Spel is verpest... door grote gebouwen

DeletedUser

Guest
Skoopy heb je op brisgard al gekeken ?
Als je kijkt naar divine forces met al hun subgildes dat verneukt ook het spel.
Daar moet ook iets aan gedaan worden om spel eerlijker te maken.
Vrees alleen dat het niet mogelijk is.

Gilde als divine forces verneukt het voor andere gildes.

rohirrim, als jij je bij ons (DF) gewoon normaal had opgesteld tegenover de zéér duidelijke regels had je misschien wel mogen blijven en was je nu niet zo'n bitter, zielig ventje wat hier zijn onvrede loopt te spauwen. (over een guild ntb, waarvan jij totaal niet van weet hoe deze draait........! )

dus aub hou je opmerkingen voor je en stop lekker met spelen als je je daar beter bij voelt.

voor ieder ander wil ik toch even zeggen dat de GG's idd sneller staan bij mensen die ervoor betalen, maar dankzij deze mensen hebben jullie weer een opstap naar Blauwdrukken. maar ik kan me goed inbeelden dat dit voor mensen die geen diamanten gebruiken als negatief word gezien, gezien de voordelen die je kan hebben mbt het leger etc.

aan ieder alvast een fijne jaarwisseling gewenst!!

Pascal
Hoofd team forces
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Ik ben er ook wel mee eens, dat Pascal het advies geeft om te stoppen met spelen als je er geen zin meer in hebt. M'n pa zegt altijd:''Als je gek word van dat spelletje, stop er dan gewoon mee!'' Maar ja, je hebt er dan wel zoveel tijd ingestopt.... Misschien is het gewoon even laten rusten ook wel een goede oplossing.

Ben ik mee eens, die GG's bedoel ik. Zo houden ze elkaar in stand, iedereen kan een graantje mee pikken. Het bedrijf FOE.nl, voor de inkomsten, de primium gebruikers die diamanten kopen, want die krijgen snel hun bonussen en voordelen, de niet-gelduitgevenden, zij hoeven geen geld uit te geven en kunnen lekker mee liften met de mensen die dat juist wél doen. Een driedubbele win-win actie.

Ook namens mij, iedereen een heel fijne jaarwisseling, en succes met de bonusmissie van Frosty. Wel leuk dat je belegeringsmachines krijgt, en mensen die één missie niet haalden, nog een kans hebben op de banketbakkerij.:)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben er ook wel mee eens, dat Pascal het advies geeft om te stoppen met spelen als je er geen zin meer in hebt. M'n pa zegt altijd:''Als je gek word van dat spelletje, stop er dan gewoon mee!'' Maar ja, je hebt er dan wel zoveel tijd ingestopt.... Misschien is het gewoon even laten rusten ook wel een goede oplossing.

Ben ik mee eens, die GG's bedoel ik. Zo houden ze elkaar in stand, iedereen kan een graantje mee pikken. Het bedrijf FOE.nl, voor de inkomsten, de primium gebruikers die diamanten kopen, want die krijgen snel hun bonussen en voordelen, de niet-gelduitgevenden, zij hoeven geen geld uit te geven en kunnen lekker mee liften met de mensen die dat juist wél doen. Een driedubbele win-win actie.

Ook namens mij, iedereen een heel fijne jaarwisseling, en succes met de bonusmissie van Frosty. Wel leuk dat je belegeringsmachines krijgt, en mensen die één missie niet haalden, nog een kans hebben op de banketbakkerij.:)

wel niet te lang rusten ;-) want dan heb je ook kans dat je je account verliest......
 

DeletedUser

Guest
Zuurgraad is hier wel angstvallig hoog! ;-)

Prettig uiteinde iedereen! En mijn voornemen voor 2013: Meer grote gebouwen!
 

DeletedUser4100

Guest
Daar heb je gelijk in Pascal, maar is het dan niet logies dat je je acaunt in ''vakantie modus'' kan doen? Dat hebben we namelijk op Grepo, dan kun je je accaunt in vakantie modus doen, de eerste 24 uur worden alle producties, en zo afgerond. In die 24 uur word alles stil gelegd, de tweede 24 uur kun je niet meer inloggen, daarna kan niemand je meer aanvallen, tenzij je weer inlogt, en de vakantie modus uitschakelen. Zo word je niet verwijdert, misschien idee voor update.
Kleine vraag over hoeveel tijd inactief word je gekikt?
 

