Besloten spel RPG: De Levende Legende - Spin-off: Lucrisan's avontuur deel 1 IC

DeletedUser

Guest
"Anony, ieder mens is een mens met een gedachte en een geest. Zelfs voor de ergste is verbetering nodig, maar ik acht dit teken meer dan voldoende. In plaats van een ironische opmerking over je wat vieze kleren te maken is het veeleer gepast om tekenen uit de lucht en de natuur te aanvaarden! Ben ik de enige wiens geest zich in een wat hogere sfeer dat dit aardse doelloze materie?" Dat zeggend sleepte Lucrisan het bewusteloze lichaam van Woeste Wolf mee naar zijn eerdere rustplaats.

Camhen, die ondertussen zich er ook bij had geschaard, stond nu ook op en zei tegen Anony: "Dit is natuur, dit is geen ongelukje met een paar toevallig overvliegende vogels, die toevallig ook nog zwart gekleurd waren."
 

DeletedUser665

Guest
'Ach stik met je moeder natuur. Voel je je echt zoveel beter dan ons?'
 

DeletedUser

Guest
Het laatste ontging Lucrisans oren niet. "Als jij nog zoiets schennends zegt dan kun je direct verdwijnen. Dan kun je samen met Woeste Wolf een gezellig wandelingetje maken!" Rustig vervolgde hij er achteraan: "Het is overduidelijk dat je nog weinig ervaring heb, neem eens wat aan van de wijze en verstandigen. Je speelt met vuur weet je dat?"
 

DeletedUser

Guest
Elanc had het gebeuren met ontsteltenis gevolgd en niets gezegd. Ze was het er geheel mee eens geweest dat Anony Woeste wolf had aangevallen en had willen doden. Zelf vond ze, dat zo'n daad gerechtvaardigd was als daar anderen mee beschermd konden worden - en tevens koesterde ze een stille angst jegens de brute Woeste wolf.
Daarom was Elanc zo verbaasd toen ze Lucrisan hoorde spreken. Zijn woorden kwamen haar vreemdsoortig over, anders dan andere woorden die ze ooit gehoord had. De inhoud van zijn toespraak bleef lange tijd uitwerken op Elanc. De woorden kwamen onzinnig over, maar Elanc had respect voor Lucrisan. Misschien had ze uiteindelijk een vraag gesteld als niet net de kraaien over waren gevlogen. Zij herkende het teken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser665

Guest
'Het zei zo,' begon Anony ,'Elanc ik wil even iets tegen je zeggen. daarna vertrek ik. met mijn buit natuurlijk. Elanc kun je me even helpen op staan? het tijgervlees mogen jullie trouwens houden, de huid daarintegen houd ik zelf, kan ik misschien normale kleren van maken. sorry van je mantel Lucrisan.'

grmpfff die Lucrisan deed nog eens arogant. dan maar beschermen op afstand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
"Ach, vergeef mij, ik heb mij eens laten gaan." Lucrisan hernam het woord weer. "Het is zeker goed dat Anony het voor ons heeft opgenomen, maar ik weet helaas meer. Interpreteer mijn frustratie niet verkeerd, dat voor mij serieuze tekenen en toespelingen zomaar in de wind worden geslagen, dat kan mijn hart niet uitstaan." Lucrisan zuchtte even en zei toen:
"Jullie zullen me wel iemand vinden die overal wat op aan heeft te merken. Anony, je kunt blijven als je dat wilt. Ik kan je reactie enigszins begrijpen, maar drijf niet ergens de spot meer mee als ik het als serieus opvat!"
 

DeletedUser665

Guest
'Spot?' begon Anony razend ,'jij begint me een domme inbiciel te noemen zegt dat ik mag vertrekken maar wanneer u ziet dat uw bewakende hond weg gaat trekt u weer aan de lijn. Geef me even een hand wil je? want ik vertrek. ik trek liever op met Wolf dan een zuurpruim die iedereen commandeert en degene die hem helpen niet respecteerd. Nee bedankt ik ga.'
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf lag nog steeds onbewogen op de grond. Hjij was al even niet meer bewusteloos, en ha het hele gesprek van lucrisan met Anony aangehoord. Wat een walgelijk man, in tegenstelling tot ANony. Ze leek dan welk zwak, maar ze ield zch sterk en kaon goed vechten, misschien moest hij maar samen met haar weggaan,toen hoorde hij dat ANony wegging. Barst dacht hij, die komt niet meer zo snel terug en het word gevaarlijker voor mij.
OMdat het leek alsof hij nog bewusteloos was, kruipte hij over de grond om zich aan Lucrisan'sbeen te haken, om hem te laten vallen. Hij haakde hem in goede hoop om snel weg te kunnen rennewn.
 

