Spel is verpest... door grote gebouwen

DeletedUser4162

Guest
Niet waar.
En hoe vaak komt dat nu voor, in 0,01% van de gevallen.
Zeker niet gratis, want het gaat ten kostte van hun voorruitgang, en als het ijzertijdperk spelers zijn hebben ze op dat moment nog niets aan blauwdrukken van gebouwen in latere tijdperken, want ze kunnen de benodigde grondstoffen nog niet produceren. En de ontwikkeling om dat te doen wordt juist afgeremd omdat ze hun FP spenderen aan GG.
Misschien als je uitontwikkeld bent ja, maar het gaat hier dus om de mensen die nog niet zo ver zijn en die kunnen zeker geen 40-60 diamanten per dag met quests ophalen. Kortom die extra diamanten zijn kennelijk voor de mensen die al uitontwikkeld zijn en op die manier een nog grotere voorsprong op kunnen bouwen (weer een stukje meer onbalans)
Soms begrijp ik de mensen niet die bovenaan staan, en dat ze niet inzien dat voor spelers dielager staan het spel minder aantrekkelijk is geworden. Het zou niet alleen een spel voor super fanatieke opportunisten moeten zijn. Probeer je eens in te leven in iemand die wat lager op de ranglijst staat.

Enigste waar jij van baalt is dat er mensen zijn die beter in het spelletje zijn dan jou of meer tijd er in hebben gestoken :p

Is dat niet zo in ieder spel?
 

DeletedUser

Guest
Enigste waar jij van baalt is dat er mensen zijn die beter in het spelletje zijn dan jou of meer tijd er in hebben gestoken :p
Is dat niet zo in ieder spel?

Nee, waar het hier om gaat is dat die mensen niet beter zijn (eerder slechter of weinig geduld hebben), maar er alleen meer geld in hebben gestoken.
 

DeletedUser4162

Guest
Nee, waar het hier om gaat is dat die mensen niet beter zijn (eerder slechter of weinig geduld hebben), maar er alleen meer geld in hebben gestoken.

Tja aangezien het een gratis browser spel is moet er toch ergens geld vandaan worden gehaald?
Want laten we eerlijk zijn. Internet reclame levert ook nooit genoeg op om zulke projecten te laten draaien
En denk je dat iedereen hier willen betalen om FoE te spelen? Dan weet ik zeker dat FoE niet zo goed had gelopen.

Je kunt diamant kopers wel afzeiken maar door hun kun je wel gratis en voor niks spelen.

En ik zie genoeg mensen die er gewoon tegenaan gaan in plaats van een voordeel willen hebben zonder te betalen.
 

DeletedUser

Guest
Je kunt diamant kopers wel afzeiken maar door hun kun je wel gratis en voor niks spelen.

Het is eerder andersom, diamantspelers vinden zichzelf de "betere" spelers, helaas is dat, objectief bekeken, op niets gebaseerd.
Beste Koketso, mijn reactie is daarmee gewoon een reactie op jouw bewering dat diamant spelers er meer tijd en geld in steken en daarom of mede daardoor "betere" spelers zouden zijn, wat een onjuiste bewering is. No offence, maar je bewering snijdt gewoon geen hout.
Veel diamantspelers vinden dat gezeur, omdat ze dan iets horen wat ze niet willen horen, nml. dat ze hun positie gewoon gekocht hebben.
Overigens heb ik er niets op tegen dat mensen er honderden euro's insteken (want dat doen ze) want dat houd idd het spel in de lucht.
De tegenstelling tussen betalende en niet-betalende spelers zal ook altijd blijven bestaan, omdat dit één van de basis inkomen generators is van dit spel. De gratis spelers dienen als kanonnenvoer voor de betalende spelers, en beide kunnen door best lol aan beleven, maar er is dus door de ongelijke uitgangspositie van beide partijen geen sprake van een eerlijk vergelijk mogelijk. Beide partijen zijn daardoor ontevreden, en die ontevredenheid voedt de inkomsten van Innogames, zo simpel is het.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie veel mensen probleem maken van de indeling van de buurten. Nu ben ik kwa punten een gemidddelde speler in mijn buurt, maar ik ben blij dat ik wat kleinere spelers heb zitten. Niet om te plunderen, maar omdat deze nog wel meer bronstijd gebouwen hebben om op te knappen of te motiveren, zodat ik kan blijven proberen het 2e gebouw van de bronstijd (in mijn geval toren van babel) vrij te spelen. Tegelijkertijd zitten er ook wat grote gebouwen wat me de kans geeft eventueel wat punten te investeren om zo ook wat BD te vinden.

Ik zit zelf in de vroege middeleeuwen, en ik zou het vervelend vinden als zowel de hoge als de lage spelers allemaal uit mijn buurt verdwijnen.
 

