Ongelijkheden in het spel

DeletedUser4100

Guest
Beste Drakenridder, ik constateer alleen maar dat met mijn Basilius en 27 wachtvuren gedurende de laatste week slechts 1 (!) aanvaller bij mij is komen winnen, en die was wel 4 eenheden kwijt. Ik heb die niet teruggezien. Toegegeven, dit is geen topbuurt. Mijn buren hebben in de verste verte nog geen +90% aanvalsbonus.
Stefan dat heb ik goed gelezen maar zonder die gg zoude dat moeilijk worden.;)
Das het hele punt van de ongelijkheid. Je gg komt uit de LME voor die tijd kunnen
spelers zich niet zo goed weren als jij kan.;)
Haha ja dan heb je echt mazzel met je buurt.:) Gelukkig hebben we de felle tegenstand
helaas wel alleen voor LME of hogere tijdperk spelers. That's te point. Daarvoor kun
je gewoon geen felle tegenstand kweken alleen weerstand.
 
Nu is het natuurlijk nog altijd mogelijk om een GG neer te zetten voor je het betreffende tijdperk bereikt hebt. Dat geldt dus ook voor de Basilius kathedraal en Deal Castle. En die felle weerstand zijn sowieso indrukwekkender dan die wachtvuurtjes dus als je echt al vroeg in het spel in een moeilijke buurt komt, lijkt dat me de meest geschikte weg om te bewandelen.
 

DeletedUser5986

Guest
Wat ik ook zie is dat de aanvaller zo veel in het voordeel is in veel (zo niet alle buurten) dat deze seriematig de een na de andere speler kaan aanvallen en plunderen. Het kan natuurlijk niet zijn dat alle getroffen spelers (zoals Slayer in zijn bericht vertelde met ëng plunder Gilde") niet proberen zich hier tegen te verdedigen, maar het verschil is zo groot, mede door de grote verschillen in de tijdslijn en aanwezige GG's en hun GGlevel, maar vooral ook in de verdeling van de buurt, dat het gewoon geen voldoende effect opleverd om een aanval te voorkomen, en daarmee ook een plunderen.

En iedere enigzins intelligente speler, kan uit het aanweigheids patroon van de speler , wat je kan aflezen door regelmatig te kijken in diens stad via M/O, samen met de activiteit in de chat, en uitgaande van enigzins normale slaappatronen kan wel degelijk aflezen wie wanneer ongeveer gaat oogsten, zodat plunderen mogelijk is.

Ik zie regelmatig dat somigge aanvallers plunderen in die 5 minuten die je nodig hebt om te reageren en oogsten nadat je oogst serie klaar is.dit komt ook doordat elk gebouw zijn eigen tijdperiodiek volgt en als je dus wat moet wachten om alles in 1x te oogsten je andere gebouwen dus potentioneel slachtoffer van plunderen worden, maar als je elk gebouw pakt wanneer het direct vrijkomt, moet je ten eerste de volgorde heel snel en goed volgen en weten en dan ook de nieuwe opdracht zsm te plaatsen om zo geen open staande oogsten te hebben.

Dit is dan ook mede debet aan de plunderingen, en draagt daardoor ook bij aan het verschil tussen aanvaller en verdediger.
Persoonlijk zou ik het plunderen alleen mogelijkmaken op het moment dat je de stad verovert hebt, en NIET dat je later nog eens terug komt om te wachten tot er iets vrijkomt om te plunderen, een taktiek die veel slimme plunderaars gebruiken om toch persee wat extra toe te eigenen. Dit is natuurlijk vreemd. Ook in werke;ijkheid kan je niet roven of plunderen uren na het gevecht. Ik zou op zo'n moment dan eerder geneigd zijn het plunderen ALLEEN toe te staan dat je daadwerkelijk in de stad NOG aanwezig bent DIRECT NA een gevecht. Dus verlaat je de stad dan is je plunder kans ook voorbij! En moet je het doen met de punten die je door je combat verdient hebt.

