Discussie spelversie 0.25!

carelbossi

Nieuw lid
Helemaal mee eens, ik snap ook niet wat precies de bedoeling is. Je kunt ook vrienden maken in het spel en elkaar helpen en dan mag dat als huisgenoot niet??? Ik snap de paniek en de overdreven maatregel ook niet en vindt het nogal wat, ze hebben blijkbaar geen probleem dure diamanten aan je te slijten, het is inderdaad handelen met de Botte Bijl!!
 

carelbossi

Nieuw lid
Vindt het echt belachelijk! Mijn vrouw speelt ook en heeft ook centjes geinvesteerd en ze moet toch zeker zelf weten of ze haar FP's in Mijn GB wil steken!! kan toch niet zo zijn dat ze dat gaan blokkeren, dit is toch zeker niet vals spelen of zo, dan kan je ook de diamantspelers eruit gooien en zeggen dat ze vals spelen! Kortom deze regel slaat nergens op!!
 

DeletedUser

Guest
Al dat gezeur over die blokkering, ik vind het maar doodnormaal. Op een ander online spel wordt je account volledig geblokkeerd als er overeenkomstige IPs voorkomen. Zoals 3D zegt, zijn ze hier nog heel erg mild, en toch is er veel gezeur. Op een browserbased online spel, speel je alleen met jouw IP en op jouw PC, al de rest mag voor mijn part geblokkeerd worden.

Helemaal mee eens !
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit echt een kansloze actie van het leiding van dit spel!!

Door mij zijn er in het verleden spelers begonnen waarmee ze ook geld verdient hebben door hun aanschaf van diamanten, maar doordat ik hen geholpen heb krijg ik de diamant bonus niet. Nu krijgen we dit gezeik erbij.

In het verleden heb ik vaker online games gespeeld en ook daar kennissen geholpen in het spel en dit was nooit een probleem! Hiermee motiveer je alleen mensen mee om elkaar te helpen en langer door te spelen.

Naar mijn idee verpest de leiding dit spel en voor mij is de lol eraf. Hopelijk verliezen jullie snel je baan op deze wijze.
 

DeletedUser

Guest
ik ga me nu heel unpopulair maken lol... ben een admin in een ander online spel dus kan wel begrijpen waarom je iemand met het zelfde ip- addres niet meer kan/ mag helpen. :tumbsup: had in mijn spel wat ik noemde "the alphabetboys" zoals je misschein kan afleiden was dat 1 user met oneindig veel accounts beginnend met a eindigend met zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz in dat geval zou ik als admin graag de mogelijkheid hebben gehad om een ip te blocken . ik controleer op ip contact en bij misbruik (2 waarschuwingen) zwaai ik dus met de ban hamer. als je iemand met push accounts heb en je krijgt de hele tijd klachten van spelers (al dan niet betalend) dan vind ik het niet vreemd dat er in het script een aanpassing word gemaakt om vals spelen te voorkomen. jammer voor "de eerlijke" speler zoals altijd verpesten de rotte appels het voor de rest
 

DeletedUser

Guest
Haha, nee, je maakt je bij mij in ieder geval niet onpopulair hoor. Ik snap heel goed dat je een gebruiker met een heleboel accounts aan wilt kunnen pakken, en een ip-block is daar inderdaad een goede maatregel voor. Maar wat mij tegen de borst stuit, is de manier waarop deze is ingevoerd, zoals ik al uit mijn voorbeelden heb laten blijken. Met de voorgestelde wijzigingen kun je wel die ene gebruiker met oneindig veel accounts aanpakken, maar minimaliseer je het ongemak voor de eerlijke speler.

Edit: zo te zien kan ik wel nog forgepunten bij mijn broertje zijn grote gebouw investeren, terwijl ik weet dat ik een paar weken geleden bij mijn ouders en broertje thuis een keertje heb ingelogd. Zou de maatregel deels teruggedraaid zijn, zou er een fout gemaakt zijn of is er iets anders aan de hand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
maar: waarom duurt dat Ip-block een onbepaalde tijd? Laat het IP-block voor mij part een week duren. De push accounts heb je dan allemaal te pakken, of ze moeten 1x per week 10 FP's willen besteden en daar alle moeite voor doen. Dan is het nog steeds een slechte maatregel, maar al minder slecht als deze 'ingreep'.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het te belachelijk voor woorden! Ik speel FoE nu al een half jaar met veel plezier maar er worden steeds meer dingen vergald.
Je zou wel vrienden kunnen uitnodigen vanuit je account maar oh wee als je mekaar dan helpt doordat je bv familie, collega's of klasgenoten bent.