DeletedUser4145

Guest
ik word hier zo moe van wees blij dat er nu nog gratis spellen zijn spellers die betalen betalen ook voor jou eigenlijk om de sever te onderhouden
als de plane van steam door gaan heb je over max 10 jaar GEEN GRATIS BROWSER GAMES MEER dan is alles betaald miss maar beter ook veel minder geklaag en gezeur

Een site die al het nieuws bij houd over forums en internet stond laats een artikel dat Nederland het meest klagen per dag op internet forums en spellen met totaal 370.000 met klachten (gezeur) we moeten ons schame
op de 2e plaats Frankrijk met 120.000 klachten en als 3e België met met 100.000 en duitland op 4 met 75.000 klachten (gezeur per dag ) Het komt er op neer WIJ ZIJN NOOIT TEVREDEN
kan wel kloppen is altijd het zelfde liedje
 

DeletedUser

Guest
Een echte nederlander is nooit tevreden, omdat we eigenwijs volk zijn,maar wel vaak weten wat we willen.
En als we iets willen krijgen we het, ook hoe dan ook.
Al kost het ons nog zoveel geld.

Dus lekker lellen,frikandelen die je tot aan de spaanse kust kunt bestellen:D
 

DeletedUser

Guest
ik word hier zo moe van wees blij dat er nu nog gratis spellen zijn spellers die betalen betalen ook voor jou eigenlijk om de sever te onderhouden
als de plane van steam door gaan heb je over max 10 jaar GEEN GRATIS BROWSER GAMES MEER dan is alles betaald miss maar beter ook veel minder geklaag en gezeur

Een site die al het nieuws bij houd over forums en internet stond laats een artikel dat Nederland het meest klagen per dag op internet forums en spellen met totaal 370.000 met klachten (gezeur) we moeten ons schame
op de 2e plaats Frankrijk met 120.000 klachten en als 3e België met met 100.000 en duitland op 4 met 75.000 klachten (gezeur per dag ) Het komt er op neer WIJ ZIJN NOOIT TEVREDEN
kan wel kloppen is altijd het zelfde liedje

En zo is het! Ik ben veel in het buitenland en kan niet anders zeggen dat Nederlanders de grootste klaagzangers zijn :). Het mekkerniveau op dit forum lijkt me boekdelen spreken. Vind je dit spel niets, stop dan ipv. maanden lang door te miepen.
 

DeletedUser4162

Guest
Het is eerder andersom, diamantspelers vinden zichzelf de "betere" spelers, helaas is dat, objectief bekeken, op niets gebaseerd.
Beste Koketso, mijn reactie is daarmee gewoon een reactie op jouw bewering dat diamant spelers er meer tijd en geld in steken en daarom of mede daardoor "betere" spelers zouden zijn, wat een onjuiste bewering is. No offence, maar je bewering snijdt gewoon geen hout.
.

Scheelt dat ik nergens heb gezegd dat ik over diamant kopers praat, dit topic gaat over grote gebouwen. mensen met grote gebouwen hebben wss meer tijd en moeite erin gestoken, dus mijn "bewering" snijdt hout (jezus wat een zin)

En als diamant spelers zich beter voelen, who cares :p
 

DeletedUser

Guest
Een zwak verweer, want de mensen met grote gebouwen zijn natuurlijk diamant spelers, ik ken er ten minste nog geen één, die een groot gebouw door alleen spelen verkregen heeft...
 

DeletedUser4145

Guest
En zo is het! Ik ben veel in het buitenland en kan niet anders zeggen dat Nederlanders de grootste klaagzangers zijn :). Het mekkerniveau op dit forum lijkt me boekdelen spreken. Vind je dit spel niets, stop dan ipv. maanden lang door te miepen.

En zo is het! Ik ben veel in het buitenland en kan niet anders zeggen dat Nederlanders de grootste klaagzangers zijn :). Het mekkerniveau op dit forum lijkt me boekdelen spreken. Vind je dit spel niets, stop dan ipv. maanden lang door te miepen.

en weet je hoe dat komt ??? 95% van de Nederlanders zijn mietjes en durven niks daarom is het aantal zo hoog mensen ergeren zich aan de overheid maar durven niet de straat op
en daar door gaan ze op algemenen forums klagen en dan komen kinderen ( en ouderen ) ge irriteert tuis en kijken hoe het met hun account staat ze zien een nieuwe update en las het meer even niet naar hun zin is reageren ze hun irritatie op het spel af en vervolgens komen er allen maal reacties waar van zeker 55% gewoon mee lopers zijn en willen herrie schoppen -------> als we de wereld konden verbeteren door te klagen waren al die problemen al 80 jaar eerder verholpen ----> de andere 5% die wel echt last heeft
probeer eens zelf een game te maken ik weet zeker dat 4,9% binnen 3 dagen stopt om dat ze er geen reet van snappen --> ( als je er niet tegen kan en stopt zeg dit iets over jou zelf en niet over het spel!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wel licht moet je dan maar naar bob de bouwer spellen gaan kijken waar je niet aangevallen kan worden
 

DeletedUser

Guest
Een zwak verweer, want de mensen met grote gebouwen zijn natuurlijk diamant spelers, ik ken er ten minste nog geen één, die een groot gebouw door alleen spelen verkregen heeft...