Maar om op de algehele ongelijkheid terug te komen; ik vindt het vreemd dat je meer punten krijgt als je met betere, grotere sterkere, opgepomptere (via GG) eenheden aanvalt en wint. Ik zou het eerder andersom zien; dat je meer punten krijgt wanneer je gelijkwaardige of zelfs lagere eenheden gebruikt om te winnen. Een absurd voorbeeld zou zijn dat een speerman een tank zou verslaan... dan zou deze in deze opinie heeel veel punten moeten krijgen. maar een tank die een speerman verslaat ... hmm ja dat zou dan heel weinig punten moeten krijgen.

Net als in boksen, gelijkwaardig gevecht maar de winnaar scoort dan hoog. maar als hij een pistool og hoefijzer gebruikt dan krijgt hij geen waardering omdat het gevecht geen waarde heeft, en dus ook geen of nauwelijks punten.
 

DeletedUser6544

Guest
Net als in boksen, gelijkwaardig gevecht maar de winnaar scoort dan hoog. maar als hij een pistool og hoefijzer gebruikt dan krijgt hij geen waardering omdat het gevecht geen waarde heeft, en dus ook geen of nauwelijks punten.[/QUOTE]

Ik heb nog nooit een bokser met een hoefijzer gezien en een pistool is nu ook niet echt handig want je kunt niet met je wijsvinger bij de trekker met zulke grote handschoenen
 

DeletedUser5428

Guest
Misschien een puntentelling zoals bij het vroegere Mobsters? Daar kreeg je punten voor de schade die je zelf opliep. Val je een sterke tegenstander aan, dan lijd je zelf veel schade, en krijg je veel punten. Val je een zwakke tegenstander aan, dan loop je zelf nauwelijks schade op, en krijg je weinig punten.
 
Ik begrijp je frustratie heel goed maar volgens mij is je voornaamste probleem toch niet met de scheve verhouding tussen aanval en verdediging, maar in het feit dat je na zo'n aanval geplunderd kan worden en wel nog een dag lang. Alleen is dat wel een fundamenteel onderdeel van het spel, haal het eruit en je krijgt een ander spel. Misschien beter, misschien ook niet maar in ieder geval een spel waarin aanval en verdediging hooguit bijzaak zijn.

Leuk of niet, plunderen heeft nu eenmaal een functie. Het dwingt tot strategische beslissingen rond verdediging en productie. En het slachtoffer van de plundering heeft natuurlijk altijd de optie van wraak, en daarmee op het halen van compensatie. Dan heb je zelf de voordelen van aanvaller, namelijk dat de verdediger in het nadeel is. Dat gaat idd scheef als de buurten teveel uit elkaar gaan liggen maar met een redelijke aanval bonus en een beetje mazzel met de map, kun je ook een speler uit 1 tijdperk hoger wel verslaan (in ieder geval in de lagere tijdperken, de hogere kan ik weinig over zeggen).

Als je de beperking op plunderen wilt leggen zoals jij die voorstelt, kan je het overigens net zo goed afschaffen. Dan kunnen alleen spelers die echt 24 uur per dag de tijd hebben om hun buren in de gaten te houden (en daar ook nog zin in hebben) nog een kans maken.

Uiteindelijk is het behoud van je spulletjes net zo goed een uitdaging die het spel biedt als het voor fervente plunderaars is om precies op de juiste minuut in je stad te staan. Je zult het niet altijd winnen maar gelukkig is het uiteindelijk maar een spelletje ;)

p.s. da's wel een flink opgepompte speerman dan
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5986

Guest
Misschien een puntentelling zoals bij het vroegere Mobsters? Daar kreeg je punten voor de schade die je zelf opliep. Val je een sterke tegenstander aan, dan lijd je zelf veel schade, en krijg je veel punten. Val je een zwakke tegenstander aan, dan loop je zelf nauwelijks schade op, en krijg je weinig punten.