Puike zet FoE, voor tientallen bedriegers worden duizenden vrienden, familieleden etc. die samen fijn spelen gestraft. Beetje kromme verhouding of ligt dit aan mij?
Je mag mij anders wel steunen hoor.
 

DeletedUser1366

Guest
Let ook op met spelen over een mobiele internetverbinding! Deze krijgen meestal ook wisselende IP adressen toegekend waardoor je onbedoeld op een IP kan spelen waar mogelijk een andere FOE speler op heeft gezeten. Correct me if i'm wrong :)
 

DeletedUser2470

Guest
Laten we hopen dat ze daar rekening mee gehouden hebben..
 

DeletedUser

Guest
Let ook op met spelen over een mobiele internetverbinding! Deze krijgen meestal ook wisselende IP adressen toegekend waardoor je onbedoeld op een IP kan spelen waar mogelijk een andere FOE speler op heeft gezeten. Correct me if i'm wrong :)

Ik heb zelf nog op mijn iPad FoE gespeeld door een flash browser. Heeft inderdaad ander IP maar ik denk dat het niet van iemand anders nog kan zijn...
 

DeletedUser1366

Guest
Hou je IP van je mobiele internet verbinding maar eens in de gaten, als je IP wisselt dan betekend dat dat dat IP ook aan een andere mobiele gebruiker kan en zal worden toegekend...
Ik vind de hele regel maar niets. Is een te makkelijke "oplossing". Steek er wat meer moeite in en herken de cheaters op een echte manier!
 

DeletedUser2562

Guest
Uitstekende veranderingen weer deze update! Met name het gedeelte dat accounts met dezelfde IP's niet meer kunnen doneren aan elkaar. Ga zo door!
Voor die spelers wiens hele familie, broers, vrienden, kennissen en vage kennissen spelen met hetzelfde IP (dat geloven we dan maar even voor het gemak) das even pech hebben, maar life goes on en the game ook, misschien wat regelen met een andere speler om die FPtjes binnen te krijgen.
Bij andere games wordt je direct gebanned, dus wees blij dat je 'nog' samen kan spelen ( en ff inloggen voor elkaar, laten we elkaar geen mietje noemen)
 

DeletedUser

Guest
Let ook op met spelen over een mobiele internetverbinding! Deze krijgen meestal ook wisselende IP adressen toegekend waardoor je onbedoeld op een IP kan spelen waar mogelijk een andere FOE speler op heeft gezeten. Correct me if i'm wrong :)
weet niet hoe het hier gaat maar als je een nieuw ip krijgt moet je opnieuw inloggen als dan eventuele cookies heb gedelete is verder niets aan de hand en speel je gewoon met je 'nieuwe ip' een ip wijst ook naar een centrale dus als je een ip krijgt van iemand uit groningen en jij woont in goes dan word de ip gereset dit gaat alleen niet op als er handmatig een blacklist word bijgehouden
 

DeletedUser

Guest
Ik maak hieruit op, ***Heineken***, dat je geen huisgenoten en/of gezinsleden hebt die ook FoE spelen, en dat je nog nooit bij een van je vrienden en familieleden die FoE spelen hebt ingelogd :). Er is natuurlijk voor te pleiten dat je niet meer je eigen familie/gezinsleden/vrienden/huisgenoten mag helpen door forgepunten in hun grote gebouwen te stoppen, en je kunt uiteraard ook een stap verder denken: je kunt ook dan gaan verbieden met ze te gaan handelen, hun steden te motiveren/opknappen en ze verbieden bij elkaar in het gilde te zitten. Maar ja, waarom zou je dan nog aan mensen die je kent deze game aanraden? Zo ben ik tenminste wel hier begonnen, doordat mijn pa was begonnen en het mij aanraadde.