DeletedUser3280

Guest
Het is zoals het is met gildes.
Zitten voor en nadelen aan en veranderen doe je het niet.
Maak je er deel van uit is het super en zo niet is het harder werker.
Hoe het ook is, het is niet de gilde die plezier bepalen in het spel maar de mensen om je heen.
En gelukkig vind je die overal, binnen en buiten de gilde.

Namens mij en mijn iron-lady PetryNL iedereen een fantastisch 2013 met vooral veel speel plezier en in goede gezondheid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2161

Guest
De grootse gebouwen zijn een leuk idee, maar slecht uitgevoerd.
Je had de blauwdrukken nooit moeten kunnen kopen, alleen vinden.
Extra inkomsten had Innogames toch wel gehad doordat mensen de grondstoffen kopen met diamanten.

Het aspect van iets kunnen vinden is in een spel een grarantie voor succes, tenzij je hetzelfde item ook kan kopen of hacken.
Kijk naar Blizzards Diablo 2, een wereldspel !! totdat iemand een manier vond om de zo moeilijk te vinden items te dupliceren. gelijk afgelopen.

Kortetermijnvisies :(

Iedereen een goed 2013 alvast !!
 

DeletedUser1037

Guest
Daar heb je gelijk in Pascal, maar is het dan niet logies dat je je acaunt in ''vakantie modus'' kan doen? Dat hebben we namelijk op Grepo, dan kun je je accaunt in vakantie modus doen, de eerste 24 uur worden alle producties, en zo afgerond. In die 24 uur word alles stil gelegd, de tweede 24 uur kun je niet meer inloggen, daarna kan niemand je meer aanvallen, tenzij je weer inlogt, en de vakantie modus uitschakelen. Zo word je niet verwijdert, misschien idee voor update.
Kleine vraag over hoeveel tijd inactief word je gekikt?

Je account wordt automatisch verwijderd als je 30 dagen niet inlogt, je niet meer dan 50 diamanten bezit en je je in de steentijd, bronstijd, ijzertijd of vroege middeleeuwen bevind
 

DeletedUser1037

Guest
Als je mensen van andere gildes in je vriendenlijst zet kun je bij hun ook Bllauwdrukken uit de Grootse Gebouwen halen, en hoeven je leden ook niet over te stappen naar die grotere gildes.
 

DeletedUser2372

Guest
Als je als kleinere speler uit een kleinere gilde, regelmatig wordt aangevallen en geplunderd door steden uit grote gildes die dan ook nog eens beschikken over GG's, dan is de lol er vlug vanaf. Dan word je gewoon gedwongen om grotere gildes op te zoeken om de aanvallen te stoppen.
Ik weet het wel.....aanvallen en plunderen horen erbij. Dat is het spel. Raar toch dat dat soort uitspraken meestal van diamantspelers en/of grote, 'rijkere' (in dit spel dan) spelers worden gedaan.
In andere spelen zoals bijvoorbeeld Grepolis worden de kleintjes beter beschermd. Daar wordt een soort coëfficiënt ingevoerd. Een beduidend grotere aanvaller moet daar een, in verhouding veel grotere, aanval inzetten om de 'relatief' kleinere verdediger te kunnen verslaan. Hier is het net andersom, de automatische verdediging is zo goed als onbestaande. Bovendien is er geen enkele mogelijkheid om jezelf beter te beschermen als je wordt aangevallen. Bij Grepolis bestaat ook de mogelijkheid om wraak te nemen met een volledige alliantie. Kortom daar word je als kleinere speler veel beter beschermd.
Komt er hier nog eens bij dat plunderen door de makers van het spel ook nog eens extra beloond wordt. En als je zelfs bij de 'Kerst' opdrachten een opdracht steekt om 5 medespelers te plunderen......Tja wat wil je nog meer.
Bij andere spelen wordt rond deze tijd zelfs een aanvals stop ingevoerd.
En ja, grote, machtige gildes en speciale gebouwen hebben wel degelijk hun invloed op dit spel. Denk alleen al maar aan de forge punten die geschonken kunnen worden aan die speciale gebouwen. Een gilde met subgildes als Divine Forces heeft 270 leden om FP's te schenken, andere gildes hebben een veel beperktere kring van schenkers tot hun beschikking. Is het dan zo raar dat vele spelers willen overstappen naar die 'grotere' gildes en de kleinere leeglopen?
Bovendien werken al die plunderingen (extra beloond door FoE met blauwdrukken), wel degelijk heel de-motiverend voor heel wat spelers. Ik zie er hier in de toekomst dan ook nog veel 'gewone' spelers de brui aan geven.
 