Dit vindt ik inderdaad wel een goed idee dat een vooruitgang bied, maar dan heb je inderdaad nog de ongelijkheid die de GG's bieden.
 

DeletedUser4100

Guest
Nu is het natuurlijk nog altijd mogelijk om een GG neer te zetten voor je het betreffende tijdperk bereikt hebt. Dat geldt dus ook voor de Basilius kathedraal en Deal Castle. En die felle weerstand zijn sowieso indrukwekkender dan die wachtvuurtjes dus als je echt al vroeg in het spel in een moeilijke buurt komt, lijkt dat me de meest geschikte weg om te bewandelen.
Als je geen diamanten wilt gebruiken voor de goederen en deze nog lang niet kan maken of kan krijgen hoe kan je
dan zo'n gg plaatsen?:confused:
 

DeletedUser5986

Guest
Net als in boksen, gelijkwaardig gevecht maar de winnaar scoort dan hoog. maar als hij een pistool og hoefijzer gebruikt dan krijgt hij geen waardering omdat het gevecht geen waarde heeft, en dus ook geen of nauwelijks punten.

Ik heb nog nooit een bokser met een hoefijzer gezien en een pistool is nu ook niet echt handig want je kunt niet met je wijsvinger bij de trekker met zulke grote handschoenen[/QUOTE]

Probeer eerst eens het begrip van een vergelijkende metafoor te begrijpen voor je onzinnig commentaar bied. Laten we AUB ON-Topic blijven graag.
 

DeletedUser4100

Guest
Misschien kunnen gg bonussen gewisseld worden?
Zeus def. bonus en de Basillius aanval?
 

DeletedUser5986

Guest
Een andere punt dat misschien meer gelijkheid zou brengen is om het klooster en evt de wachtvuren net als de defensieve GG's ook hun bonus te geven op zowel Aanval ALS verdediging tijdenseen aanval. Al zou ik erpersoonlijk (mede doordat ik NIET GvG speel, zie ik de noodzaak hier niet van in, maar verbeter me gerust hiermee) dan geen Felle tegenstand van maken die ook effect heeft op de GvG gevechten.

Meerderen hebben hier namelijk de wachtvuren en klooster als defensieve optie weergegeven, maar als je aanval tijdens deze verdediging nog steeds weinig effect heeft blijft deze disbalans bestaan. Dan wordt hooguit het gevecht iets (1 ronde op zijn hoogst) vertraagd, maar trekt de verdediger nog steeds aan het veels kortste eind, omdat de aanvallende GG's beloningen geven aan zowel de aanval als de verdediging.

Het blijft er steeds weer op ner komen dat er een grote disbalans is in het spel tussen aanvaller en verdediger. Dit creert niet alleen meer ongelijkheid maar ook frustraties door de schade (inderdaad het plunderen) bij de getroiffen, meestal lagere, vaak beginnende spelers, die de motivatie van het spel en het plezier snel verliezen wanneer dit hun steeds weer onmogelijk of sterk vertaagt maakt.

Iedereen die speelt wil tenslotte vooruitkomen, maar oneerlijke ongelijkheid kan dit plezier danig verpesten. En dit zorgt er dan ook voor dat veel beginnende spelers er snel mee ophouden, zo in de zin van; Ik wil wel spelen, maar niet de melkkoe van andere spelers zijn!!

En daar draait deze discussie om; Om gezamelijk te praten over deze Oneerlijke ongelijkheid, met misschien een kleine kans dat FoE hiernaar luistert en er iets aan kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
Als je geen diamanten wilt gebruiken voor de goederen en deze nog lang niet kan maken of kan krijgen hoe kan je
dan zo'n gg plaatsen?:confused:

FP deals, goederen voor fp, dit is iets wat ik gedaan heb voor alcatraz toen ik in late middeleeuwen zat ;)
 

DeletedUser5428

Guest
Misschien kunnen gg bonussen gewisseld worden?
Zeus def. bonus en de Basillius aanval?