De mensen die tegen deze maatregel zijn (in zijn geheel of slechts in deze vorm), zijn voor zover ik begrijp mensen die ooit wel eens bij iemand anders die ook FoE speelt hebben ingelogd op hun account (of samen wonen met een andere FoE-speler, of inderdaad cheaters zijn): de verhalen die ik zie tot nu toe wijzen daarop.
De mensen die voor deze maatregel zijn, hebben (nog) niets gezegd over of ze wel of niet mensen in het echt kennen die FoE spelen en wel eens bij hun hebben ingelogd, maar wijzen de rest er wel op dat dit een erg effectieve maatregel is om in een keer van alle cheaters af te zijn*.

Zowel door voor- als tegenstanders zijn er diverse argumenten aangevoerd. Laat ik eens proberen ze hier samen te vatten:

Voorstanders:
- Cheaters kunnen met pushaccounts niet meer vanaf een ip de grote gebouwen van hun hoofdaccount pushed*.
- FoE heeft überhaupt al een vrij soepel beleid.
- Je moet nu wel andere spelers met hun grote gebouwen gaan helpen.

Tegenstanders:
- Gezinsleden en huisgenoten kunnen elkaar nu niet meer op legale wijze helpen met de grote gebouwen.
- Als je ooit een keertje bij iemand anders die FoE speelt thuis hebt ingelogd op jouw account, kun je die persoon nooit meer helpen met zijn of haar grote gebouw.
- Deze maatregel is vanaf een bepaald moment ingegaan, en treft daarbij spelers die vroeger bij iemand anders langs waren gegaan om daar in te loggen, maar niet daar permanent verblijven en zelfs nu niet meer daar komen.

Ik denk dat ik hier de belangrijkste punten heb. Of ben ik er een paar vergeten?

* Nouja, op de cheaters na die een proxy instellen.
 

DeletedUser1366

Guest
weet niet hoe het hier gaat maar als je een nieuw ip krijgt moet je opnieuw inloggen als dan eventuele cookies heb gedelete is verder niets aan de hand en speel je gewoon met je 'nieuwe ip' een ip wijst ook naar een centrale dus als je een ip krijgt van iemand uit groningen en jij woont in goes dan word de ip gereset dit gaat alleen niet op als er handmatig een blacklist word bijgehouden

Zoals ik de huidige ervaringen van anderen hier lees lijkt het me op een blokkade die geactiveerd wordt zodra je met je account inlogt bij iemand die ook FOE speelt: IP gerelateerd. Cookies hebben er waarschijnlijk (en helaas) niets mee te maken. Bij mobiele providers wordt vaak een "intern" adres aan je apparaat toegekend waardoor je met grote groepen gebruik maakt van het zelfde externe (internet) IP adres. Zelfde situatie eigenlijk als je eigen router thuis. Hierdoor wordt volgens mij de kans nog groter om een block op een medespeler te krijgen...
 

DeletedUser

Guest
MMM ik lpg wel eens op mn werk in maar ik gebruik maar 1 naam in dit spel en dat is met Babymuis. Maar dat is makkelijk na te gaan als ze kijken wat er bij mij binnenkomt van derden. Niks dus haha.
 

DeletedUser3691

Guest
ik zie dat de mensen het heel erg vinden dat je je punten niet meer kan schenken aan vrienden die het zelfde ip hebben Het is jammer maar weet iemand een andere oplossing dan die ze gebruiken kunnen als we daar naar kijken inplaats erover te zeuren dit is echt nederlands veel zeuren en wijnig oplossen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3646

Guest
ik ben toch ook wel heel benieuwd hoe het kan dat twee verschillende plaatsen hetzelfde ip adres kunnen hebben,twee accounts (verschillende mensen) gemaakt op twee adressen die nu toch ineens een zelfde ip adres hebben raaaaaaarrrrrrrrrrrrr
 

DeletedUser

Guest
Vooreerst zou ik iedereen willen bedanken voor de vele reacties. Ik heb altijd gezegd (en zal dat ook altijd blijven zeggen) dat wij evenveel hebben aan positieve dan aan negatieve reacties. Alle reacties worden door ons gelezen en geïncorporeerd in de feedback die we geven aan het product management, game design en ontwikkelaars. Niettemin kan ik me niet van de indruk ontdoen dat enkelen (niet iedereen) hier moord & brand zitten schreeuwen voor iets dat hen waarschijnlijk niet of slechts beperkt beïnvloedt. Ik zou dan ook aan iedereen willen vragen om eens even na te denken hoeveel spelers vanaf spelversie 0.25 niet meer in je groots gebouw kunnen investeren. Vergelijk dat cijfer even met het cijfer 300 en reken dan uit hoeveel % jij verloren bent. Ik kan me niet voorstellen dat velen onder jullie aan een percentage van 3 of hoger zullen geraken. Zelfs als we abstractie maken van de eigenlijke implementatiedetails (bv. tijd van blokkering), dan is de impact voor velen nog zeer beperkt.