DeletedUser665

Guest
Anony zag Wolf zijn actie:"Wolf? maak hem niet af wil je? maar dit kan ik om eerlijk te zijn wel weer waarderen... WHAHAHA... Elanc?''
 

DeletedUser

Guest
Er was iemand die de subtiele bewegingen van Woeste wolf gesignaleerd had, en wel Elanc. Ze had al die tijd geluisterd zonder een woord te spreken, en nu begreep ze Lucrisans woorden beter, of anders gezegd: ze begreep beter waarom ze de woorden niet snapte. Lucrisan wist iets wat zij niet wisten. Het huidige gedrag van Anony had haar weer teruggevoerd naar hoe Elanc haar kende, maar Elanc wist nu dat ze verstandiger kon zijn. Ze overwoog om op Anony in te praten, toen ze de bewegingen van Woeste wolf signaleerde.
'Kijk uit, Lucrisan!' riep ze. Maar tegelijkertijd hoorde ze de spottende stem van Anony, die het ook gezien had...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser665

Guest
'Elanc, Wolf durft hem niet zwaar te verwonden. hij weet dat hij dan geen genadige dood kan verwachten. help me even opstaan wil je?'
 

DeletedUser

Guest
Elanc keek Anony vol afkeer aan. Ze stak haar hand niet uit. 'Waarom gedraag je je zo jegens Lucrisan? Kijk hem aan! Kijk die oude man aan! Vind je hem een slecht mens?'
 

DeletedUser665

Guest
ze trok Elanc dichterbij ,'er is iets mis met hem. slecht is hij niet. oud zeker. en arrogant owwww daar ga ik het niet over hebben ;)' ze zuchtte ,'hij moet op zijn woorden letten. ik wil hem alleen maar een lesje leren. Hij kan niet zeggen wat hij wil, hij is dan wel de leider maar niet de enige mens hier. ik weet ook wel dat geweld niet altijd het antwoord is. maar soms wel.'
 

DeletedUser

Guest
'Dat laatste ben ik met je eens,' zei Elanc, en in tegenstelling tot Anony, luid. 'Maar je begrijpt Lucrisan niet. Hij weet dingen die wij niet weten. Had je dat teken van die kraaien niet opgemerkt? Lucrisan heeft soms ingevingen waardoor hij zich misschien schijnbaar onredelijk gedraagt, maar die uiteindelijk goed uitpakken. Heb vertrouwen. En ik geloof niet dat je hem alleen maar een lesje wilt leren. Je gaat er wel erg ver in door Woeste wolf aan te moedigen. Dit kan Lucrisan fataal worden. Wil je zijn dood op je geweten hebben?' Elanc staarde Anony doordringend aan.
 

DeletedUser665

Guest
'Wolf is niet gek,' begon Anony ,'grmpf als hij vertrouwen wilt moet hij eerst beginnen ons in vertrouwen te nemen. want de mijne is hij kwijt, ik blijf in de buurt, Elanc ik ben eerlijk, ik mag je wel. ik zie je niet graag dood ;) en dat laat ik ook niet gebeuren.'
ze pakte een van wolf bijlen en gooide die net boven wolfs hoofd,'Nu let hij wel op. je moet een gevaarlijke hond niet opvoeden met lieve woorden maar met discipline. zorg goed voor jezelf.'
 

DeletedUser

Guest
'Ik begrijp je niet. Wolf heeft je verraden en van achteren geprobeerd te doden. Jij wilde hem doden, maar Lucrisan verbood het. Daar werd je zo boos over, dat je nu samen met Wolf aan de wandel wilt gaan? Volgens mij vind jij het niet leuk gecommandeerd te worden. Ik ook niet, als het onredelijk is. Maar het gaat niet alleen om jou. We zijn met zijn allen. Het is niet goed om nu de groep te verlaten. Soms moet je slikken als dat het welzijn van iedereen bevordert. Je ziet jezelf als individu, maar je bent lid van onze stam...'
 

DeletedUser665

Guest
'Aan de wandel? ik HAAR gecomandeerd worden. vroeger moest ik het verdragen... maar als iemand het nu waagt steek ik hem gewoon dood ;) dat kun je ook aan Lucrisan zeggen. hem hoor ik anders ook niet iets doen om het te verbeteren. ik help jullie uit de brand en word "verbannen" ? en dan nog te bang zijn om die gene te laten gaan. Geen reden zal me nu met hem op laten trekken. ik heb rust nodig. als ik wat ben afgekoeld van deze zijker kom ik weer terug. beloofd. '
 

DeletedUser

Guest
'Je trots is te groot; pas daar voor op. En je hoeft niks te beloven. Pas goed op Wolfje.' Elanc draaide zich om zonder Anony overeind te hebben geholpen. Ze moest haar gezicht in bedwang houden.
 

DeletedUser665

Guest
'Op hem passen? waar heb je het in godsnaam over? ben je zo boos?'
 
Bovenaan