Dat is een heel slecht idee. Als beginnende spelers niet kunnen vechten omdat de verdediging overal te sterk is, dan geven die meteen de brui er aan.
 

DeletedUser

Guest
En iedere enigzins intelligente speler, kan uit het aanweigheids patroon van de speler , wat je kan aflezen door regelmatig te kijken in diens stad via M/O, samen met de activiteit in de chat, en uitgaande van enigzins normale slaappatronen kan wel degelijk aflezen wie wanneer ongeveer gaat oogsten, zodat plunderen mogelijk is.

Bij FoE willen ze juist om die reden dat je niet kan zien wanneer iemand in het spel online is. Vandaar dat het idee om dat weer te geven van tafel wordt geveegd. Vervolgens starten ze een evenement, waar je van minuut tot minuut op de hoogte gehouden wordt wie wat gewonnen heeft. Denk je nu werkelijk dat zij rekening houden met intelligente spelers?

Maar om op de algehele ongelijkheid terug te komen; ik vindt het vreemd dat je meer punten krijgt als je met betere, grotere sterkere, opgepomptere (via GG) eenheden aanvalt en wint. Ik zou het eerder andersom zien; dat je meer punten krijgt wanneer je gelijkwaardige of zelfs lagere eenheden gebruikt om te winnen. Een absurd voorbeeld zou zijn dat een speerman een tank zou verslaan... dan zou deze in deze opinie heeel veel punten moeten krijgen. maar een tank die een speerman verslaat ... hmm ja dat zou dan heel weinig punten moeten krijgen.

Daar krijg je niet meer punten door. Die ene speerman levert max 108 punten op. Het gaat er niet om waar je hem mee aanvalt, maar hoe snel je hem uitschakeld.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat is een heel slecht idee. Als beginnende spelers niet kunnen vechten omdat de verdediging overal te sterk is, dan geven die meteen de brui er aan.
Nee de meesten geven de brui aan omdat ze weg geplunderd worden zich niet kunnen verdedigen.;)
Vechten kunnen ze ook heel goed op de kaart en als dom van Aken def. bonus geeft zijn ze geen
beginners meer maar gevorderd.;) Plus de aanval is dan max. 30% en de def. pas twee tijdperken
later +30% als Basillius def. bonus verandert in aanvalsbonus is de huidige max. aanval nog steeds 90%
en de max. def. slechts 60%.
 

DeletedUser6877

Guest
Hoi
Dit moet me toch even van het hart, en daarom ga ik even strategisch een vergelijking maken.
Het gaat hier om de ongelijkheid in het spel betreft aanval/verdediging/Plunderen.
Daar ik GEEN GvG speel kan het zijn dat er daar sommige kleine discrepanties zijn in mijn informatie hier, maar toch.
Zo zullen er wel meerongelijke of foute disbalans spel-issues zijn, maar ik houdt t eerst maar even bij deze.

Aanvallers Krijgen punten bij succesvolle aanval
Verdedigers Krijgen GEEN punten bij mislukte verdediging

Aanvallers Krijgen GEEN punten bij mislukte aanval
Verdedigers Krijgen GEEN punten bij Succesvolle verdediging

Aanvallers Kunnen manschappen verliezen/beschadigen bij aanval
Verdedigers Kunnen Geen manschappen verliezen bij verdediging

Aanvallers Kunnen schade aan manschappen herstellen met diamanten na een aanval
Verdedigers Kunnen Geen geplunderde munten/goederen/voorraden terugkrijgen met diamanten bij verdediging

Aanvallers Krijgen het recht van Plunderen bij succesvolle aanval
Verdedigers Krijgt GEEN recht op plunderen bij succesvolle verdediging

Aanvallers Kan binnen 24 uur regelmatig terug komen en wachten op plundermogelijkheid.
Verdedigers Kan alleen hopen dat de plunderaar niet komt wanneer oogst vrijkomt