Dan ben ik de eerste :D
Ik heb nog geen enkele euro er in gestoken. En toch heb ik mijn groot gebouw :cool:
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb ook een groot gebouw zonder een diamanten voor te gebruiken.
 

DeletedUser2562

Guest
Ik ken ook al enkelen die een GG hebben staan zonder dat dat diamanten op welke manier dan ook heeft gekost.
Het is ze gelukt met dagelijks zeer actief zijn en overal gaan opknappen/motiveren waar dat mogelijk was en ze uitgenodigd werden.
 

DeletedUser

Guest
IK heb geen groot gebouw ik heb wel de helft dubbel hahahahah je blijft lachgu.
IK ben al lang blij dat niet iedereen met de grote gebouwen mij aanvalt in de buurt.
Het mooiste vind ik nog ondanks de grote gebouwen en zoveel diamant wat ze gebruiken kunnen ze mij verslaan.
Maar toernooien winnen ze nog steeds niet wmhahahahhahaha.
En elke keer als ik zo iets op dit forum zet,wordt ik weer aangevallen,hoe zou dat nou komen hahahahah.

Ach als we straks wel kunnen ruilen dan wordt het leuk.
Payback,s a bitch ,and Kenpachi is alway,s in 4 a fight horaaaaa!
 

DeletedUser2073

Guest
Ik heb zelf een gilde dat toch nu al maanden in de top 15 staat. Verloop is er constant geweest en ik moet zeggen dat dit sinds de komst van de grootse gebouwen geen verandering heeft gegeven. Ja, er zijn mensen gestopt sinds die tijd. Nee, geen verloop naar het divine imperium. En ja, er waren ook mensen gestopt als er geen grootse gebouwen waren gekomen. Dus mijn conclusie is dat dit een leuke extra dimensie heft gegeven en voor velen weer een stimulans is geworden om bij gildeleden te motiveren en op te knappen en daar profiteert het hele gilde van. Ik zeg: ik hou van die uitbreiding
 

DeletedUser4162

Guest
Een zwak verweer, want de mensen met grote gebouwen zijn natuurlijk diamant spelers, ik ken er ten minste nog geen één, die een groot gebouw door alleen spelen verkregen heeft...

Dan ben jij mooi een domme speler.

Je kunt geheid grootse gebouwen krijgen zonder diamanten te kopen. Het kost je alleen je forgepunten voor een paar dagen!
Stel je hebt 4 blauw drukken van zeus. Dan ga je je forgepunten in een standbeeld van zeus sponsoren en krijg je de rest van de blauw drukken.

Hieruit kan ik enkel opmaken dat je het spel gewoon nog voor geen meter snapt :p
 

Seconddream

Actief lid
Wat hij probeert uit te leggen is dat de GG die er nu staan, er zijn gekomen met behulp van diamanten en ik denk dat hij gelijk heeft.
Zelf zet ik geen diamanten in en moet het dus hebben van blauw drukken verzamelen door helpen/motiveren, dat is mijn keuze uiteraard maar betekent dat het langer gaat duren.
Dus nee hij is geen domme speler, hij snapt heel goed hoe het werkt :)
 

DeletedUser3120

Guest
Zie vetgedrukte gedeeltes
dan zal ik antwoorden in italics

Niet waar. Wacht maar tot je in loondienst bent. Je baas verdient vast wel meer dan jij en betaal bovendien je salaris...
Afgezien van het feit dat dit totaal of topic is, is dit ook weer onzin. De reden dat mijn baas mij salaris betaald is omdat hij mij nodig heeft en niet andersom (ja het is prettig om een baan en geld te hebben, maar als mijn baas mij niet meer nodig heeft ontslaat hij mij en of ik hem dan nog nodig heb is niet ter zake doende

En hoe vaak komt dat nu voor, in 0,01% van de gevallen. Deze berekening van je is nerghens op gebasseerd. Minimum mogelijk in een buurt van 80... 1.25% Mijn berekening is gebasseerd op het feit dat vrijwel niemand (voormijn gevoel in ieder geval minder dan 1 op de 80) die zelf veel plundert geen verdediging neerzet

