Kosten voor Gilde expeditie zouden moeten worden gekoppeld aan het tijdperk van een speler

Zouden de goederen voor de gilde-expeditie gekoppeld moeten worden aan het tijdperk van een speler?

  • Ja

    Stemmen: 25 59,5%
  • Nee

    Stemmen: 17 40,5%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Enquête gesloten .

DeletedUser4100

Guest
Haha de meeste tegenstanders posten vooral vooroordelen.:p Omdat
het gilde Wolverines heet, is het slecht en zouden iedereen een specifieke
mentaliteit moeten hebben? Jullie scheren iedereen over één kant, volledig
ten onrechte en uit onwetendheid. Een aantal feiten:

1.) Wolverines is gefuseerd met de Forsaken
2.) De Forsaken is de aanhoudende gilde waar de Wolverines-leden zich bij hebben aangesloten, na de fusie
3.) Omdat de Wolverines het wilden is de naam de Forsaken veranderd in Wolverines
4.) De oude mentaliteit van de aanhoudende gilde, de Forsaken, is ongewijzigd gebleven eveneens als de koers,
een relaxte mentaliteit zonder verplichtingen en sociale samenwerking met andere gilden.
5.) Wij als gilde (de Forsaken) voeren geen ideeën in, zoals wel beweerd wordt en leggen ook niet als gilde onze
wil op. Wat wel door veel van jullie in de mond wordt gedrukt van 70> leden.
6.) Toevallig omdat Wolverines een verleden heeft betrekken jullie dat meteen op de gefuseerde gilde, terwijl als
wij de naam de Forsaken hadden gehouden jullie diezelfde vooroordelen niet hadden, op top daarvan denken jullie
in hokjes en beschuldigen jullie meteen 70> mensen van een bepaalde mentaliteit.:confused: Als jullie grootouder in de
oorlog een misdaad heeft begaan, zijn jullie als kleinkinderen dan ook een misdadiger?:confused: Om het zwart wit te
zeggen, zoals jullie doen... het is namelijk vergelijkbaar.
7.) De mentaliteit van een specifieke gilde is irrelevant bij ideeën/suggesties van leden

Zouden jullie ook zo vijandig gereageerd hebben als iemand met de spelersnaam ''Het bijtje'' had
gereageerd en in het gilde ''De lieve bloempjes'' zit dit idee had gepost?:confused:

Belangrijker is dat het weer op het forum een discussie niet objectief gehouden wordt. Zoals
Ylokmor al zei:
Verder vind ik het zonde dat mensen hier niet gewoon hun argumenten kunnen plaatsen zonder elkaar aan te vallen of dingen erbij te halen die totaal niets met de discussie te maken hebben. En gewoon een discussie te voeren. Dat betweterige gedoe en mekaar uitmaken voor zaken is totaal niet nodig. Respecteer elkaars mening. Als jullie elkaar niet mogen, houd dat dan buiten een discussie.
Neem een voorbeeld aan de mensen op het forum van Beta, die kunnen tenminste wel objectief
discussies voeren. Zelfs enkele Nederlandse leden van het forum. Dus het kan wel, maar het wordt
niet gedaan. Ook op andere forums buiten FoE kunnen mensen volwassen met elkaar omgaan en een
goede discussie objectief houden over het onderwerp. Zoals op Elvenar (om een voorbeeld te nomen),
maar ook spellen die niet van Inno zijn (mag de namen niet plaatsen, censuur van Inno). Zonder elkaar aan
te vallen met talloze verwijten. Op .nl forum hoef je niet eens te zoeken of moeite te doen om dit soort
vijandige discussies te vinden. Als je even het forum doorneemt in Ideeën/suggesties en (met name) discussie
topic stuit je ervan zelf wel op. Dan vinden jullie het ook nog gek dat er weinig mensen (durven) te reageren
en als er al nieuwe leden iets (durven) te posten worden ze vaak geïntimideerd. Als jullie de confrontatie met
elkaar opzoeken, online ruzie willen trappen, verziek het dan niet op het forum en ga lekker een RPG online
spelen tegen elkaar, maar verziek het niet voor anderen. Gewoon je mening geven zonder mensen aan
te vallen is net zo makkelijk, of is die verantwoordelijkheid is al teveel gevraagd voor jullie?
 