Aanvallers De eerste GG (Zeus) met aanvals mogelijkheden komt al in Ijzertijd en is maar 2 x 3= 6 vakjes groot, en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers De eerste GG (Basilius Kathedraal)) met verdedegins mogelijkheden komt pas in Late Middeleeuwen is wel 5 x 5 = 25 vakjes Groot. En geeft ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers de tweede GG (Dom van Aken) met aanvals mogelijkheden komt al in Vroege Middeleeuwen en is maar 4 x 5 = 20 vakjes Groot, , en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers De tweede GG (Deal Castle) met verdedigings mogelijkheden komt pas in Koloniaal tijdperk en is wel 7 x 7 = 49 vakjes Groot. En geeft ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers De derde GG (Monte Castle) met aanvals mogelijkheden komt al in Late Middeleeuwen en is maar 5 x 5 = 25 vakjes Groot,, en geeft zowel aanvals als verdedegingsbonus bij n aanval
Verdedigers Er is GEEN 3e GG met verdedigings mogelijkheden op dit moment, en als die komt is het NA Postmodern Tijdperk, ook deze zal naar alle waarschijnlijkheid groot zijn (50 vakjes of meer )En geeft mogelijk ook alleen verdediging en Geen aanvals bonus

Aanvallers Krijgen hierdoor meer mogelijkheden om aanvals mogelijkheden gevende GG's levelen.
Verdedigers Krijgen pas kans om verdedigings GG's mogelijkheden als de aanvaller al twee aanvals mogelijkheden gevende GG's kan hebben staan.

Aanvallers Hierdoor kan de aanvaller sneller en vaker en vooral sterker aanvallen en plunderen, en daardoor sneller groeien in tijd (met de mogelijkheid van nog meer aanvals GG's en betere miliare units)
Verdedigers Kunnen hierdoor langzamer ontwikkelen, waardoor sneller geplunderd wordt, waardoor ontwikkeling nog trager zal gaan.

Aanvallers Hebben meer spel plezier dan verdeigers want krijgen meer en sneller mogelijkheden hiertoe, EN krijgen punten EN plundermogelijkheden
Verdedigers Hebben minder spel plezier dan aanvallers want krijgen weinig of later dan aanvallers verdedigings ogelijkheden, EN krijgen GEEN punten, EN worden geplunderd van de goederen die ze nodig hebben voor hun ontwikkeling.

Aanvallers Krijgen door hun hoger niveau meer de gelegenheid om te stijgen in tijdslijn, en quests, EN daardoor ook in het verkrijgen van extra gebouwen en mogelijkheden
Verdedigers Krijgen moeilijker de gelegenheid om te stijgen in tijdslijn en Quests, EN daardoor ook in het verkrijgen van extra gebouwen en mogelijkheden

Aanvallers hebben hierdoor meer, maar zeker sneller de mogelijkheid om verdedigings extra's (als waakvuren) neer te zetten en kunnen daardoor beter en sneller represailles naar aanleiding van hun plunder handelingen voorkomen
Verdedigers hebben hierdoor minder, maar zeker langzamer de mogelijkheid om verdedigende extra's (als waakvuren) neer te zetten en krijgen geen kans om represailles naar aanleiding van plunderingen op de plunderaar uit te voeren

Aanvallers die diamanten gebruiken om te ontwikkelen verstoren deze verstoorde balans nog veel meer en veel sneller
Verdedigers die diamanten gebruiken om te ontwikkelen krijgen zelfs bij veel uitgeven nog steeds minder de kans om deze balans recht te trekken

Aanvallers hebben daarom minder de neiging om het spel te stoppen, hooguit naar aanleiding van andere fouten
Verdedigers hebben daardoor meer de neiging om het spel te stoppen (en veel--zo niet de meeste--spelers doen dit ook uit onvrede over deze spel ongelijkheid, tesamen gepaard gaand met de andere fouten in het spel


De beste oplossing hiervoor zou naar mijns inzien zijn dat verdedigende EN aanvallende gebouwen en effecten op gelijke momenten in de tijdslijn verkrijgbaar zijn. (voorbeeld geef Zeus-EN andere combat gerelateerde GG's ook gelijke verdedigings mogelijkheden)

Nu zijn er spelers die zeggen dat je je oogst kan timen, maar elke aanvaller kan met enige intelligentie ongeveer schatten wanneer dit zal zijn, uitgaande van menselijke tijdsgebonden handelingspatronen, waardoor de aanvaller alsnog in 24 uur kan plunderen.

