Spel is verpest... door grote gebouwen

DeletedUser2835

Guest
Alle spelers vertrekken uit mijn gilde en gaan naar de grootste gildes die grote gebouwen hebben, ik had bij een speler meer dan 100 forge punten in zijn gebouw na zijn vertrek verloor ik deze allemaal. Bedankt voor het verpesten van het spel ik STOP ermee :mad: Hele spel draait nu om die lelijke gedrochten van een gebouwen
 

DeletedUser

Guest
Alle spelers vertrekken uit mijn gilde en gaan naar de grootste gildes die grote gebouwen hebben, ik had bij een speler meer dan 100 forge punten in zijn gebouw na zijn vertrek verloor ik deze allemaal. Bedankt voor het verpesten van het spel ik STOP ermee :mad: Hele spel draait nu om die lelijke gedrochten van een gebouwen

Als een speler uit je gilde vertrekt en je hebt forgepunten gedoneerd, dan tellen deze forgepunten nog steeds mee.

Dat er spelers uit je gilde vertrekken, is natuurlijk mogelijk. Het is de kunst om als leider gildeleden te behouden en nieuwe gildeleden aan te trekken. Ik ben er zeker van dat grootse gebouwen wel een invloed hebben op het vertrek van bepaalde leden, ik ben echter wel van mening dat je moet proberen om dit vertrek terug op te vangen door nieuwe leden aan te trekken. Als je gildeleden elkaar goed helpen (motiveren/opknappen) en er is gezelligheid binnen de gilde, dan denk ik dat dit voor een deel van de spelers voldoende is om te blijven.
Ik zeg niet dat je er alles aan kan doen, maar je moet proberen om nieuwe gildeleden aan te trekken. Ik kan je natuurlijk niet verplichten om verder te spelen, maar ik denk dat je hier een mooie uitdaging voor je hebt.
 

DeletedUser

Guest
Skoopy heb je op brisgard al gekeken ?
Als je kijkt naar divine forces met al hun subgildes dat verneukt ook het spel.
Daar moet ook iets aan gedaan worden om spel eerlijker te maken.
Vrees alleen dat het niet mogelijk is.

Gilde als divine forces verneukt het voor andere gildes.
 

DeletedUser

Guest
Skoopy heb je op brisgard al gekeken ?
Als je kijkt naar divine forces met al hun subgildes dat verneukt ook het spel.
Daar moet ook iets aan gedaan worden om spel eerlijker te maken.
Vrees alleen dat het niet mogelijk is.

Gilde als divine forces verneukt het voor andere gildes.

Volledig mee oneens!

Waarom denk je dat de Nipples met volgens mij 4 gildes te onder zijn gegaan:
Omdat het overzicht verdwenen is en de sfeer hierdoor verziekt is.
Dat deze grote gildes spelers uit andere gildes weghalen is helaas wel een gegeven maar 80 leden per gilde is toch de max
Als divine dus nog meer groeit is het snel gedaan lijkt mij!
 

DeletedUser

Guest
Volledig mee oneens!

Waarom denk je dat de Nipples met volgens mij 4 gildes te onder zijn gegaan:
Omdat het overzicht verdwenen is en de sfeer hierdoor verziekt is.
Dat deze grote gildes spelers uit andere gildes weghalen is helaas wel een gegeven maar 80 leden per gilde is toch de max
Als divine dus nog meer groeit is het snel gedaan lijkt mij!

volledig mee oneens ?
Je antwoord komt meer over dat je met mij eens ben.

Divine forces heeft 5 subgildes ofzo.
Ze plukken iedereen weg dat is toch het spel verneuken.
Wellicht kunnen ze er niks aan doen.
1 gilde mag max 80 man
dus als iemand een subgilde maakt is dat vrijblijvend.

Maar voor andere gildes is het behoorlijk vervelend.

Divine forces is net als ajax.
Arrogant, de beste van het spel, meeste aanhangers maar ook de meeste gehate gilde ;)
 

DeletedUser

Guest
volledig mee oneens ?
Je antwoord komt meer over dat je met mij eens ben.

Divine forces heeft 5 subgildes ofzo.
Ze plukken iedereen weg dat is toch het spel verneuken.
Wellicht kunnen ze er niks aan doen.
1 gilde mag max 80 man
dus als iemand een subgilde maakt is dat vrijblijvend.

Maar voor andere gildes is het behoorlijk vervelend.

Divine forces is net als ajax.
Arrogant, de beste van het spel, meeste aanhangers maar ook de meeste gehate gilde ;)

Ik wilde meer benadrukken dat zoveel gildes vanzelf leidt tot onenigheid in de betreffende gildes.
Zulke grote groepen zijn over het algemeen geen lang leven beschoren ze kiezen dus voor hun eigen ondergang.
Moeten we dan van FOE verwachten dat zei hier iets aan doen?
 