DeletedUser6867

Guest
Welke gilde een persoon ook zit boeit me weinig ik heb mijn argumenten gegeven en oplossingen voor het probleem zelfs berekingen er bij gepost.

Als zou een persoon van de meest gehate gilde afkomstig zijn zal mij dat weinig boeien. Als die persoon zijn idee goed of slecht is verdiend dat een eerlijke manier van stemmen
Ik ben het gewoon weg niet eens met het idee en zal daarom Nee stemmen en zoals ik zei heb daarvoor al genoeg argumenten etc etc gegeven :)
 

DeletedUser10486

Guest
In de "echte" werelden is de competitie ook veel groter dan op beta. Daarom post men hier ideeën waarbij men zelf voordeel haalt. En dat levert bitsige discussies op met de spelers die er geen voordeel uit halen. Men gunt elkaar het daglicht niet, daarom stemmen de spelers die er geen voordeel uit halen tegen.

En waarom die Engelse benaming? Een wolverine heet in het Nederlands een veelvraat.

PS. Ik heb zelf ook nog een tijdje bij een voorloper van de Wolverines gezeten, toen het nog Ghyldebroeders heette.
 

DeletedUser

Guest
Haha de meeste tegenstanders posten vooral vooroordelen.

De meeste tegenstanders? Welke dan? Ik zie hier maar twee vooroordelen. De eerste komt van een voorstander die meent dat dit geen echte stemming is en de tweede komt van iemand die meent dat gegeven meningen en argumenten met een naam te maken hebben en die daarom maar een kletspraatje ophangt.

Omdat
het gilde Wolverines heet, is het slecht en zouden iedereen een specifieke
mentaliteit moeten hebben? Jullie scheren iedereen over één kant.

Het is over één KAM scheren en het betekent dat je alles volgens eenzelfde norm beooordeeld. Volgens die redenering doet het er dus niet toe vanuit welk Gilde het idee komt.

Neem een voorbeeld aan de mensen op het forum van Beta, die kunnen tenminste wel objectief
discussies voeren. Zelfs enkele Nederlandse leden van het forum. Dus het kan wel, maar het wordt
niet gedaan.

Die vind ik wel heel grappig. Discussies op de beta zijn niets anders dan een babylonische spraakverwarring waar de helft elkaar niet begrijpt.

Ook op andere forums buiten FoE kunnen mensen volwassen met elkaar omgaan en een
goede discussie objectief houden over het onderwerp. Zoals op Elvenar (om een voorbeeld te nomen),
maar ook spellen die niet van Inno zijn (mag de namen niet plaatsen, censuur van Inno).

Waarom zou je geen namen mogen noemen? Ik heb gehoord dat op de forums van Margriet en de Viva het er ook heel vriendelijk aan toe gaat.

Zonder elkaar aan
te vallen met talloze verwijten. Op .nl forum hoef je niet eens te zoeken of moeite te doen om dit soort
vijandige discussies te vinden. Als je even het forum doorneemt in Ideeën/suggesties en (met name) discussie
topic stuit je ervan zelf wel op. Dan vinden jullie het ook nog gek dat er weinig mensen (durven) te reageren
en als er al nieuwe leden iets (durven) te posten worden ze vaak geïntimideerd. Als jullie de confrontatie met
elkaar opzoeken, online ruzie willen trappen, verziek het dan niet op het forum en ga lekker een RPG online
spelen tegen elkaar, maar verziek het niet voor anderen. Gewoon je mening geven zonder mensen aan
te vallen is net zo makkelijk, of is die verantwoordelijkheid is al teveel gevraagd voor jullie?

Ik lees hier een hoop "jullie". Zullen we eens even teruglezen?

CharlemagneII komt met eeen idee. Daar wordt door 3 man op een volkomen normale manier op gereageerd en dan komt er dit.

Ik vind het nog steeds een goed doordacht plan, het kan namelijk niet zo zijn dat 1 a 2 man een idee torpederen en dat de discussie dan gesloten is, dus nu een paar verstandig mensen aan het woord graag ;)

Wie verziekt er nu wat?

Overigens worden discusies ook nogal eens verziekt door mensen die er zich zonder kennis van feiten en ook nog eens totaal off-topic mee gaan bemoeien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Wolverines is een gilde dat onder meerdere benamingen bestaat op alle werelden. Elk gilde op elke wereld heeft zijn eigen bestaansrecht, geschiedenis en manier van spelen.

Ik post geen ideeën alleen uit winstbejag of omdat 1 gilde er voordeel aan zou hebben. Ik vind dit oprecht een goed idee, zowel voor grote als kleine gildes, en ik heb daar mijn argumenten voor gegeven, net als ylok. En tsja, elke keer als ik een idee post worden wij als gilde of ik als persoon aangevallen, dan bijt ik soms terug. Scusi ;)
 

DeletedUser6867

Guest
Wolverines is een gilde dat onder meerdere benamingen bestaat op alle werelden. Elk gilde op elke wereld heeft zijn eigen bestaansrecht, geschiedenis en manier van spelen.

Ik post geen ideeën alleen uit winstbejag of omdat 1 gilde er voordeel aan zou hebben. Ik vind dit oprecht een goed idee, zowel voor grote als kleine gildes, en ik heb daar mijn argumenten voor gegeven, net als ylok. En tsja, elke keer als ik een idee post worden wij als gilde of ik als persoon aangevallen, dan bijt ik soms terug. Scusi ;)


Ik vind het een slecht idee en heb daarvoor meerdere argumenten en oplossingen voor gegeven en zoals ik zei het zou mij een worst wezen van welke gilde je komt of wie je bent.
En ik denk persoonlijk dat er een speciale reden voor is waarom Inno voor deze keuze heeft gekozen met de oog op de toekomst, Ik verwacht om eerlijk te zijn ook dat zelfs als het idee er door komt dat de ontwikkelaars het niet zullen aanpassen ( een goedkeuring van idee is nog geen garantie dat ze het veranderen) Ik weet dit omdat ik zelf bijna 3/4de jaar forum moderator ben geweest van het ideeen forum.

Ylok heeft zelf een zeer goede valide punt aangekaart wat een veel betere idee als doorvoering heeft om Niet voor iedereen te moeten betalen die niet met GE mee speelt daardoor zullen de Benodige goederen ook flink zaken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat iemand dit als idee wil aan kaarten een oplossing voor dat probleem zou ik zonder probleem direct Ja voor stemmen.
Met een oplossing van dat probleem zou dit probleem ook gelijk een stuk minder lastig maken.
 

DeletedUser

Guest
En tsja, elke keer als ik een idee post worden wij als gilde of ik als persoon aangevallen, dan bijt ik soms terug. Scusi ;)

Waar precies werd jij aangevallen toen je vond dat er maar eens verstandige mensen aan het woord moesten komen?

Jij kan er niet tegen als anderen het niet eens zijn met jouw "oprecht goede ideeën" en opent dan zelf iedere keer de aanval.
 

DeletedUser5889

Guest
1.) Wolverines is gefuseerd met de Forsaken
3.) Omdat de Wolverines het wilden is de naam de Forsaken veranderd in Wolverines
4.) De oude mentaliteit van de aanhoudende gilde, de Forsaken, is ongewijzigd gebleven eveneens als de koers,
een relaxte mentaliteit zonder verplichtingen en sociale samenwerking met andere gilden.

Ik meende toch echt dat ik lidmaatschapnummer 3 had bij Wolverines nadat Wolverines ontstond uit het oude Ghyldebroeders. We hebben het waarschijnlijk niet over dezelfde wereld daarom, maar de hele discussie hier wordt gevoerd vanuit de hoofdwereld van de Wolverines en dat is Cirgard. Tenzij Ylokmor en Jim77 wel erg grote geheimen hadden (en dat geloof ik niet zo), vraag ik me af waar deze verhalen over de naamgeving vandaan komen.

De "hetze" die je lijkt te zien is natuurlijk niet tegen de gehele gilde, maar het is nogal frappant dat de ghyldeleiding (woordspelinkje :cool:) het nodig heeft om vele oproepen te doen in hun eigen gilde om massaal te gaan stemmen op een poll die het duidelijk niet gaat halen en alleen nog enigzins positief lijkt doordat een significant deel van de stemmers Wolverines is.
Maar zoals gezegd, gezien het aantal stemmers krijg ik het idee dat een deel van de Wolverines dit toch ook niet zo belangrijk of zelfs een goed idee vind. Dus de reacties zijn zeker niet tegen het hele gilde gericht.

Het lijkt mij overigens wel dat als dit idee via 3 verschillende draadjes maar gepusht blijft worden, dat er dan ook net zo vaak gereageerd mag worden toch? Het is en blijft een idee dat onvoldoende gemotiveerd is, tenzij je de motivatie "het is logisch" genoeg vindt natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Het stukje van drakenridder gaat volgens mij over de Wolverines op wereld A.

Kijk dat is nou net het manco van de polls. Er zou denken meer gestemd worden als er een beloning aan zou worden gehangen, net zoals mensen goede doelen steunen omdat er een loterij aan verbonden zit.

Het is ook logisch, en dat blijft het. En het is voldoende gemotiveerd. Laat de stemming zijn weg nou maar gaan, we redden het waarschijnlijk toch niet. Ik weet uit betrouwbare bron dat het niet alleen wolverines zijn die voor stemmen.

En ja het blijft raar dat een paar tegenstemmers een idee kunnen verwerpen. Als het over belangrijke zaken gaat zou 50% genoeg moeten zijn, misschien een ideetje voor de foe-leiding.
 

DeletedUser

Guest
En ja het blijft raar dat een paar tegenstemmers een idee kunnen verwerpen. Als het over belangrijke zaken gaat zou 50% genoeg moeten zijn, misschien een ideetje voor de foe-leiding.

En dan is alles wat jij voorstelt zeker belangrijk? o_O

Funky heeft al duidelijk aangegeven, waarom dit, zelfs bij een behaalde meerderheid, het waarschijnlijk bij de ontwerpers toch niet haalt, dus belangrijk is het zeker niet.
 

DeletedUser6877

Guest
En als je het deelt door alle forumgebruikers of nog erger door alle spelers, kom op hou je niet van den domme;)
 

DeletedUser6867

Guest
En als je het deelt door alle forumgebruikers of nog erger door alle spelers, kom op hou je niet van den domme;)

Er zijn 3 a 4 forum gebruikers die zich verbaal hebben laten horen buiten die zijn er nog steeds 12 a 13 gebruikers die niet je idee ondersteunen.

Je kan zeggen dat er een altijd een paar gebruikers zijn die alle ideeen verwerpen maar er zijn er duidelijk ook een hoop die onze kant van verhaal steunen dus je kan rustig zeggen dat er een ruim aantal mensen die niet op het forum zouden komen dezelfde visie hebben als ons.
Het is makkelijk te denken dat elke speler op de server jouw idee goed vinden maar uit de stemming van dit moment is er nog steeds een groot deel die daar heel anders over denkt.
Dus hou je zelf niet van de domme en interpreteer de cijfers die voor je staan zelf.
 

DeletedUser10111

Guest
Mensen stemmen op alles om allerlei redenen. Zo ken ik iemand die tegenstemde (op een ander voorstel) om zo te bereiken dat Inno zijn probleem gaat oplossen, ipv het risico te lopen dat ze dat nieuwe voorstel zouden gaan doen.

Overall, ik denk dat alles tesamen Innos manier is om te zeggen dat ze onze idee-en niet willen. Ze werpen zoveel barieries op dat het onmogelijk is om een voorstel in te dienen. Misschien zit ik er naast, en is het niet zo bedoeld, maar in dat geval is dat nog steeds wat er effectief gebeurt.

Het forum is daarmee niet veel meer dan een uithangbord van Inno spelmededelingen en een publiekelijk bug report medium.
 

DeletedUser1072

Guest
Mensen stemmen op alles om allerlei redenen. Zo ken ik iemand die tegenstemde (op een ander voorstel) om zo te bereiken dat Inno zijn probleem gaat oplossen, ipv het risico te lopen dat ze dat nieuwe voorstel zouden gaan doen.

Overall, ik denk dat alles tesamen Innos manier is om te zeggen dat ze onze idee-en niet willen. Ze werpen zoveel barieries op dat het onmogelijk is om een voorstel in te dienen. Misschien zit ik er naast, en is het niet zo bedoeld, maar in dat geval is dat nog steeds wat er effectief gebeurt.

Het forum is daarmee niet veel meer dan een uithangbord van Inno spelmededelingen en een publiekelijk bug report medium.

Ik denk op zich niet dat dat waar is. Er moet een filter zijn omdat ander ieder idee, hoe stom ook, door gaat naar inno en dat ze daar dan weer er naar moeten gaan kijken en zo dus een hoop tijd verspillen.