Een andere aanvullende mogelijkheid voor het herstellen van deze disbalans is ook de verdediger punten te geven, vooral wanneer hij succesvol is, EN om de verdediger de kans te geve OOk te plunderen in deze mogelijkheid.

Eenn hele belangrijke factor hierin is de ongelijkheid van de spelers in een buurt waar speler 1 tot 3 tijdperken verschillen en soms de eeste en laatste spelers in een buurt millionen punten uit elkaar staan. maak dit verschil VEEEL kleiner

Of schaf het plunderen gewoon af, deze bron van ongelijkheid zorgt er alleen voor dat mensen irritaties ontwikkelen of zich verheven voelen boven diegene die ze plunderen (*oa denken dat ze dit recht hebben, omdat het kan")

Bij Navraag onder meerdere gestopte FoE spelers op scholen en in mijn vrienden kring (social netwerk) blijkt dat 34% van de gestopte spelers Plunderen en het daardoor verstoorde spelplezier de reden geeft van stoppen, 24% stopt omdat het spel te traag is, en 37% stopt door de fouten in het spel, de introductie van GvG, en dergelijke, 9% stopt uit prive omstandigheden.
Misschien iets voor FoE/Innogames om hier zelf eens goed onderzoek naar te doen, want elke ontevreden speler, is snel een potentionele klant minder. Bijvoorbeeld om bij langdurig geen activiteiten van de speler een mail te sturen met een paar (houdt het kort!!) meerkeuze vragen waarom ze gestopt zijn. Zo'n questionair zou hier ook in het forum neergezet kunnen worden. Dan meet je, en WEET je!!


Je kan het heel kort samen vatten. Het is naast een bouwspel ook een oorlogsspel. Terecht dat de aanvaller die het risico loopt zijn troepen te verliezen, wat hem ruimte, voorraden en munten kost, een voordeel krijgt. De aanvaller heeft een groot nadeel hij weet niet wanneer de verdediger zijn voorraden / goederen heeft aangezet. Als hij dan de tijd / moeite neemt om een paar keer te profiteren mag dat ook beloond worden met buit.

Elke speler kan vanaf brons, als hij meedoet bij een toernooi, al wachtvuren kopen. Ik heb er in mijn buurt met meer dan 200% defence. Persoonlijk vind ik dit laf, maar dat is mijn mening ;-) Zonder de zeus en de andere aanvalsGG's kom je ook minder ver op de persoonlijke kaart. Er zijn daar sectoren met 120% aanval en verdediging. Dat ga je niet redden zonder de bonus van die GG's.

Ook verdedigers kunnen een Hagia, CdM of nu een Canaveral neerzetten zodat ze fps krijgen om hun Basilius of Deal te levelen dus dat argument snijdt volgens mij geen hout. Waardoor ook de rest van de argumenten spaak loopt. Hoe hard je GGs groeien is afhankelijk van je gildegenoten, hoe hard je wilt groeien in de techtree, je buren en vrienden etc etc. Dat is voor aanvallers en verdedigers gelijk.

Het grote voordeel van diamantspelers, tja daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Een beetje voordeel mag natuurlijk maar het wordt nu overdreven. Aan de andere kant denk ik maar zonder diamanten stellen ze niet veel voor. Vaak ontbreekt tactisch inzicht en spelinzicht wat gecompenseerd wordt door diamanten.