DeletedUser

Guest
Heel kort: Ja

Grote bouwen geeft wat extra aan het spel.
Accepteer het je kan er niks tegen doen.
Ik ben blij dat die grote gebouwen er zijn.

Enigste wat spel kan verpesten is je eigen spel mentaliteit
 

DeletedUser

Guest
volledig mee oneens ?
Je antwoord komt meer over dat je met mij eens ben.

Divine forces heeft 5 subgildes ofzo.
Ze plukken iedereen weg dat is toch het spel verneuken.
Wellicht kunnen ze er niks aan doen.
1 gilde mag max 80 man
dus als iemand een subgilde maakt is dat vrijblijvend.

Maar voor andere gildes is het behoorlijk vervelend.

Divine forces is net als ajax.
Arrogant, de beste van het spel, meeste aanhangers maar ook de meeste gehate gilde ;)

ach ja ik ben net nieuw maar ga nu niet zo gek anders als andere spellen, bv als grepo heb je ook n max aan leden en ken je ook bondgenoten aangaan om ook zo groter te worden, en ken zelfs met gedeeld intern, het is overleven he haha, lang leven de online games
 

DeletedUser

Guest
Dat er spelers uit je gilde vertrekken, is natuurlijk mogelijk. Het is de kunst om als leider gildeleden te behouden en nieuwe gildeleden aan te trekken. Ik ben er zeker van dat grootse gebouwen wel een invloed hebben op het vertrek van bepaalde leden, ik ben echter wel van mening dat je moet proberen om dit vertrek terug op te vangen door nieuwe leden aan te trekken.

Of GG nu goed of minder goed zijn laat ik even in het midden. Zaak is wel dat ik veel mensen om mij heen zie stoppen (kan een subjectief gevoel zijn) en dat er heel wat anderen minder actief spelen door de GG. De meeste rangschikkingen worden immers serieus beheersd door de GG en hierdoor verdwijnt een incentive (het is toch allemaal de schuld van de GG). Het feit dat je met bv een deal castle medailles gratis en voor niks krijgt is voor heel wat spelers demotiverend. In dergelijke sfeer begrijp ik dan ook dat het knap frustrerend kan zijn om volk uit je gilde te zien vertrekken.

Ik ben wel benieuwd wat de impact zou zijn van een nieuwe wereld. Ligt er trouwens zo iets in het verschiet?
 

DeletedUser2185

Guest
Innogames is blind aan het worden voor enkel opbrengsten en dat bij een BETA game, skill maakt niet meer uit, de diepte van je zakken wel
1. het failliet voor FoE voordat het een echt spel word
2. leuk verdien model voor Innogames je hoeft nooit een bug free game op de markt te brengen je verziekt het gewoon zelf, loopt even binnen op cash en trapt de fanatieke tijd besteders die het spel helpen maken nog even na.
Het was een leuke tijd met nadruk op WAS :mad:
 

DeletedUser

Guest
Zelf ben ik bijna twee weken geleden begonnen met FoE, nadat mijn vader, broertje en moeder een week eerder ermee waren gestart. Mijn broertje, vader en ik zijn net naar de vroege middeleeuwen gegaan, mijn moeder doet het wat rustiger aan.

Tot nu toe hebben we nog amper wat te maken gehad met de grote gebouwen. Geen van ons heeft er een, en er is zelfs niemand in mijn buurt die er eentje heeft. In mijn broertjes buurt is er wel iemand met een groot gebouw, en hij heeft nu voor het eerst erin kunnen investeren (en een blauwdruk van dat gebouw kunnen winnen).

In de bijna twee weken die ik nu speel, heb ik in totaal drie blauwdrukken van drie verschillende grote gebouwen verkregen, inclusief de kerstmissies. Gezien het huidige tempo verwacht ik mijn eerste grote gebouw pas over een aantal maanden te hebben. Dat zou mooi uit komen: tegen de tijd dat het einde van de koloniale tijd in zicht komt, kan ik dan gaan beginnen te prutsen met een groot gebouw. Misschien heb ik geluk heb kan ik er eerder een neerzetten, misschien wat pech en wordt het iets later. Hoe dan ook: zo'n groot gebouw is een langetermijnproject.

Vanuit het perspectief van een net begonnen speler zijn die grote gebouwen helemaal niet storend. Ja, je kunt diamanten uitgeven en op die manier er snel een neerzetten. Maar dat is alleen voor spelers die bakken met geld er tegenaan willen smijten, iets wat ik niet wil en kan. Maar tot nu toe hebben grote gebouwen helemaal geen invloed gehad op het spel van mij en mijn familie (ja, een beetje op die van mijn broertje, maar tot nu toe alleen positief). Ik ben wel andere spelers tegengekomen die hun hele dorp hebben gekocht met diamanten en daarmee flink omhoog zijn geschoten in de ranglijst. Dát heeft tot nu toe een grotere impact gehad op mij (ik werd ineens ingehaald in het klassement van de buurt) dan het hele gedoe met grote gebouwen.

