Spel is verpest... door grote gebouwen

DeletedUser4162

Guest
Wat hij probeert uit te leggen is dat de GG die er nu staan, er zijn gekomen met behulp van diamanten en ik denk dat hij gelijk heeft.
Zelf zet ik geen diamanten in en moet het dus hebben van blauw drukken verzamelen door helpen/motiveren, dat is mijn keuze uiteraard maar betekent dat het langer gaat duren.
Dus nee hij is geen domme speler, hij snapt heel goed hoe het werkt :)

Uiteindelijk zullen meeste blauw drukken uit 'gekochte' grootse gebouwen zijn gekomen, maar zijn letterlijke woorden waren 'de mensen met grote gebouwen zijn natuurlijk diamant spelers' en daar ben ik het niet mee eens:p

Als je forgepunten investeert in een groot gebouw en je probeert een aantal keer 1e-2e op de ranglijst te staan krijg je erg snel blauw drukken!

Ter verduidelijking, ik ben een middelmatig actieve speler, die ergens in het midden staat. Ik wordt geplunderd, ondanks het feit dat ik probeer een zo sterk mogelijk leger neer te zetten, wordt de gentlemens agreement om dan niet te plunderen niet door iedereen nageleefd (gelukkig wel door velen), maar ben ook in staat om redelijk wat mensen aan te vallen en ik zou kunnen plunderen, maar doe dat dus nu bewust niet (tenzij er geen verdediging staat). En het is me gelukt om een GG neer te zetten zonder euro's te spenderen. Ik vind het een leuk spelletje, ik vind echter het grootste manco van dit spel het plunderen, niet dat ik tegen plunderen ben maar dan zou er ook een mogelijkheid moeten zijn voor iedereen om zich er tegen te verdedigen en dat is er nu voor sommigen niet (afgezien van het feit dat je er maar voor moet zorgen dat er geen te plunderen goederen zijn. Dat laatste is voor erg actieve spelers misschien goed te doen, maar voor minder actieve spelers is dat feitelijk geen goede optie. Bij veel andere online spellen, zie je het vantevoren als je aangevallen gaat worden en kan je dus maatregelen nemen, hier gebeurt het plots (OK, geen al te groot probleem) en kan degene die je aangevallen heeft ook nog eens 24 uur lang terugkomen. Samen met het feit dat je je als speler in een eerder tijdperk niet effectief kan verdedigen vind ik dat een behoorlijk negatief aspect van dit spel, dat verder wel redelijk in elkaar zit en leuk is.

In feite zou dit probleem worden opgelost als de buurten beter verdeeld zouden worden. Als je alleen tegen dezelfde tijdperken zou vechten. hoogstens een uitzondering als iemand toevallig net naar een hoger tijdperk gaat (dan is het verschil minimaal want ze hebben niet direct compleet leger uit dat tijdperk)

Als je dan iemand aanvalt en kunt plunderen tja so be it.

En wat een aanvallend partij niet kan zien is wanneer de productie's klaar zijn, je kunt wel 24u lang terug gaan maar alleen de verdedigende partij kan precies zien hoelaat de productie klaar is.
Er zullen vast wel een paar gekken tussen zitten die om de 15 minuten kijken of ze kunnen plunderen maar ik ga er van uit dat dit niet bij iedereen het geval is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3120

Guest
Uiteindelijk zullen meeste blauw drukken uit 'gekochte' grootse gebouwen zijn gekomen, maar zijn letterlijke woorden waren 'de mensen met grote gebouwen zijn natuurlijk diamant spelers' en daar ben ik het niet mee eens:p

Als je forgepunten investeert in een groot gebouw en je probeert een aantal keer 1e-2e op de ranglijst te staan krijg je erg snel blauw drukken!

Dat is in ieder geval de taktiek die ik gevolgd heb om aan mijn GG te komen (OK de laatste blauwdruk heb ik gekocht met 200 diamanten die ik via missies bij elkaar had gespaard, dus toch een beetje gekocht :)).
 