DeletedUser4120

Guest
De grote gebouwen zijn leuk. Ik heb er (nog) geen, maar dat mag de pret niet drukken.
Doordat de, laten we zeggen, ervaren spelers reeds dergelijke bouwwerken hebben en de wijze waarop blauwdrukken kunnen verdiend worden, wordt het verschil tussen de spelers met en spelers zonder wel erg groot.

Dit niet zo subtiel verschil en het feit dat de blauwdrukken eigenlijk alleen in een afhankelijkssituatie verdiend kunnen worden (je maakt de speler met bouwwerk sterker of je krijgt geen blauwdruk) duidt erop dat de makers van dit spel erop uit zijn spelers zover te krijgen om diamanten aan te kopen.

Ikzelf zou dat wat beter verpakt hebben. Door bijvoorbeeld de voorwaarden van het verkrijgen van blauwdrukken in het plunderen dan wel motiveren/opknappen duidelijk te maken. Een voorbeeld: motiveer 150-300 andermans gebouwen van 1 tijdperk en win een blauwdruk.
Maar goed, het is blijkbaar zo erg gesteld dat ik reeds na 300 motivaties nog geen blauwdruk heb ontvangen en serieus overweeg om diamanten aan te schaffen opdat ik bij de groep wil behoren met bouwwerk. Dat is toch de initiele gedachte van de makers van dit spel?

Mijn conclusie: of je het spel wel of niet meer wil spelen hierdoor, de sociale argumenten blijven zeker interessant. Ik volg het met interesse! Ga zo door.
 

DeletedUser2372

Guest
Alles wordt hier stilaan zoals in het RL. De machtigen worden steeds machtiger en de zwakken steeds zwakker. De wet wordt gedicteerd door de sterken. De zwakken ondergaan. De wet van de sterkste? Net als ten tijde van de koude oorlog, en ook nu de koude oorlog voorbij lijkt, bepalen de sterken, de landen met de atoomwapens, wie wel of niet atoomwapens mag hebben. Ik hoor de voorstanders al zeggen: so what? Inderdaad dat is de realiteit nu eenmaal.
De vraag is natuurlijk: moeten we hier in FoE dezelfde fout maken als in RL????
 

DeletedUser2608

Guest
Ik zie in deze post eigenlijk 3 hoofdvragen:
1) GG verpesten ze het spel?
Het voegd naar mijn idee een manier toe voor de hoge spelers om nog iets met hun Forge punten , en goederen te doen.
Tegelijke tijd verhoogd het de omzet van diamanten , waardoor de balans zoals hij was wordt aangetast.
Ik kan me goed voorstellen dat het vooral voor lagere speler een niet leuke ontwikkeling is.
2) Grote gildes zo als Divine ver*bleep* het spel?
Grote gilden heeft alleen invloed op de gilde ranking lijst , als je eerste gilden wilt worden maar niet bij een grote gilde wilt zitten dan ben je niet realisties bezig.
Ik snapt dus niet hoezo grote gilde her spel ver*bleep*.
3) kleine spelers worden onvoldoende beschermd.
Daar ben ik het zeker mee eens zeker wat betreft plunderen.
Aangevallen worden heeft geen enkel negatief effect op je spel behalve misschien je ego.
Je verliest geen punten en ook verlies je geen manschappen.
Plunderen is duidelijk wel een probleem als kleine speler en is naar mijn idee een zeer grote reden waarom spelers stoppen.
Ik doe dit zeer zelden en alleen als straf omdat er niet afdoende verdediging staat.
Deze terughoudendheid is niet bij alle spelers te vinden en dat zorgt ervoor dat lagere spelers dus niets kunnen doen behalve toezien hoe hun productie wordt gestolen.
 

DeletedUser2372

Guest
1) Juist....Alles voor de diamantspeler en dus voor de geldschieters, niets voor de 'gratis' speler.
2) Zoals reeds eerder gezegd, de sterken worden sterker en de zwakke(ren) hebben op de duur niets meer in de pap te brokken. De sterken dicteren de wet en bepalen in vele gevallen hoe ver een zwakkere mag komen.
3) Daar ben ik het mee eens. De sterken hebben schrik van mekaar want kunnen mekaar toch niet verslaan dus pakken ze diegenen aan die ze wel aankunnen en alleen maar lijdzaam kunnen ondergaan. Daarom haken er ook velen van hun af nadat ze voortdurend werden geplunderd.
Ik vraag mij af hoe een sterke (diamantspeler) zich zou voelen als hij voortdurend zou worden aangevallen en geplunderd. Al eens over nagedacht dames en heren plunderaars????? Want dan zitten ze wel aan jullie centen. Gelukkig is dat bij ons nog niet het geval.
 

