Opslaan van Gebouwen.

DeletedUser9536

Guest
Mijn idee is simpel,

Het kunnen verplaatsen van gebouwde gebouwen naar de inventaris.
Zodra je in het progressieve tijdperk komt begint de ''ellende'' de 2x2 wegen.

begrijp me niet verkeerd, ik vind het puzzelen geweldig. Maar het zou toch makkelijker moeten kunnen.

Ook voor GG's moet dit mogelijk zijn, op het moment kan je ze alleen verkopen of bouwen. Met dit idee verplaats je die gebouw naar je inventaris, alle bonussen vervallen dan.

Omdat alle bonussen vervallen kan je dus alleen huizen weghalen als je genoeg inwoners heb.
het plaatsen van gebouwen uit je inventaris kan ook alleen als je genoeg inwoners heb, voorbeeld :

ik stop het goederengebouw in de inventaris, de productie vervalt,( mocht deze aangezet zijn) de inwoners worden weer toegevoegd.

ik bouw nu een productie gebouw, en heb daarom te weinig inwoners om het goederen gebouw uit de inventaris te halen.

Nieuw geplaatste gebouwen kunnen NIET in de inventaris gezet worden ( voor dat de bouwtijd voltooid is )


De toegevoegde waarde?:
- het puzzelen van je stad gaat een stuk vriendelijker ( of herindelen ), geen bouwkosten/bouwtijd meer
- Grote GG's ( oppervlak ) kunnen tijdelijk ''opgeslagen'' worden tot je weer meer ruimte in je stad heb.

Nadelen,

Er worden minder punten verdient, omdat er minder gebouwen verkocht en opnieuw gebouwd worden.
Punten aftrek op moment van het plaatsen in inventaris.
 

DeletedUser4100

Guest
Het lijkt veel op eerdere ideeën.
Inpakkit
demontage kit
Opberg kluis
Dat wil niet zeggen dat vergelijkbare ideeën opnieuw een kans zouden moeten
krijgen. De stemming kan immers veranderd zijn. Er zijn ook ideeën die eens
afgekeurd waren en later opnieuw in stemming werden gebracht...
 

DeletedUser9536

Guest
Klopt, ik heb de topics gelezen, ze zijn vergelijkbaar met mijn idee, al hebben hun het vooral over ''evenement/diamant gebouwen''

Ik vind mijn idee iets uitgebreider en meer nadelen hebben. Vandaar mijn post.
 

DeletedUser10111

Guest
Grootste nadeel lijkt me dat je de optie krijgt om een soort virtuele stad in je inventaris te bouwen, met letterlijk alles (bijv 10x elke industrie uit elk voorgaand tijdperk). Ten alle tijde staat maar een klein deel werkelijk in de stad.

Switchen van productie is dan eenvoudig, huidige 10 in de inventaris, andere 10 er weer uit, en draaien maar.

Heb ik genoeg voorraad, en wil weer vechten? All productie naar opslag, en alle aanvals gebouwen er weer uit.
Als je dat nu probeert gaat je dat zee-en van munten en voorraden kosten.


Overigens is verplaatsen zelf best slim geimplementeerd, bij plaatsen heb je 3 kleuren: groen (alles ok), blauw (ok, maar je krijgt wat er nu staat terug om elders te plaatsen), en rood (kan niet plaatsen).
 

DeletedUser

Guest
Omdat alle bonussen vervallen kan je dus alleen huizen weghalen als je genoeg inwoners heb.
het plaatsen van gebouwen uit je inventaris kan ook alleen als je genoeg inwoners heb, voorbeeld :

Dat is nu ook al zo.

De toegevoegde waarde?:
- het puzzelen van je stad gaat een stuk vriendelijker ( of herindelen ), geen bouwkosten/bouwtijd meer
- Grote GG's ( oppervlak ) kunnen tijdelijk ''opgeslagen'' worden tot je weer meer ruimte in je stad heb.

Puzzelen is een spelonderdeel. Er is geen enkele reden om dat makkelijker te maken. Ook het maken van keuzes hoort bij het spel. Dat verpest je allemaal zo. Wil ik aanvallen dan zet ik Zeus en de Sprekershoek even neer. Ben ik klaar, dan vervang ik die weer door wachtvuren. Een toegevoegde waarde is het dus absoluut niet.

Nadelen,

Er worden minder punten verdient, omdat er minder gebouwen verkocht en opnieuw gebouwd worden.
Punten aftrek op moment van het plaatsen in inventaris.

Je verdient geen punten met het verkopen en opnieuw bouwen van gebouwen.
Als je iets in je inventaris zet, zet je iets anders terug. Puntenverlies of winst is amper relevant.

Klopt, ik heb de topics gelezen, ze zijn vergelijkbaar met mijn idee, al hebben hun het vooral over ''evenement/diamant gebouwen''

Ik vind mijn idee iets uitgebreider en meer nadelen hebben. Vandaar mijn post.

Jouw idee is vele malen slechter omdat je er alle gebouwen in betrekt.

Als je zelf al vindt dat het meer nadelen heeft, waarom plaats je het dan? o_O
 

DeletedUser9536

Guest
Misschien de inventaris beperken naar maximaal 2/3 gebouwen ?
 

DeletedUser

Guest
Misschien de inventaris beperken naar maximaal 2/3 gebouwen ?

Ik neem aan dat je hier het kunnen plaatsen van gebouwen in de inventaris bedoelt. Mijn inventaris is wel iets voller dan 2/3 gebouwen.

Wat wordt dan de meerwaarde anders dan makkelijker gebouwen te kunnen verplaatsen tijdens een herinrichting?

Hoe raakt dat niet de spelonderdelen puzzelen en spelkeuzes?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dit is al meerdere malen voorgesteld en afgekeurd door het ontwikkelteam, voorlopig zal dit niet in het spel verschijnen.
 
Bovenaan