DeletedUser

Guest
Nou laat ik nog één keer een duit in het zakje doen; "Veruit de meeste spelers met GG zijn diamantspelers, er zijn enkele mazzelaars die bij toeval voor een GG de blauwdrukken compleet hebben gekregen, maar die zijn op één hand te tellen" Zo duidelijk? Sommigen hebben al 8 GG's staan en die hebben ze echt niet braaf verzameld hoor. Geeft ook niks, maar het brengt m.i. wel veel onevenwichtigheid in het spel. En eerlijk, ik snap de lol van het kopen gewoon niet zo, zonde van je geld naar mijn idee. Maar ieder z'n meug hoor.
 

DeletedUser4162

Guest
Nou laat ik nog één keer een duit in het zakje doen; "Veruit de meeste spelers met GG zijn diamantspelers, er zijn enkele mazzelaars die bij toeval voor een GG de blauwdrukken compleet hebben gekregen, maar die zijn op één hand te tellen" Zo duidelijk? Sommigen hebben al 8 GG's staan en die hebben ze echt niet braaf verzameld hoor. Geeft ook niks, maar het brengt m.i. wel veel onevenwichtigheid in het spel. En eerlijk, ik snap de lol van het kopen gewoon niet zo, zonde van je geld naar mijn idee. Maar ieder z'n meug hoor.

Gewoon een kwestie dat er geld moet komen anders kan dit spel niet draaien:p simpel zat.
En via doneren van Forgepunten gaat het echt een stuk sneller dan je denkt. niks met mazzel te maken. ja het kost je veel forgepunten dat is een keuze!
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad is het doneren van forgepunten een keuze, maar de vraag is of dat een goede keuze is. Zeker nu er dadelijk blueprints geruild kunnen worden. Door het als niet-diamantspeler doneren van forgepunten, maak je je potentieële tegenstander sterker, en je moet altijd maar afwachten of je er voldoende uit terugkrijgt. Door het aankopen van forgepunten worden deze ook bij elke aankoop duurder. Als je ze dan straks zelf nodig hebt, voor je eigen grote gebouw, kun je ze niet meer kopen omdat je al je geld besteed hebt aan het doneren aan anderen. Omdat iedereen straks een eigen groot gebouw gaat neerzetten, worden er straks geen forgepunten meer geïnvesteerd bij anderen, dat zul je zien. Daarnaast stagneert je vooruitgang in de techtree als je al je forge punten doneert. Dus mijn advies: doe dit met mate (als niet-diamantspeler).
 

DeletedUser4162

Guest
Inderdaad is het doneren van forgepunten een keuze, maar de vraag is of dat een goede keuze is. Zeker nu er dadelijk blueprints geruild kunnen worden. Door het als niet-diamantspeler doneren van forgepunten, maak je je potentieële tegenstander sterker, en je moet altijd maar afwachten of je er voldoende uit terugkrijgt. Door het aankopen van forgepunten worden deze ook bij elke aankoop duurder. Als je ze dan straks zelf nodig hebt, voor je eigen grote gebouw, kun je ze niet meer kopen omdat je al je geld besteed hebt aan het doneren aan anderen. Omdat iedereen straks een eigen groot gebouw gaat neerzetten, worden er straks geen forgepunten meer geïnvesteerd bij anderen, dat zul je zien. Daarnaast stagneert je vooruitgang in de techtree als je al je forge punten doneert. Dus mijn advies: doe dit met mate (als niet-diamantspeler).

Ik zou nooit forgepunten in een groot gebouw van buren stoppen, enkel vrienden/gilde leden! Help je jezelf en je gilde/vriend
 

DeletedUser

Guest
Helaas zijn er bij die gilde leden/vrienden ook genoeg bij, die als de forgepunten binnen het gilde uitgeput zijn, eenvoudig overstappen naar een ander gilde en zo hun punten vrolijk meenemen. Al een paar keer meegemaakt en dat is niet erg fair vind ik. Daarom is het goed hier even bij stil te staan voordat je je forgepunten "doneert" (het woord "doneren" zegt hierbij genoeg, dat is nml. gewoon weggeven) Het gezegde "Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven" is hier dan ook wederom van toepassing ;-)
 

DeletedUser

Guest
Zonder GG's zou het maar saai zijn.

Die grote gebouwen zijn toch boeiend, ook frustrerend soms om naartoe te werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Daar ben ik mee eens. Ik heb een idee voor een nieuwe GG, namelijk de hangende tuinen van Babylon, bronstijd/ijzertijd weet niet de precisie tijd...
Finished_hanging_gardens_of_babylon.jpg

Een voorstel van zijn functies: Verhoogde munten/voorraden productie, en goederen productie, of extra tevredenheid.
 

