Kosten voor Gilde expeditie zouden moeten worden gekoppeld aan het tijdperk van een speler

Zouden de goederen voor de gilde-expeditie gekoppeld moeten worden aan het tijdperk van een speler?

  • Ja

    Stemmen: 25 59,5%
  • Nee

    Stemmen: 17 40,5%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

DeletedUser6877

Guest
Ja dat denk ik ook stefan. Gister was er een stevige discussie op C met ThaMartin, veel spelers komen hier niet meer omdat het forum dood is. Tsja eigenlijk hebben ze gelijk.

Vakjury moet je dan zien als de community managers en een roterend aantal ervaren spelers, tenminste zo zie ik het. Een beetje zoals het voorzitterschap van de europese unie of een zetel bij de verenigde naties. Want zoals ik het zie, is de situatie een beetje als bij de KNVB. Er waren veel bestuurders, maar de know how van het voetbal was er niet meer, ergo Hans van Breukelen. :)
 

DeletedUser5889

Guest
Het is gebleken uit alle referenda dat tegenstemmers altijd sneller geneigd zijn om op te komen dan voorstemmers, het Oekraine referendum en het Brexit referendum zijn daar voorbeelden van.
Dus nu ga je een Brexit-referendum vergelijken met een poll over jouw idee? Ik zou haast aan je verstand gaan twijfelen. Om je vergelijking even wat helder te krijgen voor jezelf:
- Engeland heeft ruim 10 jaar in Europa gezeten. Dat betekent dus heel veel ervaring voor de burgers met hoe het voor hun is en uiteindelijk blijkt de meerderheid tegen te stemmen. Natuurlijk, daar speelt de media een rol in en wellicht zelfs wat populisme, maar ik snap heel goed waarom een vrachtwagenchauffeur tegen Europa stemt. Dat is niet alleen omdat "tegen stemmen makkelijker is".
- Jouw idee: niemand weet hoe het gaat uitpakken. GE bestaat pas net. Nog recenter is dat vrijgaves niet meer mogen, waardoor de spel-effecten op de gildekas compleet veranderd zijn. En nog al recenter is er een reliekentempel toegevoegd. En op zo'n moment, waarop stemmen op basis van ervaring onmogelijk is ga jij je idee indienen?!?!? Oftewel, je verwacht dat er zomaar blind voor je idee gestemd wordt zonder dat er ook maar iemand enige ervaring heeft met datgene waarop gestemd moet gaan worden?

En die twee dingen vergelijk je met elkaar? Dit is discussieren met een klein kind dat zijn snoepje niet gekregen heeft.

Het enige waarover ik het met je eens ben is dat de polls niet op de goede manier gedaan worden. Dat begint al met dat dit idee nooit in stemming gebracht had mogen worden, omdat het onvoldoende gemotiveerd was. Daarnaast zou er een duidelijk overzicht door de poll-makers beschikbaar gesteld moeten worden met de voors- en tegens. Als je het dan toch hebt over Ukraine of Brexit...daar waren die lijsten er wel. En dan tot slot zou je inderdaad moeten zorgen voor een representatieve steekproef. Ik denk alleen dat het geen verschil gaat maken op het resultaat, behalve dan dat populisme een grotere rol gaat spelen bij een grotere steekproef. Komt dat de kwaliteit ten goede? Dan wordt het echt een poll waarbij mensen gaan klikken op "ja" of "nee" zonder zich te verdiepen in de materie, terwijl hier op het forum alleen gestemd wordt door mensen die dit forumitem volgen (+ wat Wolven die gevraagd zijn blind op ja te klikken).