Zeker niet gratis, want het gaat ten kostte van hun voorruitgang, en als het ijzertijdperk spelers zijn hebben ze op dat moment nog niets aan blauwdrukken van gebouwen in latere tijdperken, want ze kunnen de benodigde grondstoffen nog niet produceren. En de ontwikkeling om dat te doen wordt juist afgeremd omdat ze hun FP spenderen aan GG. Ooit aan gedacht dat GB's plaatsen vooruitgang is? Ooit gedacht dat een GB vooruitgang versneld? Even aannemend dat de belemmerende factor de FP zijn, geldt dit alleen voor de Hagia Sophia (ik noem per bewust Deal Castle niet, omdat je die alleen in de koloniale tijd kan krijgen en dan ben je (vrijwel) uitontwikkeld) en die kan je bijvoorbeeld niet bouwen in de ijzertijd, omdat je dan nog niet de juiste goederen kan produceren ja je zou kunnen ruilen, maar dat duurt ook weer zo lang, dat je je kan afvragen of het uiteindelijk allemaal voldoende voordeel geeft.

Misschien als je uitontwikkeld bent ja, maar het gaat hier dus om de mensen die nog niet zo ver zijn en die kunnen zeker geen 40-60 diamanten per dag met quests ophalen. Kortom die extra diamanten zijn kennelijk voor de mensen die al uitontwikkeld zijn en op die manier een nog grotere voorsprong op kunnen bouwen (weer een stukje meer onbalans) Deze mensen verzorgen nu GB's van kleinere spelers, en maak het mogelijk voor kleinere aan puzzels te komen. Lijkt mij gebalanseerd....
Ik snap niet helemaal waardoor een bijdrage aan de GB van kleine spelers (als die al kunnen bouwen, maar dat wil ik nog wel even aannemen) diezelfde spelers aan blauwdrukken (ik neem aan dat je dat met puzzels bedoelt) komen

Soms begrijp ik de mensen niet die bovenaan staan, en dat ze niet inzien dat voor spelers die lager staan het spel minder aantrekkelijk is geworden. Het zou niet alleen een spel voor super fanatieke opportunisten moeten zijn. Probeer je eens in te leven in iemand die wat lager op de ranglijst staat. Ik stond ook ooit onderaan, dus ik spreek uit ervaring
Maar dat stond je niet toen de GG werden geintroduceerd.

Enigste waar jij van baalt is dat er mensen zijn die beter in het spelletje zijn dan jou of meer tijd er in hebben gestoken :p

Is dat niet zo in ieder spel?

Nee, dat mensen die er meer tijd in steken hoger staan, prima en is logisch. Ik heb alleen het gevoel dat het spel een beetje ongebalanceerd is geworden en probeer hier opbouwende kritiek te geven om het spel beter te maken en leuker voor iedereen.

Ter verduidelijking, ik ben een middelmatig actieve speler, die ergens in het midden staat. Ik wordt geplunderd, ondanks het feit dat ik probeer een zo sterk mogelijk leger neer te zetten, wordt de gentlemens agreement om dan niet te plunderen niet door iedereen nageleefd (gelukkig wel door velen), maar ben ook in staat om redelijk wat mensen aan te vallen en ik zou kunnen plunderen, maar doe dat dus nu bewust niet (tenzij er geen verdediging staat). En het is me gelukt om een GG neer te zetten zonder euro's te spenderen. Ik vind het een leuk spelletje, ik vind echter het grootste manco van dit spel het plunderen, niet dat ik tegen plunderen ben maar dan zou er ook een mogelijkheid moeten zijn voor iedereen om zich er tegen te verdedigen en dat is er nu voor sommigen niet, afgezien van het feit dat je er maar voor moet zorgen dat er geen te plunderen goederen zijn. Dat laatste is voor erg actieve spelers misschien goed te doen, maar voor minder actieve spelers is dat feitelijk geen goede optie. Bij veel andere online spellen, zie je het vantevoren als je aangevallen gaat worden en kan je dus maatregelen nemen, hier gebeurt het plots (OK, geen al te groot probleem) en kan degene die je aangevallen heeft ook nog eens 24 uur lang terugkomen. Samen met het feit dat je je als speler in een eerder tijdperk niet effectief kan verdedigen vind ik dat een behoorlijk negatief aspect van dit spel. En die ongelijkheid is alleen maar gegroeid met de introductie van de GG. Ik denk dat het bijvoorbeeld al veel beter was geweest als de GG geintroduceerd zouden zijn op een nieuwe wereld (of in ieder geval tegelijk met nieuwe tijdperken), zodat de investering in FP voor grote gebouwen of voorruitgang op de tech-tree een vraag voor iedereen was geweest en niet alleen voor degene die het koloniale tijdperk nog niet voltooid hadden.
Nogmaals ik vind het verder een spel dat redelijk in elkaar zit en leuk te spelen is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan