Besloten spel RPG: De Levende Legende - Spin-off: Lucrisan's avontuur deel 1 IC

DeletedUser

Guest
Het was een gelukkig weerzien. Uit de kruiden wist Kamhen een soort sap te maken, dat ze smeerde over de wonden van Lucrisan. Andere kruiden die Elanc had meegenomen, werden gebruikt om de arm beter te laten genezen. Lucrisan knapte zienderogen op. Dankbaar keek hij zijn helpers aan.
'Het is erg fijn dat jullie zijn gekomen om mij te helpen,' sprak hij. 'Het was onverstandig van mij om er alleen op uit te gaan. Ik was de bergen in gelopen omdat ik ongeveer een week reizen van hier een vreemde blauwe bliksemflits had gezien, en ik het gevoel had dat dat iets belangrijks is. Ik wil daar graag heen. Maar ik wil jullie niet ontlasten... Wat denken jullie erover?'
Alleen beaamden dat ze Lucrisan wilden vergezellen op zijn tocht. Ze besloten verder te trekken zodra Lucrisan weer kon lopen zonder de verwondingen erger te maken.
 

DeletedUser665

Guest
Anony was weer helemaal de oude, van de slachttanden had ze 2 nieuwe messen gemaakt, ze was nu bezig met het scheiden van het vlees. Zodat ze de mantel konden maken.
Elanc? Heb jij enig idee wat er zo bijzonder is aan die bliksem? Die vraag zat haar al een tijdje vast.
 

DeletedUser

Guest
'Nee,' zei Elanc. 'Alleen Lucrisan en Camhen zullen daar misschien antwoorden op weten. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat als zij denken dat het beter is dat we die flits onderzoeken, we dat ook moeten doen.' Ze zei dit ietwat korzelig, om verdere vragen af te kappen. Elanc was Anony wel dankbaar voor het scheiden van het vlees. Ze begon met het verwerken van de huid om er een nieuw dierenvel voor Lucrisan van de maken. Ondertussen maakte Grom een vuurtje om het vlees op te braden.
 

DeletedUser665

Guest
"kun je me wat over je achtergrond vertellen? We zitten waarschijnelijk een lange tijd aan mekaar vast. Dan kunnen we beter vrienden dan vijanden zijn," ze zuchte ,"toch?"
 

DeletedUser

Guest
Elanc dacht na. Deze Anony, die ze eerst niet zo had gemogen, had haar leven gered. Zij stond nu dus bij haar in het krijt. Maar wilde ze dat wel? 'Ach,' dacht Elanc. 'Misschien past niet iedereen bij me. Maar het hoeft niet te betekenen dat als mensen niet bij je passen, het slechte mensen zijn. Ik moet Anony dankbaar zijn voor wat ze heeft gedaan.' 'Ja, je hebt gelijk,' bracht ze uit. Ze schudde Anony de hand. Elanc had het van tevoren niet bedacht, maar het voelde goed. Die handdruk maakte dat ze zich veiliger voelde tussen deze mensen. Ze glimlachte. 'Ik ben benieuwd wat we hier nog allemaal zullen tegenkomen...'
 

DeletedUser

Guest
Elanc hield niet van nieuwsgierige vragen, maar besloot zo eerlijk mogelijk te antwoorden. 'Mijn jeugd was gelukkig rustig,' zei ze. 'Wat kan ik daar verder over zeggen? Ik ben goed opgegroeid.' Ze zuchtte. 'En waarom ik deelneem aan deze reis, is volgens mij een heel andere reden dan waarom jij eraan deelneemt... Ik denk dat het goed is om Lucrisan te helpen. Ik denk dat op deze manier ons dorp de beste overlevingskansen heeft. Na de ramp bij Hernia wil ik doen wat mij het verstandigst lijkt om zoiets van ons af te wenden, en dit lijkt mij het verstandigst.' Elanc dacht na hoe ze de volgende vraag zonder spottende ondertoon kon formuleren. 'Jij doet dit omdat je Lucrisan wilt helpen - en gewoon voor het avontuur, is het niet?'
 

DeletedUser665

Guest
'Waarom zou ik avontuur willen? Heb jij wel enig idee wat dat is? Angst, dood, verdriet! Mijn jeugd zag er anders uit, mijn ouders stierfen op mijn 4de, moest vanaf die leeftijd al voor mezelf zorgen. Spullen kreeg ik door 'gunsten' te geven aan de rijkere...' ze kreeg een traan in haar oog ,'het enige wat ik nog heb is angst pijn en verdriet.'
 

DeletedUser

Guest
Nu zag Elanc Anony op heel andere wijze dan ze van haar gewend was. Ze luisterde gespannen naar haar verhaal. Nee, dan had zij het toch maar makkelijk gehad in haar jeugd... Ze begon te begrijpen waarom Anony soms merkwaardig gedrag vertoonde en schaamde zich nu voor haar botte veronderstellingen.
Enigszins bedremmeld zat ze naast Anony. Elanc wist niet wat ze moest zeggen, maar uit haar blik sprak voldoende, vond ze.
 

DeletedUser665

Guest
Anony was klaR met het scheiden van het vlees. Ze maakte een vuur en begon het vlees te braden."willen jullie ook wat?" die elanc was nog steeds een mysterie voor haar... Hoe zou het zijn? Een normaal leven...
 

DeletedUser

Guest
'Ik wil straks wel een stukje vlees. Nu ben ik druk bezig met het maken van het kledingstuk.'
 