Vakjury moet je dan zien als de community managers en een roterend aantal ervaren spelers, tenminste zo zie ik het. Een beetje zoals het voorzitterschap van de europese unie of een zetel bij de verenigde naties. Want zoals ik het zie, is de situatie een beetje als bij de KNVB. Er waren veel bestuurders, maar de know how van het voetbal was er niet meer, ergo Hans van Breukelen. :)
Dus jij wilt beweren dat de know-how van het spel onder de actieve forumbezoekers lager is dan dat van de gemiddelde FoE speler? Mag ik even hard lachen?
We krijgen regelmatig kortstondig bezoekers uit de grote gilden op bezoek in ons kleine gilde. De meesten daarvan weten heel weinig over het spel. "De leiding zegt aanvallen om 20.00, dus we klikken op auto en we gaan weer offline". "De leiding zegt elke dag 50 goedjes storten in kas, dus dat doen we". "De leiding zegt een Arc plaatsen, dus doen we dat". Geloof me, er wordt door het gros van de spelers nauwelijks nagedacht over hoe het spel echt in elkaar zit. Ze spelen het voor de gezelligheid, om bezig te zijn, om met de kleine op schoot op knopjes te klikken, etc. Niets mis mee, maar je moet je echt afvragen of het zinvol is om mensen die blind doen wat er gezegd wordt te laten stemmen op zoiets ingewikkelds als dit idee. Daarin moet je je verdiepen en dan nog is het lastig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
De vergelijking is wat vergezocht maar helemaal mank gaat zij niet. Iedereen weet hoe mijn idee gaat uitpakken, ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. GE gaat goederen kosten uit het tijdperk waar een speler in zit. Nog beter met de toevoeging van ylok dat er alleen betaald hoeft te worden door spelers die eraan meedoen. Ik zie echt het probleem niet. Er wordt niet blind gestemd, want iedereen maakt hopelijk op basis van de argumenten die aangedragen worden, de keuze, doe je dat niet en stem je blind nee omdat diegenen hier altijd het hardst schreeuwen, ja dan kan ik daar ook niets aan doen. Angst voor verandering is een zeer bekend verschijnsel.

Mijn idee heeft klaarblijkelijk wel aan de voorwaarden voldaan, hoewel jij de onderbouwing niet goed vindt. Dus alleen omdat jij dat vindt, zou een idee niet in stemming gebracht mogen worden, laat me niet lachen. Ik vind het knap dat je denkt dat het geen verschil maakt, ik wou dat ik zon voorspellende blik had, of werk je misschien bij Astro Tv? En ja ik heb de wolfjes gevraagd om te stemmen, maar ze denken zelf na en klaarblijkelijk vind een aantal het niet nodig, of misschien zelfs geen goed idee. Die vrijheid heb je bij ons :) Ik denk dat 50% van jouw gilde sowieso tegen heeft gestemd ;p

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Dat maak jij ervan. Ik zeg ook niet dat iedereen geschikt is, uiteraard zijn er spelers die handelen zoals jij beschrijft, maar er zijn ook spelers die wel van de hoed en de rand weten.

tot slot zijn nee stemmers gezien de resultaten van de aangehaalde referenda wel degelijk meer beïnvloedbaar door populisme. het is altijd makkelijker om ergens tegen te zijn, dan mee te denken over hoe het dan wel zou moeten.
 

DeletedUser

Guest
Mijn idee heeft klaarblijkelijk wel aan de voorwaarden voldaan, hoewel jij de onderbouwing niet goed vindt. Dus alleen omdat jij dat vindt, zou een idee niet in stemming gebracht mogen worden, laat me niet lachen.

Jouw idee heeft niet aan de voorwaarden voldaan. Moderatie handhaaft echter niet op dat punt, omdat de moderator van dienst amper actief is. Anderen moeten daarom extra werk doen en aangezien dit niet het forumonderdeel is waar zij verantwoordelijk voor zijn kan het dus voorkomen dat een idee dat niet aan de voorwaarden voldoet ook een poll krijgt.


Verder praat je volkomen onzin. Jij probeert je gildeleden over te halen om voor te stemmen en dan durf je nog te beweren dat nee stemmers meer beïvloedbaar zijn? Anders dan met argumenten probeert niemand hier anderen over te halen om te stemmen en dan nee te stemmen. Conclusie is dus dat jij het verliest puur op je argumenten. Jij kan niet aantonen waarom jouw idee er moet komen. Zelfs niet met hulp van je gildelewden.
 

DeletedUser6867

Guest
Nog 1 dag te gaan ziet er na uit dat hij er niet door gaat komen ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Dat is heel jammer voor het spel. Weer een gemiste kans :(
 

DeletedUser6877

Guest
Dat is een positie die je straks niet meer hebt, en het is niet goed voor het spel :)
 

DeletedUser6867

Guest
Mijn positie veranderd nu niks aan met betrekking tot dit idee :)

Andere idee zal weer een andere positie zijn :)

Mag wel blij zijn dat 16 andere stemmers dezelfde gedachte gang hebben omtrent dit idee dat het huidige systeem werkt en meer achter zit dan wij misschien nu denken.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het idee heeft helaas niet het benodigde percentage behaald, we zullen het dus helaas moeten afkeuren. Toch bedankt voor je voorstel.
 
Bovenaan