Kosten voor Gilde expeditie zouden moeten worden gekoppeld aan het tijdperk van een speler

Zouden de goederen voor de gilde-expeditie gekoppeld moeten worden aan het tijdperk van een speler?

  • Ja

    Stemmen: 25 59,5%
  • Nee

    Stemmen: 17 40,5%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

DeletedUser6877

Guest
Samenvatting van het idee:
Mijn idee is heel simpel. Laat de GE goederen kosten van het tijdperk waarin een speler zich bevindt. Dat vergroot het spelplezier voor (grote) gildes, zorgt voor minder belasting van de spelers binnen zo'n gilde, zorgt ervoor dat meer spelers GE gaan spelen en dat de kas niet leeg geslurpt wordt zodat er ook nog GvG gespeeld kan worden. Alles volgens de logica dat iets dat gekoppeld is aan een tijdperk ook die goederen zou moeten kosten.

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Wat kom ik tegen?

Bij kleinere gildes die een paar hogere spelers hebben, stel het gros is vme/hme en er zitten er drie bij van pt, kan de gilde expeditie niet worden opgen gezet voor de hogere levels, tenzij die drie goederen uit het indu tijdperk storten.

Bij grotere gildes, met veel arctische spelers, gaat het ten koste van de toekomstgoederen.

De logica van het verbinden van de kosten van GE aan een tijdperk lager ontgaat mij ten enen male.

Mijn idee is dan ook om het te linken aan het tijdperk van de speler, zo heeft elke speler de lol van het deelnemen aan GE (Gilde Expeditie) zonder dat het ten koste gaat van de kas, zodat er ook evt nog GvG gespeeld kan worden. Het lijkt mij immers de bedoeling dat iedereen een keuze kan maken, maar dat dan ook allebei moet kunnen.

"als je alle opties kunt uitsluiten, behalve die ene, dan is die ene waar, hoe fantastisch dat ook mag lijken"
 

DeletedUser10486

Guest
Als je een een nieuw tijdperk komt, dan heb je meestal niet meteen goederen van dat tijdperk ter beschikking. Niet iedereen beschikt immers over een sterrenwacht, atomium, enz. waardoor de gildekas meteen gevuld wordt.
 

DeletedUser6867

Guest
Om eerlijk te zijn krijg je vaak goederen uit de schatkisten uit het vorige tijdperk als je als gilde gewoon vraagt aan hun leden om die goederen te storten die ze op de GE hebben gewonnen moet het geen probleem zijn om elke week GE te doen.

Het is een kleine moeite want meeste spelers verdienen al leuke prijzen elke week door GE te spelen :)
 

DeletedUser

Guest
De logica van het verbinden van de kosten van GE aan een tijdperk lager ontgaat mij ten enen male.

Dan was het handig geweest als je de uitleg er over gelezen had, of snapte je die niet?

Nu kan je dat overschot aan goederen geleverd door je GG's aan de gildekas eindelijk eens gebruiken, is het weer niet goed. :rolleyes:

Verder slaan Stefan en Funky de spijker op de kop. Slecht idee met weinig kans van slagen dus.
 

DeletedUser6877

Guest
Ja dat kan, maar hier ontbreekt elke logica. GE is gelinked qua units aan die van je eigen tijdperk en een tijdperk lager. Dus de goederen zouden ook uit het tijdperk moeten komen waar je in zit. Het zou toch ook raar zijn als je voor GvG een belegering kon zetten tegen goederen van een tijdperk lager.

@ stefan, als je niet beschikt over een van die drie gebouwen, dan wordt de waarde ervan niet goed uitgelegd in een gilde. Er zijn in ieder geval de afgelopen evenementen kansen genoeg geweest om bd van een SW te verzamelen.

@ funky. Dat zou werken als iedereen die goederen zou winnen. Ik vind het nog wel wat om een verplichting op te leggen om de goederen voor GE te doneren in de gildekas, terwijl dat ook al voor GvG nodig is. We hebben dat wel gedaan, maar uit noodzaak. Het is en blijft raar dat als je iets goeds wilt doen voor de gilde via de GE dat dit ten koste gaat voor de goederen voor de GvG.

Een manier om dit op te lossen is natuurlijk om de SW, ATO en Arc in te kunnen stellen op een tijdperk ;)
 

DeletedUser6867

Guest
Ja dat kan, maar hier ontbreekt elke logica. GE is gelinked qua units aan die van je eigen tijdperk en een tijdperk lager. Dus de goederen zouden ook uit het tijdperk moeten komen waar je in zit. Het zou toch ook raar zijn als je voor GvG een belegering kon zetten tegen goederen van een tijdperk lager.

@ stefan, als je niet beschikt over een van die drie gebouwen, dan wordt de waarde ervan niet goed uitgelegd in een gilde. Er zijn in ieder geval de afgelopen evenementen kansen genoeg geweest om bd van een SW te verzamelen.

@ funky. Dat zou werken als iedereen die goederen zou winnen. Ik vind het nog wel wat om een verplichting op te leggen om de goederen voor GE te doneren in de gildekas, terwijl dat ook al voor GvG nodig is. We hebben dat wel gedaan, maar uit noodzaak. Het is en blijft raar dat als je iets goeds wilt doen voor de gilde via de GE dat dit ten koste gaat voor de goederen voor de GvG.

Een manier om dit op te lossen is natuurlijk om de SW, ATO en Arc in te kunnen stellen op een tijdperk ;)


Je vergeet 1 ding GE geeft best veel macht wat ten goede komt voor de gilde dus het moet een kleine moeite zijn om als Gilde te vragen of spelers die gewonnen goederen doneren ik krijg gemiddeld per week rondom de 100-200 vorige tijdperk goederen gebaseerd over 3 levels GE.
In onze gilde spelen rondom de 50 a 60 man GE waarvan zeker 20 man level 3 uitspeelt.
Als we grof weg zouden zeggen dat gemiddeld elke speler die GE speelt tussen de 50 en 100 vorige tijdperk goederen wint (dus de hogere level GE spelers hebben er meer dan de lagere GE spelers dus heb het gemiddeld) dan is dit 50x50 = 2500 goederen per week en dan houd ik het nog aan de lage kant.

Het is niet vreemd om een klein deel te vragen van je spelers wat ze winnen uit eindelijk hebben hun er veel profijt van de winnen munten/voorraden eenheden en speciale gebouwen voor een kleine donatie van wat goederen. + uit eindelijk wint de gilde er nog ook mee door extra macht per week.
Ik zie het hele probleem er niet zo van in.

Een kleine gunst voor een hoop profijt zowel speler als gilde

En dan hebben we nog niet een de GG tempel prijzen erbij berekend die spelers extra kunnen winnen
 

DeletedUser

Guest
Een manier om dit op te lossen is natuurlijk om de SW, ATO en Arc in te kunnen stellen op een tijdperk ;)

Misschien moet je dat als idee voorstellen.

Waarom moet bij jou altijd het spel maar aangepast worden als iets een klein beetje moeite kost?
 

DeletedUser5889

Guest
Jaja, dus eigenlijk wil je dat de Wolven die de dubieus grote GGs hebben wat gemakkelijker de kosten voor de kleine leden kunnen ophoesten, zodat jullie in GvG de voordelen blijven houden van kleine leden in jullie gilde.
Wat mij betreft een idee dat misbruik beloont en de mogelijkheden ertoe vergroot. Afwijzen dus!

Verder: zie alles wat hierover al besproken is via:
https://forum.nl.forgeofempires.com...ic-gilde-expedities.15320/page-10#post-200872

Misschien moet je dat als idee voorstellen.
Dat idee heb ik al eens voorbij zien komen en als ik het me goed herinner was de reactie daarop hetzelfde: doe eens wat moeite ipv te bedelen om alles gratis te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Dat idee heb ik al eens voorbij zien komen en als ik het me goed herinner was de reactie daarop hetzelfde: doe eens wat moeite ipv te bedelen om alles gratis te krijgen.

Dat zal best want het was één van zijn kansloze ideeën dat, zoals jij zelf al aangeeft, werd afgebrand.

Hij blijft proberen zijn zin te krijgen. Volgende stap is dat er weer wat wolfjes zijn idee komen steunen. Het blijft voorspelbaar.
 