DeletedUser1869

Guest
Verhoogde voorraad + extra goederen is er al met Pharos van Alexandrië, en verhoogde munten + extra goederen met Basiliek van San Marco. Neemt niet weg dat het gebouw wat je voorstelt een prachtige GG zou zijn. Gezien het om een tuin gaat (dus soort versiering), zie ik tevredenheid wel als een goede functie.
 

DeletedUser4164

Guest
ja en hoe groter het gebouwen hoe langzamer het spel werkt en dat is heel vervelen,zouden de gebouwen wat minder groot zijn want wat heb je eraan met grote gebouwen.
 

DeletedUser4100

Guest
Verhoogde voorraad + extra goederen is er al met Pharos van Alexandrië, en verhoogde munten + extra goederen met Basiliek van San Marco. Neemt niet weg dat het gebouw wat je voorstelt een prachtige GG zou zijn. Gezien het om een tuin gaat (dus soort versiering), zie ik tevredenheid wel als een goede functie.
Ik denk dat het ook. Tevredenheid + goederen misschien?
 

DeletedUser

Guest
Een goed verhaal, Vamp maar niet op z'n plek in deze draad geloof ik. Deze gaat over de grote gebouwen en niet over de grote gildes...
;-)
 

DeletedUser4100

Guest
ja en hoe groter het gebouwen hoe langzamer het spel werkt en dat is heel vervelen,zouden de gebouwen wat minder groot zijn want wat heb je eraan met grote gebouwen.
Het zijn pronkstukken, en onderscheiden zich door hun grote. Maar IDD ze kunnen wel iets kleiner... iets van 4 bij 4 of zo, tot 5 bij 5?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de grootte van de GG goed zoals ze nu zijn. Het blijven grote gebouwen ;)
 

DeletedUser2835

Guest
Ik vind de grootte van de GG goed zoals ze nu zijn. Het blijven grote gebouwen ;)

Ik vind het grootste gedeelte van de GG wel te lelijk voor woorden
Hagia Sophia is bijv. in het echt al geen knappert, maar in het spel is dit een nog lelijker gedrocht
colosseum, in het echt mooi, is ook veels te hoog en verkeerd in verhouding...

Deal Castle is wellicht het mooist en ook misschien het beste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Ik ben het met je eens. Hagia Sophia vind ik ook niet zo erg mooi. Maar Pharos van Alaxandrië is ook wel mooi. Echter zijn de ''zeevaarts beelden'' (deckoratie) veel te hoog voor de vuurtoren, Deal Castel is inderdaad erg mooi.:) Misschien een goed idee voor de update dat de GG's meer op verhouding komen. Maar wat Hagia Sophia betreft, smaken verschillen. Ik zelf vind hem van buiten, en zeker in dit spel niet bepaalt mooi, maar om meteen het als gedrocht te noemen vind ik iet wat hard.
 

DeletedUser

Guest
Het is nog steeds een grote bende met die grote gebouwen. Ik bedole daarmee het ruilen van dubbel. DFit kan nog steeds alleen maar bij gebouwen die je nog NIET bezit. Gebouwen die je al wel bezit worden overspoled met DUBBELE BD'S belachelijk dat je die niet kunt ruilen. Wordt hoog tijd dat dit eens wordt aangepast. Anders denk ik dat er meer weglopers gaan komen. Hetzelfde als men nu over opvolging van het kolo tijdperk zit te zwammen. Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Nu heb je spelers die ver achterlagen in de tijd door noppes aan muntejs bij te dragen bij diegene die er al aardig wat in hebben gestopt. Dus ook hier weer eens met iets veeeeeeeeelllll te laaaaaattttt. Denk eens een keer vooruit ipv achter de feiten aan te lopen.
Gr. quiksilver2
 

DeletedUser

Guest
Even een gerelateerde vraag: hebben jullie ook het gevoel dat de drop rate weer sterk is gedaald? Met ong. 120 motivaties per dag heb ik de afgelopen drie dagen al geen blauwdruk meer gevonden.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je pech hebt: ik heb de afgelopen drie dagen een stuk of 5 blauwdrukken gevonden. Maar ik heb ook wel gehad dat ik een week niets vond.
 
Bovenaan