De huidige blokkeringstijd is NIET onbeperkt, maar 'slechts' 30 dagen. Als je vandaag inlogt op hetzelfde IP als je buurjongen, dan zal die buurjongen pas na 30 dagen terug kunnen investeren in je groots gebouw. Zij die zeggen dat dit een zeer rigide implementatie is, hebben 100% gelijk. We zijn het daar ook volledig mee eens, 30 dagen is eenvoudigweg veel te lang. Jamaar, waarom heb je het dan al geïnstalleerd? Om jullie en de voortgang van het spel te beschermen. Jamaar, wat een drogreden is dat nu weer? Tja, je gelooft wat je wilt. Ik kan jullie enkel zeggen dat het misbruik een vrij grondige impact had op het verloop van het spel én op jullie. In plaats van de kat uit de boom te kijken en te lang te wachten, hebben we er voor gekozen om snel actie te ondernemen.

In een volgende spelupdate zullen we sowieso de blokkeringstijd drastisch verlagen. Momenteel staat een verlaging van 30 dagen naar 72 uur op de planning. Dat getal staat echter nog niet volledig vast en kan dus nog veranderen. We doen ons best om deze verandering in de volgende spelversie (0.26) te krijgen, maar ook dat is geen garantie.

Met zo'n drastische verlaging wordt de kans dat je accidenteel een IP met iemand deelt én die speler wilt net in jouw groots gebouw iets investeren én op dat moment is er een blokkering actief zéér grondig verkleind. Voor man-vrouw, ouder-kind, broer-broer, etc. biedt dit uiteraard geen oplossing. Ik besef dat dit voor velen niet fijn is, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat we nog steeds liberale spelregels hebben. Je kan nog steeds onderling ruilen, motiveren, opknappen, in dezelfde gilde zitten, etc. De functie om forgepunten in elkaars groots gebouw te spenderen is de enige automatische blokkering die geldt (met uitzondering van het uitnodigen van spelers).

Tegenstanders:
- Gezinsleden en huisgenoten kunnen elkaar nu niet meer op legale wijze helpen met de grote gebouwen.
- Als je ooit een keertje bij iemand anders die FoE speelt thuis hebt ingelogd op jouw account, kun je die persoon nooit meer helpen met zijn of haar grote gebouw.
- Deze maatregel is vanaf een bepaald moment ingegaan, en treft daarbij spelers die vroeger bij iemand anders langs waren gegaan om daar in te loggen, maar niet daar permanent verblijven en zelfs nu niet meer daar komen.
1) Zie hierboven
2) Sowieso 30 dagen. Eens we de blokkeringstijd hebben verlaagd, zal dat nog minder zijn.
3) Zeer begrijpbare feedback. Ik ben het volledig eens met je dat dit een pervers neveneffect is van de huidige implementatie.

Je bent gedoemd als:
- Je provider je van DHCP IP-addressen voorzien, want kennelijk ging InnoGames er van uit dat oiedereen levenslang dezelfde IP adres heeft,
- Je je opa het spel heeft leren spelen en zelf ook daar was ingelogd
- Alle publieke netwerken zijn no-game zones geworden
- Ook zo wifi verbindingen van een vriend waar je toevallig met een iPad op ingelogd was
- ach, zo kan ik veel meer voorbeelden opnoemen.
Zelfs met de huidige implementatie zal je in geen een van die gevallen nooit meer forgepunten kunnen doneren. Daarnaast moet je dan ook nog eens 'het geluk' hebben dat net binnen de 30 dagen 1 van je buren/gildeleden/vrienden op datzelfde netwerk speelt én wilt doneren in je groots gebouw. Met een verlaging van de blokkeringstijd kan je dus zonder problemen in de McDonalds gaan eten en wat op FOE spelen met je mobieltje. Ook met je opa of vrienden zal je nog tezamen kunnen gaan eten en x-aantal tijd daarna opnieuw verder spelen zonder enige problemen.
 
Bovenaan