Ongelijkheden in het spel

DeletedUser5986

Guest
Hoi
Dit moet me toch even van het hart, en daarom ga ik even strategisch een vergelijking maken.
Het gaat hier om de ongelijkheid in het spel betreft aanval/verdediging/Plunderen.
Daar ik GEEN GvG speel kan het zijn dat er daar sommige kleine discrepanties zijn in mijn informatie hier, maar toch.
Zo zullen er wel meerongelijke of foute disbalans spel-issues zijn, maar ik houdt t eerst maar even bij deze.

Aanvallers Krijgen punten bij succesvolle aanval
Verdedigers Krijgen GEEN punten bij mislukte verdediging

Aanvallers Krijgen GEEN punten bij mislukte aanval
Verdedigers Krijgen GEEN punten bij Succesvolle verdediging

Aanvallers Kunnen manschappen verliezen/beschadigen bij aanval
Verdedigers Kunnen Geen manschappen verliezen bij verdediging

Aanvallers Kunnen schade aan manschappen herstellen met diamanten na een aanval
Verdedigers Kunnen Geen geplunderde munten/goederen/voorraden terugkrijgen met diamanten bij verdediging

Aanvallers Krijgen het recht van Plunderen bij succesvolle aanval
Verdedigers Krijgt GEEN recht op plunderen bij succesvolle verdediging

Aanvallers Kan binnen 24 uur regelmatig terug komen en wachten op plundermogelijkheid.
Verdedigers Kan alleen hopen dat de plunderaar niet komt wanneer oogst vrijkomt

Aanvallers De eerste GG (Zeus) met aanvals mogelijkheden komt al in Ijzertijd en is maar 2 x 3= 6 vakjes groot, en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers De eerste GG (Basilius Kathedraal)) met verdedegins mogelijkheden komt pas in Late Middeleeuwen is wel 5 x 5 = 25 vakjes Groot. En geeft ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers de tweede GG (Dom van Aken) met aanvals mogelijkheden komt al in Vroege Middeleeuwen en is maar 4 x 5 = 20 vakjes Groot, , en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers De tweede GG (Deal Castle) met verdedigings mogelijkheden komt pas in Koloniaal tijdperk en is wel 7 x 7 = 49 vakjes Groot. En geeft ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers De derde GG (Monte Castle) met aanvals mogelijkheden komt al in Late Middeleeuwen en is maar 5 x 5 = 25 vakjes Groot,, en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers Er is GEEN 3e GG met verdedigings mogelijkheden op dit moment, en als die komt is het NA Postmodern Tijdperk, ook deze zal naar alle waarschijnlijkheid groot zijn (50 vakjes of meer )En geeft mogelijk ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers Krijgen hierdoor meer mogelijkheden om aanvals mogelijkheden gevende GG's levelen.
Verdedigers Krijgen pas kans om verdedigings GG's mogelijkheden als de aanvaller al twee aanvals mogelijkheden gevende GG's kan hebben staan.

Aanvallers Hierdoor kan de aanvaller sneller en vaker en vooral sterker aanvallen en plunderen, en daardoor sneller groeien in tijd (met de mogelijkheid van nog meer aanvals GG's en betere miliare units)
Verdedigers Kunnen hierdoor langzamer ontwikkelen, waardoor sneller geplunderd wordt, waardoor ontwikkeling nog trager zal gaan.

Aanvallers Hebben meer spel plezier dan verdeigers want krijgen meer en sneller mogelijkheden hiertoe, EN krijgen punten EN plundermogelijkheden
Verdedigers Hebben minder spel plezier dan aanvallers want krijgen weinig of later dan aanvallers verdedigings ogelijkheden, EN krijgen GEEN punten, EN worden geplunderd van de goederen die ze nodig hebben voor hun ontwikkeling.

Aanvallers Krijgen door hun hoger niveau meer de gelegenheid om te stijgen in tijdslijn, en quests, EN daardoor ook in het verkrijgen van extra gebouwen en mogelijkheden
Verdedigers Krijgen moeilijker de gelegenheid om te stijgen in tijdslijn en Quests, EN daardoor ook in het verkrijgen van extra gebouwen en mogelijkheden

Aanvallers hebben hierdoor meer, maar zeker sneller de mogelijkheid om verdedigings extra's (als waakvuren) neer te zetten en kunnen daardoor beter en sneller represailles naar aanleiding van hun plunder handelingen voorkomen
Verdedigers hebben hierdoor minder, maar zeker langzamer de mogelijkheid om verdedigende extra's (als waakvuren) neer te zetten en krijgen geen kans om represailles naar aanleiding van plunderingen op de plunderaar uit te voeren

Aanvallers die diamanten gebruiken om te ontwikkelen verstoren deze verstoorde balans nog veel meer en veel sneller
Verdedigers die diamanten gebruiken om te ontwikkelen krijgen zelfs bij veel uitgeven nog steeds minder de kans om deze balans recht te trekken

Aanvallers hebben daarom minder de neiging om het spel te stoppen, hooguit naar aanleiding van andere fouten
Verdedigers hebben daardoor meer de neiging om het spel te stoppen (en veel--zo niet de meeste--spelers doen dit ook uit onvrede over deze spel ongelijkheid, tesamen gepaard gaand met de andere fouten in het spel


De beste oplossing hiervoor zou naar mijns inzien zijn dat verdedigende EN aanvallende gebouwen en effecten op gelijke momenten in de tijdslijn verkrijgbaar zijn. (voorbeeld geef Zeus-EN andere combat gerelateerde GG's ook gelijke verdedigings mogelijkheden)

Nu zijn er spelers die zeggen dat je je oogst kan timen, maar elke aanvaller kan met enige intelligentie ongeveer schatten wanneer dit zal zijn, uitgaande van menselijke tijdsgebonden handelingspatronen, waardoor de aanvaller alsnog in 24 uur kan plunderen.

Een andere aanvullende mogelijkheid voor het herstellen van deze disbalans is ook de verdediger punten te geven, vooral wanneer hij succesvol is, EN om de verdediger de kans te geve OOk te plunderen in deze mogelijkheid.

Eenn hele belangrijke factor hierin is de ongelijkheid van de spelers in een buurt waar speler 1 tot 3 tijdperken verschillen en soms de eeste en laatste spelers in een buurt millionen punten uit elkaar staan. maak dit verschil VEEEL kleiner

Of schaf het plunderen gewoon af, deze bron van ongelijkheid zorgt er alleen voor dat mensen irritaties ontwikkelen of zich verheven voelen boven diegene die ze plunderen (*oa denken dat ze dit recht hebben, omdat het kan")

Bij Navraag onder meerdere gestopte FoE spelers op scholen en in mijn vrienden kring (social netwerk) blijkt dat 34% van de gestopte spelers Plunderen en het daardoor verstoorde spelplezier de reden geeft van stoppen, 24% stopt omdat het spel te traag is, en 37% stopt door de fouten in het spel, de introductie van GvG, en dergelijke, 9% stopt uit prive omstandigheden.
Misschien iets voor FoE/Innogames om hier zelf eens goed onderzoek naar te doen, want elke ontevreden speler, is snel een potentionele klant minder. Bijvoorbeeld om bij langdurig geen activiteiten van de speler een mail te sturen met een paar (houdt het kort!!) meerkeuze vragen waarom ze gestopt zijn. Zo'n questionair zou hier ook in het forum neergezet kunnen worden. Dan meet je, en WEET je!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5428

Guest
In zowat alle spellen die ik ken zijn aanvallers in het voordeel. En dat is maar goed ook. Het zou anders maar een saaie boel worden.
-
Ik ken een spel waar verdedigers ook punten krijgen voor een gelukte verdediging. En wat gebeurt daar? Dan zijn er spelers die 50 spellen hebben om non-stop hun goede spel aan te vallen (het aantal gevechten is daar niet beperkt tot 1 per dag). En dan zie je dat sommige spelers duizenden gevechten winnen en miljoenen punten scoren door gewoon niets te doen.
 

DeletedUser1072

Guest
1. waarom zou je punten moeten krijgen? jij hebt niks gedaan
2. zelfde verhaal als 1
3. klein voordeeltje van de verdediger, aanvaller heeft ook zo zen voordelen.
4. ja want ik heb iemand aangevallen en won niet, dus nu mag hij mijn stad inlopen en doen wat die wilt doen enzo... logica
5. als je er gewoon bent als je dingen moet gaan ophalen dan is de kans wel heeeeeel erg klein dat de plunderaar nou net komt op het moment dat jij alles ophaalt (en dan rekenen we motiveren nog niet eens mee, wat de kans nog kleiner maakt)
6. De aanvaller hoort in het voordeel te zijn kwa kracht. kijk maar eens naar de nadelen die ze hebben, die je al hebt opgenoemd. Ook is het historisch terecht dat de aanvaller in het voordeel was. was dat was tot de eerste wereldoorlog meestal wel het geval
7. zelfde als 6
8. zelfde als 6
9. bedenk wel dat in het verzamelen en opbouwen van die gg's tijd gaat zitten (vrij veel tijd). en die tijd hebben verdedigers dan weer om zich verder te ontwikkelen. en daardoor kunnen zei al in de late middeleeuwen zitten en hun eerste gg gaan opzetten die hun verdediging geeft terwijl aanvallers misschien nog maar in de vroege middeleeuwen zitten en hun gg's aan het lvlen zijn.
10. van plunderen kan je geen fpten krijgen. dus van plunderen gaat je ontwikkeling echt niet sneller. Kan je ook uitleggen waarom ze dan sneller kunnen groeien? (want volgens mij heb ik net bij 9 het tegenovergestelde uitgelegt)
11. meer plezier... valt te bezien. ik vind het zelf prachtig als er iemand 4 van zen 8 eenheden kapot maakt op men verdediging en daarna terug gaat naar zen stad :D dus het is maar waar je plezier vandaan komt. daarbij plunderen heel veel aanvallers alleen als je geen goede verdediging neerzet. (en als dat het probleem is moet je niet gaan zeuren want daar kan je wat aan doen)
12. en weer terug naar 9?
13. alweer naar 9? met aanvulling: krijg je wachtvuren niet gewoon bij een evenement? dus voor zoon beetje iedereen gelijk?
14. tja... diamanten... vind niet dat je diamanten en aanvallers moet gaan vergelijken want diamanten zorgen sws al voor een oneerlijk voordeel. zou ook kunnen zeggen dat verdedigers die diamanten gebruiken een oneerlijk voordeel hebben omdat ze hun gg met diamanten kunnen volpompen naar lvl 10.
15. ik zie het eerder als een uitdaging, en die spel draait puur om uitdagingen. daarbij heb ik nog nooit iemand gehoord die stopte omdat die geplunderd word, maar dat zou kunnen omdat ik niet zo gek veel contact heb met beginnende spelers.

16. zou kunnen maar ik zie geen nut omdat att ggs kleiner zijn dan deff ggs en daardoor ze nog steeds een voordeel hebben.
17. elke verdediger met een beetje intelligentie weet dat die zen productie niet precies om 8 uur laat aflopen maar iedere dag een klein beetje later... hoeveel later? succes met raden aanvallers.
18. lees terug. vind dat nergens op slaan en heb al uitgelegd waarom.
19. als je in een buurt zit die niet bij jouw past schrijf naar de support en misschien kom je in een buurt die wel wat meer bij jouw hoort.
20. alsjeblieft schaf het niet af. wat zou het punt zijn om verdediging neer te zetten als er geen straf voor het niet doen is? pvp in de buurten gaat dan echt helemaal dood.
21. Die statistieken zijn wel allemaal leuk en aardig maar hoeveel mensen worden hier ondervraagt en hoeveel mensen ken jij die FoE spelen en hebben gespeeld? ik vind statistieken zonder dat soort gegeven ongeloofwaardig en zinloos. daarbij die 24% zijn mensen die gewoon niet bij die spel horen, want zo is het spel. en die 37% moeten gewoon eens bedenken hoe moeilijk het is om een spel te maken en proberen met de fouten en veranderingen te leren leven. en die 9% daar kan inno niks aan doen. dus dan hou je nog 34% over.. wat misschien zo maar 3 mensen kunnen zijn. Ook is een e-mail schrijven leuk en aardig, maar ik ben al een paar keer gestopt met tribal wars (ander spel van inno) en krijg daar nog vaak zat berichten van, waar ik me aan erger. vermoed niet dat het bij dit anders is. daarbij zou ik niet zien waarom ik nog een spel dat ik heb verlaten beter zou gaan maken, want daar heb ik zelf niks aan. en kunnen mensen gewoon maar wat schrijven omdat ze het toch al zat zijn, en zullen heel veel mensen gewoon dingen schrijven waar de ontwikkelaars niks mee kunnen. dus dan meet je heel veel, maar krijg je niks te weten ;)

Dit was even een heeeele lange reactie op je post. mijn punt lijkt me vrij duidelijk. het kan zijn dat ik soms een beetje bot ben geweest maar vat het niet op als een persoonlijke aanval of zoiets.
 

DeletedUser5986

Guest
ben ik het absoluut niet mee eens... een gebalanceerd gevecht zou veel uitdagender zijn dan dit "komen, klappen en pakken gevecht" . Dit is niet gebalanceerd.

Ik ken ook spelen (en als gamenerd speel ik er veel) waar dit ook gebeurd en het spel veeel beter wordt, maar daar draait t niet om . Het draait hier om de onbalans in DIT spel!!
 

DeletedUser1072

Guest
een gebalanceerd gevecht lijkt me sws vrij onmogelijk. omdat je altijd de kans hebt dat iemand met 90% att bonus vechten tegen iemand met geen deff bonus
en andersom. daarbij draait dit spel sws niet echt veel erg veel om het vechten maar om zelf je stad op te bouwen en samen te werken met je gilde, en gvg is een vecht soort, maar dat kan je hierbij niet betrekken want dat heeft andere regels
 

DeletedUser6878

Guest
Ik vindt de plundermogelijkheden binnen dit spel ook zeer oneerlijk en irritant.
Voor iemand die op Grepolis ruim 250 "plunderaar van de dag" awards heeft gewonnen moet dat toch wat zeggen.
Het punt is dat daar het spel veel sportiever in elkaar zit, om even een aantal punten te noemen:
- De verdediger krijgt een waarschuwing dat een aanval onderweg is
- De verdediger kan extra troepen bijzetten om de aanval af te slaan
- De verdediger kan de hulp inroepen van alliantiegenoten die stad en haven vol kunnen leggen met verdediging
- Je kan spreuken op de troepen van de aanvaller inzetten om deze te verzwakken
- De verdediger kan de grondstoffen verstoppen/gebruiken
- De verdediger kan een militie oproepen
- De aanvaller kan letterlijk alle aanvallende troepen kwijtraken
M.a.w. de verdediger heeft legio mogelijkheden om je aanval af te slaan, dus de aanvaller zal zeer strategisch moeten aanvallen.
Dat je hier productie op tijd moet binnenhalen omdat de aanvaller zonder enige waarschuwing je kan plunderen vindt ik totaal niet van enige sportiviteit getuigen, samen met de verschillen die Robin D al aangeeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5986

Guest
1-2. waarom zou je punten moeten krijgen? jij hebt niks gedaan
Punten zijn ervaring, in reallife krijg je ook ervaring door te verdedigen.

3. klein voordeeltje van de verdediger, aanvaller heeft ook zo zen voordelen.
Heel klein vooordeel ja, dat niet in balans staat met alle nadelen!!

4. ja want ik heb iemand aangevallen en won niet, dus nu mag hij mijn stad inlopen en doen wat die wilt doen enzo... logica
Real life; het leger dat verliest verliest ook grondstoffen, in geschiedenis en heden wordt er aan beide zijden geplunderd!!

5. als je er gewoon bent als je dingen moet gaan ophalen dan is de kans wel heeeeeel erg klein dat de plunderaar nou net komt op het moment dat jij alles ophaalt (en dan rekenen we motiveren nog niet eens mee, wat de kans nog kleiner maakt)
Dit klopt niet helemaal omdat ook n plun deraar kan uitrekenen wanneer jij moet oogsten. (als hij n beetje slim is (zie mijn text eerder)

6. De aanvaller hoort in het voordeel te zijn kwa kracht. kijk maar eens naar de nadelen die ze hebben, die je al hebt opgenoemd. Ook is het historisch terecht dat de aanvaller in het voordeel was. was dat was tot de eerste wereldoorlog meestal wel het geval
Dit klopt niet, in zowel de 1e als 2e WO was er n balans, alleen door taktiek werd de elke slag individueel gewonnen. Een gebalsanceerd spel zal dus taktiek vereisen, en dat maakt ook de combat leuker

9. bedenk wel dat in het verzamelen en opbouwen van die gg's tijd gaat zitten (vrij veel tijd). en die tijd hebben verdedigers dan weer om zich verder te ontwikkelen. en daardoor kunnen zei al in de late middeleeuwen zitten en hun eerste gg gaan opzetten die hun verdediging geeft terwijl aanvallers misschien nog maar in de vroege middeleeuwen zitten en hun gg's aan het lvlen zijn.
Hier spreek jij jezelf tegen; elke GG heeft n ontwikkelings tijd nodig, die is ongeveer gelijkwaardig en in balans, maar het moment in de tijdslijn van plaatsen veroorzaakt disbalans.

13. alweer naar 9? met aanvulling: krijg je wachtvuren niet gewoon bij een evenement? dus voor zoon beetje iedereen gelijk?
Dus niet, omdat de lagere spelers minder ver zijn kunnen ze ook minder ontwikkelinghs snelheid gebruiken om de quests te doen die wachtvuren opleveren, en de grotere spelers kopen ze gewoon met diamanten... dat kunnen de kleine ook doen, maar die lol is er bij velen al af dan omdat ze ook minder ruimte hebben
 

DeletedUser5986

Guest
Ik vindt de plundermogelijkheden binnen dit spel ook zeer oneerlijk en irritant.
Voor iemand die op Grepolis ruim 250 "plunderaar van de dag" awards heeft gewonnen moet dat toch wat zeggen.
Het punt is dat daar het spel veel sportiever in elkaar zit, om even een aantal punten te noemen:
- De verdediger krijgt een waarschuwing dat een aanval onderweg is
- De verdediger kan extra troepen bijzetten om de aanval af te slaan
- De verdediger kan de hulp inroepen van alliantiegenoten die stad en haven vol kunnen leggen met verdediging
- Je kan spreuken op de troepen van de aanvaller inzetten om deze te verzwakken
- De verdediger kan de grondstoffen verstoppen/gebruiken
- De verdediger kan een militie oproepen
- De aanvaller kan letterlijk alle aanvallende troepen kwijtraken
M.a.w. de verdediger heeft legio mogelijkheden om je aanval af te slaan, dus de aanvaller zal zeer strategisch moeten aanvallen.
Dat je hier productie op tijd moet binnenhalen omdat de aanvaller zonder enige waarschuwing je kan plunderen vindt ik totaal niet van enige sportiviteit getuigen, samen met de verschillen die Robin D al aangeeft.

Dit bedoel ik dus, hier is gewoon veel meer balans in het combat gerelateerde deel van het spel.;)
FoE zou een puzzelspel zijn volgens de Moderatoren, maar dat merk je niet in deze opbouw van het spel.
Je hoeft nml niet na te deken om aan te vallen als je groot genoeg bent, gewoon elke dag binnelopen en plunderen, sommige hebben zelfs niet eens meer goederen gebouwen. dus ...
 

DeletedUser1072

Guest
1.Punten zijn ervaring, in reallife krijg je ook ervaring door te verdedigen.
2.Heel klein vooordeel ja, dat niet in balans staat met alle nadelen!!
3.Real life; het leger dat verliest verliest ook grondstoffen, in geschiedenis en heden wordt er aan beide zijden geplunderd!!
4.Dit klopt niet helemaal omdat ook n plun deraar kan uitrekenen wanneer jij moet oogsten. (als hij n beetje slim is (zie mijn text eerder)
5.Dit klopt niet, in zowel de 1e als 2e WO was er n balans, alleen door taktiek werd de elke slag individueel gewonnen. Een gebalsanceerd spel zal dus taktiek vereisen, en dat maakt ook de combat leuker
6.Hier spreek jij jezelf tegen; elke GG heeft n ontwikkelings tijd nodig, die is ongeveer gelijkwaardig en in balans, maar het moment in de tijdslijn van plaatsen veroorzaakt disbalans.
7.Dus niet, omdat de lagere spelers minder ver zijn kunnen ze ook minder ontwikkelinghs snelheid gebruiken om de quests te doen die wachtvuren opleveren, en de grotere spelers kopen ze gewoon met diamanten... dat kunnen de kleine ook doen, maar die lol is er bij velen al af dan omdat ze ook minder ruimte hebben

1. Maar jij doet zelf niks, alleen troepen neerzetten en misschien wel voor een maand laten staan. wat krijg je daar voor ervaring uit? jij doet niks, alleen de computer.
2. Het is in ieder geval een voordeel ;)
3. Ja en je verliest je grondstoffen door de eenheden die je met de aanval verliest. Daarbij kan het zijn dat het vroeger misschien zo was dat je meteen kon terug aanvallen en dan hun land kon leegplunderen. Maar hier staan er nog steeds 8 eenheden een stad te verdedigen of de aanval nou geslaagd is of niet. En die horen jouw niet zomaar binnen te laten lopen.
4. Daarom moet je snel zijn. het is onmogelijk voor hem om precies te weten wanneer je gaat oogsten, simpel omdat dat steeds een klein beetje gaat verschillen. Dus als jij er bent op precies het moment dat je productie afloopt en dan alles ophaalt. Heeft de aanvaller een (paar) seconde te tijd om precies dan naar je stad te gaan, op plunderen te klikken en dan te plunderen. En het is niet eens zo heel erg moeilijk om als verdediger dit te doen.
5. In de WO I was er absoluut geen belans, eerder een gigantisch onbalans omdat voor de eerste keer de verdediging sterker was dan te aanval. Gevolg daarvan kan iedereen weten, miljoenen verliezen voor na genoeg geen winst (van land). En dat is dus precies wat er hier ook gaat gebeuren dan.
6. Ja iedere GG heeft een ontwikkeling tijd nodig. alleen de aanvaller moet al een gg gaan ontwikkelen terwijl jij je alleen nog maar met de techtree hoeft bezig te houden. Dus jij zal een voorsprong gaan ontwikkelen ten opzichte van de techtree. en dus hoe meer de aanvaller zijn gg gaat ontwikkelen (en dus hoe nuttiger die word) des te meer zal jij uitlopen op hem en daarmee dus betere eenheden kunnen gaan maken na verloop van tijd.
7. Quest zijn over het algemeen afgestemd op het tijdperk waar in je zit. denk aan, bouw een huis uit je eigen tijdperk of verover een provincie. en sommige dingen zijn zelf makkelijk voor hun zoals: onderzoek een technologie. want zei hoeven maar 37 fp en 60 goederen te geven (alchemie, hoge middeleeuwen) terwijl ik op het moment 92 fp en 220 goederen moet leveren (duplexwoningen, PMT). En ik denk niet dat ruimte voor iets van 1x1 echt heel erg veel uitmaakt. Ook zullen mensen met diamanten gebruiken meer ruimte hebben door de extra uitbreiding, dus dat is een veel minder groot probleem dan. Maar wil ik diamanten liever uit deze discussie houden omdat die voor beide kanten het ongelijk kan maken.
 

DeletedUser5968

Guest
De verdedigings GG's geven wel degelijk aanvalsbonus. vroeger was het enkel verdediging. Met de 1.20 update is het felle weerstand en dus 3% aanval en verdediging bonus voor je verdedigende leger.
 

DeletedUser5968

Guest
En de aanvalsbonussen van aanval GG zijn ook geminderd van 5 naar 3% en in vroege tijden is dat verwaarloosbaar. Daar staat tegenover dat de verdediger een klooster kan krijgen in vme, en wachtvuren! beiden zijn optionele verdedigingsstukken die bijdragen aan het gemis van een 3e GG in verdediging.
En plunderen is kwestie van slechte planning als het om goederen gaat. De speler moet dan gewoon zorgen dat hij ze goederen productie afstemt op hetgeen die persoon kan bieden. Als het niet opgehaald wordt is het je eigen risico en dus schuld.
 

DeletedUser4100

Guest
Het klopt dat verdedigende gg's nu vuurkracht en weerstand geven maar
dit zijn de zware punten die alsnog oneerlijk zijn:

Aanvaller kan van af Bronstijd 30-31% extra kracht krijgen
Verdediger kan tot LMT dat geen vuurkracht opbouwen

Aanvaller kan vanaf VMT 60-62% extra kracht krijgen
Verdediger kan nog maar een max. van 0% extra kracht krijgen

Aanvaller kan vanaf LMT 90-93% extra kracht krijgen
Verdediger kan vanaf LMT 30-31 extra kracht krijgen (los van w8vuren)

Aanvaller kan in kol tijdperk 90-93% extra kracht krijgen
Verdediger kan in kol tijdperk 30-32% extra kracht krijgen

alsnog is het verschil circa 30% of meer. Aangezien je als verdediger nog eens
van een koude kermis thuis komt omdat je geen gratis level krijgt maar
als aanvaller wel. Kortom je bent als verdediger tot kol tijdperk met ziek veel
w8vuren zwaar de dupe als je een plunder buurt hebt...


Waar ik nog even op terug wouw komen is dit punt:

Aanvallers Kunnen manschappen verliezen/beschadigen bij aanval
Verdedigers Kunnen Geen manschappen verliezen bij verdediging

Eerder kon de verdediger wél troepen verloren bij mislukte verdedigingen. Dit werd verandert
omdat de verdediger computer gestuurd is. Bovendien kan een verdediger geen witte vlag pakken
en zich overgeven. Een aanvaller heeft die nadelen niet. Je zoude bij wijze van een speler dagelijks
kunnen aanvallen z'n verdedeging stukje bij beetje met wat anderen verminderen tot er 2 speermannetjes
staan en dan heel simpel er door komen.;)
 

DeletedUser5986

Guest
En de aanvalsbonussen van aanval GG zijn ook geminderd van 5 naar 3% en in vroege tijden is dat verwaarloosbaar. Daar staat tegenover dat de verdediger een klooster kan krijgen in vme, en wachtvuren! beiden zijn optionele verdedigingsstukken die bijdragen aan het gemis van een 3e GG in verdediging.
En plunderen is kwestie van slechte planning als het om goederen gaat. De speler moet dan gewoon zorgen dat hij ze goederen productie afstemt op hetgeen die persoon kan bieden. Als het niet opgehaald wordt is het je eigen risico en dus schuld.

Ok je hebt gelijk betreft de aanvals bonussen, maar....
omdat de verdedigings GG's veel later zijn dan de aanvals GG's zijn de bonussen onderling zo ver uit elkaar dat dit juist verwaarloosbaar is. Je hebt mensen me aanvals bonussen van 65% of meer, en hebben doordat ze zo hoog zijn ook nog eens (vaak met diamanten, maar alla) veel, heel veel, meer wachtvuren bij elkaar kunnen krijgen dan een lagere, beginnende of alleen verdedigende speler ooit kan krijgen.

En ja ze kunnen in VME klooster krijgen, met n beetje mazzel en goed spel, maar... dat is op dat moment niet meer dan n druppel op de gloeiende plaat (die steeds verder verhit wordt door de op dat moment ook extra aanvals GG van andere spelers die (mede door handige gilde leden--btw wel goede samenwerking;) ) heel snel meerdere levels opgepompt worden, en de verdedioger het nog steeds met een klooster en n enkel wachtvuur moet doen die niet opgepompt kan worden.
Voor jij je 2e verdedigings gg enigzins op nivo hebt gelevelled heeft de aanvaller zijn 3e aanvals GG al meerdere levels opgepompt. Dus zekere GEEN balans.

En dat plunderen kwestie van slechte planning is, is gewoon onzin, iedere speler met een beetje gezond verstand weet dat mensen 8 uur slapen, werk ritmes hebben en kan deze redelijk snel uit het speel gedrag van eenander aflezen, als er wat aandacht aan besteed wordt, of ze komen gewoon meerdere keren langs tot ze kunnen plunderen, en dan weten ze je ritme ook gelijk.
 

DeletedUser5986

Guest
@ Drakenridder.. klopt allemaal, dat bedoel ik oa met disbalans.
 

DeletedUser

Guest
Het idee om verdedigers ook punten te geven zie ik wel iets in. Als ze punten krijgen voor iedere tegenstander die ze verwonden of ombrengen dan stimuleert dat spelers om een goede verdediging neer te zetten. Dat een verdediger die wint ook mag plunderen klopt niet. Zeker niet met het real life voorbeeld dat je aanhaalt. De aanvaller wordt niet gepunderd, maar verliest slechts wat hij had meegenomen. Plunderen doe je op ingenomen terrein en de verdediger neemt niets in.
 

DeletedUser5968

Guest
Ok je hebt gelijk betreft de aanvals bonussen, maar....
omdat de verdedigings GG's veel later zijn dan de aanvals GG's zijn de bonussen onderling zo ver uit elkaar dat dit juist verwaarloosbaar is. Je hebt mensen me aanvals bonussen van 65% of meer, en hebben doordat ze zo hoog zijn ook nog eens (vaak met diamanten, maar alla) veel, heel veel, meer wachtvuren bij elkaar kunnen krijgen dan een lagere, beginnende of alleen verdedigende speler ooit kan krijgen.

En ja ze kunnen in VME klooster krijgen, met n beetje mazzel en goed spel, maar... dat is op dat moment niet meer dan n druppel op de gloeiende plaat (die steeds verder verhit wordt door de op dat moment ook extra aanvals GG van andere spelers die (mede door handige gilde leden--btw wel goede samenwerking;) ) heel snel meerdere levels opgepompt worden, en de verdedioger het nog steeds met een klooster en n enkel wachtvuur moet doen die niet opgepompt kan worden.
Voor jij je 2e verdedigings gg enigzins op nivo hebt gelevelled heeft de aanvaller zijn 3e aanvals GG al meerdere levels opgepompt. Dus zekere GEEN balans.

En dat plunderen kwestie van slechte planning is, is gewoon onzin, iedere speler met een beetje gezond verstand weet dat mensen 8 uur slapen, werk ritmes hebben en kan deze redelijk snel uit het speel gedrag van eenander aflezen, als er wat aandacht aan besteed wordt, of ze komen gewoon meerdere keren langs tot ze kunnen plunderen, en dan weten ze je ritme ook gelijk.

jouw argument omvat een hele grote groep mensen zonder verfijning. Echter de werkelijkheid is wel zo dat maar een kleine groep mensen zijn zoals jij hierboven beschrijft. Van de miljoenen spelers is het dus hooguit een handvol. En de planning is wel degelijk een gegeven. je gaat toch niet 8 uur productie doen als je niet weet of je dat wel halen kan? ikzelf werk ook en doe dus geen 8 uur. maar 1 dag, en elke keer op een tijdstip waarvan ik 100% kan garanderen dat ik er ben om het op te pakken. kwestie van plannen dus robin.

los daarvan, de verhouding is wel zoek idd, ongeacht hoe je het bekijkt
 

DeletedUser5986

Guest
Wat ik moeilijk maar ook psychologisch interresant vindt is het gedrag dat plunderaars vertonen naar aanleiding van hun plunderingen.
Meest gehoord zijn allemaal ontwijkingen van verantwoordelijkheid.

En een dissonantie in het kunnen aanvoelen van effect op de slachtoffers.
Zo vinden ze dat ze er recht op hebben omdat het kan volgens de regels, omdat ze er voor aangevallen hebben en punten niet genoeg vinden en munten/voorraden / goederen willen hebben als extra genoegdoening, veelal onder het mom, "als jij als verdediger geen voldoende verdediging hebt staan dan neem ik dat recht om te pakken wat ik wil".

Dit duidelijk sociopathische gedrag zie je ook in de handel (vooral van aandelen enzo) waar absoluut geen rekening gehouden wordt met de gevolgen van wat jouw handelen teweeg kan brengen; "hmm ja ik verdien geld aan n fabriek die ook wapens/gif/afval/milieuschade/of iets dergelijks veroorzaakt, maar ik heb er geen last van" , en zien(willen niet zien) dat juist daarom mensen worden neergeschoten met de wapens die zij mede mogelijk hebben gemaakt, vergiftigd met gif of afval dat als hoofd-of bijproduct onstaat uit hun geld, dat gronden ontvruchtbaar worden, zeen vervuilen, voeding steeds schaarser wordt, lucht vervuild, ozon beschadigt en ga zo maar door, maar nee zij verdienen geld en dat is alles wat telt, de doden en schade is een ver van hun bed show.....

Datzelfde gedrag zie ik ook hier; ïk heb wat ik wil hebben... en het interreseert me niet wat het veroorzaakt bij een ander doordat ik dat mij toeeigen of dit nou mag of niet.