En die filter moet ook weer niet makkelijk te doorbreken zijn. Als je voor 'belangrijke' zaken 50% genoeg zou vinden (wat ik precies het tegenovergestelde vind van wat je moet doen bij belangrijke zaken, maar goed) dan zou een gilde makkelijk zijn leden kunnen vragen voor/tegen te stemmen, terwijl die leden normaal helemaal niet op het forum komen, en zo makkelijk de pool naar zijn/haar hand te zetten. Plus je hebt nog dat de pools hier een steekproef zijn. 39 mensen, en dat zijn de mensen die hun zegje willen doen, op 19.000 actieve spelers (74.000 als je de onactive meeneemt) is geen optimale steekproef, dus er moet een factor in zitten die er voor zorgt dat er geen ideeën die door de steekproef (het forum) wel als goed worden gezien maar door alle spelers (de werelden) niet, niet gewoon doorgaan.

Plus je hebt nog dat Nederlands, EXTREEM negatief zijn (let maar eens op, gaat nooit positief ergens in dit land). En misschien is het spel al heel goed zoals het is (in tegenstelling wat je zelf nu vind). Dus die redenen kunnen er ook voor zorgen dat er hier zo weinig doorgelaten word

PS: Ow ja, ik heb 'nee' gestemd, want ik vind dat er een uitdaging in moet zitten, en niet zo maar een arc neer zetten en lekker innen maar (en dat komt van iemand die een arc heeft)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Er zijn op de C server 38.649 spelers. Als ik dan kijk dat er 39 stemmen uitgebracht zijn is dat niet representatief. Je kan proberen recht te praten wat krom is maar dat gaat niet lukken funky eendje. Het is gebleken uit alle referenda dat tegenstemmers altijd sneller geneigd zijn om op te komen dan voorstemmers, het Oekraine referendum en het Brexit referendum zijn daar voorbeelden van. Dus ik denk niet, weet bijna wel zeker, dat de bewering dat dit een juiste afstemming is van alle spelers, niet klopt. Gooi tien keer met een munt en de verdeling kan 3 keer kop en 7 keer munt zijn, gooi 1.000.000 keer en de getallen zullen de 50% naderen.
 

DeletedUser6867

Guest
Er zijn op de C server 38.649 spelers. Als ik dan kijk dat er 39 stemmen uitgebracht zijn is dat niet representatief. Je kan proberen recht te praten wat krom is maar dat gaat niet lukken funky eendje. Het is gebleken uit alle referenda dat tegenstemmers altijd sneller geneigd zijn om op te komen dan voorstemmers, het Oekraine referendum en het Brexit referendum zijn daar voorbeelden van. Dus ik denk niet, weet bijna wel zeker, dat de bewering dat dit een juiste afstemming is van alle spelers, niet klopt. Gooi tien keer met een munt en de verdeling kan 3 keer kop en 7 keer munt zijn, gooi 1.000.000 keer en de getallen zullen de 50% naderen.


Dan moet je zelf meer promotie maken :)
Dan doen ze in de Wereld ook adverteren etc etc etc
Ook een hoop mensen boeit het niet veel als er dingen worden veranderd.
Je hebt geen stemplicht in FoE net als in Nederland dus je kan wel zeggen dat er 40000 man op C server zit je had ze ook kunnen loken na het forum toe om te stemmen.
Dus je kan zeuren over hoe slecht het in jouw optiek in het ideeen forum gaat je doet er zelf ook niks aan om het te verbeteren.
 

DeletedUser6877

Guest
Ik heb foe wel degelijk getipt om als er een poll staat om dat dan via die mededelingsknop van hen aan te geven. Verder de tip dat het hoogste percentage in de parlementaire democratie 66,66% is voor nota bene een grondwetswijziging. Dus dat percentage kan hier omlaag. Tot slot het idee om ideeen niet zomaar goed of af te keuren, maar er ook zeg maar een vakjury naar te laten kijken. Ideeen genoeg, ik kan ze alleen niet door voeren, wees daar blij mee ;)
 

DeletedUser10486

Guest
Zelfs als dat aangekondigd wordt ga je niet veel stemmen extra krijgen. Dan moet je eerst 10 diamanten beloning geven om te komen stemmen of zo.

Vakjury? En wie gaat er in die vakjury zitten?
 
Bovenaan