DeletedUser665

Guest
Het vlees was klaar, ze deelde iedereen ee. Stuk uit.
"ik ga de bergen in. Op zoek naar wat dieren, voor de vacht, kunnen we warm slapen vanacht " ze liep de berg op en zag een kudde herten. Dat waren mooie beesten. Het gewei voor wapens en vacht voor warmte. Ze pakte haar messen en sneed eem voor een hun nekken eraf. Toen ze er 2 had gedood nam ze hen mee naar het kamp. Hadden ze het tenminste warm vanacht... En het zou klere kunnen opleveren. Ze had niks megenomen voor deze reis. Nu had ze ee. Deken en kleren... M
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf rende door de bossen.
Het was nu een paar dagen dat hij het dorp had verlaten, en alleen verder ging op zoek naar goede jachtplekken. Hem leek de berg het beste, omdat er veel voedselbronnen zijn en hij de omgeving van daaruit kon zien. 4 dagen geleden was hij nog in het dorp, tewrwijl hij heel druk bezig was om zijn wapen te ontwikkelen en te maken. Toen hij naar een paar dagen buitenkwam, zag hij dat meer dan de helft van het dorp weg was, net als Lucrisan. Hij vroeg zich ernstig af waar ze naartoe waren. Maar hij wou het niet vragen, want de anderen die nog in het dorp waren vond hij belachelijk stom, dus ging hij meteen denken aan hoe het verder moest. Nu zijn stam er niet meer was, hoefde hij niet meer voor eten te zorgen. Hij kon zijn eigen gang gaan. Dat beviel hem wel, en hij pakte meteen de tassen die gemaakt waren om de jacht in te doen, zijn boog, zijn knuppel en de net ontwikkelde bijlen, waar hij 10 stuks van had weten te maken. Hij rende meteen weg van het dorp, zonder iemand gedag te zeggen en rende alleen even terug om het laatste deel van de beer mee te nemen, en toen vertrok hij richting de berg. Het was rustig onderweg, maar hij had al wel tegen 3 wolven moeten evechten, maar dat was geen probleem, want daarom had hij zijn naam, omdat hij in zijn eentje een hele roedel wolven doodde. Nu was woeste wolf, 4 dagen later, al veel dichterbij de berg, en hij merkte dat er steeeds meer wild kwam dat hij kon afschieten. Het verliep rustig, maar toen zag hij een aantal mensen, die een kampement hadden neergezet. Hij wou niet weten wie ze waren, en hij zag hen meteen als een bedreiging. Dus hij pakte zijn bijlen, en gooide er 3 naar de mensen toe , in de hoop dat ze door het hoofd van die mensen gingen. Toen pakte hij zijn boog en legde 5 pijlen klaar om af te schieten. Hij hield niet zo van afstandsgevechten, maar hij zag dat de mensen bewapend waren en met veel meer mensen waren.Hij verstopte zich snel geruisloos in de bosjes, in de hgoop niet ontdekt te worden en een verrassingsschot te kunnen doen.
 

DeletedUser665

Guest
Anony die net terug was zag woeste wolf, hij wou de bijlen gooien ze pakte haar mes en werpte die recht in zijn rechterhand, nu maar hopen dat die zijn doel zou raken
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf zat in het bosje, maar zag toch een mes recht richting zijn hand komen, en hij had geluk dat hij net de bijl in zijn hand had ende mes in de bijl stak.
Woeste wolf gooide de mes snel terug en schoot 2 pijlen erachteraan. hij wist dat hij moest oppassen, dus klom hij een paar meter de boom in, zodat ze hem niet zouden zen.
 

DeletedUser665

Guest
Anony doet een 'limbo' actie, de pijlen vliegen over haar heen ze vangt haar mes en riep tegen Wolf: 'wat bezield je om je stam genoten aan te vallen?'
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Één van de bijlen die Woeste wolf aanvankelijk gegooid had, was recht op Camhen afgesuisd. Elanc schrok op uit haar gedachten en had de bijl als eerste aan zien vliegen. Ze aarzelde niet. 'Kijk uit, Camhen!' riep ze, en wierp zich bovenop Camhen. Net op tijd, want de bijl, die Camhen anders in de romp had getroffen, suisde nu over hen heen en kwam een eindje verderop neer.
Elanc zag Anony opspringen en een pijl afschieten. Ook Grom was opgesprongen en stelde zich naast haar op. Toen Elanc Anony de naam 'Wolf' hoorde schreeuwen, ging er een rilling door haar lijf. Hij was het dus, en Anony had hem herkend! Bij het horen van de naam ging er een zucht door Lucrisan heen. Hij sloot zijn ogen en op zijn gezicht was een ernstige blik te zien.
Camhem, Lucrisan en Elanc waren blijven staan, terwijl Grom en Anony naar voren waren gegaan. Hoe zou dit aflopen?
 

DeletedUser665

Guest
Met haar mes liep ze recht op hem af met een duivels gezicht. bedroefd maar toch niet verbaasd.
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf wist da hij in de val zat, en nog wel door zijn stamgenoten. HIj dacht dat alleen Grom, ELanc en Anony er waren, dus hij zou er geen medelijden mee hebben ze allemaal te doden, maar dit kon hij niet aan. Woeste wolf rende een kiometer door de bomen, en sprong toen naar beneden, in een bosje, om te kijken of ze hem gevolgd waren.
 

DeletedUser665

Guest
Beetje realistischer ok? De sprinter Anony rende deze lelijke eikel achterna... Hij zou het bet de dood bekopen! Of een lijfeigenschap.
 
Bovenaan