Ik vindt het wel enigszins interresant om te zien hoe snel en gemakkelijk sommige mensen in staat zijn hun menselijkheid te vergeten en niet in staat zijn of willen zien wat de gevolgen van hun daden zijn en hun vverantwoordelijkheid nemen en dus menselijker moeten worden.

Dit is ook een van de redenen omdit hier neer te zetten... niemand heeft het recht om iemand anders enige schade toe te voegen, zelfs al bestaan daar (nog) geen regels voor, je bent mens in de eerste plaats en deel van de mensheid en wereld.

En nu zullen sommige gegarandeerd weer zeuren "wat een goedytissue" , dat geld niet voor mij etc, maar dat geldt voor iedereen hier, wij allemaal (en ja ook ik) moeten onze verantwoordelijkheden nemen voor ALLES wat wij doen of laten.
Duis ook in dit spel!!
 

DeletedUser5986

Guest
Het idee om verdedigers ook punten te geven zie ik wel iets in. Als ze punten krijgen voor iedere tegenstander die ze verwonden of ombrengen dan stimuleert dat spelers om een goede verdediging neer te zetten. Dat een verdediger die wint ook mag plunderen klopt niet. Zeker niet met het real life voorbeeld dat je aanhaalt. De aanvaller wordt niet gepunderd, maar verliest slechts wat hij had meegenomen. Plunderen doe je op ingenomen terrein en de verdediger neemt niets in.
Dat bedoelde ik ook met punten. En misschien heb je deels wel gelijk met plunderen de verdediger kan ook in reallife inderdaad niet effe naar de aanvallers land en daar slag slaan,... maar hij maakt dan wel winst op wat op het slachveld is buitgemaakt.... dus in game zou je dan iets in dezelfde context kunnen krijgen... bijvoorbeeld (het is maar een voorlopig ideetje) elke gestorven eenheid van de aanvaller, komt bij de verdediging (en kan dan ook alleen in verdediging gebruikt worden--en als die daar sterft dan is deze unit totaal weg.

Dank voor het ideetje...
 

DeletedUser5968

Guest
Wat ik moeilijk maar ook psychologisch interresant vindt is het gedrag dat plunderaars vertonen naar aanleiding van hun plunderingen.
Meest gehoord zijn allemaal ontwijkingen van verantwoordelijkheid.

En een dissonantie in het kunnen aanvoelen van effect op de slachtoffers.
Zo vinden ze dat ze er recht op hebben omdat het kan volgens de regels, omdat ze er voor aangevallen hebben en punten niet genoeg vinden en munten/voorraden / goederen willen hebben als extra genoegdoening, veelal onder het mom, "als jij als verdediger geen voldoende verdediging hebt staan dan neem ik dat recht om te pakken wat ik wil".

Dit duidelijk sociopathische gedrag zie je ook in de handel (vooral van aandelen enzo) waar absoluut geen rekening gehouden wordt met de gevolgen van wat jouw handelen teweeg kan brengen; "hmm ja ik verdien geld aan n fabriek die ook wapens/gif/afval/milieuschade/of iets dergelijks veroorzaakt, maar ik heb er geen last van" , en zien(willen niet zien) dat juist daarom mensen worden neergeschoten met de wapens die zij mede mogelijk hebben gemaakt, vergiftigd met gif of afval dat als hoofd-of bijproduct onstaat uit hun geld, dat gronden ontvruchtbaar worden, zeen vervuilen, voeding steeds schaarser wordt, lucht vervuild, ozon beschadigt en ga zo maar door, maar nee zij verdienen geld en dat is alles wat telt, de doden en schade is een ver van hun bed show.....

Datzelfde gedrag zie ik ook hier; ïk heb wat ik wil hebben... en het interreseert me niet wat het veroorzaakt bij een ander doordat ik dat mij toeeigen of dit nou mag of niet.

Ik vindt het wel enigszins interresant om te zien hoe snel en gemakkelijk sommige mensen in staat zijn hun menselijkheid te vergeten en niet in staat zijn of willen zien wat de gevolgen van hun daden zijn en hun vverantwoordelijkheid nemen en dus menselijker moeten worden.

Dit is ook een van de redenen omdit hier neer te zetten... niemand heeft het recht om iemand anders enige schade toe te voegen, zelfs al bestaan daar (nog) geen regels voor, je bent mens in de eerste plaats en deel van de mensheid en wereld.

En nu zullen sommige gegarandeerd weer zeuren "wat een goedytissue" , dat geld niet voor mij etc, maar dat geldt voor iedereen hier, wij allemaal (en ja ook ik) moeten onze verantwoordelijkheden nemen voor ALLES wat wij doen of laten.
Duis ook in dit spel!!

Dan rest er maar 1 oplossing ==> verwijder de optie voor sabotage (plunderen) en alles is dus opgelost
 
Bovenaan