DeletedUser2056

Guest
Waarom verschuiven zoveel discussies toch richting het eerlijk-oneerlijk m.b.t. diamantspelers?
Zelf speel ik niet met diamanten, maar ik stoor mij ook niet aan diegene die wel met diamanten spelen. Laat het zijn. Als we het over de vergelijking FoeLife/RealLife gaan hebben (wat ik trouwens een beetje vreemde vergelijking vind), waarom kijken we dan niet naar tolerantie en acceptatie? Speel en laat spelen..
 

DeletedUser2372

Guest
Je begrijpt het niet denk ik. Alles draait om de ongelijkheid in mogelijkheden hier bij FoE.
En dat heb je het natuurlijk al gauw over de ***gebruikers en de niet *** gebruikers. Durf het woord niet meer gebruiken.
Ik heb al eerder gerefereerd naar Grepolis, nochthans ook een spel van dezelfde firma....
Daar kan je goud kopen in plaats van ****. Maar daar worden de niet-goud kopers veel beter beschermd. En het gaat mij hier over die bescherming die totaal ontbreekt in FoE. Dat iemand hier zijn centen wil spenderen aan dit spel is voor mij op zich helemaal geen probleem. Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.
Het gaat er mij om dat hier een sterke speler wordt beschermd en allerlei kansen krijgt om nog sterker te worden terwijl een zwakkere die zelfde kansen wordt onthouden.
 

DeletedUser

Guest
De grote gebouwen zijn naar mijn mening niet het probleem, eerder de manier waarop het geimplementeerd is. Doordat de grote gebouwen gericht zijn op de individuele speler en niet op de totale gilde ontstaat dit gevoel van ongelijkheid. De bonus die een groot gebouw nu oplevert is maar voor 1 speler, die wordt maar groter en sterker en de kleinere spelers kunnen dan al snel iets hebben van, die is niet meer in te halen, en geven het op.

Was het als een gilde project gebracht dan had je denk ik minder problemen gehad met mensen die het opgeven en dat ze zich minder storen aan het calimero effect ( zij zijn groot en ik is klein ).
Hoe had ik dit dan gezien:
- Elke gilde krijgt een eigen stukje land om in te richten, zoals elke speler krijgt.
- Door het verzamelen van de blauwdrukken ( wat dus door het gehele gilde kan, duurt het minder lang voordat ze daadwerkelijk verzameld kunnen worden ( ook dit is een ergernis bij mensen) het inleveren van geld, voorraadden en FP van het gehele gilde bouw je dan samen aan de grote gebouwen. De hogere spelers kunnen meer bijdragen aan dit soort kosten zodat de kleinere spelers dus kunnen profiteren van de rijkdom van de hogere spelers.
- De bonus dat zo'n gebouw geeft telt dan voor het gehele gilde. Waardoor je dus als gilde sterker wordt ipv het individu.

Ik persoonlijk denk dat dit leuker en eerlijker was geweest en binnen de gildes meer gevoel van samenwerking had kunnen geven.
Het enige nadeel hiervan was misschien dat er minder diamanten verkocht zouden worden.
 

DeletedUser4100

Guest
Om even terug te komen op de kosten/verhouding van de GG's, en 'gewone' primium (diamanten) gebouwen. De diamanten gebouwen zijn vaak 500 diamanten, per stuk, een GG is in diamanten 1.600 diamanten, mits je bijna alle blauwdrukken zoude willen kopen. Daar komt nog eens bij dat het niet van zelfsprekent is dat je aan de goederen zo snel komt, het is mogelijk om dan nog eens een 6.000 diamanten op z'n hoogst er voor uit te geven. Op verhouding kost één GG in diamanten exclusief goederen 1.600 : 500 = 3.
Ik stel ook voor om Jason26's idee te gebruiken, dat je op verhouding enkel spelers die maximaal 50% zwakker zijn dan jouw aan te vallen, en 50% sterkere spelers aan te vallen. Het aantal kun je bepalen door GG's. Als aanvaller de bonus in de aanval die je GG oplevert ben je sterker, en mag je het alleen opnemen tegen sterkere verdedigingen. Als je alleen een defensieve GG hebt, mag je alleen mensen aanvallen met een GG die het in evenwicht brengen. Vind ik, en aanvalspunten zouden bijgehouden kunnen worden, met het tijdperk.
 
Bovenaan