DeletedUser6877

Guest
Branch ik vind je houding zeer negatief. En veel meer dan in herhaling vallen doe je ook niet o_O

Ik vind het nog steeds een goed doordacht plan, het kan namelijk niet zo zijn dat 1 a 2 man een idee torpederen en dat de discussie dan gesloten is, dus nu een paar verstandig mensen aan het woord graag ;)
 

DeletedUser

Guest
Branch ik vind je houding zeer negatief. En veel meer dan in herhaling vallen doe je ook niet o_O

En dat doe jij niet? Jij pakt iedere discussie aan die over GE gaat om dit naar voren te brengen.

Ik vind het nog steeds een goed doordacht plan, het kan namelijk niet zo zijn dat 1 a 2 man een idee torpederen en dat de discussie dan gesloten is, dus nu een paar verstandig mensen aan het woord graag ;)

Meerdere mensen vinden dit geen goed doordacht plan. Feit dat je jezelf als enige "verstandige" hier ziet zegt wel genoeg.
 

DeletedUser6867

Guest
Branch ik vind je houding zeer negatief. En veel meer dan in herhaling vallen doe je ook niet o_O

Ik vind het nog steeds een goed doordacht plan, het kan namelijk niet zo zijn dat 1 a 2 man een idee torpederen en dat de discussie dan gesloten is, dus nu een paar verstandig mensen aan het woord graag ;)

Ik heb je een zeer verstandig antwoord gegeven zelfs 1 met een berekening erbij.
Veel duidelijker dan dat word het niet :p
 

DeletedUser10486

Guest
Zet er een poll op, om te zien of hij genoeg volk kan mobilizeren voor de 75%.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Is de eerste post een duidelijke samenvatting van het idee of zou je daar nog wat aan willen wijzigen voor er een poll op komt?
 

DeletedUser6877

Guest
Mijn idee is heel simpel. Laat de GE goederen kosten van het tijdperk waarin een speler zich bevindt. Dat vergroot het spelplezier voor (grote) gildes, zorgt voor minder belasting van de spelers binnen zo'n gilde, zorgt ervoor dat meer spelers GE gaan spelen en dat de kas niet leeg geslurpt wordt zodat er ook nog GvG gespeeld kan worden. Alles volgens de logica dat iets dat gekoppeld is aan een tijdperk ook die goederen zou moeten kosten.

En ik zou zeggen, misschien als idee, jullie hebben van die mooie gouden berichtjes voor aankondigingen, misschien kan je daar per week ook een poll inzetten voor ideeën die hier voorgedragen worden voor een poll. Anders zorgt een hele kleine minderheid van niet al te optimistische forum gebruikers dat het idee linea recta de prullenbak in gaat.

Groetjes,

Charlie
 

DeletedUser

Guest
Laat de GE goederen kosten van het tijdperk waarin een speler zich bevindt. Dat vergroot het spelplezier voor (grote) gildes, zorgt voor minder belasting van de spelers binnen zo'n gilde, zorgt ervoor dat meer spelers GE gaan spelen en dat de kas niet leeg geslurpt wordt zodat er ook nog GvG gespeeld kan worden. Alles volgens de logica dat iets dat gekoppeld is aan een tijdperk ook die goederen zou moeten kosten.

Het zorgt er voor dat kleinere en net beginnende Gildes zonder GG's die de Gildekas kunnen spekken, niet meer mee kunnen doen aan GE als slechts 1 lid in dat Gilde een tijdperk omhoog gaat. Sowieso is het zonder die GG's al moeilijk om veel goederen te verzamelen uit het hoogste tijdperk van de gildeleden, omdat die hoogste spelers nog in het techtree gedeelte van dat tijdperk bezig zijn. Mijnheer Charlemagne ziet echter liever dat alles aangepast wordt, zodat zijn grote Gilde het heel makkelijk heeft en kan proberen om nog meer te domineren. Volgens mij is FOE voor alle spelers en niet slechts voor de spelers die denken alles te kunnen bepalen, omdat ze toevallig al wat langer spelen.
 

DeletedUser6867

Guest
Yes gooi er maar een poll op
Het zorgt er voor dat kleinere en net beginnende Gildes zonder GG's die de Gildekas kunnen spekken, niet meer mee kunnen doen aan GE als slechts 1 lid in dat Gilde een tijdperk omhoog gaat. Sowieso is het zonder die GG's al moeilijk om veel goederen te verzamelen uit het hoogste tijdperk van de gildeleden, omdat die hoogste spelers nog in het techtree gedeelte van dat tijdperk bezig zijn. Mijnheer Charlemagne ziet echter liever dat alles aangepast wordt, zodat zijn grote Gilde het heel makkelijk heeft en kan proberen om nog meer te domineren. Volgens mij is FOE voor alle spelers en niet slechts voor de spelers die denken alles te kunnen bepalen, omdat ze toevallig al wat langer spelen.