Voor mij als nieuwe speler zijn de grote gebouwen dus helemaal niet het einde van de wereld en helemaal geen spelbedervers. Ik kan het spel nog gewoon normaal spelen: tot nu toe zijn de blauwdrukken alleen een leuk extraatje met een perspectief op een leuk iets (groot gebouw) dat ik misschien over een paar maanden neer kan zetten. Wanneer ik er dan een heb, is het écht een beloning: iets speciaals.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben zelf bezitter van 3 grootste gebouwen, waaronder Deal Castle. Het geeft een extra element aan het spel. Je kan gewoon blijven motiveren/opknappen bij buren en gildeleden en krijgt daarvoor ook wat terug. Een ieder is vrij om zijn spel daarin te spelen. In onze gilde zie ik geen verloop naar de grotere gildes, maar als het zou gebeuren, het blijft een spelletje.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik snap het van de tegenhangers. Ze vinden het vervelend dat je alleen via primium (diamanten) heel snel aan GG's komt. Dat noem ik ook wel plof groeien. Ik bedoel daarmee dat je ineens heel snel gaat groeien, of iets wat groot is heel snel krijgt. Maar gilde leden kunnen ook gewoon vriendschappen aangaan, en dan grootse gebouwen van vrienden helpen. Het hoogste niveau is niveau 10.

Ik ben ook van mening dat grootse gebouwen het spel nét een beetje meer pit geeft. Zo blijft er variatie in. In de zin van voorradengebouwen, goederen gebouwen, culturele gebouwen, deckoraties, woongebouwen, militaire gebouwen, enzovoorts. Ik zelf heb wel diamanten ingezet, omdat ik gek werd van dubbele blauwdrukken en geen geduld meer had. Vind dat dat juist je eigen zaken zijn of je geld gebruikt of niet. Ik zelf ben nu trots bezitter van twee grootse gebouwen. Op Grepo hebben we WereldWonderen die zijn nog veel lastiger te krijgen, maar leven geen bonus. De GG's juist wel, dus heel erg mooie dingen.:)
 

DeletedUser1667

Guest
Moet Steef bij deze bijtreden

Het WAS een leuk spel waar je met inzicht en tacktiek een leuke competitie HAD tussen diamantspelers en niet diamantspelers

Dit is nu voorbij

Alle redelijkheid is weg en het voordeel gaat volledig naar diegenen die er geld tegenaan gooien.
Wil wel even vragen aan iedereen die dit leest waar je je plezier nog haalt als de competitie weg is?

Met competitie wil ik zeggen kunde, en niet dmv een door geld een zo'n absurd sterk leger te hebben dat je op automatische piloot iedereen van de kaart veegt.
Wat heb je daar nu aan?

Wil bij deze ook even kwijt dat ik vind dat FOE iedereen die geholpen heeft op vrijwillige basis hiermee een mes in de rug steekt.
 

DeletedUser

Guest
Ach, wat is het toch fijn om lekker te klagen hè?

Ik ben het niet met jullie eens. Vergelijk FoE met het echte leven. Daar zijn ook mensen die meer geld hebben (of bereid zijn meer geld uit te geven) dan jij. Ga je in het echte leven dan ook zitten klagen dat het oneerlijk is dat iemand een luxe nieuwe auto kan betalen, en jij blij moet zijn dat je tweedehandsje nog door de APK heen komt? Als dat echt zo is voel ik met je mee. Ik denk niet dat ik je kan helpen.

Voor de rest geldt: Geniet van het spel zoals je van het leven geniet. Heb je niet genoeg geld om op vakantie naar Zuid-Afrika te gaan? Ga lekker in Nederland op vakantie en wie weet heb je zelfs meer plezier dan die ander. Binnen het spel kan je op dezelfde manier keuzes maken als in het echte leven.

Stel in het spel uitdagende doelen voor jezelf die haalbaar zijn naar je financiele situatie. Dat je niet in de top 10 van je wereld gerankt kan zijn: so be it! Zoek elders uitdaging en plezier en klaag er niet steeds over dat gaat heus geen dingen veranderen.

Ik speel ook zonder diamanten en ik heb helemaal geen last van diamantspelers. Ik probeer juist van ze te profiteren door FP in hun met diamanten betaalde GG te steken.

My 2 cents.
 

DeletedUser3120

Guest
Allereerst de WW op GREPO geven wel degelijk een bonus, maar die is relatief klein.