Een buurt wordt niet ingedeeld op basis van punten maar op basis van de stand van je ontwikkeling in de techtree. Ik heb buren van 200k die net als ik PT zijn. Sommige hebben wel een defence van meer dan 100% ;p

Plunderen is een onderdeel van het spel. Een overwinnaar kreeg vroeger de buit van het belegerde dorp. Dat is een logisch gevolg volgens mij. Ik heb ook veel goederen geproduceerd, maar dat kan je met een beetje timing heel goed plannen zodat er niets of niet veel geplunderd wordt. Dit spel is geen Farmville of Candy Crush. Aanvallen en plunderen zitten erin gebakken. Het is realistisch en afschaffen ervan zou nog een grotere fout zijn dan de loopbug in de GvG of de 1ste wave modus op de PMT kaart.
 

DeletedUser6878

Guest
Plunderen is een onderdeel van het spel. Een overwinnaar kreeg vroeger de buit van het belegerde dorp. Dat is een logisch gevolg volgens mij. Ik heb ook veel goederen geproduceerd, maar dat kan je met een beetje timing heel goed plannen zodat er niets of niet veel geplunderd wordt. Dit spel is geen Farmville of Candy Crush. Aanvallen en plunderen zitten erin gebakken. Het is realistisch en afschaffen ervan zou nog een grotere fout zijn dan de loopbug in de GvG of de 1ste wave modus op de PMT kaart.

Er wordt ook niet gepleit voor het afschaffen van het plunderen, het gaat er meer om dat het verschil tussen aanvaller vele voordelen heeft om punten te scoren voor PvP maar daarbovenop ook nog kan plunderen terwijl de verdediger nauwelijks iets terug kan doen. Felle weerstand kan je pas als eerste met de basilius krijgen en je kan enorm veel wachtvuren hebben: als een unit gepakt wordt door een schurk ben je toch 90% van je blokjes kwijt en qua aanvalskracht kan je nauwelijks schade toebrengen tegen de troepen met aanvals gg's van een veel hoger niveau. Pas bij koloniaal kan deze ongelijkheid enigzins rechtgetrokken worden met Deal Castle en Basilius, maar dan zijn veel beginnende spelers allang afgehaakt.

Wat meer finesse waardoor bijvoorbeeld het plunderen moeilijker gemaakt wordt en er meer gevraagd wordt dan botte aanvalskracht versus een domme automaat zou wat mij betreft welkom zijn.
 

DeletedUser6877

Guest
Er wordt ook niet gepleit voor het afschaffen van het plunderen, het gaat er meer om dat het verschil tussen aanvaller vele voordelen heeft om punten te scoren voor PvP maar daarbovenop ook nog kan plunderen terwijl de verdediger nauwelijks iets terug kan doen. Felle weerstand kan je pas als eerste met de basilius krijgen en je kan enorm veel wachtvuren hebben: als een unit gepakt wordt door een schurk ben je toch 90% van je blokjes kwijt en qua aanvalskracht kan je nauwelijks schade toebrengen tegen de troepen met aanvals gg's van een veel hoger niveau. Pas bij koloniaal kan deze ongelijkheid enigzins rechtgetrokken worden met Deal Castle en Basilius, maar dan zijn veel beginnende spelers allang afgehaakt.

Wat meer finesse waardoor bijvoorbeeld het plunderen moeilijker gemaakt wordt en er meer gevraagd wordt dan botte aanvalskracht versus een domme automaat zou wat mij betreft welkom zijn.

Nog meer finesse. Iemand met 40 wachtvuren en bijv 40% aanval erbij krijg je heus niet plat. Ik blijf erbij dat aanvallers terecht de voordelen hebben. De game heet Forge of Empires. Er is geen enkel rijk gebouwd door alleen te verdedigen. Als je mee wilt doen in de torens moet je aanvallen,logisch. Verdedigers kunnen hun productie op tijd oppakken. Tja als je wilt groeien door met je handen over elkaar te zitten, dan wordt dat terecht niet beloond door FoE. Steek energie in je spel, ga vooruit in de techtree, speel slim en verhoog je GGs en je kan goed meedraaien, zelfs zonder op GvG te spelen.
 
Bovenaan