En daarom kunnen we Nee voten :)
 

DeletedUser5889

Guest
Branch ik vind je houding zeer negatief. En veel meer dan in herhaling vallen doe je ook niet o_O
Waarom is het negatief als ik meerdere keren uitgelegd heb waarom ik dit een slecht idee vind? En waarom ga je niet in op mijn argumenten en ontloop je dat telkens door dit soort opmerkingen te maken? Ik wil best over de inhoud discussieren, maar blijkbaar wil je dat zelf niet. Maar verwijt me dan geen negativiteit.

Ik zal mijn reactie op jouw samenvatting dan nogmaals samenvatten. Blijkbaar had je deze gemist.

Dat vergroot het spelplezier voor (grote) gildes
Hoezo dan? Wordt het spelplezier vergroot als iets goedkoper is? Bij mij niet, want het spelplezier wordt juist vergroot als iets moeilijker is en ik de puzzle moet oplossen. Maar als dit je argument is, waarom dien je dan ook geen idee in om iedereen een gratis Arc te geven? Vergroot dan blijkbaar ook het spelplezier.

zorgt voor minder belasting van de spelers binnen zo'n gilde
1) Je legt niet uit waarom spelers binnen (grote) gildes ontlast zouden moeten worden. Die krijgen toch al meer beloningen via een hoger gildelevel?
2) Overigens zijn de kosten in (kleine) gildes per persoon hetzelfde, dus wat bedoel je precies met "zo'n gilde".
3) Opent legio mogelijkheden aan misbruik via GG-spelers, dus daarom een slecht idee. Hier ben je niet op ingegaan, dus ook niet voldoende gemotiveerd wat mij betreft.

zorgt ervoor dat meer spelers GE gaan spelen
Sorry, maar dit zijn sprookjes. Iedereen die GE leuk vindt, heeft er echt wel die paar goedjes voor over en kan GE spelen. Degenen die nu geen GE spelen zullen dit ook niet gaan doen. Om mensen te motiveren GE te spelen is zo'n reliekentempel of hogere beloning een veel beter idee. Mensen die na de komst van de Reliekentempel nog steeds geen GE spelen, zullen dit nooit gaan doen.

dat de kas niet leeg geslurpt wordt zodat er ook nog GvG gespeeld kan worden.
1) Ik heb je een paar keer voorgerekend dat GE gemakkelijk te betalen is als je je een beetje organiseren. En zelfs uitgelegd hoe je dat kon doen.
Hier ben je niet met tegenberekeningen op ingegaan, maar het enige dat je doet is mij als negatieveling neerzetten ipv inhoudelijk te reageren op de suggesties die ik aanreikte.
2) Nu vrijgaves niet meer kunnen zal jullie kas echt niet meer leeggeslurpt worden. Dat leegslurpen was echt jullie eigen schuld; gildes die verstandiger met hun goedjes omgingen zullen geen leeggeslurpte kas hebben. Maar ook hier ben je niet inhoudelijk op ingegaan.

Alles volgens de logica dat iets dat gekoppeld is aan een tijdperk ook die goederen zou moeten kosten.
Zoals @Sly8er en ik - genaamd 'de negatievelingen' - blijven zeggen: dit is jouw logica, niet de onze. Bovendien kwam de Reliekentempel in het Arctisch tijdperk, maar kost deze toch ijzergoederen. Je statement klopt dus geeneens. Of wil je beweren dat gilde-expeditie een-op-een gekoppeld zit aan het tijdperk van de speler? Als je dat vindt, dan zou je ook alleen tegen eenheden uit je eigen tijdperk moeten vechten.

-----------------------

Graag zou ik dit keer een inhoudelijke reactie van je zien ipv onterechte verwijten.

En @Support: sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit geen poll waard. Eerst voldoende motiveren, dan pas een poll.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er staat een poll op. Een aankondiging doen voor ideeën zal voorlopig helaas niet gebeuren.
 
Bovenaan