Ik zie verschillende problemen met de grote gebouwen:
1) Hun eigenschappen zijn veel te sterk, zeker degene die FP creeren, omdat die simpelweg een zo groot voordeel geven ten opzichte van andere spelers dat die daardoor hun voorsprong nog verder kunnen uitbouwen omdat ze relatief goedkoop aan extra punten komen, die weer tot gevolg hebben dat ze gratis andere FP krijgen, kortom een viceuse cirkel. In grepo krijg je per WW (die je effectief gezien trouwens alleen per alliantie voor elkaar krijgt), slechts een paar procent extra (geen tientallen).
2) De FP die je krijgt voor plaats 1 zijn in mijn ogen te veel. Ik heb nu 3 niveaus achter elkaar plaats 1 kunnen verkrijgen, simpelweg omdat ik een sloot FP binnen heb gehaald bij de vorige keer dat ik op 1 kwam. Deze kon ik dan op het laatste moment inzetten en ook meteen weer terug krijgen (ik vind het niet erg, maar ongebalanceerd is het wel)
3) De GG zijn gekomen op een moment dat vele spelers al uitontwikkeld waren en iet wisten wat ze met hun forgepunten moesten doen. Die hoeven nu dus geen keuzes te maken maar steken ze in de GG. Echter er zijn ook nog steeds spelers die op de Tech-tree voorruit moeten en wel voor de keuze staan wat ze moeten doen. Een ongelijke situatie dus. Dit had ingevoerd moeten worden samen met een nieuw tijdperk, zodat iedereen die keuze moest maken. Dit probleem zal neem ik aan van zelf opgelost worden op nieuwe werelden.
4) De GG zijn een soort piramide spel, de eerste krijgt veel steun want iedereen wil extra blauwdrukken hebben, maar hoe meer grote gebouwen er komen, hoe lastiger het gaat worden om nog mensen te vinden die willen investeren.
5) De blauwdrukken van de GG zijn veel te goedkoop in diamanten. 200 diamanten voor een blauwdruk zijn een schijntje vergeleken bij wat je verder in het spel krijgt voor 200 diamanten. Dit had wat mij betreft zeker een factor 10 duurder mogen zijn (of nog beter helemaal niet mogelijk). Ik klaag hier dus niet over de prijs in diamanten voor de grondstoffen.

Kortom ik denk dat de grote gebouwen het spel erg ongebalanceerd maken. En ik raad FoE aan om de ervaringen op deze beta-server mee te nemen. NB voor een beta server is het op dit moment wel erg op geld gefocussed. Misschien een idee om alle spelers nu in 1 keer 1000 diamanten te geven, zodat het gebruik daarvan ook goed getest kan worden.
 

DeletedUser4100

Guest
Wat 3 betreft het is niet verplicht ze te bouwen, bovendien zoude jij als je aan de top zit ook blij zijn met de komst van de GG's. Bovendien was het koloniaal tijdperk pas na lange tijd er gekomen. Een volgend tijdperk zal wel even duren.

wat 4 betreft ben ik mee eens. Vooral bij het bouwen kun je moeilijk financiers vinden. Heel vervelend dus, maar zo zit het spel nouw eenmaal in elkaar...

Wat 5 betreft. ten eerste kun je na mijn weet maar beter geen slapende honden waker maken. Je kan die 'lage' prijzen oplossen de eerste 200 diamanten als prijs te zetten, de 2e 400, en de 3e 800, steeds keer 2 zoals bij zoveel dingen in het spel.
 

DeletedUser3844

Guest
Skoopy heb je op brisgard al gekeken ?
Als je kijkt naar divine forces met al hun subgildes dat verneukt ook het spel.
Daar moet ook iets aan gedaan worden om spel eerlijker te maken.
Vrees alleen dat het niet mogelijk is.

Gilde als divine forces verneukt het voor andere gildes.

Hallo hier een lid van Divine forces
Wij vern.... niets wij werken er kei hard voor!
En ons gilde staat absoluut niet op springen door haar grote.
We hebben duidelijke afspraken over groei en over handel.
Wat wel van veel invloed heeft op de gevechten en daarmee in de stand op de ranglijst zijn de GG.
Deze zijn alleen met heel wat centjes te krijgen, wil je op de gewone manier blauwdrukken verzamelen is dat een zware taak!
Ik had altijd best een aardige verdediging, niemand van de buren die durfde aanvallen, sinds vandaag buren met GG.
Mijn verdediging is al 3 keer gekraakt.
Dus het heeft niets met grote gildes te maken maar met de GG
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Ben ik mee eens, maar je kan bijvoorbeeld Deal Castel, of die Catadraal van Moskouw die GG's kunnen samen je leger, maximaal 200% sterker in de verdediging maken. GG's die in de aanval helpen, kunnen elk maar maximaal 50% sterkere troepen maken. Maar ben met je eens, aan de GG's zitten grote voordelen, en grote nadelen.
 
Bovenaan