is die wij zomaar zonder enige reden invoeren, aangezien dat ook zou betekenen dat we het makkelijk kunnen terugdraaien. Helaas is dat niet zo en is dit een weloverwogen zet waarover we goed hebben nagedacht. Zoals door een aantal spelers al opgemerkt, is deze automatische blokkering ingevoerd om misbruik te voorkomen. Vanaf de start van grootse gebouwen zijn er een aantal spelers die het leuk vinden om vals te spelen en hun eigen gebouwen te levelen met push-accounts. We spreken hier dan niet over 1 à 2 accounts die niet zo'n grote impact hebben, maar over tientallen spelaccounts die een zéér grote invloed hebben. Dit betekent uiteraard dat zo'n spelers plotseling een volledig geleveld groots gebouw hebben en dus een onfair voordeel ten opzichte van eerlijke spelers. Die eerlijke spelers zijn in casu jullie, zij die gewoon van het spel willen genieten.

Bij elke regel en automatisch blokkering moeten we de voordelen afwegen tegen de nadelen. Het nadeel van deze nieuwe 'functie' is dat man-vrouw, moeder-dochter, moeder-zoon, vader-zoon, etc. elkaar niet meer kunnen ondersteunen. Voor alle duidelijkheid: ik ben het volledig eens met jullie dat dit niet leuk/aangenaam is. Ik begrijp die feedback ten volste en mijn inziens is dat ook een terecht punt. Laat ons het echter ook even in perspectief plaatsen: van de +- 300 spelers die je kunnen helpen met een groots gebouw zullen er nu hoogstens 4 à 5 zijn die dat niet meer kunnen. Dat is ongeveer 2% ... Een zéér klein aantal dus. De voordelen van deze maatregel zijn duidelijk: misbruik wordt de kop in gedrukt. Voor ons weegt dit voordeel zwaarder door dan het nadeel. Dergelijk valsspel heeft immers ook een weerslag op onschuldige spelers, ook al zijn ze niet rechtstreeks betrokken.

Al bij al denk ik niet dat dit zo'n probleem zal worden. Niettemin evalueren we ook deze functie en brengen aanpassingen daar waar nodig. :)
 

DeletedUser4162

Guest
Fanatiekelingen die meerdere steden hebben om zichzelf te kunnen helpen met forgepunten zullen heus wel weten hoe je een proxy opzet en zo alsnog zichzelf kunnen helpen.

Je benadeelt hier alleen mensen mee. Het probleem dat mensen zichzelf helpen met FP heb je hier echt niet mee verholpen..
 

DeletedUser

Guest
Misschien niet kotetso maar toch wel een groot stuk hoor want niet iedereen gaat zich daar mee bezig houden om achter oplossingen te zoeken en denk ook niet dat we ze hier over ideeen moeten geven hoe ze het moeten doen ;) in ieder geval vind ik het een stap in de goede richting.

plus ze mogen blij zijn dat ze dat kunnen in dit spel want ik heb in het verleden spellen gespeeld waar je eerst toestemming moest vragen om een 2de account te maken op de zelfe internet verbinding want als ze merkte dat er 2 accounts waren op de zelfde verbinding werden de 2 accounts verwijderd.

dit kon enkel voorkomen worden door een aanvraag in te dienen bij de admins en dan moest je een goede motivatie hebben. :)
 

DeletedUser

Guest
kan ook geen fp meer besteden in mijn neef zijn gebouwen omdat ik daar regelmatig eens langskom en mij daar ook af en toe inlog.
dus als je je eenmaal aanlogt op iemand anders zijn internetadress, kun je elkaar ook niet meer helpen. Hoop dat ze dit snel gaan oplossen want anders dreig ik ook nog eens mijn 59 fp die ik al in een groots gebouw heb gestop te verliezen.
 

DeletedUser

Guest
Ik vraag me af of dit de beste manier is om het misbruik d.m.v. push accounts te voorkomen. Het is misschien de weg van de minste moeite (voor de ontwikkelaars), maar het heeft wel impact op veel spelers zo te zien.

Zijn push accounts niet heel eenvoudig te herkennen:

- geen fp besteed aan tech tree
- elke 10 uur inloggen om fp te doneren
- alle munten uitgegeven aan fp

Je zou dan denk ik ook deze accounts kunnen herkennen en blokkeren.

Er zou ook een uitzondering gemaakt kunnen worden:
Je kan geen FP investeren in de stad die vanaf hetzelfde IP beheerd wordt, tenzij:
- Je in de Vroege Middeleeuwen of verder bevindt
- Dagelijks minimaal 3000 voorraden produceert
- nog iets anders?

Hetgeen hierboven is maar een idee. De precieze details kunnen natuurlijk anders bepaald worden. Ik denk dat als iemand enkel een push account wil gebruiken, hij niet de moeite zal nemen om het push-account ook daadwerkelijk tot de vroege middeleeuwen te ontwikkelen. Zeker niet als hij meerdere push accounts wil gebruiken om zijn main te sponsoren.

Ik vind het goed dat er aandacht is voor valsspelers, maar ik vind dat met deze regel de goede spelers moeten lijden onder de valsspelers.

Er moet wel iets komen waardoor je wel gezellig kan spelen met je familie/vrienden.
 

DeletedUser1636

Guest
Dit is echt belachelijk dat ik niet bij een maat van me die in DEZELFDE gilde zit niet meer kan doneren, ik ben klaar met de techtree enzo dus wat moet ik dan met mijn forgepunten?

Nogmaals echt BELACHELIJK dat wij zo gestraft worden!!!

En nog iets..

aangezien een maat van mij dit ook speel maar door omstandigheden zit ie nooit achter zijn pc../ heeft hij mij gevraagd om op zijn stadje te letten....

ECHT BELACHELIJK!!
 

DeletedUser275

Guest
aangezien een maat van mij dit ook speel maar door omstandigheden zit ie nooit achter zijn pc../ heeft hij mij gevraagd om op zijn stadje te letten....
Dit is verboden.
 

DeletedUser1701

Guest
Dit is echt belachelijk dat ik niet bij een maat van me die in DEZELFDE gilde zit niet meer kan doneren, ik ben klaar met de techtree enzo dus wat moet ik dan met mijn forgepunten?

Nogmaals echt BELACHELIJK dat wij zo gestraft worden!!!

En nog iets..

aangezien een maat van mij dit ook speel maar door omstandigheden zit ie nooit achter zijn pc../ heeft hij mij gevraagd om op zijn stadje te letten....

ECHT BELACHELIJK!!

Geef je fp dan aan iemand anders uit je gilde. Lijkt me niet zo heel dramatisch, toch? ;)
Of je hebt misschien een dubbelaccount, kan ook natuurlijk. :p
 

DeletedUser1636

Guest
Ik heb geen dubbelaccount.. heb er zelf maar 1 en die zit op Arvahall, oke en 1tje op Cirgard om te checken maar daar doe ik niks meer mee..
 
Bovenaan